Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2021, 21:45
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet on kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 740
Perusasetus

Onko pakko saada se twinscroll pesän hyöty käyttöön? Teet perus tukkisarjan. se on dieselissä kaikkein paras heräävyyden kannalta eikä sillä ole mitään väliä onko pesä twinscroll vai ei. Ainoastaan jos haluaa koettaa sen avulla herättää, mutta toimii ilmankin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2021, 21:51
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Onko pakko saada se twinscroll pesän hyöty käyttöön? Teet perus tukkisarjan. se on dieselissä kaikkein paras heräävyyden kannalta eikä sillä ole mitään väliä onko pesä twinscroll vai ei. Ainoastaan jos haluaa koettaa sen avulla herättää, mutta toimii ilmankin.
Tässä tavoitellaan noin 200hv. tehoa joten ihan tukkisarja ei käy,twin scroll siksi että yläpäässä kyllä riittää mutta noilla tehoilla se alavääntö ois kiva. Mun ykkösprojektissa on just TB03 perinteisellä pesällä ja melko ohutta on alavääntö.
Mulla on arki hiluksissa tuo cossu escon TB03 joten kunhan tää aikanaan valmistuu on mielenkiintoinen nähdä millanen ero on,setupit kun on muuten aikalailla samat.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.

Viimeksi muokannut RIPAX : 01.03.2021 21:57
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2021, 21:55
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet on kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Tässä tavoitellaan noin 200hv. tehoa joten ihan tukkisarja ei käy,twin scroll siksi että yläpäässä kyllä riittää mutta noilla tehoilla se alavääntö ois kiva. Mun ykkösprojektissa on just TB03 perinteisellä pesällä ja melko ohutta on alavääntö.
Tukkisarjalla paukutellaan isompiakin tehoja. Meren toisella puolella nelinumeroisia. Ei se niin huono ole.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2021, 22:32
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.070
Perusasetus

Tee joku tän tapanen ohjaus sille twin scrollille niin kelpaa perus yksreikänen pakosarja: https://youtu.be/BnoIEAFg7ag
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.03.2021, 09:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.070
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Tässä tavoitellaan noin 200hv. tehoa joten ihan tukkisarja ei käy,twin scroll siksi että yläpäässä kyllä riittää mutta noilla tehoilla se alavääntö ois kiva. Mun ykkösprojektissa on just TB03 perinteisellä pesällä ja melko ohutta on alavääntö.
Mikä sai sut hommaamaan noin ison ahtimen 2L-T:hen? TD05HA-152G6-12T lienee kyseessä. Luulen että tulet pettymään jos alavääntöä haet, se kun just jää puuttumaan. Ja luulen ettei tollanen 2L-T vaan virtaa isommillakaan paineilla niin hyvin että ahdin pääsis kunnolla kartalle/oikeuksiinsa, saatan toki olla väärässäkin.

Huutokaupat.comissa olis mun makuun huomattavasti sopivampi myynnissä. https://huutokaupat.com/2550791/hols...ase-newholland
Tää vähän pienemmillä kaluilla mitä normaalisti kaupan olevat HE221W:t. Rungoltaan ~sama kuin Mitsun TD04H. Hommasin itelle tollasen, jos innostuis 3B:hen laittamaan. Pitäis olla melkein heti tyhjäkäynniltä mukana ja riittää siihen mitä tarvii.

Myyjän mukaan 280 hv penkitetty jostain Calibrasta just tällä ko. ahtimella.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.03.2021, 11:51
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Myös Volvoharrastajien keskuudessa tuo He221w on aika suosittu 2,5TDI moottoreiden kyljessä, usein sellaisia 250-270hv mittaustuloksia sen kanssa...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.03.2021, 12:14
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet on kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 740
Perusasetus

Yksi vaihtoehto olisi myös. Virtaavaksi muotoiltu tukkisarja ja quickspool valve. Saisit pesän hyödyt käyttöön.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.03.2021, 13:04
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.709
Perusasetus

pojalla ln110 2L2-T ja ahtimena k24 joku malli, ei olla siipiä ja pakopesän kokoa tutkittu. tämä oli siis asennettu jo aiemmin eikä meillä ollessa. ahdin kuitenkin selkeästi liian suuri, tai vähintäänkin pakopesä liian iso. alavääntöä ei kummoisesti ole.

alavääntö ja haettu huipputeho ei usein sovi järkevästi samaan yhtälöön, jossakin suht siviilissä käyttölaitteessa mielummin alavääntöä ja käytettävyyttä kuin lukkiutuneesti jotakin tiettyä teholukemaa.

tietenkin ajoituksella ja pumpun rassaamisella voi tehdä paljon mutta jos ahdin on liian suuri niin se on liian suuri. ratakilpuri ei ole paras esimerkki mutta jotakin osviittaa siitä saa. edellinen setuppi työkone k29 ahdin modattuna otetiin tehoa 470, sit vaihdettiin bw257 missä imusiipi pieneni 4mm ja pakosiipi n.8mm. teho putosi suunnilleen samoilla paineilla 425:n. kierrosajat paranivat 4-5s radasta riippuen, toki muitakin muutoksia tehtiin mutta ehkä merkittävin oli pienempi ahdin ja alempaa heräämisen seurauksena helpompi ajettavuus.

aikanaan mulla oli parissa 2L koneessa garretin t3 johdannaiset aika pienellä pakopesällä, toisesta jäi mieleen penkkilappu 156hv olisiko ollut 1.5bar ahdoilla. se kyllä väänsi suht alhaalta. yhdelle tutulle pojalle konsultoin ahtimen asennusta niin sillä oli muuten sama ahdin mutta paria pykälää suurempi pakopesä niin se oli aika onneton heräämään.

tuo evon ahdin on varmasti kevyempi massoiltaan kuin garretti ja muutenkin suunnittelu tältä vuosituhannelta, sikäli oletettavasti parempi. varmasti on olemassa oikeita asiantuntijoita, jotka osaavat vastata twin scroll vs. sinkkusarja kysymykseen ja ylejään ahtimen mitoitukseen. nämä minun jutut vain kokemusperäistä kommentointia asioista paljonkaan ymmärtämättä.

Viimeksi muokannut lepoantti : 02.03.2021 18:16
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.03.2021, 22:11
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
pojalla ln110 2L2-T ja ahtimena k24 joku malli, ei olla siipiä ja pakopesän kokoa tutkittu. tämä oli siis asennettu jo aiemmin eikä meillä ollessa. ahdin kuitenkin selkeästi liian suuri, tai vähintäänkin pakopesä liian iso. alavääntöä ei kummoisesti ole.

alavääntö ja haettu huipputeho ei usein sovi järkevästi samaan yhtälöön, jossakin suht siviilissä käyttölaitteessa mielummin alavääntöä ja käytettävyyttä kuin lukkiutuneesti jotakin tiettyä teholukemaa.

tietenkin ajoituksella ja pumpun rassaamisella voi tehdä paljon mutta jos ahdin on liian suuri niin se on liian suuri. ratakilpuri ei ole paras esimerkki mutta jotakin osviittaa siitä saa. edellinen setuppi työkone k29 ahdin modattuna otetiin tehoa 470, sit vaihdettiin bw257 missä imusiipi pieneni 4mm ja pakosiipi n.8mm. teho putosi suunnilleen samoilla paineilla 425:n. kierrosajat paranivat 4-5s radasta riippuen, toki muitakin muutoksia tehtiin mutta ehkä merkittävin oli pienempi ahdin ja alempaa heräämisen seurauksena helpompi ajettavuus.

aikanaan mulla oli parissa 2L koneessa garretin t3 johdannaiset aika pienellä pakopesällä, toisesta jäi mieleen penkkilappu 156hv olisiko ollut 1.5bar ahdoilla. se kyllä väänsi suht alhaalta. yhdelle tutulle pojalle konsultoin ahtimen asennusta niin sillä oli muuten sama ahdin mutta paria pykälää suurempi pakopesä niin se oli aika onneton heräämään.

tuo evon ahdin on varmasti kevyempi massoiltaan kuin garretti ja muutenkin suunnittelu tältä vuosituhannelta, sikäli oletettavasti parempi. varmasti on olemassa oikeita asiantuntijoita, jotka osaavat vastata twin scroll vs. sinkkusarja kysymykseen ja ylejään ahtimen mitoitukseen. nämä minun jutut vain kokemusperäistä kommentointia asioista paljonkaan ymmärtämättä.
Ihan sekakäyttöön tää munki auto tulee,ja kuulemma tää mitsun ahdin on parempi ku mun toisessa oleva TB03,cossu escortttiin se on tehtaalla tehty. Ja noita siipi/pesä komboja on erikokosia ja mallisia jotain 100 eri vaihtoehtoo, joten siksipä itsekin olen ulkoistanut valinnan ammattimiehelle,kalustoakaan ei itsellä ole turbon akselin tasapainottamiseen.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.03.2021, 22:01
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

[
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mikä sai sut hommaamaan noin ison ahtimen 2L-T:hen? TD05HA-152G6-12T lienee kyseessä. Luulen että tulet pettymään jos alavääntöä haetmmillakaan paineilla niin hyvin että ahdin pääsis kunnolla kartalle/oikeuksiinsa, saatan toki olla väärässäkin.

Huutokaupat.comissa olis mun makuun huomattavasti sopivampi myynnissä. https://huutokaupat.com/2550791/hols...ase-newholland
Tää vähän pienemmillä kaluilla mitä normaalisti kaupan olevat HE221W:t. Rungoltaan ~sama kuin Mitsun TD04H. Hommasin itelle tollasen, jos innostuis 3B:hen laittamaan. Pitäis olla melkein heti tyhjäkäynniltä mukana ja riittää siihen mitä tarvii.

Myyjän mukaan 280 hv penkitetty jostain Calibrasta just tällä ko. ahtimella.
Ahdin tais olla juurikin toi,en muista onko modattu vai ei. Tää on erään ahdinpajan tekemä ahdin. Tää KO äijä tietää mitä tekee,ja aikaisemmin on tullu hyviä föönejä. Eikä oikeen tahtois laittaa kallista fööniä johki polvee vasten kantattuun kötöstykseen,paras ja halvin aina kiinnostaa. Ja tää mun kone on just rempattu ja kantta hiukka portattu,HP Dieselin 12mm pumppu joten ihan hatusta en vetäny tota 200hv.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Ahdin rompetta hiluxiin Suamine O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.04.2015 11:47
Ostettu Pajeron tms. ahdin hiluxiin Ipu33 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 22.04.2015 21:07
Ostetaan Ahdin Ruottala. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 09.04.2015 08:45
Ostetaan gr patrol orkkis ahdin tai vastaava ahdin perse arska O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.11.2011 19:16
Myydään M: 6v/71 Ahdin speedo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.11.2009 17:42


Sivu luotu: 14:55 (GMT +2).