Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.01.2021, 16:10
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

No niin, avaimen vaihto ei auttanut. Ajonestomokkulan pistokkeelle tulee virrat päällä 12 V miinusnastaa vasten kuten pitääkin. Ajonesto-ECU antaa kolmanteen piuhaan 9.5 V josta en tiedä onko se hyvä vai huono asia.

Nyt kysymys kuuluu, miten tuota ajonestomokkulaa uskaltaa testata, ottaen huomioon tuon mitatun 9.5 V? Sieltä pitäisi kaiketi joku napsahdus kuulua kun solenoidi vetää.

__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.01.2021, 18:23
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Ajoneston testaus


Sain apuhenkilön kääntelemään virtoja päälle ja pois. Ensin irroitin sen vihreällä suojalla olevan solenoidin piuhan pois ettei sen napsahdus sotke kuuntelua stetoskoopilla.
Lopputulema jotenkin hämmentävä. Pari eka kertaa kun käänsi virrat päälle, kuului pieni napsahdus, kolmannella ei kuulunut. Hetken tauon päästä uusi testaus ja sama lopputulema.
Mitä tästä voi päätellä? Kyseessähän on ajonestolla varustettu sammutussolenoidi. Onkohan näitä ajonestomötiköitä kuinka hajoillut? Uudet on aika tyyriitä eikä taida vaihtokaan onnistua muuten kuin ottamalla pumppu irti koska se mötikkä on katkopulteilla kiinni ja niitäpä ei oikein pääse porailemaan kun pumppu on paikoillaan.

No seuraava vaihe kunhan taas kerkeän on testailla polttoainepuolta, puhaltaa linjat auki ja sen sellaista.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.01.2021, 01:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Olisko joku perinteinen dsl testi, vai testerillä? hyvä kysymys.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Pajerosta ei tietoa, ja en viitsi googlata, kun ei ole vuosimallia....... Yleisellä tasolla:

Jos ajonesto päällä, niin mittaristossa yleensä palaa merkkivalo, se miten sammuu pajerossa, ei tietoa.
Yleisimmät viat ajonestossa ovat sen virtalukon (ympärillä olevan-) kelan vauriot, ja toinen on se, että avaimenpäässä oleva siru menee rikki tai jopa katoaa (avaimesta puuttuu pala)
Kokeile toisella avaimella!
Jotkin autot toimii niin pitkään, että sammuttaa tai akkujännite käy alhaalla esim. sähkövinssillä, vaikka ajonesto rikkoutuu.

Tuon "siirtopumpun" voi testata helposti, ota tankkiin menevä paluuletku (siis se, jossa ei ole suodatin) ja laita se kirkaalla muoviletkulla kanisteriin tms.
Jos kaikki kunnossa, niin paluu virtauksessa ei ole kuplia, ja paluuvirtaus on startatessa aika voimakas, vois verrata terveen miehen kusemiseen? siis ei tippase, vaan jatkuva, litraa/tunti hankala arvata, mutta jos tulee liian vähän, niin yleensä ongelmina on ensisijaisesti väännön puute....

ps. Mikä ja minkä ikäinen Pajero?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Sain apuhenkilön kääntelemään virtoja päälle ja pois. Ensin irroitin sen vihreällä suojalla olevan solenoidin piuhan pois ettei sen napsahdus sotke kuuntelua stetoskoopilla.
Lopputulema jotenkin hämmentävä. Pari eka kertaa kun käänsi virrat päälle, kuului pieni napsahdus, kolmannella ei kuulunut. Hetken tauon päästä uusi testaus ja sama lopputulema.
Mitä tästä voi päätellä? Kyseessähän on ajonestolla varustettu sammutussolenoidi. Onkohan näitä ajonestomötiköitä kuinka hajoillut? Uudet on aika tyyriitä eikä taida vaihtokaan onnistua muuten kuin ottamalla pumppu irti koska se mötikkä on katkopulteilla kiinni ja niitäpä ei oikein pääse porailemaan kun pumppu on paikoillaan.

No seuraava vaihe kunhan taas kerkeän on testailla polttoainepuolta, puhaltaa linjat auki ja sen sellaista.
Minä en alkaisi puhaltelemaan tms, kokeilisin tuon aikaisemman ohjeeni mukaan, että tuleehan varmasti dieseliä pumpulle/sen läpi.

Jos/ kun dieseliä tulee pumpun paluuputkesta tankkiin ilman erikoisempia kupla/-vaahtoa, niin sitten vois keskittyä hakemaan vikaa tuolta sähköpuolelta (Minä olen käynyt noiden pitkien starttien aikana haistelemassa pakoputkea, ei pitäs haista kovin paljoa diesel, jos syöttöpumppu ns ajonesto-tilassa)

Ja kuten aikaisemmin kerroin, minulla ei kokemusta noista 2,8 mitsuista... siis yleisellä tasolla:

Tuon Ajoneston Mohkulan Testaaminen: Minä miettisin 2 kertaa, ennen kuin tekisin jotain, sillä tuo noin 1999 vuosimallin ajonesto lienee jo ns. älykäs:
Siis uskon, että noista johdoista "räpeltämällä" ilman kunnon testeriä, ja -ohjeita et saa ajonestoa pois, jos se on päällä.

- Minä käyttäsin tuon reilu 20v vanhan Mitsun testerissä, ja nimenomaan k.o automalliin perehtyneeseen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.01.2021, 11:46
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Päivitystä pakkasten jälkeen


Testattua:
Poistopuolelta tulee polttoainetta startatessa.
Tulopuolella ei ole ilmakuplia kun katsoo kirkkaalla letkulla.

Polttoainepumpun voinee todeta toimivan.

En huomannut erityistä käryä tulevan pakoputkesta.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.01.2021, 12:43
khn81 khn81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.10
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Testattua:
Poistopuolelta tulee polttoainetta startatessa.
Tulopuolella ei ole ilmakuplia kun katsoo kirkkaalla letkulla.

Polttoainepumpun voinee todeta toimivan.

En huomannut erityistä käryä tulevan pakoputkesta.
Pystytkö tarkistamaan pumpun ennakon? Oisko se lämpötilaan perustuva "automatiikka" voinut hajota?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.01.2021, 13:17
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Varmaan kai saan tarkistettua, mutta on vierasta aluetta. Vaatii opiskelua.

Ensin kiinnostaisi, millä vikakoodinlukijalla tuosta saisi mahdolliset koodit pihalle? Varmistaisin sanooko ajonestosta häiriötä. OBD liitin on tuommoinen 16-napainen, onko se silloin OBD II?
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________

Viimeksi muokannut HiluxMan : 24.01.2021 13:21
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.01.2021, 16:10
khn81 khn81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.10
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 135
Perusasetus

Tuolla jotakin ohjetta:
https://www.pajeroforum.com.au/forum...ble-codes-list

Haynesin kirjan mukaan pitäisi kytkeä pinnit 1 ja 4 yhteen mutta tuossa linkissä vähän eri tavalla.

Sammutin solenoidin vastus on 8-10 ohmia.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.01.2021, 14:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Testattua:
Poistopuolelta tulee polttoainetta startatessa.
Tulopuolella ei ole ilmakuplia kun katsoo kirkkaalla letkulla.

Polttoainepumpun voinee todeta toimivan.

En huomannut erityistä käryä tulevan pakoputkesta.
Vaikuttas olevan ajonesto päällä.

Jos esim. ajoitus on perseellään pahasti, niin pakoputkesta yleensä tulee dieselin hajua, kun startatessa moottoria se toimii ilmapumppuna, ja suihkut sumuttavat dieselin tehokkaasti ilmaan.

Olitko testannut toisella avaimella?
Onko sinulla kytkentäkaaviota, mistä näkee mitkä pinnit tulee virtalukon lukijan kelalle? (Oletan että mitsussa on myös toteutettu näin)

Joskus jossain autossa oli alkuperäinen kauko-ohjattava keskuslukitus, ja se kytki/vapautti ajoneston: siis kun avaimen perän patteri loppui, avaimella sai ovet auki ja pystui starttaamaan, mutta ei lähtenyt käyntiin.

Onko jälkikäteen asennettua varashälytintä tms? siis että hälyttimen ajoneston releen avautuva kosketin osisi asennettu esim. juurikin tuohon virtalukon anturin kelaan?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.01.2021, 08:34
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Vaikuttas olevan ajonesto päällä.

Jos esim. ajoitus on perseellään pahasti, niin pakoputkesta yleensä tulee dieselin hajua, kun startatessa moottoria se toimii ilmapumppuna, ja suihkut sumuttavat dieselin tehokkaasti ilmaan.

Olitko testannut toisella avaimella?
Onko sinulla kytkentäkaaviota, mistä näkee mitkä pinnit tulee virtalukon lukijan kelalle? (Oletan että mitsussa on myös toteutettu näin)

Joskus jossain autossa oli alkuperäinen kauko-ohjattava keskuslukitus, ja se kytki/vapautti ajoneston: siis kun avaimen perän patteri loppui, avaimella sai ovet auki ja pystui starttaamaan, mutta ei lähtenyt käyntiin.

Onko jälkikäteen asennettua varashälytintä tms? siis että hälyttimen ajoneston releen avautuva kosketin osisi asennettu esim. juurikin tuohon virtalukon anturin kelaan?
Molemmilla avaimilla testattu, ei käynnisty.
On kytkentäkaavio jossa näkyy se kela virtalukolla.
Avain ei ohjaa keskuslukkoa. On vain erillinen kauko-ohjain jolla annetaan auki-kiinni käskyt purkille joka napsauttaa keskuslukkoa vastaavasti. Ei ole kytketty mihinkään muuhun järjestelmään.

Itse solenoidi taitaa toimia, mutta ajonesto ei. Kuulostaa siltä, että se napsahtaa päälle ja saman tien pois. klik-klik. Kun pari kolme kertaa antaa ohjauksen, ei enää kuulu mitään. Sitten jonkun ajan päästä taas kokeillessa tekee saman.

Aussit on vääntänyt sen solenoidin päällä olevan mutikan pois ja kytkeneet vain pistokkeesta virrat päällä 12 V antavan piuhan solenodille. Problem solved.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.02.2021, 00:16
slipoveri slipoveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.05
Sijainti: vihti
Viestit: 489
Perusasetus

2.8 manuaali1998 kylmänä käynistyy hyvin mutta n. 1km ajonjälkeen käynnissä pysymis vaikeuksia jotka poistuu kun vähän lämpenee. Jos pääsee sammumaan joutuu startaan pitkään. mistä kannattais lähteä etsiin vikaa. Oire pahenee kun pakkanen kovenee

Viimeksi muokannut slipoveri : 06.02.2021 08:22
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.02.2021, 22:08
Maileri Maileri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.02.21
Sijainti: Salo
Viestit: 1
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Molemmilla avaimilla testattu, ei käynnisty.
On kytkentäkaavio jossa näkyy se kela virtalukolla.
Avain ei ohjaa keskuslukkoa. On vain erillinen kauko-ohjain jolla annetaan auki-kiinni käskyt purkille joka napsauttaa keskuslukkoa vastaavasti. Ei ole kytketty mihinkään muuhun järjestelmään.

Itse solenoidi taitaa toimia, mutta ajonesto ei. Kuulostaa siltä, että se napsahtaa päälle ja saman tien pois. klik-klik. Kun pari kolme kertaa antaa ohjauksen, ei enää kuulu mitään. Sitten jonkun ajan päästä taas kokeillessa tekee saman.

Aussit on vääntänyt sen solenoidin päällä olevan mutikan pois ja kytkeneet vain pistokkeesta virrat päällä 12 V antavan piuhan solenodille. Problem solved.
En ole lukenut koko ketjua, mutta vuosia sitten automaatti Outlandeleista vaihdettiin takuuna jarruvalokatkaisin.
Viallinen katkaisin esti auton käynnistymisen.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.02.2022, 08:11
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 155
Perusasetus

Olen katellu mk2 diiseli pajeroa. Olenko antanut itteni ymmärtää oikein että toi 2.8 olis noista ehdottomasti luotettavin moottori? Ilmeisesti turbo on vähä alimittanen cooleri nokalle auttaa konetta ja tuo vähä pirteyttä. onko jotain muuta mitä koneesee kannattas vaihtaa et pysyy kasas pidempää, heikot kannet vissii toski on vaikkei ny iha yhtä pommikone ko se 2.5. mitenkö tuleeko välitysten vaihto ajankohtaseks kum rengaskokoa ajattelin kasvattaa niin suureks ko katsuri sallii,mikä se sitte lieneekää en ole vielä tarkistanut
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.02.2022, 21:28
M4x4:n Avatar
M4x4 M4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Olen katellu mk2 diiseli pajeroa. Olenko antanut itteni ymmärtää oikein että toi 2.8 olis noista ehdottomasti luotettavin moottori? Ilmeisesti turbo on vähä alimittanen cooleri nokalle auttaa konetta ja tuo vähä pirteyttä. onko jotain muuta mitä koneesee kannattas vaihtaa et pysyy kasas pidempää, heikot kannet vissii toski on vaikkei ny iha yhtä pommikone ko se 2.5. mitenkö tuleeko välitysten vaihto ajankohtaseks kum rengaskokoa ajattelin kasvattaa niin suureks ko katsuri sallii,mikä se sitte lieneekää en ole vielä tarkistanut
Gen2 olen antanut itseni ymmärtää, että og muovilevikkeillä 33" on maksimi katsastuskelpoinen gummi. Voi kyllä olla nykyään pykälän isompikin, mutta vaatii myös muita toimia, jotta mahtuu pyörimään.

Mitä noihin koneisiin tulee niin oma 2.8 on kyllä tavallaan ihan kestävä ollut, mutta jos on tarkoitus ostaa helvetisti ajettu, mihin kuitenkin kaikki remontit tehdään, niin ennemmin korjaan tuota 2.5 moottoria. Mulla on ollut 4kpl noita 2.5litrasia ja hyvin ne oikeella käytöllä kestää. Molemmat 2.5 ja 2.8 on ollut tarvetta purkaa atomeiksi ja kasata takaisin ja huomattavasti miellyttävämpi tuo vanha kone on työstää. Öljyvuodot on molemmissa yleisiä. Perstuntumalla 2.5 litraseen löytyy helpommin osia. Molemmissa on liian pieni turbo isoille paineille/tehoille. Silti 2.8 on hieman miellyttävämpi jos sillä pääsee lähinnä ajamaan, mutta kaikki säätö toimenpiteet on vittumaisia, jos vertaa vanhempaan malliin. Ehjä termari, TOIMIVA flekti, maltilliset paineet ja tai kunnon cooleri sekä vähemmän tukkoinen putkisto auttaa kestävyydestä molempia.

Oma 2.8 nostaa lämpöjä kärrynvedossa 82asteisella termarilla niin, että hirvittää. Tosin syyläri on tommonen ohut tarvikemalli.

Välityksistä en tosi isoilla pyörillä osaa sanoa mitään järkevää.
Toivottavasti sepustuksesta on edes jotain hyötyä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.02.2022, 07:33
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 155
Perusasetus

Ahaa okei. Vähän turhaa siis varonu koskematta 2.5 koneisii. Löysin kumminki suht vähäajetun (300t) 5ovise -99 vuotise 2.8 manuaalilootalla oleva pajero. Huoltohistoriaki hyvä ja mitä rek tietoje mukaa historiaa tarkistelin näytti kilsat pitävän paikkansa eikä mikää kiertopalkinto. Ja mikä parasta oli auto2+3 paku kovil penkeil eli tosta pidän kii ja huollan nii konetta ko runkoo ja peltejä ettei ruostu läpi käsie. Alkaa olee sen verra harvinaisia nua 2+3 maasturit. Täydelline kakkosauto ja rouvan kauppakassi pikkuverol jolla päästää koko passiketjunki kans jänesjahtii!
Kyselen täältä sit apuu ko on kone palasina pöydäl et mite se ny kasaa meni 😌
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 06.03.2022, 20:46
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 155
Perusasetus

Kysymys! Sähköllä kytkettävä takaakselinlukko ei kytkeydy päälle. Koetaulussa vain vilkkuu murikankohdalla punainen valo. Onko jollain ollut ko vika? Onko avattava perä ja katottava vai onko perusjuttuja että sähköpuoli tökkii?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.03.2022, 20:06
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Pitkästi juttu niin en koko tarinaa vielä lukenut. Mut pääpiirteissään
A) kalvopumppu apparin takana jalkatilassa olevassa kotelossa ei surise ->ei painetta, tai surisee ja kalvo rikki -> ei painetta.
B) ilmalinja perään puhki --> ei painetta
C) anturivika perässä -> vilkku kun ei saa vahvistusta kytkentä tapahtumasta
D) johtovika / liitin vika -> sama kuin edellä

Ensimmäisenä lähtisin varmistaa tuota kalvopumpun toimintaa ottamalla perään ja rungon välissä olevan kumiletkun irti, virrat ja pyynti päälle niin pitäis suhina kuulu takaa.

Seuraavana ite pumppu jos ei suhise, pikkusen kelju purkaa sieltä kotelosta, itellä tuosta 2.8:sta jouduin lattian purkamaan ku ruostevaurioita korjasin niin oli kädessä ensimmäistä kertaa.

3.2:ssa mulla vilkkuu tuo valo, epäilen siinä ruostevaurioo takaperään menevässä putkessa. siitä jarruputket mätäni, ja tuo paineilma linja on samasta materiaalista....
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 12.03.2022, 08:07
M4x4:n Avatar
M4x4 M4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Kysymys! Sähköllä kytkettävä takaakselinlukko ei kytkeydy päälle. Koetaulussa vain vilkkuu murikankohdalla punainen valo. Onko jollain ollut ko vika? Onko avattava perä ja katottava vai onko perusjuttuja että sähköpuoli tökkii?
Itellä oli se perän banjoliitin ruostunut ihan pilalle, sain uuden pultin ja liittimen IKH.lta muutamalla eurolla ja korvasin originaalin letkun silikoniletkulla. Edellä oli myös hyviä vinkkejä jos kompura ei lutkuta.

Olisi omakin kysymys, onko kukaan tietoinen, mistä sais gen2 kaarilevikkeitä? Alkuperäisiä vähän havittelin, mutta sitten on melkein laitettava koko sarja, että istuu hyvin ja taas helmojen ja oven alareunan peittäminen muovilla ei oikein innosta. Pontimena pohdinnalle toimii mätinyt takalokarin kaari, jonka korjaamisen siististi voisi välttää siistillä levikkeellä. Eli vois vaan hitsailla pellit rujosti yhteen ja panna muovin päälle. yksi vaihtoehto on tietysti korjauspelti, mutta kokemukset koko kaarenvaihdosta osoittaa, että jälki ei näillä käsillä ole välttämättä kovin siisti, vaikka olis muoto tehtykkin tehtaalla.

Kohtahan se kyllä näillä hinnoilla loppuu pajerolla ajo muutenkin, mutta tulevaisuudessa voi pajerolle olla tarvetta, jos tarvii pommikuoppaisilla teillä ajella työmaalle.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 18.03.2022, 20:12
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 155
Talking

No mä vaihdoin ite pajerolla ajoon ku alko olla vähä hintavaa tolla v8 bensajeepillä köröttely, tuntuu pajero nii nuukalta senjälkee kiitos vinkeistä mä alan tutkia. mutta ennen sitä pitäs perehtyy akuutimpaan ongelmaan kun kesäkelitki on tuas paikas ja pitäs kesänakitlaittaa. Eli konttoriltavarmistin et 33" renkaat saa otteeseen kyllä mutta piti kysymäni et meneekö kolkytkoltuumaset renkaat ihan mukavasti viä orkkis välityksillä, vai mikä olis maximi korko mikä menee viä orginaalilla välityssarjalla mukavasti?

Niijuu ja m4x4:lle piti sanomani et garage-shopillaon aika edullisia kaarisarjoja ainaki

Viimeksi muokannut könpiä : 18.03.2022 20:40
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 19.03.2022, 09:15
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja M4x4 Näytä viesti
Itellä oli se perän banjoliitin ruostunut ihan pilalle, sain uuden pultin ja liittimen IKH.lta muutamalla eurolla ja korvasin originaalin letkun silikoniletkulla. Edellä oli myös hyviä vinkkejä jos kompura ei lutkuta.

Olisi omakin kysymys, onko kukaan tietoinen, mistä sais gen2 kaarilevikkeitä? Alkuperäisiä vähän havittelin, mutta sitten on melkein laitettava koko sarja, että istuu hyvin ja taas helmojen ja oven alareunan peittäminen muovilla ei oikein innosta. Pontimena pohdinnalle toimii mätinyt takalokarin kaari, jonka korjaamisen siististi voisi välttää siistillä levikkeellä. Eli vois vaan hitsailla pellit rujosti yhteen ja panna muovin päälle. yksi vaihtoehto on tietysti korjauspelti, mutta kokemukset koko kaarenvaihdosta osoittaa, että jälki ei näillä käsillä ole välttämättä kovin siisti, vaikka olis muoto tehtykkin tehtaalla.

Kohtahan se kyllä näillä hinnoilla loppuu pajerolla ajo muutenkin, mutta tulevaisuudessa voi pajerolle olla tarvetta, jos tarvii pommikuoppaisilla teillä ajella työmaalle.
Mulla on ainakin pelkät kaarilevikkeet omassa. Oletettavasti alkuperäiset. Taitavat muutenkin olla kapeammat levikkeet, kuin varustellummassa mallissa. Ja kyllä, hienosti peittävät rumat hitsaukset. Varustelutasoja näissä lienee useampiakin.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 04:49 (GMT +2).