Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1251  
Vanha 23.01.2020, 13:45
mrdart:n Avatar
mrdart mrdart ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.06.19
Sijainti: Suomi
Viestit: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aslakki Näytä viesti
Ne tekstit vähän hämää kun päällekkäin,

Trans tarkoittaa vaihteistoa (v5m31) ja axle(4900) perävälitystä...
Kiitoksia tiedosta.
Vastaa lainaten
  #1252  
Vanha 28.01.2020, 14:24
Ventti-Ville Ventti-Ville ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.15
Sijainti: oulu
Viestit: 23
Perusasetus

Asentelin pätkään tohon kojelaudalle pitkästä pajerosta ton mittariston missä öljynpaine, kallistusmittari ja akunjännite mittari. Otin peitelevyn irti ja johtosarjaan teipattuna löytyi samanlainen liitin kuin pitkässä oli. Akunvarausmittari toimii ja taustavalot palaa mutta öljyn painemittari ei pelaa. Virrat kun kääntää päälle, nousee öljynpainemittari tappiin ja kun käynistää, laskee se nollaan. Onkohan samallainen öljykello tässä pätkässä kuin pitkässä vai onio jokin erillinen anturi tolle mittarille? Mikähän lie vikana tossa? Vm88 kummatkin vehkeet
Vastaa lainaten
  #1253  
Vanha 28.01.2020, 14:45
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

Mittari vaatii oman anturinsa koneeseen.

Mittariston merkkivalo toimii on/off anturilla. Mittari kaipaa paineen mukaan säätyvän vastuksen.
Vastaa lainaten
  #1254  
Vanha 28.01.2020, 21:06
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Pitää olla huolissaan; siis se laakeri pettää, mistä nuo on...


Vastasiko joku tästä huolissaan olemisesta?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J.Jokela Näytä viesti


Vaihdoin gen1 Pajeroon vaihteistoöljyt ja tällainen oli magneetiissa. Mikähän tämä mahtaa olla? Pitääkö olla huolissaan?
Onko tuo se vanha "galantin" alumiinikuorinen laatikko?

Siis kuten jo tuossa kerrottiin, kuulalaakerissa kuulat irrallaan. Ja kun kuula/kuulat irrallaan, niin pääsee ottamaan toiseen kuulaan kiinni, ja alkaa jarruttamaan edellä olevaa kuulaa-> työntää yhä kovempaa-> jarruttaa enemmän-> lopputuloksena on se, että laakeri rikkoontuu totaalisesti kiinnileikkaamalla tai että häkki hajoaa kokonaan, kailli kuulat yhdellä puolen, ja akseli pääsee siirtymään monta milliä sivuun-> hampaat katkea hammaspyörästä.

Toki onhan mahdollista, että tuo on jäänyt edellisestä laakerirempasta laatikkoon laakerista, joka on vaihdettu jo uuteen.
Ainakin 2,3 Td Galantissa kytkinakselin laakeri oli kulutustavaraa, jos vedätti 5- vaihteella (oli kylläkin "pikkasen" ruuvattu lisää voimaa)
Vastaa lainaten
  #1255  
Vanha 29.01.2020, 08:45
Ventti-Ville Ventti-Ville ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.15
Sijainti: oulu
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Mittari vaatii oman anturinsa koneeseen.

Mittariston merkkivalo toimii on/off anturilla. Mittari kaipaa paineen mukaan säätyvän vastuksen.
Missäs kohti on tämä anturi vakiona? Kun kerta johtosarja passaa niin luulis että myös anturille liitin jossain valmiina?
Vastaa lainaten
  #1256  
Vanha 29.01.2020, 15:20
Bazeeba Bazeeba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.12
Sijainti: Soini
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ventti-Ville Näytä viesti
Missäs kohti on tämä anturi vakiona? Kun kerta johtosarja passaa niin luulis että myös anturille liitin jossain valmiina?
Öljynsuodattimen jalassa on anturi vakiona, alaspäin näyttää. En tiedä onko tuo valon katkaisin samassa paikkaa mutta tuo mittarin anturi on semmonen vähän isompi mötikkä ja ruuvataan tosiaan suodattimen jalkaan.
Vastaa lainaten
  #1257  
Vanha 29.01.2020, 17:53
Ventti-Ville Ventti-Ville ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.15
Sijainti: oulu
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bazeeba Näytä viesti
Öljynsuodattimen jalassa on anturi vakiona, alaspäin näyttää. En tiedä onko tuo valon katkaisin samassa paikkaa mutta tuo mittarin anturi on semmonen vähän isompi mötikkä ja ruuvataan tosiaan suodattimen jalkaan.
jjoo öljynpainevalon anturi ainakin on siinä alaspäin... tulee yks johto. muistaako kukaa monellako joholla se tuo mittarin anturi olisi?
Vastaa lainaten
  #1258  
Vanha 29.01.2020, 22:11
sami73:n Avatar
sami73 sami73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 380
Perusasetus

Mittarin anturi on myös yhdellä johdolla. Vaihdat vaan sen mittarianturi sen tilalle.
__________________
M.O.C
Vastaa lainaten
  #1259  
Vanha 29.01.2020, 22:46
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

Ja poista merkkivalo mittaristosta. Jos sekin siellä kuormittaa mittarille tarkitettua anturia niin mittarikaan ei näytä oikein.
Vastaa lainaten
  #1260  
Vanha 31.01.2020, 16:03
Ventti-Ville Ventti-Ville ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.02.15
Sijainti: oulu
Viestit: 23
Perusasetus

Jees kiitokset neuvoista taas!!
Vastaa lainaten
  #1261  
Vanha 01.02.2020, 08:37
J.Jokela J.Jokela ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.01.20
Sijainti: Multia
Viestit: 9
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti

Onko tuo se vanha "galantin" alumiinikuorinen laatikko?

Siis kuten jo tuossa kerrottiin, kuulalaakerissa kuulat irrallaan. Ja kun kuula/kuulat irrallaan, niin pääsee ottamaan toiseen kuulaan kiinni, ja alkaa jarruttamaan edellä olevaa kuulaa-> työntää yhä kovempaa-> jarruttaa enemmän-> lopputuloksena on se, että laakeri rikkoontuu totaalisesti kiinnileikkaamalla tai että häkki hajoaa kokonaan, kailli kuulat yhdellä puolen, ja akseli pääsee siirtymään monta milliä sivuun-> hampaat katkea hammaspyörästä.

Toki onhan mahdollista, että tuo on jäänyt edellisestä laakerirempasta laatikkoon laakerista, joka on vaihdettu jo uuteen.
Ainakin 2,3 Td Galantissa kytkinakselin laakeri oli kulutustavaraa, jos vedätti 5- vaihteella (oli kylläkin "pikkasen" ruuvattu lisää voimaa)

Ulosotollinen laatikko, eli eikös tämä ole kuitenkin sitä vahvempaa mallia?

Magneetissa oli metallia mielestäni normaali määrä, eikä muita isompia kappaleita. Luulisi sen kuulahäkin purkaantuvan sieltä enemmänkin sitten kun pääsee alkuun.
Muistaakseni myyjä kertoi että laatikko olisi vaihdettu 40tkm sitten.
Yksi laatikko on tuolla pellolla Pajeron rungolla, täytyy varmaan raahata se sisälle huoltoon että on tarvittaessa mitä laittaa hajonneen tilalle.
Vastaa lainaten
  #1262  
Vanha 02.02.2020, 17:13
J.Jokela J.Jokela ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.01.20
Sijainti: Multia
Viestit: 9
Perusasetus

Ei se ulosotto liitykkään laatikon malliin. Mulla olikin pellolla alumiinikuorinen, autossa paikoillaan vahvempi. Kummassakin ulosotto.
Vastaa lainaten
  #1263  
Vanha 11.02.2020, 18:37
Naperoh Naperoh ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.01.20
Sijainti: Oulu
Viestit: 4
Perusasetus

Iltaa arvon pajero tietäjät.
Tuli tuossa kuukausi takaperin hommattua gen2 lyhkänen paje, ja täältä foorumilta on jo kyseiseen menopelin löytynytkin tietoa. Pari asiaa on jäänyt kuitenkin kaivelemaan, joten rohkaistuin kirjoittelemaan ensimmäisen postauksen tänne tiedon aarreaittaan.

Elikkäs 2 koppasenhan saa leimattua 33 renkaille, mutta vieläkös leimasetä vaatii maahantuojan todisteluja 31 renkailla maailmalle lähteneistä paheroista? Kun viimeisimmät foorumi keskustelut sijoittuvat vuosikymmenen taakse. Ja jos se setä vielä sitä lappua kaipaa, löytyisikö tuo kultaakin kalliinpi a4 lipuska joltain?

Toinen mieltä askarruttava asia olisi jimnybitsiltä saatavat 2 tuumaa korottavat Pro Compin jousisarjat. Kun tuolta brexitin ihmeellisessä maassa ei tuv todistuksia paikalliset tarvitse, niin eihän sitä kyseisiin jousisatseihin mukaan saa. Eli onko nuo Pro Compit mahdottomat saada paperiin?

Kiitokset jo etukäteen arvon tietäjät, jos jaatte viisauttanne tietoa kärkkyvälle aloittelijalle.
Vastaa lainaten
  #1264  
Vanha 12.02.2020, 07:17
sami73:n Avatar
sami73 sami73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 380
Perusasetus

Ei tarvitse renkaat maahantuojalta mitään lappua
__________________
M.O.C
Vastaa lainaten
  #1265  
Vanha 12.02.2020, 08:39
Naperoh Naperoh ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.01.20
Sijainti: Oulu
Viestit: 4
Perusasetus

Tämäpä selvä. Vanhoissa threadeissa vaan puhuttiin kyseisestä todistuksesta.
Mutta kiitos tästä.
Vastaa lainaten
  #1266  
Vanha 25.02.2020, 17:32
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.259
Perusasetus

Onko tämmöiseen

2.5TD+manuaali pajeroon olemassa jakolaatikkoa jossa olisi voiman ulosotto taaksepäin?
Vastaa lainaten
  #1267  
Vanha 27.02.2020, 18:57
Ukri Ukri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.12.19
Sijainti: Kouvola
Viestit: 63
Perusasetus

kone swappi


Ihan vaan tämmöin hypoteettinen idea. Osaako joku sanoa millain homma on valjastaa MB OM617 Pajeron canter-laatikon eteen? onko joku tehny vastaavaa operaatiota ja onko onnistunu?

Viimeksi muokannut Ukri : 29.02.2020 15:46
Vastaa lainaten
  #1268  
Vanha 28.02.2020, 20:30
mrdart:n Avatar
mrdart mrdart ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.06.19
Sijainti: Suomi
Viestit: 20
Perusasetus

Korin irroitus


Minkälainen homma on korin nosto pois rungolta 2 gen pajerossa. Lähinnä mitä pitää/täytyy muistaa irroittaa/purkaa, että homma onnistuu?
Vastaa lainaten
  #1269  
Vanha 29.02.2020, 12:15
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mrdart Näytä viesti
Minkälainen homma on korin nosto pois rungolta 2 gen pajerossa. Lähinnä mitä pitää/täytyy muistaa irroittaa/purkaa, että homma onnistuu?

Käs jarru vaijerit korista

Joitakin sähköjohtoja

Koripultit

Konehuoneesta kaikki mitä on korissa.esim jarruputket. Sähköt irti esim liitoksista.

Rattiakseli simpukalta

Saatto olla jotakin muuta pientä vielä.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #1270  
Vanha 13.03.2020, 19:39
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.259
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Onko tämmöiseen

2.5TD+manuaali pajeroon olemassa jakolaatikkoa jossa olisi voiman ulosotto taaksepäin?
No helpotetaan sen verran että löytyykö tämmöiseen jakista jossa pto eteenpäin?
Vastaa lainaten
  #1271  
Vanha 13.03.2020, 20:58
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
No helpotetaan sen verran että löytyykö tämmöiseen jakista jossa pto eteenpäin?


Löytyy. Esim 1 gen pajeron iso laatikko.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #1272  
Vanha 13.03.2020, 21:56
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.259
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Löytyy. Esim 1 gen pajeron iso laatikko.
Käykö sellaisesta suoraa jakis tämän mallin päävaihteistoon vai onko koko pötkön vaihtaminen parempi vaihtoehto? Jos koko paketti niin vaatiiko startti/kytkin/kannake muutoksia? Onko välitys suhteissa eroja 1gen ja 2gen välillä?

Edit: Sellaisesta pto suoraan tämän mallin askin kylkeen?
Ja pyöriikö näissä ulosotto 1/1 kardaanin kanssa vai jollain muulla suhteella?

Viimeksi muokannut Pertsi : 13.03.2020 22:00 Perustelu: Lisäys
Vastaa lainaten
  #1273  
Vanha 16.03.2020, 07:49
Maajo Maajo ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.03.20
Sijainti: Tyrnävä,suomi
Viestit: 2
Perusasetus

Pajero 2.8 kickdown


Tervehdys! Löytyskö täältä tietoa kickdown vaijerin säädöstä,eli kuinka paljon vaijerissa kuuluu olla löysää kun kaasupoljin on pohjassa?lueskeli jostain viestiketjusta että jos liian kireällä laatikko luistaa? Ja jos liian löysällä niin ei sekään hyvä?
Kiitos etukäteen vastauksista! Jos joltain tietämystä löytyisi.
Vastaa lainaten
  #1274  
Vanha 16.03.2020, 07:52
Maajo Maajo ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.03.20
Sijainti: Tyrnävä,suomi
Viestit: 2
Perusasetus

Pajero 2.8 kickdown


Niin ja autohan on vm 95 pajero 2.8 superselect automaatti.
Vastaa lainaten
  #1275  
Vanha 05.04.2020, 17:14
BrahesoundS BrahesoundS ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 29.04.13
Sijainti: Raahe
Viestit: 8
Perusasetus

Morjens!
Miten rengas hommat tuommoseen 2000 vuosimallin pajero sport 3.0 v6 GLS koppiin, niin mahtuuko pyöriin ilman korotuksia 265/75-16 kumet?
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 07:47 (GMT +2).