Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.11.2020, 09:40
slipoveri slipoveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.05
Sijainti: vihti
Viestit: 489
Perusasetus

miten ristikot voi olla väärin

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.11.2020, 15:09
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

Joissakin tarvikeristikoissa on lukitus sokat liian ohuita eivät keskitä niveltä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.11.2020, 08:43
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja slipoveri Näytä viesti
miten ristikot voi olla väärin
Löydätkö kuvasta virheen?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Screenshot_20201130-084016.jpg‎
Views:	319
Size:	150,0 Kt
ID:	97867  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2021, 11:05
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Pajero 2.8 sammui tallin eteen eikä suostu menemään sisälle


Pajero on tällä hetkellä pois liikenteestä ja kävin tuossa metsäautotiellä sitä vähän ulkoiluttamassa ilman ongelmia. Kun pääsin takaisin kotipihaan tallin eteen, sammui siihen kuin olisi virta-avaimesta sammuttanut. Pari kertaa pienen odottelun jälkeen käynnistyi muutamaksi sekunniksi ja sitten ei enää ollenkaan.

Tutkittua:

-käsipumpulla nousee suodattimelle kun ilmausruuvi raollaan.

En tunne polttoainejärjestelmää erityisemmin, kun ei ole tarvinnut rassata. 300 tkm ajettu, ei ole riskannut aiemmin.

Mitä olisi seuraavaksi tutkittava?

Edit: Siis tankissa ei ole polttoainepumppua, sinne menee vain kaksi putkea. Onko polttoainepumppu syöttöpumpun yhteydessä vai missä? joo, kuuklailen kyllä.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________

Viimeksi muokannut HiluxMan : 03.01.2021 11:41
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2021, 11:31
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Mittaa tuleeko sammutinsolenoidille jännite kun virrat on päällä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.01.2021, 13:01
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Mittaa tuleeko sammutinsolenoidille jännite kun virrat on päällä.
Tulee jos se jossa on vihreä suoja ja neljän ruiskuputken tuen kohdalla.

Edit: tuosta http://biopowered.co.uk/wiki/Mitsubi...ca_fuel_system ymmärsin, että se onkin kuvissa oleva mustalla suojalla oleva, vihreän alla. Lähden mittaamaan.

Edit2: Ei siellä ole sellaista mustaa kuin liitteessä. Siellä on sen sijaan joku musta boksi jossa koodeja. Sanokaas nyt mikä on se sammustussolenoidi 2.8 Pajerossa?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Delica_advance_solenoid.jpg‎
Views:	318
Size:	91,7 Kt
ID:	98121  
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________

Viimeksi muokannut HiluxMan : 03.01.2021 14:11
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.01.2021, 19:19
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Löysin tommosen kuvan. Nyt täytyy jostain keksiä, mitä noihin kolmeen johtimeen kuuluu tulla kun virta päällä. Mittaukset jatkuu kunhan kerkiän.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Pajero diesel pump Bosch solenoidin ohjausyksikkö.jpg‎
Views:	274
Size:	63,3 Kt
ID:	98139   Click image for larger version

Name:	Pajero diesel pumpBosch.JPG‎
Views:	230
Size:	55,5 Kt
ID:	98140  
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.01.2021, 00:09
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Joko ajonesto (jos on) tai suurempi ongelma?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Pajero on tällä hetkellä pois liikenteestä ja kävin tuossa metsäautotiellä sitä vähän ulkoiluttamassa ilman ongelmia. Kun pääsin takaisin kotipihaan tallin eteen, sammui siihen kuin olisi virta-avaimesta sammuttanut. Pari kertaa pienen odottelun jälkeen käynnistyi muutamaksi sekunniksi ja sitten ei enää ollenkaan.

Tutkittua:

-käsipumpulla nousee suodattimelle kun ilmausruuvi raollaan.

En tunne polttoainejärjestelmää erityisemmin, kun ei ole tarvinnut rassata. 300 tkm ajettu, ei ole riskannut aiemmin.

Mitä olisi seuraavaksi tutkittava?

Edit: Siis tankissa ei ole polttoainepumppua, sinne menee vain kaksi putkea. Onko polttoainepumppu syöttöpumpun yhteydessä vai missä? joo, kuuklailen kyllä.
Pajerosta ei tietoa, ja en viitsi googlata, kun ei ole vuosimallia....... Yleisellä tasolla:

Jos ajonesto päällä, niin mittaristossa yleensä palaa merkkivalo, se miten sammuu pajerossa, ei tietoa.
Yleisimmät viat ajonestossa ovat sen virtalukon (ympärillä olevan-) kelan vauriot, ja toinen on se, että avaimenpäässä oleva siru menee rikki tai jopa katoaa (avaimesta puuttuu pala)
Kokeile toisella avaimella!
Jotkin autot toimii niin pitkään, että sammuttaa tai akkujännite käy alhaalla esim. sähkövinssillä, vaikka ajonesto rikkoutuu.

Tuon "siirtopumpun" voi testata helposti, ota tankkiin menevä paluuletku (siis se, jossa ei ole suodatin) ja laita se kirkaalla muoviletkulla kanisteriin tms.
Jos kaikki kunnossa, niin paluu virtauksessa ei ole kuplia, ja paluuvirtaus on startatessa aika voimakas, vois verrata terveen miehen kusemiseen? siis ei tippase, vaan jatkuva, litraa/tunti hankala arvata, mutta jos tulee liian vähän, niin yleensä ongelmina on ensisijaisesti väännön puute....

ps. Mikä ja minkä ikäinen Pajero?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.01.2021, 05:17
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Allekirjoituksen 1999 2.8 TDi automaatti. En hokannutkaan kokeilla toisella avaimella, illalla testaan sen. Joku siru siellä kai on.
Joo autossa on IMMOBILIZER ECU ja FUEL CUT VALVE-ECU joka vissiin tuo kuvan käikäle. Illalla viisaampi onko avain rikki vai jotain siitä eteenpäin.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________

Viimeksi muokannut HiluxMan : 04.01.2021 16:09
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.01.2021, 16:10
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

No niin, avaimen vaihto ei auttanut. Ajonestomokkulan pistokkeelle tulee virrat päällä 12 V miinusnastaa vasten kuten pitääkin. Ajonesto-ECU antaa kolmanteen piuhaan 9.5 V josta en tiedä onko se hyvä vai huono asia.

Nyt kysymys kuuluu, miten tuota ajonestomokkulaa uskaltaa testata, ottaen huomioon tuon mitatun 9.5 V? Sieltä pitäisi kaiketi joku napsahdus kuulua kun solenoidi vetää.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.01.2021, 18:23
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Ajoneston testaus


Sain apuhenkilön kääntelemään virtoja päälle ja pois. Ensin irroitin sen vihreällä suojalla olevan solenoidin piuhan pois ettei sen napsahdus sotke kuuntelua stetoskoopilla.
Lopputulema jotenkin hämmentävä. Pari eka kertaa kun käänsi virrat päälle, kuului pieni napsahdus, kolmannella ei kuulunut. Hetken tauon päästä uusi testaus ja sama lopputulema.
Mitä tästä voi päätellä? Kyseessähän on ajonestolla varustettu sammutussolenoidi. Onkohan näitä ajonestomötiköitä kuinka hajoillut? Uudet on aika tyyriitä eikä taida vaihtokaan onnistua muuten kuin ottamalla pumppu irti koska se mötikkä on katkopulteilla kiinni ja niitäpä ei oikein pääse porailemaan kun pumppu on paikoillaan.

No seuraava vaihe kunhan taas kerkeän on testailla polttoainepuolta, puhaltaa linjat auki ja sen sellaista.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.02.2022, 08:11
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 155
Perusasetus

Olen katellu mk2 diiseli pajeroa. Olenko antanut itteni ymmärtää oikein että toi 2.8 olis noista ehdottomasti luotettavin moottori? Ilmeisesti turbo on vähä alimittanen cooleri nokalle auttaa konetta ja tuo vähä pirteyttä. onko jotain muuta mitä koneesee kannattas vaihtaa et pysyy kasas pidempää, heikot kannet vissii toski on vaikkei ny iha yhtä pommikone ko se 2.5. mitenkö tuleeko välitysten vaihto ajankohtaseks kum rengaskokoa ajattelin kasvattaa niin suureks ko katsuri sallii,mikä se sitte lieneekää en ole vielä tarkistanut
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 16:47 (GMT +2).