![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#35
|
|||
|
|||
![]() On monta tapaa....Lainaus:
Silloin riittää, että tyhjennät, tavalla taikka toisella, jauheet pois. Nousuputki on yleensä jonkin verran pohjan yläpuolella, kannattaa jatkaa pohjaan asti (noin 1-2 cm) Ja letkunpäähän kannattaa laittaa esim. kupariputkesta jatko, joka kaartuu 90 astetta. Pieni ilmavuoto tuon säiliön ja paineventtiilin yms välissä ei ole paha Pykälää suurempitöinen on silloin, jos haluat hanan täyttöletkun nokkaan, pitää viritellä tuo kahvaventtiili lukittumaan auki, ja tarkistaa että letku on paineen kestävä. (ja miel. öljynkestävä) Hiilidioksidipullosta, missä on kierrettävä hana, tulee helposti, mutta täyttäminen ylipaineventtiiliin juotetun auton rengasventtiilin kautta on tarkkaa puuhaa; ainakin tuossa minun "öljypullossa" tuo ylipaineventtiili menee suoraan nousuputkeen; siis jos pääsee vuotamaan takaisinpäin, niin öljy lentää ![]() Tein tuon täyttölaitteen varastossa olevista romuista, kun vaihdoin nimimerkkini mukaiseen BJ:n voimansiirron öljyt. Perät ja laatikot valumassa tyhjiin viimmeistä tippaa myöten, ja Anttilan metallisella öljyruiskulla ei saanut kuin puolet öljystä laatikkoon, toinen puolikas oli valunut haalareihin... Jos/kun joskus satun löytämään halvalla autoklaavin taikka ison painekattilan, niin teen siitä öljyntäyttölaitteen: (alkuperäinen ylipaineventtiili pitää toimia) Siis painekattilan tms. pitää olla niin korkea, että sinne sopii ainakin litran pullo pystyyn: Kannesta suora letku/putki öljyn alkuperäiseen myyntipakkaukseen, ja sitten kolmitiehanan kautta nostetaan paineilmakattilaan painetta, niin öljy ajautuu ulos. Kun öljyä tarpeeksi perässä tms, niin kolmitiehana toiseen asentoon, ja paine purkaantuu ulos, ja sormilla jaksaa pidättää täyttöletkua tukossa. Tässä se hyvä puoli, että öljyyn sotkeentuu vain letkun sisäpinta, ja pikkaisen ulkopintaa, jotka Helppo puhdistaa erikoisöljyjen välillä. Ja jos tarvitsee isomman öljyerän, niin painekattilaan tms. menee helposti monta litraa öljyä. Ja vielä varoituksen sana: Paineilma, niin suurena paineena, että joku paikka pettää, tekee pahaa jälkeä; voi tappaa. -> Jos et tiedä, mitä teet, niin jätä tekemättä.... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty HJ:n periin 4.88 välitykset | AH | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.01.2019 07:50 |
Erilaiset vanteiden pulttijaot maastureissa | Ahosensetä | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 02.04.2006 16:44 |
Löytyisikö R-kuvaa -90 kc:n periin | L-200 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 31.12.2005 10:45 |
Mitä öljyä gazin laatikoihin | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 22.10.2005 19:01 |