![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Kyllä tässä tapauksessa tein ja ainakin tilastoihin vertaamalla kannattikin.
|
|
||||
|
||||
![]()
Eiks muute oo toi 201cm pirun kiva. Saakelin kuukkunen noin pieneks ja törkeen kevyt.
Mulla enään toi 201 ja 500i käytössä. Kaikki välimallit kokemu turhaks
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla toi kuvien toinen saha on 55 husku ja isoksi sahaksi oon aatellut Stihl 462:sta.. Ellei sitten tosta ruiskusahasta innostu ![]() Ps. Raivuri on 490 ja sekin on mielestäni hieno saha ja valjaat on hyvät. |
|
|||
|
|||
![]()
Hieno mesta teikäläisellä. Näytti siltä, että tuollaiseen voisi vetäytyä eläkepäiville.
|
|
|||
|
|||
![]() Mä päätin tehdä.....
Noin 12 ha laiskasti......
Pyysin tarjouksen UPM:tä..... ![]() ![]() ![]() Ja ehdoton edellytys on että äkkiväärät tukkiin ja massan kelpaamattomat jää omaan pinoon mulle polttopuuks. Soittivat mulle ja kysyivät mettäautotien käyttölupaa kun tulevat viereiselle palstalle tekeen hommia..... Nyt meni niin kuin piti. Viimeks kun oli saaressa koneet ja möyrivät molemmilla puolilla maita niin tekivät uran mun maan läpi eivätkä edes kysyneet lupaa. Täytyy varmaan tehdä tosta reklamaatio ja hakee korvausta a: metsäyhtiöltä B: maanomistajilta. Ja rahtaavat koneet viereen jokatapauksessa. Toivottavasti tarjous on hyvä. Tapahtuu talvella, jos tapahtuu..... Viimeksi muokannut uteiN_H : 03.12.2020 19:12 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Paikalla on historiaakin silleen, että 100 vuotta sitten siellä työskenteli n 1500 ihmistä louhimassa mustaa graniittia ja nykyisille minun tiluksille tuli oma junaratakin ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Tuo on vähän kuin munkin unelma, jonkinmoinen omavaraisuusmesta, jossa on viihtyisyyttä. Kotiin olen pyrkinyt tekemään jonkinmoista puistoa, kuusiaitaa ja kohta pääsee istuttelemaan uusia istutuksia. Pihapiirista olen lyhentänyt puita, etteivät olisi myrskyssä ongelmaksi. Tuo voi olla arvokas sijoituskin. |
|
||||
|
||||
![]()
No nyt on sijainti ja tietojen suhteet sangen kryptisia!
![]()
|
||||
|
||||
![]()
No en minäkää netissä mitää tarkkoi koordinaatteja antais mis puut valmiit ku kyytii heittää 😀
Ja olisko tästä junaradasta ja paikasta ollu jossaki iltapäivälehdessä juttua taannoin 🤔 Ja jos vmt haluu ottaa koeajoon 500i ni riihimäelt löytyy. Saa tuntumaa. Toki niin siin käy et kaupoille lähet, on iha samaa kastia kun tuo 201, tämä kyl viel hurjempi suhteutettuna. Voimaa iha poskettomasti ja varsinki jos 15" laippa ni voi vaik karsintaa käyttää. Täs ketjunopeutta niin paljo et ei kovi helpolla jää karsiessa ketjukaa jumii jos ryssii katkosuunnan. Mut turvallisuus kannattaa ottaa huomioon, iso 3/8 ja sit 20" tai yli laippa, niin vaikka viiltosuojat päällä niin iso ja nopea ketju ottaa niin paljon viiltosuojaa kerralla matkaan, että ennenkun vetää sahan jumii ni saha on syvällä jalassa
|
||||
|
||||
![]()
Oli ainakin hesarissa aukeaman juttu tästä paikasta keväällä.
Kiitti tjl koeajotarjouksesta! Pitää jossain vaiheessa semmoinen sopia, kun noin lähelläkin mahdollisuus ![]() Eilen olikin mukava metsäasiapäivä. Jo pari kuukautta odotettu moto saapui leimikolle ja muutaman tunnin ja parisataa mottia jo aloittelikin hakkuuta. Kattelin siinä työn etenemistä, että onko miten tyvilahoa ja miten tukkia tulee. Ei tullut tyvilumppeja, mutta tuli 3 - 5 tukkia / runko. Lahoprosentti oli 2. Jo tuossa mittasi isoimman rungon 33 metriseksi ja 3,7 m3 kokoiseksi ja minusta tuo reuna on leimikon pienempää puustoa ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Turbo topicci | Mappe | Tekniikka & Jutustelu | 165 | 26.09.2016 18:31 |
Mystinen vika samuraissa | JoniS | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.09.2011 11:26 |
Rangen mystinen käyntihäiriö | rangemies | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 24.09.2010 12:44 |
Mystinen ABS-vika | rhm | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.08.2009 19:41 |
Banaani - mystinen herkku | mikk0 | Cooking & Food | 0 | 16.05.2002 12:54 |