![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Nyt pitäs olla malttia ja varoa niitä kuusen pintajuuria.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämä palsta siis uskomattoman tiheeseen kasvanut,omistaja ostanut talon -72 ja sen jälkeen ei saha metsässä käynyt. Täältä tuli useita noin 60cm tyveltä olevia tervaleppiä mitkä ei lahoja. Mönkijä kyllä aika hellä kun pieni pintapaine. Toki vältetään juuria yms, mutta ajattelen niin että traktori tarttis 3x levemmän uran.
|
|||
|
|||
![]()
Vaikkapa tuosta http://www.metla.fi/metinfo/metsient...juurikaapa.htm
Eli ei ajettas ihan pienimmistä raoista mistä se mönkijä mahtuu ja loukata samalla kahtaa puuta ajamalla liian läheltä vaan poistetaan suosista se toinen puu jolloin edes toinen säästyisi. Ja siellä etelässä kannattas kans ootella niitä sopivia kelejä. Jotkut kyllä käyttää AdBluen ja elintarvikevärin sekotusta sekä reppuruiskua niiden kantojen käsittelyyn jos ei pakkasia odota. |
|
|||
|
|||
![]() Tota ydinlahoo ja tyvi lahoo kannattaa välttää....
Jos puut ton saa nii ne ei oo edes kunnollista polttopuuta kun lahosta ylöspäin.
Menee hutuks siel mis sitä on. Mä oon tavannu muutamas rungos. Ja veikkaan et ne on tullu enne mua kun on tehty Harvennusta vuonna 2004 edellisen omistajan toimesta väärään vuodenaikaan. Mulla noi on ollu kuusia tiheenä kasvavas kuusikossa. Viimeksi muokannut uteiN_H : 31.10.2020 21:15 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pitääkin mennä uusilla silmillä ens kerralla. Tämä kyllä pirullisen umpeenkasvanut, ja tekee hankalaksi kyllä ns.roskapuiden poiston.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja kerran sulla on vinssi niin kaadot niin että runko on joko ajouralle päin tai pois päin niin karsimisen jälkeen saa vetää kokonaisena lähelle jos vinssin voima riittää ja taas varotaan että runko ei hinkkaa jääviä puita. Itse olen käyttänyt puunsuoja liinaa ja pylpyrää että saa halutun suunnan vedolle.
https://photos.app.goo.gl/WYsWLFnuYKhWjRXQA |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juu tolla taktiikalla menty. Tosin monesti salkkutaljalla ja liinalla+pylpyrä. Pienemmät mönkkärin vinssillä tai pulleyman porakone vinssillä. Siltikin osa todella pirullisia.olis tarttenu jo 20 vuotta sitten siivota tuo. Mutta hauskaa hommaahan tuo on ja tulee ainakin polttopuita.
|
|||
|
|||
![]()
Tiukassa paikassa kun kasaa oksat ja latvukset puun viereen, juurien päälle suojaksi niin auttaa paljon. Jos siis muuten mahtuu ajamaan kolhimatta.
|
|||
|
|||
![]()
Mites onko mielipidettä kummat on paremmat sammakkojalat vai ne viistossa olevat putkimalliset?
Sammakoissa ois se hyvä et jos taittuu nostaa ylös ja ajelee rempalle, ku taas putkimallisen jos taittaa tulee remonttia metässä Mut käytettävyys ja vakaus lähinnä kiinnostais
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Turbo topicci | Mappe | Tekniikka & Jutustelu | 165 | 26.09.2016 18:31 |
Mystinen vika samuraissa | JoniS | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.09.2011 11:26 |
Rangen mystinen käyntihäiriö | rangemies | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 24.09.2010 12:44 |
Mystinen ABS-vika | rhm | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.08.2009 19:41 |
Banaani - mystinen herkku | mikk0 | Cooking & Food | 0 | 16.05.2002 12:54 |