Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.11.2020, 20:24
PikkuF:n Avatar
PikkuF PikkuF ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Porvoo,eteläsuami
Viestit: 559
Perusasetus

Nyt kun koeajosta on kulunut muutama tovi ja nuoruuttakin kulunut toistakymmentä vuotta on pakko palata aiheeseen vielä kertaalleen.

Sen verran on tunnustettava että Gebardi (BJ40) on edelleenkin talossa tosin ei enää meikäläisen nimissä.(juniori sai sen)
Onko sen arvo vielä kahdentoista vuoden jälkeen neljäkymmentäyksivuotiaana vieläkin tuo hyvityksenä luvattu neljä tonnia? Tiedä häntä. Sillä sitä ei edelleenkään myydä.

Ajatelkaapa jos olisin hurahtanut tuon lipevän Kia-myyjän höpötyksiin siitä aidosta oikeasta suuresta MAASTOAUTOSTA niin nyt olisin sen kolmekymmentäviisi (35) tuhatta euroa köyhempi , ilman Gepardia oleva tosi nössö luuseri.

Kaverit ovat kertoneet että noissa 08 mallisissa Kia-maasureissa saattaa olla yksi pieni ruostevauriokin joka alkaa etupuskurista ja päättyy takapuskuriin.
Jopa tukivarretkin ruostuvat irti akseliputkista...

__________________
Minäkö muka tyhmä?
Nyt en ymmärrä mitään.

Viimeksi muokannut PikkuF : 29.11.2020 20:32
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.11.2020, 21:10
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuF Näytä viesti

Kaverit ovat kertoneet että noissa 08 mallisissa Kia-maasureissa saattaa olla yksi pieni ruostevauriokin joka alkaa etupuskurista ja päättyy takapuskuriin.
Jopa tukivarretkin ruostuvat irti akseliputkista...
Sehän on ihan normaalia jopa samanikäisissä toyotissa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.11.2020, 09:09
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.880
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuF Näytä viesti
Ajatelkaapa jos olisin hurahtanut tuon lipevän Kia-myyjän höpötyksiin siitä aidosta oikeasta suuresta MAASTOAUTOSTA niin nyt olisin sen kolmekymmentäviisi (35) tuhatta euroa köyhempi , ilman Gepardia oleva tosi nössö luuseri.
Näyttäisi noiden hinta olevan nykyään n.6000e. Mut Sorennon rakenne on kyllä ihan täsmälleen samanlainen kuin kaikissa muissakin nykyajan maastureissa. Oma runko, jäykkä taka-akseli, risukeula. Millään perus kesänakeilla se ei kyllä oikein etene. Mutta laittamalla mutiaista alle niin kyllä se alkaa eteneen. Aina voi myös korottaa. On myös vähän nihkeä verrata täysin vakio autoa rakennettuun autoon. Mikäli taas verrattaisi täysin vakio autoa täysin vakioon berttaan niin voitaisi todeta kuinka susipaska auto se bertta on. Jopa tuo oma Santa Fe taitaa mennä pidemmälle maastossa kuin vakio bertta. Ihan vaan kun bertasta puuttuu ne akseleiden lukot, jota tuoreemmissa korvataan jarruttamalla sutivaa rengasta. Lisäksi tuollainen bertta on kyllä karmea auto ajaa verrattuna mihinkään nykyajan maasturiin.

Mitä ruosteeseen taas tulee niin se ongelma taitaa koskea kaikkia idän suunnalta tulevia autoja merkkiin katsomatta. Tuolla projekteissa taisi se kohtuu tuore hilux olla työn alla joka oli ihan läpimätä. Mutta jos investoitaisi ruosteenestoon kun se auto on kohtuu tuore niin ruoste ei välttämättä olisi ongelma.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.11.2020, 11:36
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Näyttäisi noiden hinta olevan nykyään n.6000e. Mut Sorennon rakenne on kyllä ihan täsmälleen samanlainen kuin kaikissa muissakin nykyajan maastureissa. Oma runko, jäykkä taka-akseli, risukeula. Millään perus kesänakeilla se ei kyllä oikein etene. Mutta laittamalla mutiaista alle niin kyllä se alkaa eteneen. Aina voi myös korottaa. On myös vähän nihkeä verrata täysin vakio autoa rakennettuun autoon. Mikäli taas verrattaisi täysin vakio autoa täysin vakioon berttaan niin voitaisi todeta kuinka susipaska auto se bertta on. Jopa tuo oma Santa Fe taitaa mennä pidemmälle maastossa kuin vakio bertta. Ihan vaan kun bertasta puuttuu ne akseleiden lukot, jota tuoreemmissa korvataan jarruttamalla sutivaa rengasta. Lisäksi tuollainen bertta on kyllä karmea auto ajaa verrattuna mihinkään nykyajan maasturiin.

Mitä ruosteeseen taas tulee niin se ongelma taitaa koskea kaikkia idän suunnalta tulevia autoja merkkiin katsomatta. Tuolla projekteissa taisi se kohtuu tuore hilux olla työn alla joka oli ihan läpimätä. Mutta jos investoitaisi ruosteenestoon kun se auto on kohtuu tuore niin ruoste ei välttämättä olisi ongelma.
Mä kävin Lahdes kattoo menopelivaihtoehtoja. Jos sellaiset kiinnostaa missä on isot ja karkeat renkaat, esim. Hankkijan pihassa katselin niitä.

Itsestä kätevää olis jos pakuja voi varustaa eri kokoisilla ja tyyppisillä renkailla, valittavana huomattavan lyhyt ykkönen ja pakki.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.11.2020, 17:57
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.082
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Mut Sorennon rakenne on kyllä ihan täsmälleen samanlainen kuin kaikissa muissakin nykyajan maastureissa. Oma runko, jäykkä taka-akseli, risukeula. Millään perus kesänakeilla se ei kyllä oikein etene.
Kimmo nykyaika on 2020. Tänäpäivänä on tosi harvassa uudet erillisrungolliset "maasturit", ei ole Sorennossa eikä muissakaan oikein mitään maasturimaista, lukuunottamatta nelivetoa. Tavan mitäänsanomaton pullakka farmari.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.12.2020, 09:38
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.880
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kimmo nykyaika on 2020. Tänäpäivänä on tosi harvassa uudet erillisrungolliset "maasturit", ei ole Sorennossa eikä muissakaan oikein mitään maasturimaista, lukuunottamatta nelivetoa. Tavan mitäänsanomaton pullakka farmari.
Mut eikö noi ole ihan puhtaasti citymaastureiksi mainostettuja? Eikä maastureiksi. 2020 on kyllä kieltämäti vähän vaikea enää löytää maastureita, mutta kyllähän niitä 2000-luvulta muutoin löytyy. Kuten land-cruiser. Siinä on ihan sama rakenne kuin sorennossa. Pajeroa varmaan pidetään myös oikeana maasturina vaikka siinä on erillisjousitus edessä ja takana. Uudessa g-sarjassa on tuo sama rakenne. Risukeula edessä ja jäykkää akselia takana. En tie onko niissä vielä runkoa? Tuo kallion hipstereiden unelma uusi defe on myös erillisjousitettu ja puhtaasti citykäyttöön tarkoitettu.

EDIT: Mites saaangoogntongfong Rextron? Mikä siinä on nykyään rakenne?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.12.2020, 13:30
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Mut eikö noi ole ihan puhtaasti citymaastureiksi mainostettuja? Eikä maastureiksi. 2020 on kyllä kieltämäti vähän vaikea enää löytää maastureita, mutta kyllähän niitä 2000-luvulta muutoin löytyy. Kuten land-cruiser. Siinä on ihan sama rakenne kuin sorennossa. Pajeroa varmaan pidetään myös oikeana maasturina vaikka siinä on erillisjousitus edessä ja takana. Uudessa g-sarjassa on tuo sama rakenne. Risukeula edessä ja jäykkää akselia takana. En tie onko niissä vielä runkoa? Tuo kallion hipstereiden unelma uusi defe on myös erillisjousitettu ja puhtaasti citykäyttöön tarkoitettu.

EDIT: Mites saaangoogntongfong Rextron? Mikä siinä on nykyään rakenne?
Jos on käynyt niin, että enemmistö ihmisistä ei tykkää maastureista...

Milloin tulee auto tilalle joku simulaattori, jossa ihmiset istuu ja on kokevinaan jotain elämyksiä. Siihen suuntaan on menty TV- ohjelmissa, että ihmiset seuraa toisten elämää ja velttoilee jossain kerrostalossa. En pitäs mahdottomana etteivät viitsi ajaa edes autolla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.12.2020, 19:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.082
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Jos on käynyt niin, että enemmistö ihmisistä ei tykkää maastureista...

Milloin tulee auto tilalle joku simulaattori, jossa ihmiset istuu ja on kokevinaan jotain elämyksiä. Siihen suuntaan on menty TV- ohjelmissa, että ihmiset seuraa toisten elämää ja velttoilee jossain kerrostalossa. En pitäs mahdottomana etteivät viitsi ajaa edes autolla.
Eikö tuo jo ole ihan nykypäivää, on tietokone-/konsolipelejä joka lähtöön. 3 näyttöö rinnakkain, polkimet ja ratti lisäks ja ”elämys” on valmis. Ei kyl itteeni kiinnosta pätkääkään, en oo sitten mopon saatuani viittinyt pelata yhtään mitään.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.12.2020, 19:49
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eikö tuo jo ole ihan nykypäivää, on tietokone-/konsolipelejä joka lähtöön. 3 näyttöö rinnakkain, polkimet ja ratti lisäks ja ”elämys” on valmis. Ei kyl itteeni kiinnosta pätkääkään, en oo sitten mopon saatuani viittinyt pelata yhtään mitään.
Linkolalla oli ajatuksia mitä merkitsee jos ei tee fyysisesti paljoakaan, ei yllätä jos joskus yhdistetään ihminen johonkin teknisiin härveleihin, ties vaikka koneet hoitaisi ajattelun. Pelkästään jo älypuhelimet sotkee ihmisten keskittymisen.

Voi olla niinkin, että luonnollisista olosuhteista tulee rikkaiden etuoikeus kun luonto turmellaan.

Toki voi muoti muuttuakin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.12.2020, 08:16
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.880
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Milloin tulee auto tilalle joku simulaattori, jossa ihmiset istuu ja on kokevinaan jotain elämyksiä. Siihen suuntaan on menty TV- ohjelmissa, että ihmiset seuraa toisten elämää ja velttoilee jossain kerrostalossa. En pitäs mahdottomana etteivät viitsi ajaa edes autolla.
Itseasiassa tuossa kattelin vuosi sitten poitsun koulussa kun ne esitteli logistiikka alan koulutusta. Siellä ne pelaa Spintiresia, millä oppivat hakemaan tukkeja metsästä ja käyttämään hiabia. Vähän veikkaan, että vaikka olen Spintiresia aika paljon pelannut niin en ehkä ihan kovin hyvin osaa käyttää hiabia vaikka pelissä tukkien nosto onnistuu ihan ok. Siellä oli myös MS Trucksimulator. Millä opetellaan ajamaan mm. täysperävaunua. Vaikka sitäkin olen kokeillut niin ihan vahva veikkaus, että jos minä alan täysperävaunua sen perusteella ajamaan niin ei siitä kyllä tule yhtään mitään. Ne voi myös kotona pelailla noita kyseisiä pelejä ja sitä kautta saavat opintopisteitä.. Yksi peli tais olla Beamng.

Eli onnea matkaan kun tulee tuollaisia uusia sankareita liikenteeseen, jotka on vain pelien kautta oppinut miten liikutaan Jos nyt vähän törmäillään tai ajetaan kolari niin voi aina resetoida sen auton
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.12.2020, 16:42
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.059
Perusasetus

Noh, pelien (mikäli kyllin realistisia) avulla voi oppia asioita ja ehkä käytännön alkeita, mutta ei käytäntöä. Sitä kun harvemmin saa huippu simulaattoreissakaan.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.12.2020, 15:51
Koppis2 Koppis2 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.12.20
Sijainti: MULTIA
Viestit: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kimmo nykyaika on 2020. Tänäpäivänä on tosi harvassa uudet erillisrungolliset "maasturit", ei ole Sorennossa eikä muissakaan oikein mitään maasturimaista, lukuunottamatta nelivetoa. Tavan mitäänsanomaton pullakka farmari.
Joo ei ole mikään maasturi mutta hemmetin hyvä minulle kun ajan sen 45000km vuodessa, paljon matka-ajoa ja sitten syksyllä koirakokeissa ja metsällä huonompia teitä. Lumiloskassa menee hienosti ja autolla jaksaa ajaa pitkää matkaa väsymättä ja kulkee hyvin eikä vie hirveästi ainetta. Hyvä yleisauto käyttööni mutta ei mikään maasturi. Ei liene ekan sukupolven Sorentokaan ollut mikään maasturi, vähän sinne päin vaan. Ihmisille myydään mielikuvia. Tämä pullukka on oikein hyvä kun pysytään teillä ja mökkiteillä :-)
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.11.2020, 21:37
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 880
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Näyttäisi noiden hinta olevan nykyään n.6000e. Mut Sorennon rakenne on kyllä ihan täsmälleen samanlainen kuin kaikissa muissakin nykyajan maastureissa. Oma runko, jäykkä taka-akseli, risukeula. Millään perus kesänakeilla se ei kyllä oikein etene. Mutta laittamalla mutiaista alle niin kyllä se alkaa eteneen. Aina voi myös korottaa. On myös vähän nihkeä verrata täysin vakio autoa rakennettuun autoon. Mikäli taas verrattaisi täysin vakio autoa täysin vakioon berttaan niin voitaisi todeta kuinka susipaska auto se bertta on. Jopa tuo oma Santa Fe taitaa mennä pidemmälle maastossa kuin vakio bertta. Ihan vaan kun bertasta puuttuu ne akseleiden lukot, jota tuoreemmissa korvataan jarruttamalla sutivaa rengasta. Lisäksi tuollainen bertta on kyllä karmea auto ajaa verrattuna mihinkään nykyajan maasturiin.

Mitä ruosteeseen taas tulee niin se ongelma taitaa koskea kaikkia idän suunnalta tulevia autoja merkkiin katsomatta. Tuolla projekteissa taisi se kohtuu tuore hilux olla työn alla joka oli ihan läpimätä. Mutta jos investoitaisi ruosteenestoon kun se auto on kohtuu tuore niin ruoste ei välttämättä olisi ongelma.

Juuri näin. vakio-autoa pitää verrata vakioautoon. renkaan kuvion tulisi myös olla vastaavat jotta autoja voidaan oikeasti verrata. vakio bertta menee varmasti paremmin maastossa jossa maavaraa pitää olla enemmän, mutta uskoisin kyllä että kia etenisi mäessä pidemmälle juurikin sähköisen luistoneston ansiosta, nousukulmat lienevät bertan puolella.
Molemmissa omat etunsa.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

Viimeksi muokannut A.I : 30.11.2020 21:40
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.12.2020, 09:02
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A.I Näytä viesti
Juuri näin. vakio-autoa pitää verrata vakioautoon. renkaan kuvion tulisi myös olla vastaavat jotta autoja voidaan oikeasti verrata. vakio bertta menee varmasti paremmin maastossa jossa maavaraa pitää olla enemmän, mutta uskoisin kyllä että kia etenisi mäessä pidemmälle juurikin sähköisen luistoneston ansiosta, nousukulmat lienevät bertan puolella.
Molemmissa omat etunsa.
Vakiobertassa toki renkaat saattoivat olla seiskapuolikkaat jeep servicet. Melko tarkkaan 33" korkeat ja hyvällä kuviolla. Alustassa ei myöskään ole paljoa varottavaa. Itse olen reilu parikymmentä vuotta melko vakiolla lukottomalla nelikymppisellä päästellyt. Eteenpäin on päästy, usein toki jumiinkin. Tärkeinpänä kuitenkin, aina ajamalla kotiin.

Sen kummemmin japsimerkkiä ylistämättä uskon, että seitkytluvun pätkämaasturi merkistä riippumatta on kova pala millekkään uuden ajan katumaasturille.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nivan koeajo JanneBlomgren Chit-Chat 9 26.11.2007 00:05
Suzukin takavalojen muutos+koeajo. Zamppa Tekniikka & Jutustelu 7 08.09.2006 21:35
Vältä urheilua, Aja yksin koeajo korvessa SuurSyömäri Chit-Chat 4 27.03.2006 18:29
Koeajo TV:n Super Hiluxi!!! Tekniikka & Jutustelu 10 06.11.2004 19:29
Nyt se on tehty, -88 corveten koeajo. Vuosimallit 1984-1996 0 20.09.2002 08:52


Sivu luotu: 21:13 (GMT +2).