![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kemialliset metallivaihtoehdot kävi kyllä mielessä, mut purkamisen ja puhalluksen jälkeen, ei taida olla enää tuo laippa olla järkevästi korjattavissa. Laipasta puuttuu siinämäärin materiaalia, että alkaa kestävyys olla kyseenalaista. Suunnittelin Billet osaa. Jospa uus lukkoservon pohjalaatta olis piilotettu tuon 130mm alumiinipyörön sisään ![]()
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joku joskus kyseli tällä foorumilla, mitä Hiluxin rattiakselille on tehty korinkorotuksen yhteydessä?
Tällekin löytyi ajanmittaan vastaus: Ei mitään. Rattiakseli oli kiinni aukon alalaidassa ja läpivientikumi antanu periksi. Jalkatilassa reikä ulkomaailmaan. Tuohan tuolla on varsin kolkottanu, kun sopivassa nimismiehen kiharassa Rattiakseli osuu pellin reunaan. Tähän on varsin helppo ja nopea korjaus. Tuota mustaa läpivientipeltiä voi laskea kolmisen senttiä alaspäin ja porata tulipeltiin uudet reijät, jonka jälkeen akseli on taas keskellä läpivientikumia. Vähän oli tarkoitus alareunasta avartaa myös tulipellissä olevaa aukkoa, mut paineilmapistosaha otti sopivasti lopputilin ja täytyynee myös käväistä ens viikolla Toyotatiskillä kyselemässä uutta läpivientikumia.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Katoppa vielä onko yli sentin spoorillaan alapäästä. Toisinaan arveluttavan huulilla jos ei tehdä mitään ja koria korotetaan. Jos Offivarusteen aikoinaan tekemä niin kyllä siinä jatkokappale on välissä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuleepahan samalla tarkistettua.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Juu, toisessa päässä paksumpi mollukka.
Tollanen (tänään kuvattu yhestä toisesta): ![]() Viimeksi muokannut -MaTTi- : 07.10.2020 21:23 Perustelu: kuva |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hiluxiprojekti on ollu hieman tyhjäkäynnillä viimeviikkoina muiden kiireiden takia. Muutaman tunnin oon kerinny kumminkin silloin tällöin siihen uhraamaan.
Lattiamatto ja penkit pesty ja sisusta lähestulkoon kasattu. Rattiakselin läpivientikumi tuli Toyotalta ja tulee muuten kaikkine kuvassa näkyvine pelteineen??, eli kumi on pulttikiinnitteinen. Pari sopivaa sadepäivää sattu mukavasti syysloman aikaan, eli tällä viikolla ehti perehtymään lukkoservon korjaukseen, tai oikeestaan osien tuottamiseen. Billet palikka on nyt asennusta vaille valmis. Tuli tehtyä tuommoinen HD versio, eli nyhän siinä on varaa syöpyä pidempään, kuin alkuperäisessä. Sisäpuolen jyrsintäjäljestä jäi hieman ruma. Pylväsporakone ei oo parhaimmillaan jyrsimenä, mut vättävästi toimii kyllä. Ja piiloonhan nuo loppujenlopuks jää. Alla muutama tuotantokuva.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#7
|
||||
|
||||
![]()
People who buy things, are moraans....👍👍👍👍
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pienellä muokkauksella tulipellin läpivientikin osui kohdalleen. Pieni avarrus aukon alalaitaan ja reikiä muutama sentti alemmas. Tuli erittäin hyvä, ellei täydellinen. Lukkoservo kasattu ja koekäytetty. Uusi DIY-kansi vaati ulkopintaan vielä pienet poraukset. Reikä ohjuritapille, sekä upotus lukon siirtohaarukan akselin päälle. Servo paikalleen ja lukko TOIMII ![]() ![]() Olipahan melkoinen savotta korjata tuo käyttöservo, mut tulipa tehtyä. En ihan lähiaikoina tee tuota uudelleen ![]()
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kesä alkaa olla käsitelty ja samaten Hiluxi. Kesävanin leima lopahti alkuviikosta, joten piti ottaa Hilun kanssa pieni loppukiri.
Tarkoitushan oli tehdä projekti täysin valmiiksi ennen käyttöön ottoa, mut aika on rajallista. Tosin tekemättä jääneet jutut ei juurikaan haittaa ajoa, joten niitä voi potkia kohti maalia kaiken aikaa. Paljon tuli kyllä tehtyä. Tärkeimpänä rungon, akselistojen, kopin sekä lavan alapuolien hiekkapuhallukset ja maalaukset. Hiekkapuhallushiekkaa meni 27 säkillistä. Pohjamaalia 4 litraa. Pintamaalia reilut 3 litraa. Alustamassaa 4 litraa, samoin kotelosuoja-ainetta. Lisäks vielä joitain purkkeja spraymaalia, lähinnä korin maalikorjauksiin. Hitsaushommat jäi takapuskurin ruostekorjaukseen, sekä tankin noston vaatimiin muutoksiin. Kaikki öljyt tuli vaihdettua, jopa ohjaustehostajaan. Jarru ja kytkinnesteet vaihtui samalla, kun purin jarrusatulat, sekä takasylinterit ja uusin taakse menevät jarruputket. Palat ja kengät vaihtui samaten uusiin. Pientä pajoitusta vaati myös tasauspyörästönlukon käyttölaitteen ennallistaminen. Sisusta oli purettuna noiden kotelosuojaushommien takia, joten samantein tuli pestyä lattiamatto sekä penkit. Pientä valopäivitystä tuli tehtyä sopivasti pimeimpää vuodenaikaa silmälläpitäen. Kiillotin auton omat sameiksi himmentyneet ajovalot ja uusin polttimot. Keulan lisäpitkät päivittyi ledi aikaan ja lavakaaren päälle tuli "slimmi" ledipalkki. Taakse ja sivuille valoa näyttämään tuli myös uudet led työvalot. Lopputiimellyksessä piti vaihtaa vielä jäähdytyspuhaltimen siivikkö uuteen, kun rattiakselin kanssa askarrellessa coolerin päällä ollut vasara päätti moottorin käydessä pudota sinne potkurin väliin ![]() ![]() Viimeisimpänä vaan ei vähäisimpänä maalipinnan myllytys, sekä vahaus. Otti muuten aikaa kaikenkaikkiaan reilut 20 tuntia. ![]() Kova duuni, mut hyvä tuppas tulemaan.. Mitä jäi sit tekemättä? Astilautojen tilalle oli aikomus askarrella tukevat helmaputket, tarpeet hommattu, ei puutu kun tuotanto. Pohjapanssarit oli myös tarkoitus tehdä paremmat ja vahvemmat. Nää samassa vaiheessa, materiaalit pajan nurkassa. Varapyörähissi on vielä elvyttämättä ja vararenkaan vanne pitäis puhaltaa ja maalata, samoin vetokoukun koukkuosa. Vetokoukku jäi aijemmin hieman odottelemaan, kun mietin siihen jotain irroitettavaa versiota, mut edelleen mietintävaiheessa. Koukkuhomma täytyis saattaa maaliin hetimiten, koukulle on käyttöä. Tässä nyt tämmönen "välitilinpäätös" tälle projektille, katotaan nyt mitä tähän vielä keksitään, perusasiat on kumminkin nyt kunnossa. ![]() ![]()
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hdj kk laakerien pelastus paineakulla?? | Häänrik | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 13.08.2013 11:28 |
Hiace käyttäjille/faneille pelastus | Byrocrat | Chit-Chat | 20 | 02.06.2013 16:17 |
Suunnistuskisojen pelastus???????? | VooDoo Jeep | Tekniikka & Jutustelu | 147 | 29.10.2011 21:29 |
Käyttö/offipajero | Ryyppyde | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 10.11.2009 16:26 |
Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! | Höpö | Chit-Chat | 4 | 26.01.2007 00:09 |