Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Käyttö Hiluxin pelastus -07 SR ( taas liikenteessä) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=163704)

Arpe 15.08.2020 20:18

Käyttö Hiluxin pelastus -07 SR ( taas liikenteessä)
 
Vähän tarinaa syyskesän Hiluxiprojektista.
Hilux tuli taloon keväällä 2010. Kolme vuotta vanhana ja 59000km ajettuna. Eli käytännössä lähes uudenveroisena. Ostos kumminkin hieman arvelutti, koska auton hintapyynti oli noin 3000 egeä halvempi, kun vastaavien verrokkien. Kaupat tuli silti tehtyä, koska autosta ei mitään silmin havaittavia vikoja löytyny, paitsi rikkinäinen takavalo, jonka kauppias lupasi hoitaa kuntoon. Myös mielestäni hyvä vaihtohyvitys farkku Avensiksesta puolsi kauppaa.

Seuraavana kesänä auto vieraili Offivarusteella, jossa KooPeen tiimi asensi autoon kolmen tuuman korinkorotus sarjan sekä 33 tuuman renkaat 17 tuuman aluvanteilla katsastettuna ja avaimet käteen pakettina. Harvoin tulee tällaisia ostopalveluja käytettyä, mutta sen hetkinen työtilanne asetti hieman ehtoja omille projekteille.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=147456
Tässä Hilu jossain 2015 paikkeilla.

Tuon korotusprojektin jälkeen autolla on käytännössä ainoastaan ajettu,
toki tarvittavat huollot on pyritty tekemään suht ajallan.
Varsinaiset remontit on onneks ollu suht harvassa.
Kardaanien liukupoorit piti herkistellä heti alkuunsa, koska rasvaa niihin ei ollu painettu ensimmäiseen 59000 kilometriin, vaikka autossa oli "täydellinen" huoltokirja, ja useammat kirjan leimoista oli Toyotakorjaamon laittamia.
Latureita on vaihdettu useampia, jotka on tuon mallin heikko kohta. Hieman laturien lyhyeen ikään toki vaikutti etupyöräkotelosta puuttunut suojaläppä, joten renkaasta lentänyt vesi pääsi kastelemaan laturia.
Suuttimien pohjatiivisteet on vaihdettu kertaalleen, yhden alettua vuotaa.
Alkuperäiset etuiskarit vaihtui Omen tuotteisiin vuosi sitten toisen alettua vuotaa.
Imusarja putsattu kertaalleen mustasta möhnästä, jonka jälkeen egr tulpattu pois käytöstä.

Oman hölmöilyn piikkiin menee pakkivalokytkin, keppi seivästi sen kahteen kappaleeseen.
Toisen alatukivarren korvallisen oikominen. osui kiveen.
Toisen takapakan norra, sekä apunorra, peruutin takapyörän kantoon.
Muuten melko harmiton ja varmatoiminen peli päivittäiseen arkikäyttöön.

Alunperin oli mielessä, että Hiluxin tullessa kymmenen vuoden ikään, täytyis tehdä vastaava "kympitys" kun nostokoneille, mut 13 vuotta kerkes pyörähtää kun siivillä, joten nyt on yhdestoista hetki ryhtyä toimeen. Meikäläisen ajohan ovat olleet suurimmaks osaks omilla nurkilla pyörimistä ja työmatkat on lyhyitä, joten kilometrejä ei suuria määriä vuodessa kerry. Reilut 10000km vuoteen näyttäis tulleen mittariin, koska tällä hetkellä mittarissa komeilee vaatimattomat 171000km eli ehdottomasti pelastettava aihio.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232414
Viimeinen poseeraus ennen purkua.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232413
Projekti alkaa alapesulla.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232415
Lava pois rungolta.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232420
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232418
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232421
Ja totuus alkaa paljastua.

Ens talveks tämä olis tarkoitus saada taas liikenteeseen, joten puuhaa on luvassa.
Työlistalla on ainakin etu ja takajarrut, molemmista on palat/hihnat loppu.
Lienee aiheellista tähän ikään myös purkaa jarrusatulat. Takaiskarit menee uusiks, Omea tilalle?
Kaikki öljyt ja suodattimet.
Hiekkaa, maalia, massaa, kotelosuojaa, yms. yms.
Lukon käyttömoottorin kunto askarruttaa. On toiminu tähän asti, mut täytyy tarkistaa.
Vanhat Viipurin pohjapanssarit (Sherif) tuhannen mutkalla. Tarvii varmaan askarrella uudet.
Kaikemmoisia kohennusjuttuja on mielessä, katotaan nyt mihin aika ja pudjetti riittää, mut tärkeemmät ensin.

Bj Andy 15.08.2020 20:29

Niin ne ruostuu uudetkin Toyotat....


Ei muuta kun toimeen sano.👍

Arpe 22.08.2020 18:03

Hiluxiprojektia puuhattu hieman eteenpäin. Piti ottaa aluksi työn alle jotain helppoa, eli aloitetaan lavasta.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232644
Lavan alapuoli pesty. Aseina kärcher rotojet suuttimella ja vanha kunnon maalarinpesu.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232423
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232422
Kiinnityspisteiden ympäristöstä ja kulmista nuo olkaa happanemaan.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232645
Pohjapuoli puhallettu.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232646
Ja pohjamaalattuna ilta-auringon kuivatettavana. Pohjamaaliks valikoitui yks komponettinen Tikkurilan temaprime EE
https://tikkurila.fi/sites/default/f...ikkurila_3.pdf

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232647
Seuraavana päivänä pintamaaliksi kiiltävä musta. Pintamaalina myöskin Tikkurilan tuote, kaks komponenttinen Duasolid 50
https://tikkurila.fi/sites/default/f...ikkurila_1.pdf

Hessu888 22.08.2020 19:53

Eikö noissa uudemmissa ole enää pu-massaa pohjassa uutena?

Arpe 22.08.2020 20:59

Ei oo, enempää, kun nuo keltaset, mitkä näkyy pyöräkoteloissa ja siinä ympärillä. Muuten on sellanen ohut pohjamaalin tapainen maali.

Arpe 30.08.2020 10:52

Rungon hiekkapuhaltelu on polkastu käyntiin. Melkosen aikaa ja hiekkaa vievää hommaa.
Alkaa olla mittakaavaltaan suurimpia puhallushommia, mihin meikäläisen pienillä puhallusvehkeillä kannattaa ees ryhtyä.
Kokonainen irtorunko, tai runko akseleineen kannattais käyttää puhalluksessa jollain ammattilaisella, mut paikoillaan oleva koppi, sekä keulaosat asettaa hieman rajoituksia puhalluslaitteiston koolle ja teholle.
Meinasin tehdä puhallus, sekä maalaushomman kolmessa eri osassa, eli ensin taka-akseli jousineen ja takarunko ohjaamoon asti. Seuraavaks keskirunko ja kopin pohja.
Viimeisenä eturunko ja etuakselisto.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232746

Takarunko puhkuttu puhtaalle pinnalle.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232750

Takarungossa pohjamaali ja keskirunko/ kopin pohja työn alla.

Arpe 05.09.2020 17:49

Viimeiset rungon puhallukset meneillään.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232824

Arpe 06.09.2020 18:05

Viimein alkais olla pintaväriä pinnassa.. tai siis pohjassa.

Ensin pientä suojailua.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232828

Jouni on tiukkana. Pysy kotona ja rakenna autoja :)

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232747
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232748

Takaosaa.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232826

Keskeltä.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232825

Ja edestä.
Pirunmoista sokkeloa nuo eturipustustukset, niin puhalluksen, kun maalausten kannalta.
Nyt maalin kuivattelua ja seuraavaks massaus ja kotelosuojauspuuhiin.

Kopin, sekä lavan pohjiin oli vielä tarkoitus ruiskuttaa alustamassa maalin suojaks ja ehkäpä se ohjaamon pohjassa toimii myös hieman ääntä eristävänä aineena.
Runko ja akselistot tulee jäämään pääsääntöisesti maalipinnalle.

Bj Andy 06.09.2020 19:49

Niin. Bertta oli vain 3 vuotta vanhempi kuin hilux nyt, kun se tuli meitsille, ja siihen oli jo tehty kunnon myyntimaalaus...

Hienoa oikea-aikaista duunia!

Arpe 20.09.2020 20:44

Suurimmat maalausurakat valmiina ja kotelosuoja-aineet ruiskuteltu palkkeihin.
Motonetin hyllystä löytyi Dinitrolin todella löysää kotelosuoja-ainetta jonka ruiskutin kuumennettuna runkopalkkeihin. Oli kyllä todella tunkeutuvaa tavaraa, valui vähän joka raosta ja saumasta.
Seuraavana päivänä päälle Whurtin paksu vahamainen kotelosuoja. Luulis noilla liemillä kestävän hamaan tulevaisuuteen.
Pikkuhiljaa on päästy jo kasailuhommiin, mut paljon on vielä irto-osissa fiksattavaa, ennen paikoilleen pulttausta.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233006

Uutta iskaria paikoillaan, johtosarjaa, yms letkua ja putkea.
Vähän vei kiiltoa rungosta tuon kotelosuoja-aineen kanssa lutraus, mut hyödyt on haittoja suuremmat :)

Tankki asentui paikoilleen 8cm ylempänä, kun aikaisemmin. Hiluksissahan tankki ei nouse korinkorotuksen mukana, kuten vaikkapa Lj:ssä, koska on kannakoitu runkoon.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233008

Rungon poikkipalkkiin tuli tehtyä pieni pokkaus ja etummaista kannatinrautaa saman verran ylemmäs.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233005

Jarruputket vaati hieman uutta asemointia poikkipalkin korotuksesta johtuen.
Työlästä hommaa hyötyyn nähden, mut ompahan tankin alla vajaat kymmenen senttiä enempi ilmaa ja tankin ja kopin välistä joutavaa tilaa pois.

Jarrut oli läpikäynnin tarpeessa jo senkin takia, että etupalat oli täysin finaalissa ja takanakin hihnoja jäljellä enää noin neljännes.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233003

13 vuotta on ehdoton takaraja Toyotan jarrusatuloiden läpikäyntiin. Molemmista satuloista oli yks mäntä neljästä jumissa, joten ei se oo katsastusta haitannu, kun on tasaisesti heikentyny molemmilta puolilta.
Vähän on tapahtunu muutosta edellisiin, koska näissä satuloissa on kaikki männät samankokoisia. Vanhemmissahan oli pienemmät ja suuremmat. Varaosien saanti on kumminkin ennallaan. Toyotan tiskiltä saa yksittäisinä osina kaikki jarrusatulaan kuuluvat komponentit, eikä pelkästään uutta kokonaista satulaa, kuten se monissa nykyautoissa tuppaa menemään.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233002
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233010

Jospa noilla taas jonkin vuoden jarruttelee..

HJ60 21.09.2020 21:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arpe (Viesti 1436476)

13 vuotta on ehdoton takaraja Toyotan jarrusatuloiden läpikäyntiin. Molemmista satuloista oli yks mäntä neljästä jumissa, joten ei se oo katsastusta haitannu, kun on tasaisesti heikentyny molemmilta puolilta.

Taannoin HJ60:n etujarruissa voima riitti kyllä, mutta puolsi liikaa. Toisessa satulassa oli kolme neljästä männästä täysin jumissa, toisessa kaksi.

HJ60 21.09.2020 21:37

Ja hyvän näköstä tekemistä, iso peukku. Karua nähä, että "uusi" auto on jo tuossa kunnossa.

Arpe 22.09.2020 19:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 (Viesti 1436545)
Karua nähä, että "uusi" auto on jo tuossa kunnossa.

Ja tuo on omasta mielestä ollu moniin samanikäisiin verrattuna keskivertoa paremmassa hapessa. Hyvää keskitasoa ainakin. Pintapelleiltään ns. "nykyautot" tuntuvat kestävän siisteinä melko pitkään, mut alapuolelta ja kaikemoisten muovien alta ruostuvat kuten ennenkin.
Tässä ei onneksi oo mitään suuria yllätyksia tullu vastaan, melkein kaikki korjattavat oli ennalta tiedossa, tai ainakin epäily huoltotarpeesta oli olemassa.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233009

Suurin hitsaustyö oli takapuskurissa. Alareunassa ja rekisterikilven taustapellissä ei ollu kun kromit jäljellä. Pelti oli kadonnu.

Tasauspyörästön lukko toimi, mut servon kunto epäilytti. Vähän noissa niinkuin tyyppivika.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233018
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233019

Ja kuten epäilin, eipä ollu kovin häävissä kunnossa.

-MaTTi- 27.09.2020 10:09

Tutun näköistä. Miten arvelit korjata? Metalliepoksia ja putsauksen jälkeen nippuun takaisin?

Arpe 27.09.2020 16:18

Kemialliset metallivaihtoehdot kävi kyllä mielessä, mut purkamisen ja puhalluksen jälkeen, ei taida olla enää tuo laippa olla järkevästi korjattavissa.
Laipasta puuttuu siinämäärin materiaalia, että alkaa kestävyys olla kyseenalaista.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233096

Suunnittelin Billet osaa. Jospa uus lukkoservon pohjalaatta olis piilotettu tuon 130mm alumiinipyörön sisään :D

Arpe 03.10.2020 14:11

Joku joskus kyseli tällä foorumilla, mitä Hiluxin rattiakselille on tehty korinkorotuksen yhteydessä?
Tällekin löytyi ajanmittaan vastaus: Ei mitään.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233175

Rattiakseli oli kiinni aukon alalaidassa ja läpivientikumi antanu periksi. Jalkatilassa reikä ulkomaailmaan. Tuohan tuolla on varsin kolkottanu, kun sopivassa nimismiehen kiharassa
Rattiakseli osuu pellin reunaan.
Tähän on varsin helppo ja nopea korjaus. Tuota mustaa läpivientipeltiä voi laskea kolmisen senttiä alaspäin ja porata tulipeltiin uudet reijät, jonka jälkeen akseli on taas keskellä läpivientikumia.
Vähän oli tarkoitus alareunasta avartaa myös tulipellissä olevaa aukkoa, mut paineilmapistosaha otti sopivasti lopputilin ja täytyynee myös käväistä ens viikolla Toyotatiskillä kyselemässä uutta läpivientikumia.

-MaTTi- 05.10.2020 00:21

Katoppa vielä onko yli sentin spoorillaan alapäästä. Toisinaan arveluttavan huulilla jos ei tehdä mitään ja koria korotetaan. Jos Offivarusteen aikoinaan tekemä niin kyllä siinä jatkokappale on välissä.

Nerd-O 05.10.2020 08:12

Vähän kyllä ihmettelin kun kyse on 2007 vuoden pelistä ja otsikossa lukee pelastus.. Yleensä tuo on tarkoittanut jotain 80-luvun peliä. Mut kuvia kun katselee niin se tosiaan on pelastus. Nyt taisi olla ihan viimeisiä hetkiä kun pääsee vielä kohtuu helpolla, putsailulla ja maalailulla. Vuosi pari niin saisi varmaan pikkusen alkaa jo hitsuutteleen.

Pystyskö muuten 3D tulostimella printtaamaan noita osia? Tuo yksi lätkä mistä puuttuu palanen niin jos sen koko lätkän tekisi 3D tulostimella? Toki sen pitää varmaan vähän paksumpaa olla kun kyse on kuitenkin muovista. Toki vaatii sen, että osaa kanssa piirtää 3D ohjelmalla.

Jull 05.10.2020 09:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1437053)
Vähän kyllä ihmettelin kun kyse on 2007 vuoden pelistä ja otsikossa lukee pelastus.. Yleensä tuo on tarkoittanut jotain 80-luvun peliä. Mut kuvia kun katselee niin se tosiaan on pelastus. Nyt taisi olla ihan viimeisiä hetkiä kun pääsee vielä kohtuu helpolla, putsailulla ja maalailulla. Vuosi pari niin saisi varmaan pikkusen alkaa jo hitsuutteleen.

Pystyskö muuten 3D tulostimella printtaamaan noita osia? Tuo yksi lätkä mistä puuttuu palanen niin jos sen koko lätkän tekisi 3D tulostimella? Toki sen pitää varmaan vähän paksumpaa olla kun kyse on kuitenkin muovista. Toki vaatii sen, että osaa kanssa piirtää 3D ohjelmalla.

Joo ikävä kyllä vuosia tuoreempiakin pitää jo "pelastaa".. Oman projektin tiimoilta on tullut seurattua yhden maalaamon muitakin projekteja täällä P-Karjalassa, siellä yksi asiakaskunta ovat 2000-luvun Land Cruiserin omistajat, joiden autojen ruostehommat on maalaamolle jo kohtuullinen tulonlähde. 120-korisiin ovat tehneet jo muutaman vuoden ajan koreihin korjaushitsauksia ja mm. yhteen yksilöön ovat vaihtaneet akselin jousenkorvakot ruosteen takia. Pahimman 120:n minkä omin silmin olen nähnyt, on ollut selkeästi pahemmassa kunnossa kuin tämän topicin Hilux.

Tämän vuoden aikana olen nähnyt tuolla pajalla kaksi 150-koppasta ja yhden 200:n joihin on tehty jonkinasteista hiekkapuhallus/maalaus ruostehommaa, toinen 150 oli 2012-vuosimallinen.

Arpe 05.10.2020 19:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1437041)
Katoppa vielä onko yli sentin spoorillaan alapäästä. Toisinaan arveluttavan huulilla jos ei tehdä mitään ja koria korotetaan. Jos Offivarusteen aikoinaan tekemä niin kyllä siinä jatkokappale on välissä.

Joo. Ilmeisesti on sellanen lyhyt sisäpoorillinen jatkokappale. Hankalalla korkeudella akselissa, kun ei meinaa yltää ylä eikä alakautta sitä käpälöimään, mut pitää kumminkin rassata irti, jotta saa gummin vaihdettua.
Tuleepahan samalla tarkistettua.

-MaTTi- 05.10.2020 20:58

Juu, toisessa päässä paksumpi mollukka.

Tollanen (tänään kuvattu yhestä toisesta):
https://pic.useful.fi/zO9taoNWj.jpg

Arpe 23.10.2020 17:57

2 Liiteet
Hiluxiprojekti on ollu hieman tyhjäkäynnillä viimeviikkoina muiden kiireiden takia. Muutaman tunnin oon kerinny kumminkin silloin tällöin siihen uhraamaan.
Lattiamatto ja penkit pesty ja sisusta lähestulkoon kasattu.
Rattiakselin läpivientikumi tuli Toyotalta ja tulee muuten kaikkine kuvassa näkyvine pelteineen??, eli kumi on pulttikiinnitteinen.
Pari sopivaa sadepäivää sattu mukavasti syysloman aikaan, eli tällä viikolla ehti perehtymään lukkoservon korjaukseen, tai oikeestaan osien tuottamiseen.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233493
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233494

Billet palikka on nyt asennusta vaille valmis. Tuli tehtyä tuommoinen HD versio, eli nyhän siinä on varaa syöpyä pidempään, kuin alkuperäisessä.
Sisäpuolen jyrsintäjäljestä jäi hieman ruma. Pylväsporakone ei oo parhaimmillaan jyrsimenä, mut vättävästi toimii kyllä.
Ja piiloonhan nuo loppujenlopuks jää.

Alla muutama tuotantokuva.

Bj Andy 23.10.2020 18:11

People who buy things, are moraans....👍👍👍👍

Arpe 27.10.2020 19:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1437084)
Juu, toisessa päässä paksumpi mollukka.
Tollanen (tänään kuvattu yhestä toisesta):
https://pic.useful.fi/zO9taoNWj.jpg

Jep. Samainen palikka löytyy ja asiallisen verran pooreillaan.
Pienellä muokkauksella tulipellin läpivientikin osui kohdalleen.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233535

Pieni avarrus aukon alalaitaan ja reikiä muutama sentti alemmas.
Tuli erittäin hyvä, ellei täydellinen.

Lukkoservo kasattu ja koekäytetty. Uusi DIY-kansi vaati ulkopintaan vielä pienet poraukset.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233536

Reikä ohjuritapille, sekä upotus lukon siirtohaarukan akselin päälle.
Servo paikalleen ja lukko TOIMII:D:D

Olipahan melkoinen savotta korjata tuo käyttöservo, mut tulipa tehtyä.
En ihan lähiaikoina tee tuota uudelleen:) , mut onpahan tuo tarvittaessa tehtävissä, käytännössä parin päivän homma.

Arpe 01.11.2020 18:29

Kesä alkaa olla käsitelty ja samaten Hiluxi. Kesävanin leima lopahti alkuviikosta, joten piti ottaa Hilun kanssa pieni loppukiri.
Tarkoitushan oli tehdä projekti täysin valmiiksi ennen käyttöön ottoa, mut aika on rajallista.
Tosin tekemättä jääneet jutut ei juurikaan haittaa ajoa, joten niitä voi potkia kohti maalia kaiken aikaa.

Paljon tuli kyllä tehtyä.
Tärkeimpänä rungon, akselistojen, kopin sekä lavan alapuolien hiekkapuhallukset ja maalaukset. Hiekkapuhallushiekkaa meni 27 säkillistä.
Pohjamaalia 4 litraa. Pintamaalia reilut 3 litraa. Alustamassaa 4 litraa, samoin kotelosuoja-ainetta.
Lisäks vielä joitain purkkeja spraymaalia, lähinnä korin maalikorjauksiin.

Hitsaushommat jäi takapuskurin ruostekorjaukseen, sekä tankin noston vaatimiin muutoksiin.
Kaikki öljyt tuli vaihdettua, jopa ohjaustehostajaan. Jarru ja kytkinnesteet vaihtui samalla, kun purin jarrusatulat, sekä takasylinterit ja uusin taakse menevät jarruputket. Palat ja kengät vaihtui samaten uusiin.

Pientä pajoitusta vaati myös tasauspyörästönlukon käyttölaitteen ennallistaminen.

Sisusta oli purettuna noiden kotelosuojaushommien takia, joten samantein tuli pestyä lattiamatto sekä penkit.

Pientä valopäivitystä tuli tehtyä sopivasti pimeimpää vuodenaikaa silmälläpitäen. Kiillotin auton omat sameiksi himmentyneet ajovalot ja uusin polttimot. Keulan lisäpitkät päivittyi ledi aikaan ja lavakaaren päälle tuli "slimmi" ledipalkki.
Taakse ja sivuille valoa näyttämään tuli myös uudet led työvalot.

Lopputiimellyksessä piti vaihtaa vielä jäähdytyspuhaltimen siivikkö uuteen, kun rattiakselin kanssa askarrellessa coolerin päällä ollut vasara päätti moottorin käydessä pudota sinne potkurin väliin:eek: = 2 siipeä poikki:(

Viimeisimpänä vaan ei vähäisimpänä maalipinnan myllytys, sekä vahaus.
Otti muuten aikaa kaikenkaikkiaan reilut 20 tuntia.:cool:
Kova duuni, mut hyvä tuppas tulemaan..

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233608

Mitä jäi sit tekemättä?
Astilautojen tilalle oli aikomus askarrella tukevat helmaputket, tarpeet hommattu, ei puutu kun tuotanto.
Pohjapanssarit oli myös tarkoitus tehdä paremmat ja vahvemmat.
Nää samassa vaiheessa, materiaalit pajan nurkassa.

Varapyörähissi on vielä elvyttämättä ja vararenkaan vanne pitäis puhaltaa ja maalata, samoin vetokoukun koukkuosa.
Vetokoukku jäi aijemmin hieman odottelemaan, kun mietin siihen jotain irroitettavaa versiota, mut edelleen mietintävaiheessa.
Koukkuhomma täytyis saattaa maaliin hetimiten, koukulle on käyttöä.

Tässä nyt tämmönen "välitilinpäätös" tälle projektille, katotaan nyt mitä tähän vielä keksitään, perusasiat on kumminkin nyt kunnossa.:D:D


Sivu luotu: 09:30 (GMT +2).