Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.09.2020, 21:35
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Mitä nyt muutamia vuosia seurannut ohvia, niin suizat on melko meneviä ihan tieliikenne-laillisinakin. Suikkeleissakin tietysti aikas laaja käsite tuo tieliikennelaillinen.

Tais tuossa joitakin vuosia sitten jotkut kerätä melkein enemmän pisteitä suunnistuskisoissa orkkis-luokan susukilla vs. Protojen parhaat..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.09.2020, 22:46
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeroF Näytä viesti
Kiitos uudesta näkökulmasta. Itse en ole ajatellutkaan, että "monsteriautot" voisivat olla tylsiä.

Niva tai mikä tahansa tavallinen maasturi olisi varmasti järkevä. Olisi todella kustannustehokasta jos olisi vielä rekisterissä ja sillä samalla autolla voisi ajaa siirtymät metsään. Kysymys vain jäi, että onko järkevä riittävän kiva?
Tuo on ihan totta, ja sitä ei moni maallikko osaa ajatellakaan. Yleensä offia ajetaan sen vuoksi että siinä haetaan haasteita, ja mitä enemmän rakennettu laite niin sen vähemmän löytyy haastavia ajoalueita. Yksi hyvä tapa kaluston valintaan voisi olla sen mukaan että valitsee saman luokan vehkeitä mitä muilla alueen harrastajilla on. Silloin on helpompi saada ajoseuraa ja homma on taas mielekkäämpää.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Lähet eka kattoo joko jalkamieheks tai änkeet jonku appariks vaikka safarille. Näät miten vehkeet etenee ja sitä rataa. Sit kun saa käsityksen mikä on itelle se juttu, ni ostaa sellasen auton mikä maistuu... Leimassa olevista pääsee ehkä helpommin eroo, eikä tipu niin korkeelta jos touhu ei ookkaa kivaa.
Samaa mieltä tuosta tutustumisesta. Jos itsellä on sopivaa kuljetuskalustoa niin kilvetön on mielestäni ihan hyvä vaihtoehto sekin. Minä pidän omaa autoa kilvissä pelkästään sen vuoksi että Venäjän safarit ei onnistu muuten.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petroman Näytä viesti
Mitä nyt muutamia vuosia seurannut ohvia, niin suizat on melko meneviä ihan tieliikenne-laillisinakin. Suikkeleissakin tietysti aikas laaja käsite tuo tieliikennelaillinen.
Suzukit on hyvin etenevä pelejä, ei siinä mitään. Suunnistuksessa kuitenkin auton pienestä koosta on niin paljon etua että Suzukien suosio ei ole ihme siinä lajissa. Sitten jos ajetaan väljemmillä alueilla niin tilanne onkin usein toinen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.09.2020, 04:56
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti

Suzukit on hyvin etenevä pelejä, ei siinä mitään. Suunnistuksessa kuitenkin auton pienestä koosta on niin paljon etua että Suzukien suosio ei ole ihme siinä lajissa. Sitten jos ajetaan väljemmillä alueilla niin tilanne onkin usein toinen.
Ja tämä auton valintaan liittyen, että mistä tykkää... Suzuki on pieni ja ketterä, mutta esim kalliokiipeilyyn siitä ei ole lyhyen akselivälin takia.

Esim jos verrataan vaikka hiluxia ja lj70, molemmat suurinpiirtein saman painosia, hiluxi turbotettuna saman tehonen, samalla rengastuksella... Näissä jo huomaa kankeuden eron, kuin myös kiipeilyssä tarvittavan akselivälin hiluxin eduksi.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.09.2020, 09:03
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 734
Perusasetus

Jos ajamisen oppimista ajatellaan niin kannattaa aloittaa mahdollisimman vakiolla autolla ja rakentaa siitä. Tulee oppi ajamisesta ja oppi mikä muokkaus auttaa mihin tai onko edes hyödyllinen sekä oppi tekemiseen koska metsäremontit on edessä teki mitä hyvänsä niin ropaaminen on hyvä osata ja oma auto tuntea. Rahaakin joutuu sijoittamaan pikkuhilja eikä kerralla isoa summaa. Tietää sitten myös miten on tehty kun valmiin jos ostaa niin voi olla hyvä tai huono. Valmiiksi hyvin etenevän rajojen löytäminen voi viedä aikaa jos aikaisempaa ajokokemusta ole.

Mitä ajopaikkoihin tulee ja haasteisiin niin lukot ja hyvät joustot on vaatimus että ajaminen on mielekästä sitten kun taidot karttuu. Rengas koolla voi tehdä sitten haasteet.
Tärkeintä kuitenkin on että seura on kohtuu samantasoista.
Jos etenevällä ajelee huonosti etenevien kanssa on ajo tylsää ja taas jos huonosti etenevällä sellaisten mitkä etenee niin vähän kurja sekin on.
Portaaliakselit ja 40" renkaat kyllä rajaa ajohaasteet vähiin mutta jos pysytään 37" ja suorissa akseleissa niin vielä jonkin verta on ajettavaa suomen metsissä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Ohi harrastuksen : Subbari EePee O/M/V Muut 0 26.05.2005 18:47
harrastuksen aloittanut Tekniikka & Jutustelu 12 20.05.2005 13:08
Ajatuksia harrastuksen ympäriltä Chit-Chat 10 30.01.2005 15:51
Corvette 'harrastuksen' lopettaminen Yleiset 12 02.08.2004 03:11
Aloittaminen vs. Lopettaminen Lars This And That 0 20.05.2002 01:01


Sivu luotu: 01:44 (GMT +2).