![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Ei voittaminen ole tärkeää ellei sitten innostu ihan älyttömästi treenaamaan. Nyt innostuin tästä myynti-ilmoituksesta: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81321
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ihan vahva veikkaus, että jos vasta aloittelee harrastusta niin joku pro modified luokka ei ole sellainen mistä se kannattaa aloittaa
![]() ![]() Offailuahan voi harrastaa millä tahansa nelivetoisella pelillä. Eri asia on sitten kuinka hyvin sellainen etenee. Itse pidän noista kohtuu vakioista peleistä. Jotain korotusta voi laitella ja rengastusta. Panssaritkin on jeez. Mut ei välttämättä sen kummoisempaa. Ihan vaan kun sitä maastoa löytyy sen jälkeen missä harrastaa. Mut sitten kun peli on urakalla rakennettu niin ei niillä ole oikein maastoa missä ne ei etenisi. Omasta mielestä sellainen on perin tylsää ajoa kun voit ajaa minne vain. Ainakin itse saan siitä paljon enemmän kun pitää oikeasti vähän pähkäillä reittiä miten pääset haluttuun pisteeseen. Lisäksi kun pelit on urakalla rakennettu ja pitää aina vain löytää vaikeampia paikkoja mihin päästä niin siinä saa aina vähän remppaa duunaa ajon jälkeen. Eikä nyt itse ainakaan jaksaisi aina ajon jälkeen alkaa remppaileen. Näillä spekseillä suosittelisin aloittamaan jostain standard luokasta. Ostat jonkun suikkelin ja sillä pääsee erittäin pitkälle niissä kisoissa. Nivakin vois olla siellä kova sana. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Kiitos uudesta näkökulmasta. Itse en ole ajatellutkaan, että "monsteriautot" voisivat olla tylsiä. Niva tai mikä tahansa tavallinen maasturi olisi varmasti järkevä. Olisi todella kustannustehokasta jos olisi vielä rekisterissä ja sillä samalla autolla voisi ajaa siirtymät metsään. Kysymys vain jäi, että onko järkevä riittävän kiva? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lähet eka kattoo joko jalkamieheks tai änkeet jonku appariks vaikka safarille. Näät miten vehkeet etenee ja sitä rataa. Sit kun saa käsityksen mikä on itelle se juttu, ni ostaa sellasen auton mikä maistuu... Leimassa olevista pääsee ehkä helpommin eroo, eikä tipu niin korkeelta jos touhu ei ookkaa kivaa.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mitä nyt muutamia vuosia seurannut ohvia, niin suizat on melko meneviä ihan tieliikenne-laillisinakin. Suikkeleissakin tietysti aikas laaja käsite tuo tieliikennelaillinen.
Tais tuossa joitakin vuosia sitten jotkut kerätä melkein enemmän pisteitä suunnistuskisoissa orkkis-luokan susukilla vs. Protojen parhaat.. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Suzukit on hyvin etenevä pelejä, ei siinä mitään. Suunnistuksessa kuitenkin auton pienestä koosta on niin paljon etua että Suzukien suosio ei ole ihme siinä lajissa. Sitten jos ajetaan väljemmillä alueilla niin tilanne onkin usein toinen. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Sit jos tuollaista vähän normaalimpaa kalustoa katselee niin jos haluaa pitää kustannukset kurissa niin valinta on melkein joku suikka/niva. Kohtuu pienet verot, järkevä kulutus, pienet vakuutukset, osia saa ja melko edukkaita vielä. Varsinkin Nivassa osat on puoli ilmaisia jos ne saa suoraan venäjältä. Suikan huonoja puolia on taas se lyhyt akseliväli. Minkä vuoksi esim. Ojan ylitykset on välillä vähän haastavia tai mäen nousut. Erittäin kapeana pelinä se kaatuu myös melko helpolla, mutta kapeana pelinä se mahtuu pienistä väleistä liikkumaan. Niva taas ois vähän leveämpi, ei kaadu niin helpolla ja hieman pidempi, joten ojan ylitykset ja mäet ehkä vähän helpompia.Talvella muuten suikka menee melko helpolla hangen päällä, johtuen siitä kun se on niin kevyt. Ei uppoa hankeen. Sit toinen ääripää on nuo toitsu hörhöjen rakastama land-cruiserin hj-60 ja hj-61. Valtava akseliväli, pitkät peränylitykset. Todella kankeita pelejä kääntymään. Vaatii tosiaan reilusti korotusta ja rengastusta, jotta sillä pääsee yhtään mihinkään. Syy miksi tuolla missään ei oikein näy vakion kaltataista cruiseria kun sillä ei tee metsässä mitään. Minä en ainakaan voi kenellekkään suositella tuollaista peliä kun hölmönä itse omistin sellaisen. Oma suositus on joku lyhyt akselinen versio. Siinäkin on merkki aika vapaa. Aikalailla kaikki lyhyt akseliset pelit on edennyt todella hyvin maastossa. Jos haluaa jotain 2000-luvulta, eikä mitään mätää paskaa 80-luvulta niin melkein Suzukilta grand vitara. Korottaminen on melko edukasta. Rengastus on edukasta. Tosin valtavan isoa rengas sinne alle ei saa. Sinne saa lukkoja jos niin haluaa. Pohja on helppo panssaroida. Ne autot on melko halpoja. XL-7 mallia en suosittele offailuun. Siinä saat toitsun ongelmat offailuun mukana + sitä ei pysty korottamaan, eikä suurentamaan rengasta kuten toitsussa. Eli se on käytännössä vielä paskempi kuin toitsu. Mut se normi 5-ovinen malli oli aika jeppis peli. Se eteni kohtuu hyvin vaikka ei sillä ihan samoihin suorituksiin pysty kuin jollain SJ:llä. Dieseliin jos päätyy niin hyvää on se polttoainetalous. Mutta jostain syystä akseleihin ja jakolaatikkoon voi olla vaikea saada välityssarjoja tai lukkoja. Bensamalliin saa helpommin ja halvemmalla. Dieselissä on muuten ongelmana sitten melko olematon alavääntö, joka vaatisi sen jakolaatikon välitystä. Eikä muuten myöskään Dusteri ollut yhtään hassumpi peli. Se yllätti kyllä suorityskyvyllään. Mut se on enemmän sellaiseen kevyeen offailuun. Vähänkin rankempi touhu alkaa jo oikeasti vaatia sitä jakolaatikkoa. Mut jos vielä arpoo mitä ottaa niin mene johonkin ajotapahtumaan ja hyppää siellä eri menopelien kyytiin. Varmasti kyytiin pääsee kun kysyy ja sitä kautta vähän näkee mitä itse haluaa ja ei halua. Kannattaa kokeilla istuskella siellä eri pelien kyydissä niin näkee niitä eroja. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Minun käsityksen mukaan offi harrastus on noin 90-99% kaikkee muuta kuin itse ajamista, eli jos ei ole osaamista tai aikaa siihen muuhun kuin ajamiseen niin sitte kyllä pitää olla aika syvät taskut...
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Jos haluaa ajotapahtumia niin kannattaa siirtyä mönkijöihin. En tie miten niitä nykyään järjestetään, mut ainakin ennen niitä oli melko tiuhaan verrattuna autopuolen tapahtumiin. Lisäksi voit sitä kalustoa siirrellä ihan jarruttomalla kärryllä. Kait mönkijöiden hinnatkin on jo pudonnut kun käytettyjä on markkinoilla. Mönkijöissä ei muutoinkaan rakenteluun taida mennä niin paljoa rahaa? Vaihdat tyyliin isommat renkaat + panssaroit pohjan. Joka muuten on useimmiten muovia. Sit voi hyvin ajella jo. Ja ottamalla utv mallin niin niissä on ohjaamo. Osassa jopa umpinainen ja lämmitetty.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Ohi harrastuksen : Subbari | EePee | O/M/V Muut | 0 | 26.05.2005 18:47 |
harrastuksen aloittanut | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 20.05.2005 13:08 | |
Ajatuksia harrastuksen ympäriltä | Chit-Chat | 10 | 30.01.2005 15:51 | |
Corvette 'harrastuksen' lopettaminen | Yleiset | 12 | 02.08.2004 03:11 | |
Aloittaminen vs. Lopettaminen | Lars | This And That | 0 | 20.05.2002 01:01 |