|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
||||
|
||||
Saa vaihtaa, mut kiinnitys aisaan pitää olla aisanvalmistajan hyväksymällä tavalla. Ja kaikki mahdolliset välilevyt myös hyväksyttyjä.
Jenkkimalliset koukut hyviä, saa aina sopivalla dropilla olevan kärsän. Kulkee kärryt suorassa. |
#77
|
|||
|
|||
No mutta onko kaikissa uusissa peräkärryissä vetopää aisan korkeudella vai onko tuo vaan jonkun valmistajan tyyppi? Luulisi löytyvän tuollaisia pulttaamalla kiinnitettäviä malleja valmiina. Vai onko tuohon joku muu syy?
|
#78
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jenkkimallin koukku ois hyvä mut semmosta ei ole omaan autoon (-11 pathfinder) löytynyt. Ja eikös tuon ikäsessä pidä jo olla koukkusysteemien hyväksyttyjä ettei oma tekele tule kyseeseen. Tuossahan on koukun rungon kiinnitys melko korkealla puskurin takana rungossa ja pikakiinnitteinen kuula tuupataan altapäin paikalleen. Pikkusen hankala yhtälö, täytyy miettiä lisää miten ongelman selättäisi. Renkailla ja korotuspalikoilla tietty hiukan apuja mut ei riittävästi. |
#79
|
|||
|
|||
Kyllä ne käytännössä aisan tasalla ovat. Ja jos ei olekkaan niin korkeus osuu kuitenkin noihin normi korkeudella oleviin koukkuihin. Ei oo kyl sattunu silmään yhtään pikkukärryä missä ois tuo päälle tuleva. Jarrullisissa sit taas on monissa.
|
#80
|
|||
|
|||
Tuskin noistakaan.....Lainaus:
Ja aina voi sanoo et litoksissa olevat rojut alkuperäisii. Joltain paperin pyörittelijältä vois holkit ja välilevyt unohtuu, muttei osaavilta. Ymmärrän kyl et uuden leimalla pitää olla matskut ja lujarit, sekä suunnittelijan/valmistajan todistus. Mutta jos paskarauta rikoista liitoksesta aletaan nipiseen....nii mistä on kysymys..... Turhasta tietämyksestä....... Uudet mistä tahansa hankitut varmaan parempia kuin vanhat puoliksisyöpyneet norjan romiset. Ja täytyyhän sillä katastusmähelläkin olla jotai tekemistä, ilman että täytyy hanskoi liata. Helppoo kun lukee uusist liian tarkoist EU säännöist paperilt ja sanoo kärryy katsastavalle et painu sviddun täält. Et saa tota rekee koskaan kilpien väliin. Hyvin on täski maas koukut pysyny kii ja kärrit seurannet autoi, tosin noi perästäputoomiset on 99 rossasesti olleet käyttäjävirheit. Eivät oo olleet nuppiin lukittui. Ja kaikki tämä vain Brysselin ja EU lainsäädännön muka tumaattuu huttua.... Miksi meillä pitää olla kaksinkertainen lainssädäntö. Siksi että kun meidän johtajat on tehneet väärii päätöksiä. Eikä kukaan... edes Matti ole uskaltanut kyseenalaistaa niitä. Järjen käyttö sallittu.... Viimeksi muokannut uteiN_H : 19.07.2020 20:10 |
#81
|
||||
|
||||
Voihan tuohon laittaa korotuspalan tuon kytkimen ja aisan väliin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#82
|
|||
|
|||
Meinasko Antsa että pätkä rhs putkea aisan ja kuulakytkimen väliin? Kasataan pitkillä pulteilla ...
|
#83
|
|||
|
|||
Kyllä ainakin JT-Trailer kärryistä löytyy päällä olevaa kuulakytkintä, ja ainakin silloin kun meille niitä ostettiin niin pieniä muutoksia sai helposti ja sopivaan hintaan
|
#84
|
|||
|
|||
Lainaus:
Oma valinta osui lopulta respon tuotteeseen. |
#85
|
||||
|
||||
Lainaus:
Hankalahan noista sanoo onks ne nyt niinkun pitää, tollaselle jos porais läpireiät aisaan ja holkkien kanssa nippuun. Ei varmasti käytännön tasolla mitään kyselyitä/ongelmaa. |
#86
|
||||
|
||||
Jeppis.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#87
|
|||
|
|||
Minun Saris-kärryssä oli tuollainen madallussarja uutena, kun alla oli 195/55R13-renkaat:
175R13 kokoon vaihtaessa otin madallussarjan pois. Siinä oli kaksi 50x50 mm C-muotoon 4-millisestä levystä kantattua palaa, jotka oli aisan ja vetolaitteen välissä 12x180 pultein kiinni. Noiden C-profiilien sisällä oli putkesta tehdyt tukiholkit, joista yksi on kuvassa irrallaan vetokytkimen päällä.
__________________
Jukka |
#88
|
||||
|
||||
Nettiä selaten tuli vastaan tämmönen harvinaisen selkee kuva http://www.carryx.fi/images/Carryx-esite.pdf
Aisaputket kokoluokkaa 60X40-3 Kuulostaa aika jytkyltä muuliin verraten, mutta siltikin kysyn, että kai tämmönen passaa, jos omin kätösin imitoi kuvaa? Ettei tarvii jotaki EU/TUV/CE/SAE/DIN lappua lisänä? Saattaa yhtäkkisesti käydä niin, että valmis kaupasta lunastettava jarruton kärri ei nyt vaan käy. Edit: Vaikuttakohan mihinkään jos oliski jarrut kärryssä? Mikään ei ole niin hyvin suunniteltu kun ylisuunniteltu
__________________
Offi videoita: klik Viimeksi muokannut james_III : 02.08.2020 13:07 |
#89
|
|||
|
|||
Taitaa vaatia tuon hyväksynnän,millä mainos alkaa... tuskin noita muuten kukaan valmistaisi hyväksyttynä
|
#90
|
||||
|
||||
Nimenomaan, kuten mainittu tuollakin: ” VTT on testannut aisamallin direktiivin 94/20/EY liitteen VI mukaan (VTT:n tutkimusselostus VTT-S-3168-07)”
Tarviit vastaavanlaiset paperit omatekeleeseenkin. Osta kaupasta, parisataa jos maksaa niin ei se nyt niin paha kuluerä ole. |
#91
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Offi videoita: klik |
#92
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#93
|
||||
|
||||
Tuollainen mehupilli jytky aisaksi? 😳😳😳
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#95
|
||||
|
||||
Suosittelen katsomaan valmiskärryjen aisoja. Ne on melkoisia rimpuloita.
Sit ihan vaan huomautuksena, mm. merikonttien kattopalkit seinän ja katon välissä on 50x50x3, ja pari muuta palkkia on 100 x 50 x 3. Seinät ja muut palat pääosin 2-3mm, muutamia vahvikkeita lukuunottamatta jotka vähän tuhdimpaa. Max gross kontille on n.30 000kg, stack loadit 7-9 korkeassa pinossa n.270-290 tonnia. Ei ne rakenteet tartte olla ihan älyttömän paksuja että kestää isoja kuormia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#96
|
|||
|
|||
Aisaputki on tehdaskärryissä aika voimakas sana. Ehkä parempi ilmaisu olisi "aisapelti". Nehän ovat joskus sellaisia pierunkuoresta taivuteltuja, avoimia profiileja. Varmaan ihan hyvin toimivat laskennallisessa kuormitustapauksessa; pitää vain varoa, ettei vahingossa istu aisan päälle tai kolauta sitä polvella sivulle päin niin, että pelti rypistyy.
|
#97
|
|||
|
|||
Mitä näitä nyt tuli tutkittua kun kartoitin tarjontaa omaa kärryä ostaessa niin tuntuu melkein jokaisella valmistajalla olevan noi halvimmat mallit just tollasella kantatulla peltiprofiililla toteutettuja. Sellainen ei ollut vaihtoehto mut uteliaisuudesta tuli muutamia katseltua tarkemmin kun sattui esillä olemaan. Ei kyllä oikein vakuuttanut. Se tuli kanssa huomioitua et tämän tyyppiset kärryt oli koottu pulteilla/niiteillä ja tukevammasta tavarasta tehdyt hitsaamalla.
|
#98
|
||||
|
||||
Melko ohutta tavaraa on tosiaan nämä nykykärryt. Vanhemmilla oli aikanaan kärry, joka vuosikymmeniä palveltuaan siirrettiin mökille metsäkäyttöön. Sillä kuskattiin järkyttävän suuria propsikuormia vuosikymmeniä, eikä perusrakenne hajonnut. Lavan laidat kallistuivat ulospäin mutta se ei menoa haitannut. Nykyvaunut olisivat hajonneet ekan vastaavan kuorman alla.
__________________
Tumpula Racing Team |
#99
|
|||
|
|||
Pieni ero kuormitukuksissa ja vääntävarressa....Lainaus:
Ja kun kontti rekan kyydissä suomalaisella pikitiellä, niin konttia raviistellaan kunnolla,,,, |
#100
|
|||
|
|||
Mites tähän liittyen jarrullisen kärryn teko? Jotain linkkiä löysin muitakin kun tuo alussa Matin linkkaama, mut kaikissa oli jarruttomia tehty. Nyt pitäis yks päivittää jarrulliseen versioon ja aika reiluissa hinnoissa näkyy olevan valmiit. Tuossa olis yks vanha omavalmiste jota vois varustella jarrullisilla navoilla mut aisa pitäis uusia jotta sais työntöjarrun asennettua
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Metallityötä / bracketin valmistaminen | Puukkilainen | O/M/V Muut | 0 | 16.06.2015 20:27 |
Peräkärryn sumuvalo | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.02.2014 17:10 |
Peräkärryn max rengaskoko | Harde | Chit-Chat | 20 | 10.12.2011 01:19 |
Peräkärryn akselintuenta | Pertura | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 25.01.2011 22:05 |
Jos peräkärryn rakentaisi | Masu | Chit-Chat | 6 | 23.03.2007 22:02 |