![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nettiä selaten tuli vastaan tämmönen harvinaisen selkee kuva http://www.carryx.fi/images/Carryx-esite.pdf Aisaputket kokoluokkaa 60X40-3 Kuulostaa aika jytkyltä muuliin verraten, mutta siltikin kysyn, että kai tämmönen passaa, jos omin kätösin imitoi kuvaa? Ettei tarvii jotaki EU/TUV/CE/SAE/DIN lappua lisänä? Saattaa yhtäkkisesti käydä niin, että valmis kaupasta lunastettava jarruton kärri ei nyt vaan käy. Edit: Vaikuttakohan mihinkään jos oliski jarrut kärryssä? Mikään ei ole niin hyvin suunniteltu kun ylisuunniteltu ![]()
Viimeksi muokannut james_III : 02.08.2020 13:07 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa vaatia tuon hyväksynnän,millä mainos alkaa... tuskin noita muuten kukaan valmistaisi hyväksyttynä
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nimenomaan, kuten mainittu tuollakin: ” VTT on testannut aisamallin direktiivin 94/20/EY liitteen VI mukaan (VTT:n tutkimusselostus VTT-S-3168-07)”
Tarviit vastaavanlaiset paperit omatekeleeseenkin. Osta kaupasta, parisataa jos maksaa niin ei se nyt niin paha kuluerä ole. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuollainen mehupilli jytky aisaksi? 😳😳😳
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Suosittelen katsomaan valmiskärryjen aisoja. Ne on melkoisia rimpuloita.
Sit ihan vaan huomautuksena, mm. merikonttien kattopalkit seinän ja katon välissä on 50x50x3, ja pari muuta palkkia on 100 x 50 x 3. Seinät ja muut palat pääosin 2-3mm, muutamia vahvikkeita lukuunottamatta jotka vähän tuhdimpaa. Max gross kontille on n.30 000kg, stack loadit 7-9 korkeassa pinossa n.270-290 tonnia. Ei ne rakenteet tartte olla ihan älyttömän paksuja että kestää isoja kuormia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Aisaputki on tehdaskärryissä aika voimakas sana. Ehkä parempi ilmaisu olisi "aisapelti". Nehän ovat joskus sellaisia pierunkuoresta taivuteltuja, avoimia profiileja. Varmaan ihan hyvin toimivat laskennallisessa kuormitustapauksessa; pitää vain varoa, ettei vahingossa istu aisan päälle tai kolauta sitä polvella sivulle päin niin, että pelti rypistyy.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mitä näitä nyt tuli tutkittua kun kartoitin tarjontaa omaa kärryä ostaessa niin tuntuu melkein jokaisella valmistajalla olevan noi halvimmat mallit just tollasella kantatulla peltiprofiililla toteutettuja. Sellainen ei ollut vaihtoehto mut uteliaisuudesta tuli muutamia katseltua tarkemmin kun sattui esillä olemaan. Ei kyllä oikein vakuuttanut. Se tuli kanssa huomioitua et tämän tyyppiset kärryt oli koottu pulteilla/niiteillä ja tukevammasta tavarasta tehdyt hitsaamalla.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Melko ohutta tavaraa on tosiaan nämä nykykärryt. Vanhemmilla oli aikanaan kärry, joka vuosikymmeniä palveltuaan siirrettiin mökille metsäkäyttöön. Sillä kuskattiin järkyttävän suuria propsikuormia vuosikymmeniä, eikä perusrakenne hajonnut. Lavan laidat kallistuivat ulospäin mutta se ei menoa haitannut. Nykyvaunut olisivat hajonneet ekan vastaavan kuorman alla.
__________________
Tumpula Racing Team |
#11
|
|||
|
|||
![]() Pieni ero kuormitukuksissa ja vääntävarressa....Lainaus:
Ja kun kontti rekan kyydissä suomalaisella pikitiellä, niin konttia raviistellaan kunnolla,,,, |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Mites tähän liittyen jarrullisen kärryn teko? Jotain linkkiä löysin muitakin kun tuo alussa Matin linkkaama, mut kaikissa oli jarruttomia tehty. Nyt pitäis yks päivittää jarrulliseen versioon ja aika reiluissa hinnoissa näkyy olevan valmiit. Tuossa olis yks vanha omavalmiste jota vois varustella jarrullisilla navoilla mut aisa pitäis uusia jotta sais työntöjarrun asennettua
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Juu, nää oli tiedossa ja normaali kokoisilla renkailla olis tulossa. Suora aisainen olisi tarkoitus, tai ei aisaa vaan runkoputki perälle asti joku 70x70mm
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Metallityötä / bracketin valmistaminen | Puukkilainen | O/M/V Muut | 0 | 16.06.2015 20:27 |
Peräkärryn sumuvalo | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.02.2014 17:10 |
Peräkärryn max rengaskoko | Harde | Chit-Chat | 20 | 10.12.2011 01:19 |
Peräkärryn akselintuenta | Pertura | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 25.01.2011 22:05 |
Jos peräkärryn rakentaisi | Masu | Chit-Chat | 6 | 23.03.2007 22:02 |