Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500
Noissahan on aika paljon suuttimien johtosarja vikoja sekä sammutin solenoidi vikoja
|
Onko D4D- koneessa Sammutussolennoidi, siis sellainen kuin jakajapumpullisissa vanhemmissa? (Siis yleistettynä: Commonrail koneessa ei ole sammutussolennoidia? ja D4D on cr- kone?)
Jos pitäis arvailla vikaa, niin kallein on korkeapainepumppu, ja halvin on hapettunut liitos... jossain johdossa.
Ja tuohon otsikkooni: Testerin käyttäjä, ja nimenomaan hänen kokemus/tietotaito, on enemmän kuin puolet tuosta vikakoodin luvusta ja tulkinnasta.
Ja merkkiliike ei välttämättä se paras...
(esim. tuohon minun "katumaasturin-" audi A3 Quatro, 1.9 tdi 96 kw vikakoodiin, joka tarkoittaa katkosta pumppusuuttimen virtapiirissä, korjaus ohje on pumppusuuttimen vaihto,
Ja merkkiliikkeen ohjeen mukaan aina vaihdetaan pumppusuuttimien johtosarja, kun se käytetään irti.... Ja todellinen syy on tuon johtosarjan pettäminen; tuleehan se kuntoon, vaikka vaihdetaan myös tuo pumppusuutin:
Toki tuo pumppusuutin on niin kallis merkkiliikkeessä, että tuo noin 50 euron johtosarjan hinta ei tunnu pahalta lisältä.... (siis parkkipaikalla max. muutaman tunnin työ normaalein työkaluin, ja tuo n. 50 euron johtosarja "tarvikkeena")
Ja jos venttiilikopan kannen tiivisteen joutuu/pitää uusia, niin se olisi maksanut merkkiliikkeessä reilu 300 euroa. (ei saa noihin VAG konsernin autoihin irrallaan, pitää ostaa venttiilikopan kansi myös...)
Toki Skodaan vai SEAT:iin on melkein puolet halvempi, kuin audiin, kannattaa putsata venttiilikoppa, ja mennä "väärään" merkkiliikkeeseen... löytävät omat koodinsa valuleimasta, ei tarvitse edes tutkia ristisiitostaulukoita tms...)