![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Prkle! Toyota ei käynnisty!Kyseessä on hj60 vuodelta -85, joka ei vaan millään käynnisty. Uudet hehkut on ja virtaakin tulee, öljyä koneessa ja painettakin on, kone saa kiisseliä ja mottoriakin on lämmitetty oikein urakalla. Hehkut meni viime viikolla kovien pakkasten aikana (-38) ja nyt ne on vaihdettu. Sama kävi edellisten vastaavien pakkasten aikana. Suodattimet koneessa on vaihdettu myös. Missä vika vois olla? Alkaa hiljalleen ottamaan päähän koko romu. On se komee auto, mut mitäs sillä on väliä, kun ei sitä kukaan näe ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
villi veikkaus jos toi nafta ei kestä olla jäätymättä...ts paskaa naftaa,tai saa ilmaa jostain esim tankin imu putket rikki.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eipä ole ilmaa, eikä löpönkään pitäis olla liian hyhmeessä. Diesel satasta ja bensaa ollaan lisäilty joukkoon. GR toimii aivan normaalisti ilman lisäaineita ja samaa ainetta molempiin tankattu. Kai se vaan on niin, et Nissanin 2,8 turpo on vaan paljon parempi kuin HJ:n kone. Meinaa auto seisoi 1,5kk pihalla kovissa pakkasissa ja lähti huonoilla akuilla käyntiin ensimmäisellä. Ei edes ehtiny sano Nissan, vaan Ni ja kone käynnissä. Melkein säikähdin
![]() Onkos se edicci vai mikä lie, ilman sitä ja sen kanssa ollaan kokeiltu, eikä eroa. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Arvaillaan.. Oot hajottanut kansi pahvin tai peräti kannen kovilla pakkasilla ja vuotaa nyt nestettä sisäänpäin. Vesi männän päällä palaa huonosti. Kun kone ei varsinaisesti käy, niin et huomaa vuotoa paisarista.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ite kyllä antaisin pikkusen suhauksen "pilottia" ja hehkuttamatta startille...
![]()
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#6
|
||||
|
||||
![]()
pukkaako minkäänlaista savumerkkiä putkesta tartatessa ? jollei, niin joko p.aine jäissä tai sammutin makaa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pakokaasua tulee startatessa.
Kannesta en tiedä. Ainakin öljy on öljyn näköistä ilman mitään vedensekaisia lisäaineita. Epäilen kuitenkin kantta. Aina ollaan käytetty autoa ennen ja jälkeen ajelun. Jäähdytysnesteet on kestäny hyytymättä kovista pakkasista huolimatta. Pilotin kanssa on vähän niin ja näin. Ei oikein innosta kokeilla ainetta, kun vaarana on kuitenkin moottorin sisuskalujen ihailu lohkon kyljen kautta... Ehkä se vika on siinä, että se on Toyota (nyt herneitä nokkiin) ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos kerran hehkut on kunnossa, niin sitten pitää jo olla syöttöpumppu metässä. Pilottia vaan putsariin, niin saat selvyyden toimiiko hehkut varmasti, vai eikö vaan syöttöpumppu suihkauttele oikeeseen aikaan.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Lykkää kosanilla liekki imusarjaan sisälle ja samalla starttia niin jo on kumma jos ei lähde käyntiin.Turboon sitä liekkiä ei kannata lykätä.Imusarjasta vaan letkut irti jos on mahdollista.Intissä laitetiin vanhoja ranshitteja käyntiin tolla konstilla mettässä
![]()
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#10
|
||||
|
||||
![]()
olihan ne varmasti oikeanmoiset hehkut?
ne vanhemmat ennen -83 tulpat on 17sekunnin ja -83 jälkeen 5sekunnin. jos on noi hitaat niin ne ei kuumene juurikaan 5 sekunnissa! |
#11
|
||||
|
||||
![]()
luultavasti siellä syöttöpumpussa olevassa käsipumpussa on sihti joka on tukossa.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Pitää kokeilla sitä kosania jonkun kulman alle. Jos vaikka sais renkaan tulille...
Savuahan tulee putkesta startatessa ihan kivasti, joten mistään tukoksesta ei varmaan oo kyse. Eihän? Hitto mä mistään mitään tiedä. ( Ei oo mun autokaan ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
ainaki tänää omasta rakkineesta jouduin käsipumpun lämmittää kuumailmapuhaltimella et sai käyntiin.savua tuli putkesta ja yritti pyörii mutkun ei lähtenä
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
No niin mäkin oon tehny, mutta ei mitään. Polttoainelinjaa ja pumppua oon lämmittäny kaiken muun ohessa, ja ihan turhaan. Nim. Redfox on taputellu ja paijannu autoa kehujen kanssa, eikä sekään ole auttanu. Eikä myyntiuhkaukset, mitkä taas toimii koiriin (Apula).
![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja autohan on siis ajettu tuolle leposijalle mistä ei enään lähde tulille ...
Kun kerran pata pyörii kunnolla ..ja polttoainetta tulee ..mutta ei lähde ...olet ostanut KESÄAUTON ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Kattoisit nyt kuitenkin sen sammuttimen kun voipi olla jäänyt päälle, on joskus niinkin käynyt. tuuppaa kyllä savua mutta ei syty.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Kesäautohan se. Puhelimessa tänään meinasin myydä pelin Saharaan. Ei edes tarttis hehkuja
![]() Pitää huomenna yrittää selvitellä TAAS vikaa. Hitto kun pitää opiskella kaikki tekniset hommelit aina jokaisen vehkeen kohdalla. Ei oo mun vahvinta alaa, mä vaan ajan, muut hoitaa tekniikan... ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Jeps pilotin kannalla ollaan täälläkin mutta tuo sammuttimen jämähtäminenki on aivan mahdollista tuollaisissa pakkasissa. ite vaihdoin omaan hj:hin tänään suotimen kun eileen yritti jäätyä.. oli sitte hiukan kalliita m-filtterin suodattimia kun 15e kpl.
![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Olisko kuitenkin alkanut horia ilmaa edellisellä ajolla, ja yön (tai kauanko sitte seisokaan) aikana valu letkut tyhjiksi eikä ime enää kuin ilmaa? Vai onko siinä sitte kirkas letku pumpun ja suodattimen välisä mistä tiiät ettei ole ilmaa?
Muuan 850:ssä oli tässä vasta semmonen oire, että oli lähteny käyntiin mutta pian ei vastannu kaasuun ja sammu. Ilmavuoto löyty suodattimen jalan banjosta, päässy löystyyn itekseen. Niin ja savua kyllä työnsi tämäkin startatesa |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Juu, laita läpinäkyvää letkua pa-linjaan niin näet mitä siellä oikeasti tapahtuu. Ja sitten tosiaan jos on sähköä saatavilla niin kuumailmapuhallin on tohoa huomattavasti parempi vehje imusarjan lämmittelyyn. Ensin sarja lämpöiseksi ja sitten imuaukkoon startatessa.
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
Mulla pari kertaa hojossa jämähti sammutin kun seisoskeli pakkasten aikaan jouten...
__________________
Luigi- |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Löpöletku on läpinäkyvä. Ei oo ilmakuplia siellä eikä muuallakaan. Auto on ollut ajossa tai käynnissä päivittäin. Pitää se sammutin katsoa huomenna. Missä se on?
![]() |
#23
|
|||
|
|||
![]()
on siinä pumpun oliko nut kyljessä sellanen mötikkä johna menee kaks johtoo, sen voit testata yleis mittarilla onko kiinni vai auki kun laitat virrat päällensä.
|
#24
|
|||
|
|||
![]()
Hehkut kuitenki pimeenä, veikkaan ma. Pilottia raakasti startates vaa ni kyl se tulille lähtee
![]() |
#25
|
||||
|
||||
![]()
onko sulla lohkolämppärii ? onko tarpeeks virtaa pyörittää starttii kunnolla ? voi olla suuttimissakin sanomista ei oo kallis homma niitä käyttää pajalla
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajero ei käynnisty -.- | jusshako | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 25.03.2013 17:35 |
12H-T sähkövikaa -> ei käynnisty | Hessu888 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.09.2008 15:47 |
Moottori ei käynnisty | Nerd-O | Chit-Chat | 21 | 16.08.2007 07:53 |
LJ suutinremppa ei käynnisty | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 17.03.2007 21:09 | |
trooperin sähköt (ei käynnisty) | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.05.2006 10:46 |