![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä juurikin näin, kokonaispaino 750kg+ aisalle sallitaan 10% lisää
|
#3
|
||||
|
||||
![]() 3+3 pakujen suurin sallittu nopeus?
Mites nää 3+3 paikkaset ANA TPP 57§ mukaiset pakut. Säilyykö niiden nopeusrajoitus 80 km/h ja 80-lätkä? Siihen lopputulokseen päädyin. Olis ne saanut vapauttaa nyt kun mitään verohyötyjäkään ei juuri ole... Tuntuu ettei tuo Cruiseri nyt ainakaan suurempi liikenteen vaarantaja ole kuin naapurin mummo peräkärry täys kukkamultaa ja sata lasissa
![]() ![]()
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Niin, mistähän tuohonkin saisi oikeasti varmuuden? Lähi katsastuskonttori ilmoitti kolleegan tiedusteluun: "Emme ota kantaa..."
Laanilla kun olisi kaksi (40) 2+4 Berttaa 80 lätkät perseessään. Ei sillä että niillä lujempaa viitsisi siltikään pyyhkiä menemään, mutta punaisessa se tarra vain ei rumentaisi niin noita sulokkaita muotoja... ![]() ![]() Kuormittaako peukun kynttä vaiko noup?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/...en-muutoksista
Tuosta päätellen ajellaan tikkarirajoitusten mukaan kaikilla alle 3500kg peleillä. Jos otteeseen on merkitty ajoneuvokohtainen rajoitus, niin sitten sen mukaan. Omasta pakusta (Amarok) tutkailin otteesta rajoitusmerkintää (max 100kmh), sellainen on ihan varmasti ennen sielä ollut, mutta ei tässä uusimmassa ole enää... Missähän vaiheessa se on sieltä haihtunut? Lakihan on vuodelta 2018, voimassa vasta nyt, eli on senjälkeen voinut jäädä otemerkintä pois, koska vanhassa laissa oli erikseen maininta pakettiautojen maksiminopeudesta. Eikös nämä 80-lätkäiset ole lähinnä näitä pakuja ja huoltoautoja? Olen käsityksessä, että ajoneuvolle voidaan asettaa ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus; traktori 40, liikennetraktori 50/60. Sinänsä aika erikoista, ettei tästä muutoksesta ole paljoa(yhtään) mainittu esim ylen propagandassa, ja vaikuttaa liikenteesäkin ettei moni pakettiautokuski tätä uutta sääntöä tiedä, ajetaan edelleen motarilla 100 tai hiukan yli. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
https://www.liikenneturva.fi/fi/kysy...ukset#513e67a8
Tuonne voi näköjään näppäillä kysymyksiä. Mulle tuli vastaus liittyen just 750kg vs. 750+75kg nopeuksista spostiin alle vuorokaudessa. (Molempia saa vetää 100km/h). |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Oletko varma, että siinä on ollut merkintä? Mulla on vanha Gee, joka oli 80km/h auto koska paku ilman airbaggiä mutta ei sitä otteessa lukenut.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Itse päättelin, että kun on se ajoneuvokohtainen rajoitus niin se pysyy eikä saa ajaa sataa vaikka paku onkin. Voin toki olla väärässä.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#10
|
||||
|
||||
![]()
KAIKILLA MAX. 3500 KG AUTOILLA SAA AJAA RAJOITUSTEN MUKAAN (Suomessa siis max. 120 km/h).
|
#11
|
||||
|
||||
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Taitaa saada ajaa Veturin mukaan max 100 km/hLainaus:
Lainaus:
Mutta riittääkö kortti? VANHASSA ajokorttilainsäädännössä noita KOKONAISPAINOLTAAN max. 750kg kärryjä sai vetää "vetäjän" kortilla. -> siis on kortti sitten B C tms niin käsittääkseni saa ottaa perään maksimissaan 750kg kokonaispainoisen O1 perävaunun. Mutta JOS 01 luokan perävaunun kokonaismassa on 825kg, ja useimmilla normaalikokoisilla Maastureilla ja Pakettiautoilla kokonaismassa on n. 2700 kg? Siis kokonaispainot menee yli 3500 kg, siis pitää olla kortissa ABCD: lisäksi jotain, siis ns pikku e. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://www.akuvaunut.fi/hyoedyllistae-tietoa Edit. Tuolla linkin tiedoissa taitaa olla virhe. Traficomin mukaan asia on kuten BJ yllä kirjoittaa https://www.traficom.fi/fi/liikenne/...en-saantelysta Onkohan lainsäätäjä ajatellut, että ennen tätä muutosta nuo pykälät oli liian selkeitä Viimeksi muokannut Ippe69 : 04.06.2020 23:56 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kysyin asiaa liikenneturvalta, alla suora lainaus: "Kiitos hyvästä kysymyksestäsi. Kyllä saa. B-kortillisen ajoneuvon perään saa ajokorttilain puitteissa aina liittää O1-luokan kevytperäkärryn. Eli vaikka vetoauton kokonaismassa olisi tasan 3500kg, siihen saa liittää luokittelumassaltaan 750kg (825kg) peräkärryn. Tässä tilanteessa yhdistelmän kokonaismassa saa olla B-kortilla yhteensä 4250kg" Nyt siis trafi ja liikenneturva antaa keskenään ristiriitaista tietoa. Taas lisäystä. Kysyin vielä liikenneturvasta, että miksi vastaus on ristiriidassa trafin kanssa. Sanoi, että trafi on oikeassa tässä asiassa. Viimeksi muokannut Ippe69 : 05.06.2020 09:33 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota 4runner 3.0 bensa/Projekti uusi vuosi uusi hinta 950€ | jyväjemmari | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.01.2017 19:50 |
Myyty Acer aspire 5560G, win7 lisenssi, uusi akku, uusi 120gt ssd, hdmi nyt 150€ | Vilkutin | O/M/V Muut | 8 | 06.04.2016 05:41 |
Myyty 1kpl UUSI 33x12.5 bogger+uusi 8"vanne | make-lj | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 05.11.2008 16:36 |
m: uusi rullakita super-winssin ja vaijeri uusi. | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.06.2008 11:55 |
Tieliikennelaki? | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 19.07.2005 10:53 |