Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.02.2020, 08:37
J.Jokela J.Jokela ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.01.20
Sijainti: Multia
Viestit: 9
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti

Onko tuo se vanha "galantin" alumiinikuorinen laatikko?

Siis kuten jo tuossa kerrottiin, kuulalaakerissa kuulat irrallaan. Ja kun kuula/kuulat irrallaan, niin pääsee ottamaan toiseen kuulaan kiinni, ja alkaa jarruttamaan edellä olevaa kuulaa-> työntää yhä kovempaa-> jarruttaa enemmän-> lopputuloksena on se, että laakeri rikkoontuu totaalisesti kiinnileikkaamalla tai että häkki hajoaa kokonaan, kailli kuulat yhdellä puolen, ja akseli pääsee siirtymään monta milliä sivuun-> hampaat katkea hammaspyörästä.

Toki onhan mahdollista, että tuo on jäänyt edellisestä laakerirempasta laatikkoon laakerista, joka on vaihdettu jo uuteen.
Ainakin 2,3 Td Galantissa kytkinakselin laakeri oli kulutustavaraa, jos vedätti 5- vaihteella (oli kylläkin "pikkasen" ruuvattu lisää voimaa)

Ulosotollinen laatikko, eli eikös tämä ole kuitenkin sitä vahvempaa mallia?

Magneetissa oli metallia mielestäni normaali määrä, eikä muita isompia kappaleita. Luulisi sen kuulahäkin purkaantuvan sieltä enemmänkin sitten kun pääsee alkuun.
Muistaakseni myyjä kertoi että laatikko olisi vaihdettu 40tkm sitten.
Yksi laatikko on tuolla pellolla Pajeron rungolla, täytyy varmaan raahata se sisälle huoltoon että on tarvittaessa mitä laittaa hajonneen tilalle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.02.2020, 17:13
J.Jokela J.Jokela ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.01.20
Sijainti: Multia
Viestit: 9
Perusasetus

Ei se ulosotto liitykkään laatikon malliin. Mulla olikin pellolla alumiinikuorinen, autossa paikoillaan vahvempi. Kummassakin ulosotto.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.02.2020, 18:37
Naperoh Naperoh ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.01.20
Sijainti: Oulu
Viestit: 4
Perusasetus

Iltaa arvon pajero tietäjät.
Tuli tuossa kuukausi takaperin hommattua gen2 lyhkänen paje, ja täältä foorumilta on jo kyseiseen menopelin löytynytkin tietoa. Pari asiaa on jäänyt kuitenkin kaivelemaan, joten rohkaistuin kirjoittelemaan ensimmäisen postauksen tänne tiedon aarreaittaan.

Elikkäs 2 koppasenhan saa leimattua 33 renkaille, mutta vieläkös leimasetä vaatii maahantuojan todisteluja 31 renkailla maailmalle lähteneistä paheroista? Kun viimeisimmät foorumi keskustelut sijoittuvat vuosikymmenen taakse. Ja jos se setä vielä sitä lappua kaipaa, löytyisikö tuo kultaakin kalliinpi a4 lipuska joltain?

Toinen mieltä askarruttava asia olisi jimnybitsiltä saatavat 2 tuumaa korottavat Pro Compin jousisarjat. Kun tuolta brexitin ihmeellisessä maassa ei tuv todistuksia paikalliset tarvitse, niin eihän sitä kyseisiin jousisatseihin mukaan saa. Eli onko nuo Pro Compit mahdottomat saada paperiin?

Kiitokset jo etukäteen arvon tietäjät, jos jaatte viisauttanne tietoa kärkkyvälle aloittelijalle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.02.2020, 07:17
sami73:n Avatar
sami73 sami73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 382
Perusasetus

Ei tarvitse renkaat maahantuojalta mitään lappua
__________________
M.O.C
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.02.2020, 08:39
Naperoh Naperoh ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.01.20
Sijainti: Oulu
Viestit: 4
Perusasetus

Tämäpä selvä. Vanhoissa threadeissa vaan puhuttiin kyseisestä todistuksesta.
Mutta kiitos tästä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.02.2020, 17:32
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Onko tämmöiseen

2.5TD+manuaali pajeroon olemassa jakolaatikkoa jossa olisi voiman ulosotto taaksepäin?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.02.2020, 18:57
Ukri Ukri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.12.19
Sijainti: Kouvola, Suomi
Viestit: 259
Perusasetus

kone swappi


Ihan vaan tämmöin hypoteettinen idea. Osaako joku sanoa millain homma on valjastaa MB OM617 Pajeron canter-laatikon eteen? onko joku tehny vastaavaa operaatiota ja onko onnistunu?

Viimeksi muokannut Ukri : 29.02.2020 15:46
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.03.2020, 19:39
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Onko tämmöiseen

2.5TD+manuaali pajeroon olemassa jakolaatikkoa jossa olisi voiman ulosotto taaksepäin?
No helpotetaan sen verran että löytyykö tämmöiseen jakista jossa pto eteenpäin?
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 06:07 (GMT +2).