|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Mekaaninen vinssi RoveriinTulipa tuossa semmoinen perversio mieleen, että joku on varmaan jo kokeillut asentaa tojotan mekaanisen vinssin roveriin, koska ulosotto. Lähinnä kiinnostaa vinssin kelausnopeus, osuuko vetopäällä lähellekkään renkaiden pyörintänopeutta, vai onko muuten tuhoontuomittu ajatus?
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#2
|
||||
|
||||
Minkälainen ulosotto - mikä välitys siinä ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
Semmonen taaksepäin sojottava nysä, ykkös discosta peräsin. Ei ole tarkemmin tullut tutkittua miten välitykset menee, ilmeisesti vaihtoehtoja on useampia?
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#4
|
|||
|
|||
Ykkösdiscossa pitäsi olla jakiksena lt230. Ulosotto pyörii samaa vauhtia vaihdelaatikon pääakselin kanssa eli mikä vaihde on päällä niin sen mukaan kierrokset. Voi käyttää jakis vapaalla, hitaalla ja nopealla.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Toyota hj jakolaatikosta, nopeuksia yhtä montq kuin päälaatikossa pykäliä, plus tietysti suunnanvaihto jossei ole kaksisuuntaista ulosottoa...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#6
|
||||
|
||||
Ymmärtääkseni kaikki Toitsun mekaanisetkaan ei samalla välityksellä.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#7
|
||||
|
||||
Tuli tuossa romuja potkiessa mieleen, jos tojotan mekaanisen värkkäisi heti jakolaatikon taakse. Narun/vaijerin saisi muljautettua takakautta eteen, niin voisi nyppiä molempiin suuntiin. Toisten nyppimisessä toimii ainakin, jollain konstilla saanee vinssin ja renkaiden pyörintänopuden sovitettua itsensä auttamiseen. Vaimon autosta siis kyse, ja joku sähkökela tulee keulaan. Ulosotossa itsessään ei taida välitystä olla, kuten tojotassa, elikkäs mekaaninen visputtaisi hieman vilkkaammin kuin alunperin?
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#8
|
||||
|
||||
Niimpäs lukikin tuolla ylempänä, että pyörii samaa vauhtia pääakselin kanssa...
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Silloin se on sama kuin tojotalla pyörittäisi vinssiä 4 vaihteella. Pyörien kanssahan se ei pyöri mitenkään samaa nopeutta. Vinssejä on ainakin kahdella eri välityksellä.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#10
|
||||
|
||||
On kait nuita useammassa rangesa laitettuna juurikin takavinssiksi. Ja toimii kuten Toyotassa eli saapi nopeutta valita vaihteilla. Esim Moukku rangessa on ja Jyrkillä myös siinä omassa.
|
#11
|
||||
|
||||
Vaihteiston pääakseli 5+1 nopeutta, sivuakseli yksi nopeus. Kai nyt jollakin on käytännön kokeilusta muistikuva?
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#12
|
||||
|
||||
Moukulla oli joku kommervenkki itsensä avittamisessa taaksepäin, mikähän lie ollut?
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#13
|
||||
|
||||
Valurauta kuorisia? Alumiinisessä on eri välitys ku valurautaisessa mut ei oo koskaa tullu noteerattua et valurautaisessa olis eri välitys.
|
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuolta sen "tiedon" joskus bongannu. Hj 40:1 Bj 33:1 Ite en oo laskenu kumpaakaan.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
Eikös renkaan koko vaikuta jos esim 205 55 15 tai 37x12.5x16
|
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kuten jo yllä pariin kertaan sanottu, Roverin voiman ulosotto pyörii vaihteiston ulostuloakselin nopeudella, ja siis jakoaskin sisäänmenoakselin nopeudella. LT230 näin, kuten myös vanhemmat Ranget missä jakoaski kiinteästi vaihteiston valussa, ja myös Lantikan Serieksistä löytyvät (ainakin sen perusteella mitä on sattuneesta syystä nyt tullut tutkittua niitä)... |
#18
|
||||
|
||||
No mullakun gr otti mekaaninen voimansa laatikon pääakselilta ni ois saanut olla hitaampi toi vinssi että siihen olis saanut enenmän voimaa, jako lootassa pienenpuolen välitys yli 3.2 ja Perissä 4.6 välitys ja 38.5 renkaat.
|
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kerran olen kokeillut taakse vinssata... Onnistuu sekin, mutta tulee suossa nahkoineen😆 Lainaus:
https://photos.app.goo.gl/YuzeNtRhJbLZZFqX9 Moukussa on automaattilaatikko, minulla LT95 manuaali.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty hj:n mekaaninen vinssi | lepa77 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.04.2017 18:54 |
Myyty M/V hj.n mekaaninen vinssi | Haggiz | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.03.2017 14:58 |
Ostettu O: Mekaaninen vinssi | Natosj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 09.08.2013 11:55 |
mekaaninen vinssi range roveriin? | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.08.2011 21:59 |
Ostettu HJ:N Mekaaninen vinssi | _Tero_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 15.09.2009 20:15 |