Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 03.01.2020, 09:05
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Perusasetus

Itse suhaan valovirtaisella Esab CaddyMig C200i masiinalla eikä sitten ensimmäistäkään pahaa sanaa harrastekäytössä. On aikoinaan ollut voimavirta Esabbia ja Kemppiä ja tällä uudella pelillä polttaa tällainen tunari kyllä pirun paljon helpommin nättiä saumaa kuin niillä perinteisillä vehkeillä. Ammattimiehet on sitten erikseen, tämä siis ihan pääsiäiskäden kokemuspohjainen mielipide.

Ei ainakaan siis mätä/autopelti hommissa toi 230v mikään este tahi hidaste. Sitten otat vielä tollasen modernin laitteen, niin on edellytykset päästä suht helpolla hyvään lopputulokseen. Maksaa se hieman enemmän kuin halvimmat, mutta varmasti antaa sille rahalle vastineenkin. Ja saat myytyä pois jos ei maistukaan hitsuuttelu, toki itse uskon että käyttökohteita alkaa löytymään kun on hitsi nurkissa

Vastaa lainaten
Vanha 03.01.2020, 17:27
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Perusasetus

Sama laite löytyy itsellä kuin Mackella. Helppo käyttää ja tunarikin saa kohtuusaumaa aikaiseksi - jopa suhteellisen ohueen peltiin.

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)
Vastaa lainaten
Vanha 07.01.2020, 12:34
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Perusasetus

moi!

tuollainen olisi budgetin sopivana myynnissä...

kemppi migger super 170A

Kemppi on ilmeisen "laatu kampe" mutta olisin vielä tiedustellut miten tuolla valovirralla ja 170A pärjää? ( ihan ummikko kun hitsaushommissa olen) Täällä kun olen selaillut niin monet vannovat voimavirran nimii ja ettei valovirta kamppeella tee "mitään", lanka ei pala yms...!

//Janne

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
Vanha 07.01.2020, 13:26
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

kemppi migger super 170A

Kemppi on ilmeisen "laatu kampe" mutta olisin vielä tiedustellut miten tuolla valovirralla ja 170A pärjää? ( ihan ummikko kun hitsaushommissa olen) Täällä kun olen selaillut niin monet vannovat voimavirran nimii ja ettei valovirta kamppeella tee "mitään", lanka ei pala yms...!

//Janne

Ei kai autopeltien hitsaamisessa paljon muuta tarvi kuin toimivan langansyötön. En itse ole huomannut miksi autopeltejä pitäs hitsata kauheen hyvin kun ne ei ole paineastioita, sukellusveneitä tai ydinvoimalaitoksen tärkeimpiä putkiliitoksia.

Kököllä Einhell valivirtamigillä olen huonannut, ettei sauma parasta laatua. Jos haluaa tehdä jotain kriittisempiä teräsrakenteita, sitten kannattaa panostaa enempi.
Vastaa lainaten
Vanha 09.01.2020, 07:29
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Ei kai autopeltien hitsaamisessa paljon muuta tarvi kuin toimivan langansyötön. En itse ole huomannut miksi autopeltejä pitäs hitsata kauheen hyvin kun ne ei ole paineastioita, sukellusveneitä tai ydinvoimalaitoksen tärkeimpiä putkiliitoksia.

Kököllä Einhell valivirtamigillä olen huonannut, ettei sauma parasta laatua. Jos haluaa tehdä jotain kriittisempiä teräsrakenteita, sitten kannattaa panostaa enempi.
Tuolla logiikalla ei kannata sitten hitsailla tieliikenteessä olevia autoja!
Monesti nuo autojen ruostevauriot on kriittisissä/tukirakenteissa, se että niitä ei hitsata kunnolla on aikamoinen turvallisuusriski.
Kovin paljoa ei itsellä tule asiakkaiden autoja hitsailtua mutta sen verran panostan laatuun et uskallan katsastusmiehelle näyttää kuvat ennen maalausta/massausta.

Ja koneena Esab C340 + 0.8 tai 1.0 lanka kohteesta riippuen..
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
Vanha 09.01.2020, 15:06
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
Tuolla logiikalla ei kannata sitten hitsailla tieliikenteessä olevia autoja!
Monesti nuo autojen ruostevauriot on kriittisissä/tukirakenteissa, se että niitä ei hitsata kunnolla on aikamoinen turvallisuusriski.
Kovin paljoa ei itsellä tule asiakkaiden autoja hitsailtua mutta sen verran panostan laatuun et uskallan katsastusmiehelle näyttää kuvat ennen maalausta/massausta.

Ja koneena Esab C340 + 0.8 tai 1.0 lanka kohteesta riippuen..
Mä hitsailen pelkästään omia autoja ja saatan samalla korvata vaikka vaurioituneen pellin paksummalla ja sinkityllä.

Kriittisten rakenteiden hitsaamisen tarve vähentynyt kun olen panostanut korroosionestoon hiekkapuhalluksella, kunnolla ruostumista ehkäisevällä pintakäsittelyllä, painepesulla ja ruiskuttelemalla kotelonsuojaa vaikka Hiluxin lavan alle ja palkkien sisään.
Vastaa lainaten
Vanha 09.01.2020, 18:39
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Perusasetus

Ja nämä korvaavat paskan sauman?

Huonojen hitsienkin on nähty reputtelevan leimalla. Hyvä niin.
Vanha 07.01.2020, 13:33
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

kemppi migger super 170A

//Janne
Mulla on ollu tollanen vuodesta 2002 saakka eikä ole valittamista. Hyvin sillä hitsaa autonpeltejä sekä korjaa kaivurin puomit ja kauhat. Piirilevy hajosi viitisen vuotta sitten ( uusi olisi maksanut kempiltä rapiat 300e) mutta paikallinen elektroniikkakorjaamo korjasi piirilevyn muutamalla kympillä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
minkä takia hj:n kampiakselin taaempi stefa maksaa toyotalla 93€ ja muualla 3-6€ ? VonLeka Tekniikka & Jutustelu 3 28.09.2010 22:53
Mitä kannattaa maksaa hj:stä? amis Tekniikka & Jutustelu 9 03.07.2006 16:49
mitä bj 42 maksaa?????? Tekniikka & Jutustelu 5 20.03.2006 21:22
Mitä gaz maksaa Ex_inkkari Chit-Chat 18 14.12.2005 11:29
Mitä Bensa maksaa MäIte URL 0 27.02.2003 20:32

Sivu luotu: 07:28 (GMT +2).