Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli
Kyllähän runko joustaa ja kiertyy, eli varmaan jossain autoissa jo tuntuu tuo.
|
Joo elämistä saattaa olla yllättävänkin paljon. Mulla ekassa Bertassa ulkopuolisenkaaren (korissa kiinni) ja puskimen (runkopalkeissa ja vinssissä kiinni) väliin viritetty oksavaijeri räpsähti viuhen poikki ekalla asennuksen jälkeisellä safarilla, vaikka toinen sillä hetkellä roikkui aivan lerpallaan. Tokikin moinen palapelikori elää aikalailla, mutta oli siis kehikon kattovalojen kaaressa kiinni, ei suinkaan suoraan korissa/irtokatossa. Eikä ollut edes mistään joustot tapissa killumista kyse. Ongelma ratkesi laittamalla jäykät mutta pitkät vetojouset vanttien väliin.
Duunifrendillä ei Hojossa kestäneet kaaren A-palkin ja nautaraudan välissä etuloksuja suojaavan putken "saranoina" toimivat M10 pultit juurikaan epätasaisella käyntiä, ja näitä liitoksia kun sitten vahvisteltiin rupesi puskimen saumat antautumaan sulakkeen puutteesta.
Summa summarum: Jos mahdollista niin ainakin kikattimissa missä liikkuvat massat suurempia, kannattaa pitää kaaret vain joko tai korissa tahi rungossa kiinni. Boonuksena tällä saattaa välttyä vähemmän kivoilta vä-vä-värinö-nöiltä ja re-re-resonoinneilta jos maantie nopeuksiakin nuljukumeilla päästelee.