Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Malamuutti
Ai, punka=punkaharju?  Ei ois kyllä huono, ainoo että korotukset ois ehkä pakolliset itelläki, plus tuo pohjan panssarointi mietityttää sen verran että ehkä haluaisin sen tehdä ennen kuin kunnon offi hommiin rupeaa
edit: mistäs ja minkä korotussetin otat? Pelkät jouset vai iskarien kanssa?
|
Punka sijaitsee tuolla riihimäellä. Siinä moottoritien vieressä pohjoisen liittymän kohdilla. Eikä tuolla panssarointia tarvi. Se on siitä hyvä mesta kun siellä on hiekkamaastoa. Ellet sitten kivikkoon halua mennä siellä. Mut hiekalla ei paljon panssarointia kaipaile ja pääsee testaileen miten se laitos toimii. Sit siellä voi sen reunareitin heittää jos haluaa mutaa. Siinä on muutama kivi matkalla mitkä kyllä vakio duster ohittaa ongelmitta. Muutoin siinä on savea. Eikä savi sitä auton pohjaa riko. Eli sinne ei tarvi mitään panssarointeja pohjaan jos haluaa kokeilla miten se kulkee. Toki jos kivikossa haluaa kalustonsa rikkoa niin ehkä sit voi olla panssarit kova sana

Joka tapauksessa itse menossa sinne kokeileen miten tuo korotus nyt toimii.
Mulle tuli eibachin sarja. Ostin käytettynä. Maksoi 75e. Asensin eilen alle. Alkuperäiseen verrattuna tuli 5cm lisää maavaraa. Niiden piti myyjän mukaan korottaa 3cm. Mutta valmistajan mukaan 2.5cm. Varmaan alkuperäiset jouset oli jo sen verran kulahtanut, että siksi se nousi alkuperäiseen verrattuna 5cm. Mut kohtuu hyvä setti tuo oli. Tuli jämäkämpi alusta. Esim ennen kun jarrutit vähän lujempaa niin keula painui selkeästi alas. Nyt se ei tee sitä. Eikä ole kuitenkaan kivireki. Ei se mun mielestä näytä korotetulta, mutta mitta sanoi toisin. Asennus oli todella nopeaa. Koko hommaan tais mennä joku 3 tuntia. Keula oli nopeampi tehdä kuin se perä. Keulassa meni varmaan puolisen tuntia yhtä kulmaa kohti.
Tämä setti mulla nyt pitäs olla alla:
https://www.autodoc.fi/eibach/7277475
Näköjään on myös tälläinen setti
https://www.autodoc.fi/eibach/1929795
Ebayn kautta halvimmat setit ollut 120e luokkaa.
Iskareita en vaihtanut pidempiin. Ihan vaan siksi, ettei tule ongelmia vetareiden kanssa. Perään pitää kuitenkin uudet iskarit vielä tilaa. Koska vanhat oli aivan kuolleet. Eteen vaihdoin iskarit kun apparin puolen iskari oli kuollut. Eli ainoa iskari mikä koko autossa toimi oli kuskin etuiskari. Mut etupäästä oli katsastuksessa paljastunut ongelmia. Miksi sitten tilasin sinne iskarit. Mut perän osalta katsastuksen mittaukset näytti niin hyviltä, että luulin ettei sinne mitään tarvi vaihdella. Ois pitänyt nekin vaan tilaa. Edessä oli yllättäen alkuperäiset Dacian iskarit ja takana on iskarit jo kerran vaihdettu, koska ne oli Monroet. Keulaan pitää kanssa tilaa uudet jarrulevyt + palat. Vanhat on aivan kaput.