Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.09.2008, 08:05
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Nivan muutos maastoautoksi :D


Eli tästä lähdettiin

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1280.jpg‎
Views:	445
Size:	96,5 Kt
ID:	1377  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.09.2008, 08:09
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Ja tässä mennään nyt. Remonttia on saanu tehä monenlaista ja lisää kokoajan pitää tehä että saa tekniikan ja korin kuntoon ens katsastukseen
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20092008.jpg‎
Views:	496
Size:	96,3 Kt
ID:	1378  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.09.2008, 08:11
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Tuli kyllä viimmoisen päälle tyylikkäät kaarien levikkeet noista kuorma auton loksuista Ainakin ne toimii ei tuu enään ihan kaikki paska sisälle autoon ku ikkunaa auki pitää.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20092008(001).jpg‎
Views:	587
Size:	97,1 Kt
ID:	1379  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.09.2008, 08:22
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Noh tottahan se piti sitten käydä upottamassa. Ja aikaa palo ku eka piti velimiehen suitsaa 2.5h vinssata ja sit vielä nyhtää lata irti ku ei oo vieläkään saanu ite vinssii paikoilleen asti prkl.... Noh hauskaahan se oli niinkuin aina
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	19092008(001).jpg‎
Views:	535
Size:	97,2 Kt
ID:	1380  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.09.2008, 16:08
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No niin ja viikonloppuna taas sai jotain näkyvää aikaan. Maalata pläjäytin tuskan sitten liikennemerkki keltaisella ja tulihan siitä hieno ainakin erottuu massasta..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1845.jpg‎
Views:	646
Size:	97,5 Kt
ID:	1492  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.09.2008, 18:50
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Ja taas hajosi. Ehkä oma vika mutta vituttaa kuitenkin. Eli näyttäis etuperästä hajonneen jotain. Paukaus kuulu ja sen jälkeen ei pyörinyt ku takarenkaan ja kun auto saatiin irti niin pikainen toteamus että molemmat kardaanit pyörii ja taka pyörät myös prkl.. noo kuuluu harrastukseen.. Kanavaa lähin ylittään ja ku ekalla kertaa ei noussu ylös. vetokoukku pahaninen aina haitoilla. no toisin päin yrittäen ja sehän meni heittämällä yli ja toteamus että helposti. menisköhän tuo toisin päin tuosta vierestä. No eipä se menny. liikaa pitoa renkaissa niin paukkuu tekniikka hajalleen. Huomenna purkamaan ja tutkiin mitä löytyy. etuperä on kyllä vollottanut aika pahasti mutta nyt tais joku aksila mennä poikki äänestä päätellen. olispa menny jakolaatikosta ku siihen olis ollu osia itellä..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	30092008(003).jpg‎
Views:	423
Size:	97,9 Kt
ID:	1520  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.10.2008, 11:26
IHKULAINEN:n Avatar
IHKULAINEN IHKULAINEN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 148
Perusasetus

Perinteisestihän noista halkeaa etuperän kuoret. Jos hyvä tuuri niin vain vetari poikki.

Komian värin kyllä löysit. Sopii kyllä Nivaan

Minkäkokoset renkaat ja millaset korotukset?
__________________
Niva- ei tarvitse katua
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.10.2008, 18:48
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Joo vetarihan sieltä poikki oli menny mutta helvetin kulunu oli kyllä muutenkin koko paska. ja hammasrattaista palasia lohennu. Liekkö koskaan öljyjä vaihdettu ihan metalli hileessä oli öljyt ja ropussa sentin toista kerros hilettä ja isompaakin palasta.. Noo jos siihen jostain löytäis uuden tai ainakin toimivan perän.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	01102008.jpg‎
Views:	414
Size:	93,6 Kt
ID:	1552   Click image for larger version

Name:	01102008(001).jpg‎
Views:	398
Size:	96,0 Kt
ID:	1553   Click image for larger version

Name:	01102008(002).jpg‎
Views:	381
Size:	96,8 Kt
ID:	1554  
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.10.2008, 18:51
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IHKULAINEN Näytä viesti
Perinteisestihän noista halkeaa etuperän kuoret. Jos hyvä tuuri niin vain vetari poikki.

Komian värin kyllä löysit. Sopii kyllä Nivaan

Minkäkokoset renkaat ja millaset korotukset?
Kiitos. hyvä tuli väristä tosiaan. ainut vain että loppu vähän maali kesken niin kuultaa paikoin vanha väri alta.
Renkaat on 235*70*16" insan saharat. Pitoa niin pirusti
Keulassa on mersun lyhennetyt jouset joilla nousi n.10cm korkeemmalle ja perässä ihan orkkikset ilman mitään muutoksia vielä. Kaarethan siitä on leikattu pois ja kuorma-auton loksuista tein levikkeet.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.10.2008, 09:47
IHKULAINEN:n Avatar
IHKULAINEN IHKULAINEN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 148
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
Joo vetarihan sieltä poikki oli menny mutta helvetin kulunu oli kyllä muutenkin koko paska. ja hammasrattaista palasia lohennu. Liekkö koskaan öljyjä vaihdettu ihan metalli hileessä oli öljyt ja ropussa sentin toista kerros hilettä ja isompaakin palasta.. Noo jos siihen jostain löytäis uuden tai ainakin toimivan perän.
Eikös takaperän hilut sovi suoraan myös tuonne eteen? Niitä on maailma täys.
Mul on tallissa yks haljennut etuperä, mutta säästän osat varmuuden vuoksi ittellä.

Ladafoorumilla etuperä myynnissä!! http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...22449&p=229314

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
Kiitos. hyvä tuli väristä tosiaan. ainut vain että loppu vähän maali kesken niin kuultaa paikoin vanha väri alta.
Renkaat on 235*70*16" insan saharat. Pitoa niin pirusti
Keulassa on mersun lyhennetyt jouset joilla nousi n.10cm korkeemmalle ja perässä ihan orkkikset ilman mitään muutoksia vielä. Kaarethan siitä on leikattu pois ja kuorma-auton loksuista tein levikkeet.
Mulla on 235/75-15 Kumit. ja myös mersun jouset. Mites sulla etupään ulosjousto? Mun joustaa ulos ehkä muutaman sentin . ootko laittanu yläpallon ja tukivarren väliin laippoja. 3cm varmaan ok.

Taakse laitoin 131 Fiiatin jouset, ku sattumalta moiset löytyi, ja ja jousen yläpäähän 2,5cm vesivanerilaipat Jossain vaiheessa vois ottaa noi laipat pois ja korottaa jousilautasia.
Iskarin kiinnitykset jossain vaiheessa vielä uusiksi.

Pitäis itte kanssa Niva kohta maalata.

Onnea projektiin.
__________________
Niva- ei tarvitse katua

Viimeksi muokannut IHKULAINEN : 07.10.2008 13:39 Perustelu: vanerilaipan paksuus oli väärä 5cm-> 2,5cm
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.10.2008, 19:01
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Jaa onko tosiaan noin että sopii takaperän hilut sinne. hmmm niitä luulis löytyvän kyllä. On mulla jo yks tiedossa jonka varmaan haen tässä kunhan ehdin eka.
Joo onhan siellä reipas 3cm palikkaa yläpallon välissä. Eihän se keula joustais ulos ollenkaan jos ei sinne mitään laittais. Iskarista loppuu varat kesken tällä hetkellä molemmista päistä. keula joustaa ehkä noin 5cm ulos ja varmaan saman sisään. aika jäykkä se on vaikka oon lyhentänyt niitä etujousia..
Takana on tosiaan ihan orikinellit jouset eikä oo jousipetejä muutettu ollenkaan vielä. Onko ne fiuden jouset kuin paljon pidemmät ku latan omat?? Pitäis biltemannilta hommata tosiaan pidemmät iskarit ja taka iskareiden paikka muuttaa.
Mulla oli taka akseli tipahtaa tosta ku oli edellinen omistaja korjaillut vähän päin vi....tua niin repes korista tukivarsien korvakot irti. etureunalta jäi vähän kiinni. Noh siinähän sitten vääntyi iskarit kanssa.

Liikaa tuntuu olevan pitoa noissa kumeissa ku hajoo tekiikka

Paljon sulla on joustoja siin. Mulla joustaa perä jotain 60cm ja keula 50cm. sais keulan veltommaksi niin sit joustais viel enemmän.

Onhan toi kyllä melko peto menemään maastossa mut hiekassa vähän jotenkin huono. Varmaan johtuu siitä että voima loppuu kesken ku hiekka on niin sairaan raskasta.

Kyllä Ladalla saa päät kääntyyn. Ja poikakin aina haluaa että sillä lähetään liikenteeseen vaikka vain kauppaan mennään
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	25072008(001).jpg‎
Views:	324
Size:	96,1 Kt
ID:	1565  

Viimeksi muokannut La tuskaa : 02.10.2008 19:04
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.10.2008, 19:08
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Jaa minkäs värin ajattelit laittaa??
Voin halvalla maalata. keltaisella miranolilla
Ootkos muuten otteeseen saanu noi rattaat? Ku miettiny et uskaltaako niiden kanssa mennä konttorilla käymään sit kun sen aika on??
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.10.2008, 08:39
IHKULAINEN:n Avatar
IHKULAINEN IHKULAINEN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 148
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa;
Jaa onko tosiaan noin että sopii takaperän hilut sinne. hmmm niitä luulis löytyvän kyllä. On mulla jo yks tiedossa jonka varmaan haen tässä kunhan ehdin eka.
Joo kyllä takaperän hilut sinne sopii. Muista laittaa eteen sama välitys kuin taakse Katsoppa Ladafoorumilta. Sieltä löytyy haun kanssa paaljon asiaa. mm. --> http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...hp?f=25&t=4997

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa;
Joo onhan siellä reipas 3cm palikkaa yläpallon välissä. Eihän se keula joustais ulos ollenkaan jos ei sinne mitään laittais. Iskarista loppuu varat kesken tällä hetkellä molemmista päistä. keula joustaa ehkä noin 5cm ulos ja varmaan saman sisään. aika jäykkä se on vaikka oon lyhentänyt niitä etujousia..
Joo täytyy munki joku palikka sinne tehdä. Se ei sitten kelpaa katsastukseen. (riippu toki inssistä). Jäykkä on joo keula. Nyt mulla ei oo kone paikallaan, niin ulosjousto nolla. Ja kun koneen pistää keulille niin laskee ehkä 2cm
Kannattaa olla muuten varovainen keulan ulosjouston kanssa ettei mee vetonivelet. Lisäksi kääntyvyyttä kannattaa rajoittaa ohjausimpukan kiinnityspulttien alle laitettavien prikkojen avulla. 1 tai 2 prikkaa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa;
Takana on tosiaan ihan orikinellit jouset eikä oo jousipetejä muutettu ollenkaan vielä. Onko ne fiuden jouset kuin paljon pidemmät ku latan omat?? Pitäis biltemannilta hommata tosiaan pidemmät iskarit ja taka iskareiden paikka muuttaa.
Fiuden jouset taitaa olla n.5cm pidemmät kuin Nivan, mutta myös pehmeemmät, jote ne ei paljookaa korota. Jousien lisäksi 5cm laipat ylhäällä. Iskarit vielä orginel joten ei jousta ulos.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa;
Mulla oli taka akseli tipahtaa tosta ku oli edellinen omistaja korjaillut vähän päin vi....tua niin repes korista tukivarsien korvakot irti. etureunalta jäi vähän kiinni. Noh siinähän sitten vääntyi iskarit kanssa.
Mulla kans irtos toisel puolelt taka-akselin tukivarsi korista, ja oli muuten melko vempula ajaa. Onneks hitsari oli 2km päässä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa;
Liikaa tuntuu olevan pitoa noissa kumeissa ku hajoo tekiikka
Vahvistaa sitä mukaan ku hajoo. Mulla tulossa 2litranen pata joten saa nähdä miten kestää sen "valtavan" tehon lisäyksen Ajotyyli myös vaikuttaa palikoiden kestoon.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa;
Paljon sulla on joustoja siin. Mulla joustaa perä jotain 60cm ja keula 50cm. sais keulan veltommaksi niin sit joustais viel enemmän.
Enpä oo kokeillu joustoja vielä. Nyt on auto osina, niin ei pääse kokeilee. Perä tuntuu joustavan hyvin noilla Fiiun jousilla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa;
Onhan toi kyllä melko peto menemään maastossa mut hiekassa vähän jotenkin huono. Varmaan johtuu siitä että voima loppuu kesken ku hiekka on niin sairaan raskasta.
Tiheempi välitys niin menee vielä paremmin. Periin 4,3 välitykset jostain. Jakolaatikonki voi välittää mutta se maksaa... Tai pieni turbo koneen kylkeen, tms.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa;
Jaa minkäs värin ajattelit laittaa??
En tiiä vielä. Ehkä vihree tai oranssi .. Maalaan sitte ku saan Nivan muuten valmiiksi. Pohjavärit ja ruiskut on jo ostettu.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa;
Ootkos muuten otteeseen saanu noi rattaat? Ku miettiny et uskaltaako niiden kanssa mennä konttorilla käymään sit kun sen aika on??
Kyllä ne otteeseen pitäisi saada muutoskatsastukella. 31/10,5-15 vois saada jos tuuri käy.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa;
Kyllä Ladalla saa päät kääntyyn. Ja poikakin aina haluaa että sillä lähetään liikenteeseen vaikka vain kauppaan mennään
joo. En malta että pääsen omalla Nivalla kruisailemaan ihmisten ilmoilla...
Nyt ollu jo kohta vuoden tallissa. :C
__________________
Niva- ei tarvitse katua
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.10.2008, 08:15
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No sehän kaun ollu osian sulla No ihan varmasti jo poltteleepi.
Sain eilen sellaisen tarjouksen että heti ku on rahat kasassa niin haen pois. Nissanin 2l diesel koneella olevasta nivasta on kyse. Pellit ihan tip top ainut et kone ei ole paikoillaan mut on katsastettu sille koneelle niin ei tarvii ku käyttää konttorilla ku saa padan paikoilleen. Perhana niitä dieselin vääntöjä oon kaivannut ku nivalla oon ajellu
Siiten olis vara osiakin itellä ku ton nytkyisen jättäis osiksi itelle.
Laitappa kuvaa projektistas.
Niin ja eilen illalla hain uuden vanhan perän et tässä ku ehtii niin heitän paikoilleen et pääsee taas liikkumaan katseen kääntäjällä
En mää ymmärrä niitä jotka haukkuu ladoja. Niillä ei varmaan ole kokemusta ladoista. vittu tuolla on aamutuuriin mukava lähteä ku vajaan kulometrin ajaa niin tulee jo ihan lämmintä ilmaakin
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 04.10.2008, 19:09
IHKULAINEN:n Avatar
IHKULAINEN IHKULAINEN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 148
Perusasetus

Diesel-Niva ! Nyt oon kateellinen. Tahtoo kans!
Joskus mietin et oisin rakentanu Nivaan diisseli koneen, mut päädyin tohon Fiatin twincamiin ku semmone sattus olemaan
Diesel-Nivoja suomessa vissiinki 2kpl rekisterissä muistaakseni. Pistä autosta ja tekniikasta kuvia jos/kun saat sen. Tiedätkö mikä kone siinä on? Ladafoorumilla on puhuttu noist konevaihtoehdoist, mut kaikki tuntuu olevan liian painavii...

Joo on toi mun Lada ollu noin kauan osina, ku ei oo oikee ollu aikaa laittaa.
Mut tänään maalasin ja massasin pohjaa. Huomenna varmaan puslien vaihtoo, jarruputkien laittoo ja sit laatikot ja kone paikalleen Kuvia tulee kunhan saan läppärini huollosta.
__________________
Niva- ei tarvitse katua
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 05.10.2008, 07:39
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Jaa no on sitä sullakin sitten voimaa millä liikuttaa onks se super mirafiorin kone??
Mullekkin sellainen kone tohon nappisilmään mikä odottaa vuoroaan tuolla hallissa.

Siinä on nissan luupään 2l diesel kone ja 4lovinen loota. Onhan siinä tekemistä ku se pata on tosiaan irti. Mutta ihan sairaana polttelee et pitää hakea pois se ku saa rahaa sen verran kasaan.
Samaisella miehellä on ajossa sit volkkarin 1.6 koneella oleva dieseli niva mut siinä on mun käsittääkseni latan oma vaihelaatikko.

Huomenna perä paikoilleen ja mettään ajeleen
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 07.10.2008, 09:26
IHKULAINEN:n Avatar
IHKULAINEN IHKULAINEN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 148
Perusasetus

Joo on SuperMirahirviön kone. Tuli ostettuu joskus heräte-ostoksena ennenku oli ees autoa
115hp vakiona, joten joutuu alentamaan tehoa muutoskatsastukseen.
Kyl oli muuten hankala sovittaa se tonne Nivan pellin alle tällee vasta-alkajalta. Etuperän, koneen ja vaihdelaatikon korvakkeet uusiks. Vaihdelaatikol ja jakolaatiko joutus rälläköimään aika paljon tilaa. Öljypohjaaki joutus leikkelemään ym...

Saitko perän jo paikalleen?
__________________
Niva- ei tarvitse katua
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 07.10.2008, 11:09
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Juu perä on paikoillaan ja homma toimii.

Juu varmaan siinä vähän joutuu tilaa tekemään ja sen etuperän takia joutuu kaikista vaihtokoneista muokkaan öljypohjaa.

Mutta kyllähän se liikahtaa ihan miehekkäästi sillä koneella varmasi Ei lopu voima kesken samoin ku nytten minulla loppuu aina voima kesken. varsinkin hiekalla ajettaessa.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 14.10.2008, 21:39
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Perhana ku jyrisee. Ekana luulin et taka perä mut ei taida olla se. Hmm pääseeköhän tuo taka akseli jotenkin liikkumaan ku tuntuu että kardaanin takempi ristikko jyrrää ja se on hangannut niitä kardaaniin ja laipan puolen päitä yhteen. et niinku pääsis normaali ajossa kulma niin jyrkäksi et siksi hankaa. En vain kyll oo huomannut että se akseli liikkuis. Jaksais vain tutkia tarkemmin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ABS ja rengaskoon muutos? wikke Tekniikka & Jutustelu 6 04.03.2008 21:09
Välityksen muutos? P.J.S. Tekniikka & Jutustelu 4 16.07.2007 12:50
Tulipelti muutos!? SoSo Tekniikka & Jutustelu 0 25.09.2006 18:29
N2 muutos N2G Tekniikka & Jutustelu 0 25.08.2006 19:41
lada maastoautoksi jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 9 27.09.2004 19:50


Sivu luotu: 01:43 (GMT +2).