|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Nivan muutos maastoautoksi :DEli tästä lähdettiin
|
#2
|
|||
|
|||
Ja tässä mennään nyt. Remonttia on saanu tehä monenlaista ja lisää kokoajan pitää tehä että saa tekniikan ja korin kuntoon ens katsastukseen
|
#3
|
|||
|
|||
Tuli kyllä viimmoisen päälle tyylikkäät kaarien levikkeet noista kuorma auton loksuista Ainakin ne toimii ei tuu enään ihan kaikki paska sisälle autoon ku ikkunaa auki pitää.
|
#4
|
|||
|
|||
Noh tottahan se piti sitten käydä upottamassa. Ja aikaa palo ku eka piti velimiehen suitsaa 2.5h vinssata ja sit vielä nyhtää lata irti ku ei oo vieläkään saanu ite vinssii paikoilleen asti prkl.... Noh hauskaahan se oli niinkuin aina
|
#5
|
|||
|
|||
No niin ja viikonloppuna taas sai jotain näkyvää aikaan. Maalata pläjäytin tuskan sitten liikennemerkki keltaisella ja tulihan siitä hieno ainakin erottuu massasta..
|
#6
|
|||
|
|||
Ja taas hajosi. Ehkä oma vika mutta vituttaa kuitenkin. Eli näyttäis etuperästä hajonneen jotain. Paukaus kuulu ja sen jälkeen ei pyörinyt ku takarenkaan ja kun auto saatiin irti niin pikainen toteamus että molemmat kardaanit pyörii ja taka pyörät myös prkl.. noo kuuluu harrastukseen.. Kanavaa lähin ylittään ja ku ekalla kertaa ei noussu ylös. vetokoukku pahaninen aina haitoilla. no toisin päin yrittäen ja sehän meni heittämällä yli ja toteamus että helposti. menisköhän tuo toisin päin tuosta vierestä. No eipä se menny. liikaa pitoa renkaissa niin paukkuu tekniikka hajalleen. Huomenna purkamaan ja tutkiin mitä löytyy. etuperä on kyllä vollottanut aika pahasti mutta nyt tais joku aksila mennä poikki äänestä päätellen. olispa menny jakolaatikosta ku siihen olis ollu osia itellä..
|
#7
|
||||
|
||||
Perinteisestihän noista halkeaa etuperän kuoret. Jos hyvä tuuri niin vain vetari poikki.
Komian värin kyllä löysit. Sopii kyllä Nivaan Minkäkokoset renkaat ja millaset korotukset?
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
#8
|
|||
|
|||
Joo vetarihan sieltä poikki oli menny mutta helvetin kulunu oli kyllä muutenkin koko paska. ja hammasrattaista palasia lohennu. Liekkö koskaan öljyjä vaihdettu ihan metalli hileessä oli öljyt ja ropussa sentin toista kerros hilettä ja isompaakin palasta.. Noo jos siihen jostain löytäis uuden tai ainakin toimivan perän.
|
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Renkaat on 235*70*16" insan saharat. Pitoa niin pirusti Keulassa on mersun lyhennetyt jouset joilla nousi n.10cm korkeemmalle ja perässä ihan orkkikset ilman mitään muutoksia vielä. Kaarethan siitä on leikattu pois ja kuorma-auton loksuista tein levikkeet. |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mul on tallissa yks haljennut etuperä, mutta säästän osat varmuuden vuoksi ittellä. Ladafoorumilla etuperä myynnissä!! http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...22449&p=229314 Lainaus:
Taakse laitoin 131 Fiiatin jouset, ku sattumalta moiset löytyi, ja ja jousen yläpäähän 2,5cm vesivanerilaipat Jossain vaiheessa vois ottaa noi laipat pois ja korottaa jousilautasia. Iskarin kiinnitykset jossain vaiheessa vielä uusiksi. Pitäis itte kanssa Niva kohta maalata. Onnea projektiin.
__________________
Niva- ei tarvitse katua Viimeksi muokannut IHKULAINEN : 07.10.2008 13:39 Perustelu: vanerilaipan paksuus oli väärä 5cm-> 2,5cm |
#11
|
|||
|
|||
Jaa onko tosiaan noin että sopii takaperän hilut sinne. hmmm niitä luulis löytyvän kyllä. On mulla jo yks tiedossa jonka varmaan haen tässä kunhan ehdin eka.
Joo onhan siellä reipas 3cm palikkaa yläpallon välissä. Eihän se keula joustais ulos ollenkaan jos ei sinne mitään laittais. Iskarista loppuu varat kesken tällä hetkellä molemmista päistä. keula joustaa ehkä noin 5cm ulos ja varmaan saman sisään. aika jäykkä se on vaikka oon lyhentänyt niitä etujousia.. Takana on tosiaan ihan orikinellit jouset eikä oo jousipetejä muutettu ollenkaan vielä. Onko ne fiuden jouset kuin paljon pidemmät ku latan omat?? Pitäis biltemannilta hommata tosiaan pidemmät iskarit ja taka iskareiden paikka muuttaa. Mulla oli taka akseli tipahtaa tosta ku oli edellinen omistaja korjaillut vähän päin vi....tua niin repes korista tukivarsien korvakot irti. etureunalta jäi vähän kiinni. Noh siinähän sitten vääntyi iskarit kanssa. Liikaa tuntuu olevan pitoa noissa kumeissa ku hajoo tekiikka Paljon sulla on joustoja siin. Mulla joustaa perä jotain 60cm ja keula 50cm. sais keulan veltommaksi niin sit joustais viel enemmän. Onhan toi kyllä melko peto menemään maastossa mut hiekassa vähän jotenkin huono. Varmaan johtuu siitä että voima loppuu kesken ku hiekka on niin sairaan raskasta. Kyllä Ladalla saa päät kääntyyn. Ja poikakin aina haluaa että sillä lähetään liikenteeseen vaikka vain kauppaan mennään Viimeksi muokannut La tuskaa : 02.10.2008 19:04 |
#12
|
|||
|
|||
Jaa minkäs värin ajattelit laittaa??
Voin halvalla maalata. keltaisella miranolilla Ootkos muuten otteeseen saanu noi rattaat? Ku miettiny et uskaltaako niiden kanssa mennä konttorilla käymään sit kun sen aika on?? |
#13
|
||||||||||
|
||||||||||
Lainaus:
Lainaus:
Kannattaa olla muuten varovainen keulan ulosjouston kanssa ettei mee vetonivelet. Lisäksi kääntyvyyttä kannattaa rajoittaa ohjausimpukan kiinnityspulttien alle laitettavien prikkojen avulla. 1 tai 2 prikkaa. Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Nyt ollu jo kohta vuoden tallissa. :C
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
#14
|
|||
|
|||
No sehän kaun ollu osian sulla No ihan varmasti jo poltteleepi.
Sain eilen sellaisen tarjouksen että heti ku on rahat kasassa niin haen pois. Nissanin 2l diesel koneella olevasta nivasta on kyse. Pellit ihan tip top ainut et kone ei ole paikoillaan mut on katsastettu sille koneelle niin ei tarvii ku käyttää konttorilla ku saa padan paikoilleen. Perhana niitä dieselin vääntöjä oon kaivannut ku nivalla oon ajellu Siiten olis vara osiakin itellä ku ton nytkyisen jättäis osiksi itelle. Laitappa kuvaa projektistas. Niin ja eilen illalla hain uuden vanhan perän et tässä ku ehtii niin heitän paikoilleen et pääsee taas liikkumaan katseen kääntäjällä En mää ymmärrä niitä jotka haukkuu ladoja. Niillä ei varmaan ole kokemusta ladoista. vittu tuolla on aamutuuriin mukava lähteä ku vajaan kulometrin ajaa niin tulee jo ihan lämmintä ilmaakin |
#15
|
||||
|
||||
Diesel-Niva ! Nyt oon kateellinen. Tahtoo kans!
Joskus mietin et oisin rakentanu Nivaan diisseli koneen, mut päädyin tohon Fiatin twincamiin ku semmone sattus olemaan Diesel-Nivoja suomessa vissiinki 2kpl rekisterissä muistaakseni. Pistä autosta ja tekniikasta kuvia jos/kun saat sen. Tiedätkö mikä kone siinä on? Ladafoorumilla on puhuttu noist konevaihtoehdoist, mut kaikki tuntuu olevan liian painavii... Joo on toi mun Lada ollu noin kauan osina, ku ei oo oikee ollu aikaa laittaa. Mut tänään maalasin ja massasin pohjaa. Huomenna varmaan puslien vaihtoo, jarruputkien laittoo ja sit laatikot ja kone paikalleen Kuvia tulee kunhan saan läppärini huollosta.
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
#16
|
|||
|
|||
Jaa no on sitä sullakin sitten voimaa millä liikuttaa onks se super mirafiorin kone??
Mullekkin sellainen kone tohon nappisilmään mikä odottaa vuoroaan tuolla hallissa. Siinä on nissan luupään 2l diesel kone ja 4lovinen loota. Onhan siinä tekemistä ku se pata on tosiaan irti. Mutta ihan sairaana polttelee et pitää hakea pois se ku saa rahaa sen verran kasaan. Samaisella miehellä on ajossa sit volkkarin 1.6 koneella oleva dieseli niva mut siinä on mun käsittääkseni latan oma vaihelaatikko. Huomenna perä paikoilleen ja mettään ajeleen |
#17
|
||||
|
||||
Joo on SuperMirahirviön kone. Tuli ostettuu joskus heräte-ostoksena ennenku oli ees autoa
115hp vakiona, joten joutuu alentamaan tehoa muutoskatsastukseen. Kyl oli muuten hankala sovittaa se tonne Nivan pellin alle tällee vasta-alkajalta. Etuperän, koneen ja vaihdelaatikon korvakkeet uusiks. Vaihdelaatikol ja jakolaatiko joutus rälläköimään aika paljon tilaa. Öljypohjaaki joutus leikkelemään ym... Saitko perän jo paikalleen?
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
#18
|
|||
|
|||
Juu perä on paikoillaan ja homma toimii.
Juu varmaan siinä vähän joutuu tilaa tekemään ja sen etuperän takia joutuu kaikista vaihtokoneista muokkaan öljypohjaa. Mutta kyllähän se liikahtaa ihan miehekkäästi sillä koneella varmasi Ei lopu voima kesken samoin ku nytten minulla loppuu aina voima kesken. varsinkin hiekalla ajettaessa. |
#19
|
|||
|
|||
Perhana ku jyrisee. Ekana luulin et taka perä mut ei taida olla se. Hmm pääseeköhän tuo taka akseli jotenkin liikkumaan ku tuntuu että kardaanin takempi ristikko jyrrää ja se on hangannut niitä kardaaniin ja laipan puolen päitä yhteen. et niinku pääsis normaali ajossa kulma niin jyrkäksi et siksi hankaa. En vain kyll oo huomannut että se akseli liikkuis. Jaksais vain tutkia tarkemmin.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ABS ja rengaskoon muutos? | wikke | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.03.2008 21:09 |
Välityksen muutos? | P.J.S. | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.07.2007 12:50 |
Tulipelti muutos!? | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.09.2006 18:29 |
N2 muutos N2G | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.08.2006 19:41 | |
lada maastoautoksi | jeeppi-eki | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 27.09.2004 19:50 |