Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 22.12.2019, 21:34
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

No onhan nuo pick-upit aika laaja käsite.. En esim ite voisi kuvitella pärjääväni tai jaksavani ajaa jollain 150 hv kaksipaikkaisella hiluxilla, mutta toisaalta moninkertaisella teholla oleva viisipaikkainen f250 on palvellut jo kohta viisi vuotta ja 150tkm ja edelleen se tuntuu kivalle autolle.

Vastaa lainaten
Vanha 22.12.2019, 22:26
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
No onhan nuo pick-upit aika laaja käsite.. En esim ite voisi kuvitella pärjääväni tai jaksavani ajaa jollain 150 hv kaksipaikkaisella hiluxilla, mutta toisaalta moninkertaisella teholla oleva viisipaikkainen f250 on palvellut jo kohta viisi vuotta ja 150tkm ja edelleen se tuntuu kivalle autolle.
Huristelin kesällä turbottomalla neliveto Hiluxilla ja kyllä silläkin monessa tilanteessa pärjää ja voi olla jopa jos teho Fordissa nopeudenrajoitin, Hiluxilla ajaa kovempaa...

Nykyisin on pirteitäkin pickuppeja kuten jotkut Amarokit.
https://youtu.be/SujvSwQUMhw

Hauskoja nuo jenkki henkilöautopohjalta tehdyt pickupit:
https://youtu.be/4jfHmzVDZyw

Kaverilla oli MB w123 300 diesel pickup.
Vastaa lainaten
Vanha 22.12.2019, 22:59
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.12.09
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Huristelin kesällä turbottomalla neliveto Hiluxilla ja kyllä silläkin monessa tilanteessa pärjää ja voi olla jopa jos teho Fordissa nopeudenrajoitin, Hiluxilla ajaa kovempaa...

Hauskoja nuo jenkki henkilöautopohjalta tehdyt pickupit:
https://youtu.be/4jfHmzVDZyw

Kaverilla oli MB w123 300 diesel pickup.
Kuten just kerroin, niin on aika laaja käsite.. Sä pärjäät jollain ja mä taas en välttämättä sillä samalla.
Vastaa lainaten
Vanha 22.12.2019, 23:04
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Exclamation

Toyotista uudehkot Tacomat tai Tundrat vaikuttaisi mukavilta, eihän niitä kyllä Suomesta oikein saa.
Tosin aivan sama saisiko, ainakin tällä hetkellä.
Vastaa lainaten
Vanha 23.12.2019, 00:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
No jaa, melkein kaikki jenkeissä myytävät nykyiset pickupit, täyskokoisetkin, kelaa nopeemmin satasen tauluun. Eikä tartte olla ees bensakoneella.
Vastaa lainaten
Vanha 23.12.2019, 12:09
Arvostettu jäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No jaa, melkein kaikki jenkeissä myytävät nykyiset pickupit, täyskokoisetkin, kelaa nopeemmin satasen tauluun. Eikä tartte olla ees bensakoneella.
Tähän suuntaan näyttää kehitys menneen. Ensimmäinen oma pickup oli järkyttävän ruosteinen diesel Datsun oliko vuosimalli 1980. Neljä vaihdetta.

Jonkin aikaa oli myös Mersun 406 vuosimalli 1974, 2,2 diesel ja iso puinen lava paripyörien kanssa. Se on ainot auto, joka tuli kannattavasti myytyä eteenpäin.

Tehovouhotuksen ilo on siinä jos halutaan pickupien olevan hauskoja henkilöautoja samalla. Raiskaimpia pickup puuhia olen melkeen viimeaikoina tehnyt kaikista pienitehoisimmalla pickupilla. Sillä työskentelyä nopeuttaisi kippi.

Jos kauhean monta haluttua ominaisuutta laitetaan samaan vehkeeseen, rupeaa hinta nousemaan. Itselle mieluisa tehomallin vehje olisi sellainen, joka toimii kunnolla laillisena 3500 kilon vetoautona ja ehkä jonkinlainen henkilöauton korvaus ominaisuus tervetullut. Mielenkiintoa ei silti ole käyttää 5000 euroa enempää.
Vastaa lainaten
Vanha 23.12.2019, 12:22
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 25.08.06
Perusasetus

haha, mä koeajoin tommosen amarokin, tehokkain malli ja eniten vaihteita.. Tuntuuhan se tehokkaalta jos on kokemusta vain vaparihiacesta ja sen tasoisista. Vetoalue ehkä max 1000rpm, kokoajan vaan loota arpoo isompaa ja MITÄÄN ei tapahdu. Jo on saatana törsäke.

Mun avolava vuosimallia -72 meni 0-100kmh ykkösellä vuonna -94 kun ajokortin sain ja se otti noin 5sekkaa max.

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
Vanha 23.12.2019, 12:41
Arvostettu jäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
haha, mä koeajoin tommosen amarokin, tehokkain malli ja eniten vaihteita.. Tuntuuhan se tehokkaalta jos on kokemusta vain vaparihiacesta ja sen tasoisista. Vetoalue ehkä max 1000rpm, kokoajan vaan loota arpoo isompaa ja MITÄÄN ei tapahdu. Jo on saatana törsäke.

Mun avolava vuosimallia -72 meni 0-100kmh ykkösellä vuonna -94 kun ajokortin sain ja se otti noin 5sekkaa max.
Mul oli eka Caprice 5,7 bensalla ja siinä oli viritettynä jonkin verta tehoa, mutta myöhemmin olen tullut siihen tulokseen, että moni muukin ominaisuus ratkaisee.

Olisko tuollainen Ford traktori vakiona päälle 100 hevosvoimainen ja sillä vetelee hyvin kaivinkonetta.
https://youtu.be/iEacTX3_H9M

Teholuokka voi olla sama kuin mun 2,8 Jumperissa ja sitä ei voi kiitellä raskaiden tehtävien hyvästä onnistumisesta.

Nythän ovat ruvenneet laittamaan ihan sikana vaihteita automaatteihin. Kokeilin neliveto Vitoa vain 2,2 kone, eli yhtä iso kuin mun diesel Dassessa, automaatissa oliko 7 vaihdetta, yllättävän hyvin menee.
Vastaa lainaten
Vanha 23.12.2019, 19:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Nythän ovat ruvenneet laittamaan ihan sikana vaihteita automaatteihin. Kokeilin neliveto Vitoa vain 2,2 kone, eli yhtä iso kuin mun diesel Dassessa, automaatissa oliko 7 vaihdetta, yllättävän hyvin menee.
Näin on. Nykyisessä Rangerissa on 10-vaihteinen automaatti, vaikka tuplaturbokone. Pieni kylläkin, 2-litrainen nelikko. Jotenkin aiempi 5-pyttynen 3.2-litrainen tuntuu ajatuksena paremmalta. En oo kyllä maantiellä asti päässyt kumpaakaan kokeilemaan.

Mut kyl se reilumpi tehoreservi tekee matkasta paljon mukavampaa ja rennompaa. Ei oo kiva polkea pedaali lattiassa tämän tästä normaalissa liikenteessä, etenkin kärry perässä syö miestä jos veturissa ei riitä paukut mäkiin.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
1kz-te huono kylmäkäynistys Samppa966 Tekniikka & Jutustelu 2 22.01.2019 07:18
Myydään Huono Peräkärry. Bj Andy O/M/V Muut 7 10.04.2011 13:47
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up hena O/M/V Ajoneuvot 1 14.02.2008 19:56
Huono musavideo :) Ex_inkkari Chit-Chat 5 08.03.2007 09:03
v***n huono mdzz Jokes 11 10.09.2003 08:04

Sivu luotu: 05:55 (GMT +2).