Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 15.12.2019, 20:46
jli jli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 23.09.19
Sijainti: Keski-Suomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Malamuutti Näytä viesti
Joo, yllätyin positiivisesti dusterin offivarusteiden saatavuudelle. Täytyy varmaan vakavasti harkita ihan ylläpito/ajamiskulujen vuoksi tätä Dusteria, kukaan ei ole sitä ainakaan vielä haukkunut aivan turhakkeeksi
Muutaman vuoden olen ajellut diesel-dussella (4wd), leimasin pakuksi heti kun ostin. Ei ole toistaiseksi ollut mitään ongelmia ja kulutus on ollut pieni. Sellainen peruspirssi - vähän kuin Lada Niva, mutta hiukan nykyaikaisempi ja pystyy ajelemaan maanteilläkin.

Vastaa lainaten
Vanha 17.12.2019, 15:40
Malamuutti Malamuutti ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 14.12.19
Sijainti: Valkeakoski
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jli Näytä viesti
Muutaman vuoden olen ajellut diesel-dussella (4wd), leimasin pakuksi heti kun ostin. Ei ole toistaiseksi ollut mitään ongelmia ja kulutus on ollut pieni. Sellainen peruspirssi - vähän kuin Lada Niva, mutta hiukan nykyaikaisempi ja pystyy ajelemaan maanteilläkin.
Joo tämmöiset vaikutelmat minulla autosta on, olen puoli vuotta sitten käynyt dacioita koeajamassa niin lähdenpä verestämään muistojani uudestaan. Taitaa siinä jopa niin käydä että Dusterin kanssa lähdetään takaisin kotiin
Vastaa lainaten
Vanha 17.12.2019, 23:09
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Perusasetus

Itse ostin WJ Grandin kasilla ekaksi maastoautoksi joka on myös mun käyttöauto. Menee pidemmälle metsään kuin mitä mä osaan ja uskallan ajaa, ei pänni ajella moottoritietäkään ja on muutenkin ihan jees ollakseen tollanen vanha rutjake. Mettäreissuillakin toimivaksi todettu.

Bensaahan se kyllä vie ihan saatanasti... Tai no, kai joku bensa pahero vetää ihan saman verran.
Vastaa lainaten
Vanha 18.12.2019, 05:23
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Talking

Jeep on ainoa Jeep....!

Voimaahan ei ole koskaan liikaa....!

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
Vanha 18.12.2019, 11:39
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Blog Entries: 5
Perusasetus

Mä ostin ekaksi maasturiksi V8 Classicci Rangen aikanaan, sekin menee mukavasti ihan vakionakin ja isommilla renkailla. Maantiellä mukavaa kyytiä. Tosin kulutus ei ole kovin pientä.

Varsinaista maastoajoa ja safareita on ajettu ykkössarjan 300TDi Discolla, eipä ole koskaan jättänyt matkalle, tietysti aina huoltanut ajoissa ja tehnyt ennakoivaa huoltoa. Osat halpoja sumujen saarilta jos itse pystyy tekemään. Kohtuu mukava maantielläkin ja tilava, varsinkin kun ottaa takasatulat pois ja rekkaa pakuksi, jolloin verot ja vakuutusmaksukin on kohtuullinen.

Miinuksena on jos ei ole jo korjattu tai pidetty huolta korin/rungon kohdista jotka voivat olla ruostuneet, (takalattia, etulokarit, pilareiden alapäät, takapalkki). Tosin näitä ruostehommia on muissakin vanhemmissa (Pajerot, Tojot jne)

3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
Vanha 19.12.2019, 18:54
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT on kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Mä ostin ekaksi maasturiksi V8 Classicci Rangen aikanaan, sekin menee mukavasti ihan vakionakin ja isommilla renkailla. Maantiellä mukavaa kyytiä. Tosin kulutus ei ole kovin pientä.
Vastaavaan ratkaisuun tuli puolivahingossa päädyttyä kolme vuotta sitten. On kyllä positiivisesti yllättänyt kaikissa paitsi kulutuksessa, sekin siinä mielessä ettei se ihan niin paljoa vie mitä odotin, mutta ei silti mihinkään taloudellisuusajoihin kannata haaveilla...

Alkuperäinen kysyjä tuskin kuitenkaan tuommoiseen 70-lukuiseen on sortumassa, mutta nyt tällä vähäisellä kokemuksella, kakkos-Disco ja P-38 Range on monellakin tapaa tunnemaailmaltaan samanoloisia tuon -76 Classicin kanssa. Vaikka ovat monin osin täysin erilaisia, silti noissa kolmessa on paljonkin samaa...

Eniten on yllättänyt osien saatavuus ja remppojen helppous. Ihan peruskauraa, mutteritkin kummasti avautuu melkein kuten uutena, oikeastaan minkään mutterin kanssa ei ole tarvinnut taistella, joka on kovin tutuksi tullut noiden toisenmerkkisten kanssa...
Vastaa lainaten
Vanha 31.12.2019, 11:17
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti
V
Alkuperäinen kysyjä tuskin kuitenkaan tuommoiseen 70-lukuiseen on sortumassa, mutta nyt tällä vähäisellä kokemuksella, kakkos-Disco ja P-38 Range on monellakin tapaa tunnemaailmaltaan samanoloisia tuon -76 Classicin kanssa. Vaikka ovat monin osin täysin erilaisia, silti noissa kolmessa on paljonkin samaa...
Classicciahan on tehty vielä 1994, jostain lähteistä tais olla että oli vielä 1996 myyty, vähän aikaa rinnakkain P38:in kanssa. Ja noissa jo 90-luvulla oli herkkuja, mitkä vasta monesta autosta löytyy nykyään.

3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SOA BJ mielipiteitä _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 22 02.01.2012 23:34
Ostetaan Mielipiteitä renkaasta Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 1 06.04.2009 12:17
Nivan muutos maastoautoksi :D La tuskaa Maasturiprojektit 18 14.10.2008 21:39
Patjoista mielipiteitä/vinkkejä AVRO Chit-Chat 5 19.05.2008 19:15
lada maastoautoksi jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 9 27.09.2004 19:50

Sivu luotu: 14:17 (GMT +2).