Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #7  
Vanha 08.12.2019, 23:42
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Hiluxia ja LJiitä ei välttämättä kannata vertailla keskenään...
Itselläni on ollu tönkkinelikolla hilux, hiace ja vanha Gee. Kaksi ensimmäistä oli ihan hyviä ajaa nelikolla tielläkin kuhan se oli jäässä. Ei häirinnyt kääntämistä tai jarruttamista. Kääntäessä toki jokin pyörä täytyy luistaa, mutta kun perä on reilusti keulaa keveämpi niin aina perä luisti. Ei kuitenkaan häiritsevän paljon. Samasta syystä ne oli takavedolla melko liukkaita ajettavia...
Gee taas oli erilainen. Siinä painojakauma oli tasaisempi ja siksi ei kääntäessä tiennyt, että puskeeko se vai luistaako perä. Toisaalta se oli parempi ajettava takavedolla. Sillä ei tullut sen takia aina ajettua nelivedolla. Toyotoissa taas oli aina etupäästä joku paikka väljänä ja ravisti, joten niilläkin tuli yleensä ajettua takavedolla napalukot auki.
Ostin sitte uudemman Geen jatkuvalla nelivedolla. On hyvä ajaa kelistä riippumatta, eikä tarvi miettiä milloin kytkee nelikon. Lava-autoissa tosin taitaa olla vähissä sellaiset vaihtoehdot?
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
12 ht:n käyntilämpö talvella? maakari Tekniikka & Jutustelu 15 14.11.2008 17:59
100% automaattilukko talvella? hiluman Tekniikka & Jutustelu 22 23.11.2005 17:54
chevy talvella Tekniikka & Jutustelu 8 05.09.2005 12:03
SJ:n peräöljyt talvella Suizaman Tekniikka & Jutustelu 6 02.12.2004 12:18
Toyota BJ-40 kulutus talvella mikjus Tekniikka & Jutustelu 18 16.07.2004 07:36


Sivu luotu: 03:49 (GMT +2).