![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ja bensa-auto biokaasulla. Sitten ollaan taas takaisin lähtöruudussa. Oikeastaan ei tarvitse edes polttoainetta vaihtaa: jos käytössä on sähköauto ja peräkontissa huutaa Kobotan polttoöljyaggregaatti, auto on nollapäästöinen. Tosin ajon aikana ei saa liikaa latailla.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itsellä mieleen tulee, että vuosittain polttoaineeseen tärvääntyvällä rahalla kehittäisi aika tavalla kodin sähkö- ja lämmitysratkaisuja, joilla sähköautoa ladata. Vois aatella, että joka vuosi varaa uuteen ilmalämpöpumppuun jos ei tarvis ostaa polttoainetta. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
En tiijjä, isohkolla mäntämoottorilla haluun ite ajella. Mielellään vaihtoehtoisella polttoaineella, jos/kun bensa ja diisseli on pahasta. Ranskisöljyllä ja maakaasulla on menty vuosikymmen jo.
Pari hybridiäkin kävi pihassa, mut ei jääneet. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vähän epähoukutteleva ollut sähkövehkeiden tarjonta, mutta jos tässä puheena olevan Seatin saa käytettynä sopuhintaan, miksei voisi harkita. Nelivetomenopelin voisi silloin pyhittää tehtäviin, jossa sen tarvii. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Alkaahan tuo Mii varmasti houkuttelemaan vaikka leasing autona. 10tkm/v sis. huollot, korjaukset (ja katsastus, vaikka ei uutta tarvitse) 223€/kk. Ei tarvitse miettiä jälleenmyyntiä eikä sitä miten/milloin sähköautojen kulkemista aletaan verottamaan kunnolla. Tällä tasolla verotus ei tule pysymään, koska nythän se on melkein ilmaista lystiä ladata verrattuna perinteiseen.
__________________
RASOR |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itseä kiinnostaisi miten käytetystä sähköautosta saisi jonkinlaisen kodin aurinkosähköakun niin, että virtaa voi käyttää vaikkei autolla ajaisi. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kohta vuosi ajeltu Miillä. Reilu 16 tkm eli yli puolet kaikista ajoista. Enemmän kin olisi miillä voinut ajaa, jos ei ajo-opetuksen takia oli tarvinnut manuaali vaihteista Corollaa. Verot ja vakuutusmaksut pysyneet yhteensä suurin piirteen ennallaan, koska maasturit olleet liikennekäytöstä pois enimmän aikaa, käytössä vain tarvittaessa. Polttoaine kulut huomioiden tullut jopa "säästöä", tuskin kuitenkaan jos pääomakulu huomioidaan, mutta säästää tuota diesel kalustoa, koska pätkä ajot niillä vähentyneet huomattavasti.
Plussat: Talvella vähemmän johdon kanssa värkkäämistä, ei tarvitse joka ajokerta ladata vaikka kulutus kyllä kasvaa reilusti. Talvella ei tarvitse moottorin lämmityksiä miettiä. Pienet polttoaine kulut Miinukset: Surkea maavara. Toimintamatka maantieajossa varsinkin talvella verrattuna tuohon WLTP lukemaan 260 km. Jos joku miettii sähköauton hankintaa, niin minun kokemus on, että WLTP lukmema pitää olla yli kaksinkertainen siihen matkaan, jonka haluaa yhdellä latauksella ajaa myös kunnon pakkaspäivänä. Jos ei halua lämmityksestä tinkiä tuo kaksinkertainenkaan lukemakaan ei välttämättä riitä ääriolosuhteissa. Jos ajatellaan pitemmälle, niin akun kapasiteetti laskee vuosien kuluessa, joten tilanne huononee. Aika kaukana ollaan tilanteesta, että suosittelisin sähköautoa ainoaksi autoksi, mutta useamman auton talouteen hyvä vaihtoehto, eli olen ollut tyytyväinen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty SEAT | PROFESSIONAL | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.07.2019 08:49 |
Myydään M: Evinrude electric 60hp ns.sähköperä (Pirkanmaa) | Jugga | O/M/V Muut | 0 | 30.09.2012 21:43 |
yamaha 40 hv 2t electric kampuran stefa | kersantti | Chit-Chat | 0 | 02.08.2011 18:06 |
Myydään / Vaihdetaan seat 5.7V8 44 boggerit | toyota bj 40 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 25.07.2010 19:23 |
Lincoln Electric hitsauskoneet | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.10.2008 07:23 |