![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Joop |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Piti oikein googlettaa tuota. Luulin, että se on sama asia mutta eihän se ollutkaan.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eikös turbiinikytkimen ja momentinmuuntimen ero ole se että muuntimessa on pari osaa enemmän ja se kasvattaa(muuntaa) momenttia luistaessaan, turbiinikykä vaan luistaa.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Se mitä itse olen ymmärtänyt, niin turbiinikytkin välittää maksimissaan moottorin väännön, momentinmuunnin nimensä mukaan voi lisätä vääntöä.
Vanhoissa kaupunkidösissä oli momentinmuuntimiin perustuvia kaksiportaisia laatikoita, missä oli parilla eri muuntosuhteella olevat muuntimet. Vastaavia on myös ollut dieselhydraulivetureissa. Voithin systeemeitä kait yleensä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
En jaksanut jokaista kommenttia lunea loppuun, mutta suurimmaksi haasteeksi varmaan muodostuisi öljynpaineiden saaminen turbiiniin, automaateissa kun se menee kaksiosaista "kytkinakselia" pitkin. Ihan mielenkiintoinen aihe. Sellanen kysymys vain jotta miksi manuaali pitäis olla turbiinin perässä? Jos ajelee vain pakkovaihteilla metsässä? Toisaalta en minäkään oo sitä parasta ja helpointa ratkaisua aina valinnu joten jäädään odottelemaan...
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Voi se turbiini olla suljettukin eikä avoin, kuten automaattien momentinmuuntimet yleensä.
Valmetin turbiinikytkin on suljettu ja stallia voi säätää öljyn määrällä. Mutta ne ei taida olla lukittuvia. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Automaattilaatikko manuaalikoneistolla.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja nimenomaan siksi turbiini, että vois ryömitellä jängillä niin että pinta jää ehjäksi paluumatkaa/seuraavaa reissua varten, eikä kytkimestä lopu reissun aikana pito. Toki joo, jakikseen tiuhemmat välit ja maltillinen rengaskoko, niin 2H 600 kierrokselöa ryömiskelee luistattamattaki nätisti. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu 4runner bensakoneella ja manuaalilla | blowndart69 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.02.2011 13:56 |
M jeep cherokee 2,5 bensa manuaalilla. | kaiffari | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 19.02.2008 20:16 |
Mistä hiluxiin lukittava lavakate? | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 05.02.2008 18:48 | |
M:KOVA:n avoharja | kristian | O/M/V Muut | 1 | 25.07.2007 14:35 |
M:SJ 410 Avo/kova | O/M/V Muut | 0 | 30.11.2003 18:52 |