![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vinssiongelma ratkennut. CF Line toimitti tuollaisen liki 70 kiloisen pötkylän. ![]() Seuraavaksi tuolle pitää alkaa sepittää jonkunlaista asennuslevyä/telinettä.
__________________
SISU SA-150 4X4 TOYOTA 4RUNNER LN130 x2 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Katselin hiukan pneumaattisia vinssejä, kun paineilmaa olisi muutenkin hyvä olla autossa (voi nostaa tyynyllä auton ylös, täyttää renkaita ja kumiveneitä tms). Löytyikin hyvä malli, mutta 10000 lbs vinssin hinta oli komeat 86500 euroa. Katselu päättyi siihen.
Eikö tuollaisia ole mitään järkevän hintaisia? Luulisi, että paineilmasylinterillä voisi toteuttaa räikkämekanismin, jolla sitten kiskoisi kivet ja kannot, ja miksei autonkin. Vähän niin kuin käsikäyttöinen talja, jota 500-1000 kg paineilmasylinteri vääntelisi. Tai ainakin Mythbusterin Grant voisi toteuttaa. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Meillä on muuten yhteen työautoon vaihtumassa ~8t warnin hydraulivinssi isompaan. Voin tehdä kauppaosastolle ilmoituksen kun se on jouten ja pomo keksii sille hinnan. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Periaatteessa lukoilla varustettuun autoon saisi "ilmaisen" vinssin laittamalla joko kiinteän, tai irrotettavan hihnapyörän vanteen ulkokehälle (tai sisemmäksi, jos riittävän luja paikka löytyy).
Vaijeri tai "käynnistysnaru" kiinni hihnapyörään, ja sitten vain hanat auki. Voiman puolesta auto kiipeää helposti vaikka puuhun, mutta pyöränripustus voi olla turhan kovilla. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Aina oon halunnu tuommosen ilmaisen vinssin. Se olis tosi kätevä, varsinkin kun on jo suohon tai mutaan renkaat näkymättömiin uponnu.
Miten iso kompura pitää olla, että vaihtolava paineilmalla toimii? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kompuran koolla ei ole väliä, jos haluat nostaa vaihtolavan kyytiin. Lavan nostamiseen kyytiin tarvitaan työtä noin 50 kJ. Paineilmakäytön kokonaishyötysuhteella 20% tarvitaan 250 kJ, eli 0.07 kWh. Tuollainen energiamäärä mahtuu vielä helposti painesäiliöön, joten kompuraa ei tarvitse vaivata asialla lainkaan. Jos taas haluat nostaa lavaa kyytiin ilman painesäiliötä pelkällä kompressorilla, tehontarve riippuu siitä, miten nopeasti haluat lavan kyytiin ja miten paljon lavalla sattuu olemaan kuormaa. Varmaan mikä tahansa laite 1-50 kW välillä saisi työn tehtyä äärellisessä ajassa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pyörän upottua suohon, vinssi vielä köllöttää puskurilla ihan näkyvissä, ainakin pitäisi. Eikä se siitä suosta paljoo vahingoitu, rasvat aika ajoin vaihtoon. Vinssi vetää keskeltä ja tuo pyöräkeksintö vääntää sivuttain, jos tuommonen naru kestää. Säde aika iso tuossa kelassa. Viimeksi muokannut Topi1982 : 04.10.2019 11:43 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://www.youtube.com/watch?v=9AGvdHqaa3s |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
SISU SA-150 4X4 TOYOTA 4RUNNER LN130 x2 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Minkälaisia nuo halvimmat ~1000kg pikkuvinssit on? Olis harkinnassa laittaa lavalla olevaan nosturiin (max nostokyky 450kg). Tuolla operoitaisiin myös lumiauraa talvella, eli kovin kovalle työlle ei joudu. Mitä kärkkäisellä joskus tuota tutkiskelin niin koteloinnit ei ainakaan kovin vedenpitäviä ole. Paljonko ja mille merkille pitäisi laittaa euroja että saa hintalaatusuhteeltaan kohtuullisen harrastevinssin?
https://www.karkkainen.com/verkkokau...aukosaatimella |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Ei ole kokemusta käytöstä,onhan noita mennyt,ei ole jälkeenpäin
kuulunut ongelmista noissa vinsseissä https://www.cfline.fi/fi/tuote/runva...-907kg-vaijeri Jos se tulee nostokäyttöön laittaisin ehdottomasti tämän toisen https://www.cfline.fi/fi/tuote/runva...361kg-liinalla Tuo on periaatteessa sama vinssi,sama motti ja välitys mutta tuossa NBW ei ole rummun vapautusta.Sopii paremmin nostoihin. Oli vähän turhauttavaa viime talvena nostella lumilevyä isolla runvalla kun pikkuhiljaa jarru luisti koko ajan
__________________
http://www.cfline.fi/ |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Piippo vinssiköysi kokemuksia jollain ? Heräs mielenkiinto kun on etralla kampanjassa.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Itse asiassa tästä on senverran sisäpiirin tietoa että valmistaja tiedossa
ja vetomurtolujuus tuolle olikohan 3240kg..ja on takuulla lujaa Samaa köyttä on varmasti ollut monella palstalaisellakin käytössä mutta ei ehkä Piippo nimellä..
__________________
http://www.cfline.fi/ |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Minulla oli käytössä vähän toista vuotta Piipon keltainen köysi. Huoltamatta ja väärällä käytöllä se oli uutena hyvä ja vanhana huono, kuten luulisin kaikkien köysien olevan. En ymmärtänyt pestä sitä enkä käyttänyt köysisuojaa. Kun se katkesi riittävän monta kertaa, vaihdoin vaijeriin. Mutta kuten aiempi vastaaja kirjoitti, eiköhän se ole ihan samaa tavaraa kuin monella muulla merkillä, korkeintaan toisen värisenä.
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Eli Piippo ei itse tee noita köysiä? Nehän valmistaa itsekin kaikenlaisia naruja ja köysiä mutta varmaan osa tulee myös muualta.
|
![]() |
Luokat |
vinssi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään vinssi | TERO79 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.01.2014 15:51 |
Ostettu vinssi | jaapan | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 12.09.2009 08:33 |
Myydään warn vinssi puskuri+tabor 9k vinssi | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.09.2008 20:51 |
O: Defenderiin vinssi puskuri ja/tai vinssi | Td5 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.01.2006 17:12 |
Vinssi suzukiin!!?? Nyt vinssi kiinni ja kuvia. | Zamppa | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 16.12.2005 23:14 |