Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.09.2019, 23:06
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Vähän ristikoita vaihdellut vielä kardaaneihin aikansa kuluks, noita kun oli hyllyssä ja uusiin kardaaneihin ne ei sitten sovi
Ja tuossa vielä selitystä pitkän iän salaisuudesta. Vertailuna pikkuakselien ristikko. Ja tietysti hyvä voitelu pitää olla, niin asentajalle kuin nivelelle.
Mitkäs tässä mörössä oli akselit? (ei jaksa selata taakse päin)

__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.09.2019, 06:02
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Mitkäs tässä mörössä oli akselit? (ei jaksa selata taakse päin)
Dana 60 edessä ja 14 pulttinen takana. 4.56:1 välitykset ja Detroit locker lukot. Ihan ekoilla sivuilla lisää kuvia akselien hinkkaamisesta jos haluu kattoo.

Eilen purin kuskin puolta niin oli sielläkin ristikolla damagea. Eli yks sisävetarin puolelta yks kuppi halki ja toisesta puutu oikein palanen. Ilmeisesti vetarin kääntökulma ei oo ollu riittävä kun pyörät meni stopparia vasten lujaa siinä kun tehostin hajos. Niitä vetareita on snurralla avarrettu ja stoppareita hierottu maksimi kääntökulman saavuttamiseks, mutta nyt pitää tutkia jos stoppareita kasvattais hieman tai snurraa lisää vetaria.

Tossa vielä huono vanha kuva projektin alkutaipaleelta vetarin muokkauksesta. Syytän sen aikaista kameratekniikkaa!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.09.2019, 17:26
slipoveri slipoveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.05
Sijainti: vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Miten tuo lukko toimii edessa,puskeeko tai onko jotain mutta haittaa havaittu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.09.2019, 21:58
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.535
Perusasetus

Hyvin toimii, ei puske. Aikoo haitta on ollut ettei voi selittää kuinka muuten ois menny muttei ollu lukko päällä!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.09.2019, 22:45
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Mielenkiintoista, mulla on 1986 K10:ssä (eli melkein sama auto) 10 bolt + 14 bolt. Edessä Spartan Locker ja takana Torq Locker, eli samantyyppiset kun Detroit Locker (mutta halvemmat) ja ei käänny sitten yhtään vitun mihinkään. Tuntuu että etupää on koko ajan lukossa kun ajaa. Ei kuitenkaan ole ollut ikinä etuvetarit väännätyksessä kun kädellä kokeilee. Talvella ei uskalla kadulla pitää nelivetoa päällä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.09.2019, 08:45
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.535
Perusasetus

Tossa on pari muuttujaa. Eri valmistajan lukot, jos katot räjäytykuvia niin Detroit locker on aika paljon monimutkaisempi kuin noi luncbox lockerit. Vaikka toiminta idea on sama, niin käytös on eri.

Toisena hommana jatkuva neliveto keskitasauspyörästöllä vs kytkettävä tönkköneliveto. En mäkään tykkää ajella yhtään ylimääräistä keskitasuri lukossa. Mutta ei se ny miksikään super ongelmaiseksi muutu vaikka se on lukossa.

Eli varmaan molemmat tekijät vaikuttaa.

Mun on pitäny ottaa videoo miten toi pelaa, pyörii ympyrää vaikka soralla ja assulla niin näkee miten ne lukot lukottaa.

Mitä se catrikin auto teke kun ei käänny? ratti ei haluu kääntyy vai ratti ja pyörät kääntyy mutta auto menee suoraan?
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.09.2019, 23:20
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Jaa nii sulla oli NP203 tässä, no sehän varmaan auttaa.

Mulla menee ohjaus raskaaksi ja tiukemmissä käännöksissä hypyttää/nykii niinkuin etuakseli ois lukossa vaikka ihan pintakaasulla ajaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19
M:Blazer 6,2D ari O/M/V Muut 0 16.02.2004 19:26
m blazer k5 O/M/V Muut 0 11.02.2003 16:37


Sivu luotu: 11:22 (GMT +2).