![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jos joku keksii mistä sais ostaa uuden 2" leveän ½" pitchillä eli jaolla olevan ketjun tohon jakikseen, niin saapi kertoa. Eli -78 ja eteenpäin NP203 lootissa käytetty kapeampi ketju kyseessä. -77 ja vanhemmissa oli 2.5" leveä 3/8" pitch ketju, niitä löysinkin mutta sehän ei sovi.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://www.bjsoffroad.com/NP-203-Tr...05_p_2108.html Edit: eiku täähän onkii 3/8 pitch. Pitääkö sun vaihtaa rattaat? **Note: there is an HD version of the NP203 that has a 1/2 pitch with a 72-pitch length, in 2" width, with original Morse part number HV-009. The chains we sell DO NOT fit that. You would have to change the gears & internals to the 3/8 pitch with 98-pitch length style, and then use our 2.5 chain.
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 23.06.2022 20:02 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muita optioita olis: 1. kokonainen ehjä 203 jollasen kunto on tietty kysymysmerkki ja hinta jotain satasia. Ja sama ketjuongelma jossain vaiheessa taas edessä. 2. joku muu jakolaatikko, tää on kunnon pandoran lipas jota ei tekis mieli avata... käytännössä kaikki jakisvaihtoehdot vaatii kardaanien muokkauksen, jakiksen lähtöjen muokkauksen /vaihtamisen, taka yoken liun muuttaminen kiinteäksi ja käsijarru askartelut jne. Äkkiä tonni sileenä tässä hommassa vaikka olis halpakin loota-aihio. Plussana lähes kaikissa jakiksissa on tiuhempi alennusvaihde paitti 205 lootassa, mutta sen kanssa vois tietty tehä doublerin. Mut sekin on taas tonni lisää.. 3. rupean ryyppäämään = menee kaikki rahat. ![]() 4. lopetan offroadin ja raitistun. Ei mitään käyttöä enää rahalle. ![]() ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Näiltä tilailin joskus vuosia sitten jakiksen osia ja ainakin silloin homma toimi hienosti. https://cobratransmission.com/np-203-chain-55013055-1
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo toi olis oikea ketju mutta ei saatavilla, oon siis kysynyt tuolta jo. Tuolta mä kysyin sitä keskitasauspyörästöäkin muttei saanut, luulis poistavan sivuilta tuotteet joita ei ole eikä enää tule.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja joo, varsinkin pienemmillä firmoilla tuppaa usein jäämään noita tuotteita roikkumaan. Ymmärtäähän sen joo, jos ei ole aikaa/jaksamista/osaamista päivitellä sivuja, mutta teettää usein turhaa hommaa sekä asiakkaalle että yritykselle.
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on alkanut ajatus kirkastumaan tämän projektin osalta.
Jakolaatikon vaihto NP203 -> NP208 malliseen. Pari aihiota olis kiikarissa ihan sopuhintaan. Koitan perustella ittelleni tämän urakan paremmilla välityksillä! ![]() Eli NP208ssa olisi noin 30% tiuhempi alennusvaihde, eli vastaa samaa kuin kuin nykyiset 4.56 välit vaihtuis 5.88 väleihin. Paitsi että maantievälitykset pysyy samana, mitkä onkin aika passelit nyt. lyhyt ykkönen on nyt 23:1, uudella lootalla olis 30:1. Nopeudet suunnilleen: NP203 ja lyhyt ykkönen 50, kakkonen 80 NP208 ja lyhyt ykkönen 40, kakkonen 60 Eli pitäis ryömiä paremmin ja kakkosella jaksaa paremmin kuraspoorissa tulittaa. Lisäboonuksena tietty takavetosuditukset ois mahdollisia! ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nyt olis jo 208 saatu tallille asti. Oliskohan jollakin myydä adapteria th350/th700 ja np 208 väliin? semmonen puuttuu vielä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Näyttää siltä että tähän tehdään ite toi laatikkoadapteri.
tossa nykyisessä th350 + np203 yhdistelmässä on automaatissa tosi lyhyt ulostuloakseli, jos haluais käyttää np208 vakio adapteria lootien välissä niin pitäis vaihtaa automaatin ulostuloakseli pidempään. Luulin että niitä on vain takaveto ja nelivetoversiot, mutta nelivetojakin on kaksi versiota. Mutta kelit on ollu nyt niin hyvät että autolla on vaan kurvailtu, kadullahan tuo jakiskin toimii vielä ihan ok.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |