![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Tähän mennessä, kun tarkempaa tietoa on tullut haettua, asiallisia vastauksia on tullut kun on kysymykset laittanut osoitteeseen tekniikka@trafi.fi. Tämän saman antoivat myös Trafin katsastusta tarkastaneet henkilöt, kun yhtä laitosta katsastaessa tuli kyseltyä lisää mahdollisia muutoksia... Toivottavasti ei ole mennyt ihan pöljään suuntaan tuo laitos, siis että olisi poistettu tuo osoite toiminnasta. Tuosta keskustellessa niiden tarkastusta tehneiden kanssa, kertoivat että heillä olisi lakisääteinen velvollisuus antaa ajantasaiset vastaukset, kun niitä tuonne tulee... Hyvin tosin on saanut täällä konttoriltakin vastauksia, paria varsin hyvin muutoksiin perehtynyttä katsuria on tullut jututettua, vetotavan muutoskin meni muutoskatsastuksella kun oli riittävästi pohjilla tietoa ja katsurilla halu saattaa projekti kilpiin asti...
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pahasti pelkään ettei ko s-posti ole enää voimassa kun mikän muukaan trafiin oleva nettisivu eikä linkki enäää aukea. Meillähänn kun ei ole enää tätä trafia. Meillä on traficom. Mutta kokeillaan. (ps kaikki vanhat trafi.fi/jotain olevat nettilinkit päätyy vain uuden traficom:in etusivulle kun osoitetta ei löytynyt) |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
No niin. Tilanne kehittyy. Sain lopultakin puhelimella kiinni tämän a-katsastuksen kouluttajan/teknisen neuvoja jolta meidän katsuri ohjeita oli kysellyt.
Kun aloin kysymään että kertoo sen kohdan missä kielletään juurikin akseliin kiinnikkeiden teon, totesi vain ettei sellaista ole mutta näin sen lain kuulemma voi tulkita että ei saa tehdä. Kun sitten käskin soittaa trafiin ja kysymään tulkintaohejita niin suuttui ja totesi ettei trafi heitä neuvo. Ainoastaan kuulemma valvoo. Ja kun tässä ei a-katsastuksen mielestä ole mitään ongelmaa eikä epäselvyyttä niin ei ole tarvetta ottaa yhteyttä mihinkään tahoon. ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se varmaan helpointa on vaan vaihtaa konttoria. Olen itse ajanut 600km pyörä trailerilla että sai kilpiin ja ainoastaan siksi että paikallisilla asemilla meni nii vaikeaksi. Ensin sanottiin ei ja sitten kysyttiin tutun katsurin kautta trafilta jolta tuli lopulta ohjeet kuinka onnistuu. En vain ollut jaksanut niin kauaa odottaa ja värkki oli silloin jo kilvissä. Viimeksi ajattelin että otan hodariin 35" renkaat paperiin kun ne uusien sääntöjen mukaan menee mutta näyttää olevan sekin tekemätön paikka Lahdessa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vahvistan Seinäjoen A-katsastuksen olevan todella ankea paikka jossa kenenkään selväjärkisen ei pitäisi asioida!
Enkä ole kyllä asioinutkaan sen jälkeen kun vaihtoehtoja paikkakunnalle tuli. Vielä kun saisi ajokorttiasiat jonkin muun konttorin hoitoon niin saisivat tuollakin keskittyä toistensa kehumiseen ja normaalit ihmiset saisivat sujuvasti asiansa hoidettua muualla. Vaihda konttoria, ota vaikka puuhakilvet ja ajele niillä naapurikuntaan. |
|
||||
|
||||
![]()
vaihda konttoria
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
... tarvetta siis traficomin tulkintaohjeelle, kuinka Suomen kieltä tulkitaan ![]() Eihän tuo nyt ole enää todellista, saatika hauskaa. Kuluttajan kusetusta, harhaanjohtamista ja ties mitä väärinkäyttöä ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Laita molemmista konttoreista valitus/ raportti Trafiin, ja kuten Matti jo ylempänä totesi niin trafiin myös oikaisupyyntö muutoksesta. Jos et sinä laita, niin sitten minä teen sen
![]()
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
||||
|
||||
![]()
Tämä se on kyllä ikuinen murheenkryyni. A-katsastuksessa ite käynyt muutokset aina leimaamassa ja kaikki on saatu läpi, mutta työtä se on välillä ottanut. Eli trafin päästä olen itse aina lähtenyt asiaa vatvomaan. Niin kauan olen soitellut että luurin päässä on joku selkärangan omaava kaveri, jolta olen saanut sitten lausunnon. Lausunnon saanti ei edellytä inssin yhteydenottoa. Tämä kourassa konttorille ja vielä kun siihen lisää lapun jossa vaatii oikaisua väärästä lausunnosta johtuneista kuluista (km ym.) on ruvennut palvelu pelaamaan.
Edit: Tais joku sanoa että olen koko lafkan kusipäisin asiakas, mutta otin jo kohteliaisuutena ![]()
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. Viimeksi muokannut Kala92 : 08.08.2019 22:06 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut Koivunoksa : 22.08.2019 19:05 Perustelu: Tuli tuplana |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mäyriksen moottori muutos ja katsastus | fj40 mörö | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 11.09.2016 11:54 |
hj renkaiden muutos katsastus | tonppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 18.05.2015 01:30 |
jimnyn muutos katsastus ongelma | jimnymies | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 11.05.2011 15:15 |
hj60 muutos katsastus turbolle. | syrkki | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 21.07.2007 14:49 |
muutos katsastus renkaat | tiipe | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 25.04.2004 22:01 |