Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.06.2019, 14:02
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 156
Perusasetus

Kiitos, noilla spekseillä jo on hyvä alkaa karsia tarjontaa pois. Suomessa on aika paljon purkujeeppejä tarjolla ja jenkeistä taitaa melko edullisesti saada osaa tilattua joten varaosien kanssa ei taida hätä tulla.
Tuo käytönesto juttu oli kyllä uusi tieto, kiitos siitäkin, tietää varoa.
Mitä tietäjät arvioi jeepin kestävyyden ja laadun akseleiltaan, voimansiirroltaan ja nelivetoosastolta yleisesti verrattuna vaikka japseihin. Tuo japsien automaattilaatikko pitäisi olla hyvä tekele ja jeepin moottorikin perusvarma, ainakin ne osaalueet kunnos siis..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.06.2019, 14:43
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

PurkuJeeppejä, oliskin. Mä tarttisin heti yhden WJ-koppaisen etuakselin, mutta eipä noita kukaan mulle tarjoa ja myynti-ilmoja en kyllä äkkiä löytänyt. Eli suhteellista on tuo...

Osia on mulla paljon ihan varastossa, paitsi tietenkin nitä osia joita ei enää saa... Ja hinnat on semmoiset, että niillä se kauppa kannattaa tehdä, koska tappiolla ei kauaa itseään elätä, halvemmaksi tulee olla myymättä, kuin myydä tappiolla (tähän heti jotkut kiinnittää taas huomiota, että riistän asiakkaita, mutta totuus on se, että jenkkihintoja vastaan mulla ei oo keinoja kilpailla, ollaan me nii periferiassa, palvelull ja neuvonnalla pärjää, hinnoista ei pysty niistämään, varsinkin kun jenkkihinnat on verottomia hintoja ja mulla ne on asetuksen mukaan verollisia hintoja)...

Kesto voimansiirrossa on aika paljon kuskista ja käytöstä kiinni, toisilla ei vakio rengastuksella kestä vetarit, toiset ajaa maastossa 33" renkailla ja ei mitään ongelmaa (tähänkin taas joku puuttuu, että hän ajaa varovasti 29" renkailla ja silti vetari katkeaa :/ ). Sama koskee moottoreita, edellisen käyttäjän toimista se on kiinni, kestääkö koneet vai ei ja omasta koneen kohtelusta (niumimerkki, pihalla JK-Wrangleri, jossa asiakkaalla meni kk-laakeri bensakoneesta 9 päivän omistamisen jälkeen, on kyllä edellisen omistajan vika, mutta ei pysty osoittamaan ja vastuuta ei ota)!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.06.2019, 18:29
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 156
Talking

No ainakin noita xj jepoja oli osina myytävänä ja muutama halpa raato näytti olevan, jostain puuttu moottori tms, että semmosena varaosakasana myynnis, en muista korimalleista tiädä.
Joo toki se on niin että käyttäjästä ja huolloista paljo kiinni ja käytettyjä kun haalii on arpapeliä pitkälti.. ajattelin yleisesti jeeppilaatuu, että onko se parempi vaan siirtyä johonki muuhun merkkiin jos varman haluaa tms, mutta jeeppi itessään kinostaa sen verra että eiköhä se pidä riskeerata. Jos hajoomista pelkää ei kannata autoo ostaa lainkaa, ainakaa käytettyy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.06.2019, 10:37
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Ruostehan se näissä XJ:ssäkin taitaa olla aika yleistä.

Tuokin jeeppi on nyt siinä arvonnan alla, että laittaako vaiko eikö. Kerkesin jo joillekin palstoille laittamaan myyntiin mutta poika jo sitten vähän peruikin, josko kumminkin hitsailisi.
Peltisepälle tuommoinen lähes suora lattia ei nyt tietysti ole homma eikä mikään.

Kannattaa katsoa tarkkaan, jos ei halua hitsattavaa. Toki näitä saa sitten halvemmalla ehkä kuin ehjiä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20190615_160319.jpg‎
Views:	446
Size:	201,2 Kt
ID:	91532  

Viimeksi muokannut toyopet : 27.06.2019 10:46
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.07.2019, 12:36
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 156
Perusasetus

Ok, mitenkäs on xj ja zj sopivat yhteen. Meinaan jos sattuu sopivasti löytämään grandin ja ostaa sen ni voiko xjstä lyädä kestävämpää jakolaatikkoo ja vaihdelaatikkoo kiinni sitämukaa ko hajoilee? Jos kerran xjn tekniikka on lujempaa mutta zj mukavempaa kyytii tarjoaa. Tai oikeastaan mulla ratkasee se kumman sattuu halvemmalla saamaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.07.2019, 16:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Ok, mitenkäs on xj ja zj sopivat yhteen. Meinaan jos sattuu sopivasti löytämään grandin ja ostaa sen ni voiko xjstä lyädä kestävämpää jakolaatikkoo ja vaihdelaatikkoo kiinni sitämukaa ko hajoilee? Jos kerran xjn tekniikka on lujempaa mutta zj mukavempaa kyytii tarjoaa. Tai oikeastaan mulla ratkasee se kumman sattuu halvemmalla saamaa
Ainoa vahvempi asia XJ:ssä ZJ:hin verrattuna on kuutoskoneen automaattilaatikko luotettavuudeltaan, ja etuakseli silloin kun on high pinion D30 ilman alipaineella katkeavaa repsikan sisävetaria. Jakikset on käytännössä ihan yhtä vahvoja kummassakin, eikä niitä ihan helpolla saa rikottua.

Kasikoneisen ZJ:n ohjausvarret on paljon vahvemmat kuin kuutoskoneisen ZJ:n tai XJ:n. Ne saa kyllä laitettua niiden heikkojen tilalle.
Akseliston tuenta, jarrut, yms... on käytännössä identtiset edessä, ja takana ZJ:ssä nelilinkki + panhard vs. XJ:n lehtijouset. XJ:ssä orkkis takajouset on AINA loppu, ja sekä XJ:ssä että ZJ:ssä jos jotenkin ihmeessä on vielä alkuperäiset tukivarret, niin ne on syytä uusia.

Alustan ja ohjauksen osat edessä käy ristiin ihan suoraan, vaihdelaatikot pääosin ei ollenkaan, jakikset varauksin (niissä on muutamaa eri sisääntuloakselin pituutta ja spoorimäärää), kuutoskone varauksin (niissäkin on pieniä eroja apulaitteissa yms.), ja sähköt pääosin ihan eri.


Toiset ei missään nimessä haluaisi OBD2- aikakauden ('96->) moottorinohjausta, itse en missään nimessä haluaisi vanhempaa OBD1:tä.. OBD1:ssä en näe mitään etuja OBD2:een verrattuna, enkä nyt oikein allekirjoita edes sitä että OBD2 olisi epäluotettavampi. Mutta se nyt vaan oma mielipiteeni.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.07.2019, 10:02
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 156
Perusasetus

Kiitos vastauksesta, tämä selvitti paljon taas yhteensopivuutta. Jostain syystä olen antanut itseni ymmärtää että tua XJ:n vaihdelaatikko olis tukevasti enemmän luotettavampi kun ZJ:n sysleriloota ja että jos homma on kiikunkaakun olis se ratkaseva tekijä XJ:n eduksi ostopäätöstä mietittäessä. Olen myös ymmärtänyt että XJ:n jakolaatikko olis enemmän maastoon soppelimpi mutten ole kyllä varms. Vissii siinä on takaveto, neliveto ja lukko nelikko ja lukko pikkupuoli? Oonko oikees ja mimmonen se grandin jakis on? Olikos se niin että siinä on kitkalukko eikä nelikkoa saa tyystin yhdeks puuks kytkettyy? Tosiaan en ole ikinä edes istunut jeepissä mutta jostain syystä se on nyt saatava!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ainoa vahvempi asia XJ:ssä ZJ:hin verrattuna on kuutoskoneen automaattilaatikko luotettavuudeltaan, ja etuakseli silloin kun on high pinion D30 ilman alipaineella katkeavaa repsikan sisävetaria. Jakikset on käytännössä ihan yhtä vahvoja kummassakin, eikä niitä ihan helpolla saa rikottua.

Kasikoneisen ZJ:n ohjausvarret on paljon vahvemmat kuin kuutoskoneisen ZJ:n tai XJ:n. Ne saa kyllä laitettua niiden heikkojen tilalle.
Akseliston tuenta, jarrut, yms... on käytännössä identtiset edessä, ja takana ZJ:ssä nelilinkki + panhard vs. XJ:n lehtijouset. XJ:ssä orkkis takajouset on AINA loppu, ja sekä XJ:ssä että ZJ:ssä jos jotenkin ihmeessä on vielä alkuperäiset tukivarret, niin ne on syytä uusia.

Alustan ja ohjauksen osat edessä käy ristiin ihan suoraan, vaihdelaatikot pääosin ei ollenkaan, jakikset varauksin (niissä on muutamaa eri sisääntuloakselin pituutta ja spoorimäärää), kuutoskone varauksin (niissäkin on pieniä eroja apulaitteissa yms.), ja sähköt pääosin ihan eri.


Toiset ei missään nimessä haluaisi OBD2- aikakauden ('96->) moottorinohjausta, itse en missään nimessä haluaisi vanhempaa OBD1:tä.. OBD1:ssä en näe mitään etuja OBD2:een verrattuna, enkä nyt oikein allekirjoita edes sitä että OBD2 olisi epäluotettavampi. Mutta se nyt vaan oma mielipiteeni.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi JouniN Chit-Chat 73 26.04.2016 17:14
Dkw mungo-jeeppi, siis mikä...? Urbancityboy Tekniikka & Jutustelu 10 11.09.2008 22:30
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? Hiprakka Tekniikka & Jutustelu 12 03.12.2005 18:30
mikä mikä auto.äänestys. Tekniikka & Jutustelu 19 09.08.2004 23:07
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa mika Hardware 0 26.12.2001 14:04


Sivu luotu: 23:18 (GMT +2).