![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ei vastaa kysymykseen, ihan vaan tiedoksi jos auttaa oikean vastauksen etsinnässä.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mielestäni tuo Jameksen kiinnike on ihan omansa. Vanhana mukavan väljä klonksuja.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Kynnet
Alkaa selviämään kun kyselee. Gjerstadilta tuli vastaus, että kynnet ovat KVX:n tavaraa ja pultit vaativat lyöntiavaimen mitä myyvät 90,- alv0 hintaan. Se ei selvinny mitä ovat kuupassa näkyvät uraruuvit. Selitys voi olla, että jostain syystä isojen pulttien päässä vaan on tollanen ura.
No kun tuo KVX selvisi niin tietoa alkoi löytymään netistä. KVX on Komatsun omistama norjalainen firma. https://www.kvx.no/en/about/history/ Sitten löytyi brosyyri mistä pääsi oman asian jäljille. Sivuilla 10 ja 90 oleelliset jutut. Työkalut: tuo speciali avain ja 10kg leka! Momentti noille pulteille näyttäisi olevan 3000Nm luokkaa. https://www.kvx.no/wp-content/upload...tcatalogue.pdf Kävin Puuilosta ostamassa tollasen 32/33mm rengasavaimen mistä meinaa askarrella lyöntiavaimen. Katsotaan miten äijän käy. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Huulilevy
Muisti on hyvä, mutta helvetin lyhyt.
Koneen mukana tuli hervoton (85cm pitkä) pakki missä oli pääosin vaihdettuja letkuja. Pohjella oli jotain työkalujakin, sylinteriavaimia sun muuta ja tuo KVX:n leka-avain minkä olin unohtanut. Tuo avain ja 12kg leka teki hommat eikä ollu edes tiuksaas noilla työkaluilla. Rautakangella tosin piti irroittaa avain pultista. Pultit on jengan harjalta mitattuna 27mm. 3mm nousu kierteessä 3mm. Lähtötilanteessa hämäsi tuo uraruuvin kannalta näyttänyt ura pultin päässä. Tarkoitusta en tiedä vieläkään. Vinkkejä jos joku tietää mistä saisi tollasia 27x3mm muovisia tulppia mitä voisi vetää tyhjiin reikiin jos joskus tarttee asentaa levy takaisin. Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 31.05.2019 23:42 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Tyhmyys
Tyhmyydestä kärsii lompakko.
Piti olla helppo terapiahomma vaihtaa vanha betoniputkirumpu. Tuli vähän liian ahneesti tilttikauhalla väännettyä putkea savesta ja helvetillinen pamaus ja tiltti veltoksi. Illalla purin tilttisylinterin ja vika löytyi heti. Menny pe...le männänvarsi poikki. Vika on tietysti kuskin pukilla, mutta vähän on disainissakin. Tuo tiltti kun on toteutettu vaihtoventtiilillä niin piirissä ei ole mitään ylipaine varoa kun vaihtoventtiili on lepoasennossa. Tossa tilassa kun antaa voimaa kuuppaan (sylinteriin) niin mikään ei rajoita painetta ja voimia. Osaisko joku antaa suoraan vihjeitä mistä löytyisi kaksisuuntainen ylipaineventtiili minkä voisi laittaa sylinterin yli. Kunhan ensin saa hommattua uuden sylinterin jostain. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Olisiko esim tuosta apua:
https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tu...u-14-10180-bar Googleen "kaksoispaineenrajoitusventtiili" niin vaihtoehtoja on runsaasti. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksiavihjeestä. Kun on oikea hakusana niin noitahan löytyy.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kaksoispaineenrajoitusventtiili ilmeisesti auttaa tässä tapauksessa vain toisensuuntaiseen kuormitukseen (mäntää vedetään väkisin ulospäin) mutta toiseen suuntaan se ei taida auttaa (jos mäntää painetaan väkisin sisään niin männän takana oleva öljy ei mahdu männänvarren puolelle), mahtaisiko kaksoispaineenrajoitusventtiili tankkiliitännällä olla parempi vaihtoehto? Kannattaa kysyä hydrauliliikkeessä ja selittää tilanne. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Paineenrajoitusventtiili
Kiitoksia
Tämä on taas yksi niitä asioita mikä ei tule heti ensimmäisenä mieleen, mutta kun joku vihjaisee niin selvä kuin pläkki. Tosiaan erilaiset tilavuudet estää toiminnan toiseen suuntaan. Toiseen kyllä toimii isomman tilavuuden puolelle vaan syntyy tyhjiö tasku. Paluuletkun järjestäminen on aikamoinen homma. Pullo "roskikseksi" voisi olla helpoin ratkaisu. Käytössä kun ei tätä pitäisi rajoille ajaa. Paineet voisi koittaa vielä valita siten, että roskisventtiili on ylempänä kun koneen oma varo niin pelkkä laitaan ajo ei vielä ruuttaisi öljyä roskikseen. Huomenna alkaa sylinterin metsästys. Muuten voisi löytyä vakiomittainenkin, mutta tässä letkulähdöt pitää olla tappien suuntaisesti. Mitat suunnilleen: - tapit 25mm, kaulan leveys 30mm - sylinteri ulkoa 73mm, varsi 32mm - sisällä noin 400mm, ulkona noin 620mm eli isku noin 220mm - sylinteriputki 320mm |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. | GrapL | Chit-Chat | 2 | 28.04.2017 08:32 |
Aga tig neuvoja kaivataan. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2007 18:28 |
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 07.08.2006 19:08 |
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan | ttimonen | Tekniikka & Jutustelu | 71 | 11.09.2005 10:15 |
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! | Hujane | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 03.11.2004 20:03 |