Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.04.2019, 17:58
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Tänään tuli hitsailtua jonkin verran saumaa. Lisäksi taakse tuli tehtyä takapelti. Hiukan haastavia hitsata kun tulee paljon saumaa niin meinaa väkisin jostain vääntää mutkalle. Pitää oikoa sitten kun saa kaikki hitsattua.

Lisäksi kuva akseleista.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20190422_164346_4.jpg‎
Views:	686
Size:	592,6 Kt
ID:	90750   Click image for larger version

Name:	IMG_20190422_160807_2.jpg‎
Views:	701
Size:	195,3 Kt
ID:	90749   Click image for larger version

Name:	IMG_20190422_160818_8.jpg‎
Views:	703
Size:	205,2 Kt
ID:	90748   Click image for larger version

Name:	IMG_20190422_160831_0.jpg‎
Views:	743
Size:	212,7 Kt
ID:	90747  

Viimeksi muokannut Tolu : 22.04.2019 18:08
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.06.2019, 16:49
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Jenkkilän tavarat ovat saapuneet. Jotain unohdin tilatakin mutta pitää tilata vielä toinen satsi.

Moottorille olisi kannakkeet tehty ja kone asemoitu kohdalleen. Vaihteiston kannake on vielä rakentamatta ja väliaikaisesti kuormaliinalla kiinni. Vaihteisto on tällä hetkellä hieman liian ylhäällä.

Koppaa sovittelin tänään rungon päälle ja ei ihan heittämällä mennyt paikoilleen. Koppa ottaa jakiksesta kiinni aika pahasti. Etuosa jää irti rungosta noin kymmenen senttiä. Takaosa meni kyllä runkoa vasten mutta takarungon kolmiotuelle olisi pitänyt muistaa tehdä aukko kopan takalevyyn. Tämän takia koppa on kuvissa muutaman sentin liian takana. Moottorin ilmanputsarille joutuu mahdollisesti tekemään jotain, luulen että menee todella lähelle nokkapeltiä kun saa kopan oikeeseen korkoon. Takapenkki tuli soviteltua paikoilleen. Tankkia ja etupenkkejäkin hahmottelin. Tankissa voi tulla ongelma jakiksen takia. Miten tankki on ollut alunperin kiinni?

Miten paljon rungon ja kopan välissä on normaalisti tilaa?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20190602_123459_2.jpg‎
Views:	752
Size:	190,2 Kt
ID:	91300   Click image for larger version

Name:	IMG_20190602_123521_0.jpg‎
Views:	701
Size:	212,2 Kt
ID:	91301   Click image for larger version

Name:	IMG_20190602_123621_3.jpg‎
Views:	678
Size:	189,0 Kt
ID:	91302   Click image for larger version

Name:	IMG_20190602_123435_1.jpg‎
Views:	656
Size:	159,6 Kt
ID:	91303   Click image for larger version

Name:	IMG_20190602_123427_8.jpg‎
Views:	625
Size:	188,4 Kt
ID:	91304  

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.06.2019, 17:02
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Lisää kuvia...

Auto on tällä hetkellä todella korkea ja alusta todella jäykkä. Alusta ei käytännössä laskenut alaspäin vaikka koppa ja tekniikka on kyydissä Pitää ottaa lateja pois ja toivoo että uusien jousien jäykkyys häviää ajaessa. Takasivulaita on kuvassa noin kymmenen tuumaa korkeammalla kuin alkuperäinen... Hiukan joutuu madaltaa kun pitäis isompaa pyörääkin saada alle.

Akseleiksi valikoitui alle dana 30 eteen ja 44 taakse. Dana 27 ja amc 20 menee myyntiin. Siitä vaikka suzukiin paremmat akselit. Amc 20 on murikka keskellä jotten ei oikein sovellu tähän...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20190602_125357_2.jpg‎
Views:	799
Size:	553,2 Kt
ID:	91307   Click image for larger version

Name:	IMG_20190602_123825_3.jpg‎
Views:	661
Size:	165,8 Kt
ID:	91308   Click image for larger version

Name:	IMG_20190602_123851_9.jpg‎
Views:	662
Size:	205,2 Kt
ID:	91309   Click image for larger version

Name:	IMG_20190602_125406_2.jpg‎
Views:	663
Size:	665,6 Kt
ID:	91310  

Viimeksi muokannut Tolu : 02.06.2019 19:14
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.06.2019, 09:05
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Ei kai se alusta pehmene ennenkuin noi riiput saa toiseen suuntaan, niinkuin minua wiisaammat on tässä jo ehdotelleet??
Nythän toi jousi ei "pääse mihinkään" kun yrittää vaan työntää/vetää riippua, siksi on kivikova alusta.

Kivannäköinen projekti jokatapauksessa.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.06.2019, 11:49
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Ei kai se alusta pehmene ennenkuin noi riiput saa toiseen suuntaan, niinkuin minua wiisaammat on tässä jo ehdotelleet??
Nythän toi jousi ei "pääse mihinkään" kun yrittää vaan työntää/vetää riippua, siksi on kivikova alusta.

Kivannäköinen projekti jokatapauksessa.
Näinpä, lehtijousen pituus muuttuu joustossa, ja sen nyt pitäisi saada painettua tuo riipuke ns."takalukosta" auki. Mutta sehän on vähän mahdotonta kun jousi joustaa ylöspäin ja tuon "takalukon" aukaisu vaatisi liikkeen alaspäin.
Voimat taistelee toisiaan vastaan, ei mahdotonta mutta vaatii paljon voimaa, on todella tarpeetonta ja tuo mekaanista rasitusta varsinkin tuolle riipukkeelle.
Riipukkeen yläpään siirto norran etupuolelta takapuolelle helpottaisi 99% varmuudella asiaa.
Pallejani on pantiksi laita mutta hyvin vahva tuntuma asiaan.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.06.2019, 19:24
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Katsotaan ensiksi miten vetristyvät kun pääsee ajaa. Pikkusen lateja pois niin hyvä tulee.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.09.2019, 17:13
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Projekti ollut vähän jäissä. Sen verran edistynyt että sain siirrettyä Jeepin ja osat merikonttiin parempaan säilytykseen.

Koska projekti junnaa paikallaa oli aika hommata toinen projekti Ostin Jeep YJ:n. Ulkoa siisti mutta etulattiat ja takarunko mätiä. Akku on loppu ja bensapumpussa on jotain häikkää. Seissyt vissiin 7 vuotta. Suodattimet, tulpat ja tulpanjohdot tilattu.
Jeeppi lähtee tällä hetkellä huonosti käyntiin kun pumppu ei aina käynnisty. Varmaan kosketushäikkää.

Auto on 4.0l ja manuaali. Autossa on noin 2.5 tuuman korotus ja 33 mutikat. Auto on tarkoitus leimata ja tehdä offikäyttöön.

Ihmetystä aiheutti kun huomasin että alustassa on panhardit molemmissa päissä vaikka alusta on lehtijousilla. Ei varmaan pysty muutoskatsastamaan niitä pois?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG-20190922-WA0002.jpg‎
Views:	682
Size:	314,7 Kt
ID:	92516  

Viimeksi muokannut Tolu : 24.09.2019 19:21
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep cj-5 1969 Tolu Tekniikka & Jutustelu 4 18.10.2018 17:23
Myyty Unimog 406 -1969 Ramo82 O/M/V Ajoneuvot 0 14.12.2016 16:52
Myyty Valmet 700 1969 Larry_ O/M/V Muut 1 24.11.2015 22:03
Huuto AutoCar lehti 1969 -Jarkko- O/M/V Muut 0 06.03.2014 04:40
FJ45 LP 1969 bj45lava Maasturiprojektit 26 27.11.2013 10:34


Sivu luotu: 15:30 (GMT +2).