Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.06.2019, 09:05
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Ei kai se alusta pehmene ennenkuin noi riiput saa toiseen suuntaan, niinkuin minua wiisaammat on tässä jo ehdotelleet??
Nythän toi jousi ei "pääse mihinkään" kun yrittää vaan työntää/vetää riippua, siksi on kivikova alusta.

Kivannäköinen projekti jokatapauksessa.

__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.06.2019, 11:49
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Ei kai se alusta pehmene ennenkuin noi riiput saa toiseen suuntaan, niinkuin minua wiisaammat on tässä jo ehdotelleet??
Nythän toi jousi ei "pääse mihinkään" kun yrittää vaan työntää/vetää riippua, siksi on kivikova alusta.

Kivannäköinen projekti jokatapauksessa.
Näinpä, lehtijousen pituus muuttuu joustossa, ja sen nyt pitäisi saada painettua tuo riipuke ns."takalukosta" auki. Mutta sehän on vähän mahdotonta kun jousi joustaa ylöspäin ja tuon "takalukon" aukaisu vaatisi liikkeen alaspäin.
Voimat taistelee toisiaan vastaan, ei mahdotonta mutta vaatii paljon voimaa, on todella tarpeetonta ja tuo mekaanista rasitusta varsinkin tuolle riipukkeelle.
Riipukkeen yläpään siirto norran etupuolelta takapuolelle helpottaisi 99% varmuudella asiaa.
Pallejani on pantiksi laita mutta hyvin vahva tuntuma asiaan.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.06.2019, 19:24
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Katsotaan ensiksi miten vetristyvät kun pääsee ajaa. Pikkusen lateja pois niin hyvä tulee.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.09.2019, 17:13
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Projekti ollut vähän jäissä. Sen verran edistynyt että sain siirrettyä Jeepin ja osat merikonttiin parempaan säilytykseen.

Koska projekti junnaa paikallaa oli aika hommata toinen projekti Ostin Jeep YJ:n. Ulkoa siisti mutta etulattiat ja takarunko mätiä. Akku on loppu ja bensapumpussa on jotain häikkää. Seissyt vissiin 7 vuotta. Suodattimet, tulpat ja tulpanjohdot tilattu.
Jeeppi lähtee tällä hetkellä huonosti käyntiin kun pumppu ei aina käynnisty. Varmaan kosketushäikkää.

Auto on 4.0l ja manuaali. Autossa on noin 2.5 tuuman korotus ja 33 mutikat. Auto on tarkoitus leimata ja tehdä offikäyttöön.

Ihmetystä aiheutti kun huomasin että alustassa on panhardit molemmissa päissä vaikka alusta on lehtijousilla. Ei varmaan pysty muutoskatsastamaan niitä pois?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG-20190922-WA0002.jpg‎
Views:	680
Size:	314,7 Kt
ID:	92516  

Viimeksi muokannut Tolu : 24.09.2019 19:21
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.09.2019, 17:09
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Akku vaihdettu uuteen ja vähän isompaan. Ruosteita hiukan korjattu.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20190926_053926_2.jpg‎
Views:	517
Size:	231,0 Kt
ID:	92534  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.09.2019, 08:45
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolu Näytä viesti
Ihmetystä aiheutti kun huomasin että alustassa on panhardit molemmissa päissä vaikka alusta on lehtijousilla. Ei varmaan pysty muutoskatsastamaan niitä pois?
Ota panhardit pois ja käy koeajolla. Jos on hyvä niin jätät silleensä. Tuskin niitä leimaukko huomaa/on kinnostunut, suurin osa lehtijousiautoista on ilman panhardeja. Mutta jos ja kun sulla on ohjaus akselin etupuolella ja riipukkeet akselin etupuolella, niin panhardi voi olla hyväkin varuste. Mä muuttaisin ne etujousien riipukkeet jousen takapäähän.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.09.2019, 16:04
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Perushuoltoa suoritettu wrangleriin. Tulpat, tulpanjohdot, ilmanputsari sekä öljyt ja öljynsuodatin vaihdettu. Käynnistyy huomattavasti paremmin nyt. Ruosteita korjattu myös lisää. Kuvia ei tullut nyt otettua ollenkaan.

Huomasin myös että edellinen omistaja on ajellut melkein irti olevalla lehtijousella. Oli mutteri enää pari kierrosta kiinni
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.10.2019, 18:31
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Lapsetti perjantaina ja tuli harrastettua kuminpolttoa hallin pihassa. Muutaman kerran poltti ihan kivasti kunnes pamahti todella kovaa. Kardaanin ristikko meni rikki ja kardaani pyörähti vielä muutaman kerran auton alla Samalla jakiksen tiivisteen välistä alkoi tulemaan öljyt ulos. Pitänee alkaa etsimään isompia akseleita...

Ruosteita korjailtu vähän myös lisää.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20191007_045403_9.jpg‎
Views:	583
Size:	81,8 Kt
ID:	92646   Click image for larger version

Name:	IMG_20191007_045352_8.jpg‎
Views:	580
Size:	158,3 Kt
ID:	92647   Click image for larger version

Name:	IMG-20191006-WA0000.jpg‎
Views:	603
Size:	107,6 Kt
ID:	92648  
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.10.2019, 18:09
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolu Näytä viesti
Huomasin myös että edellinen omistaja on ajellut melkein irti olevalla lehtijousella. Oli mutteri enää pari kierrosta kiinni
Ettei vaan panhardit aiheuta tuota. Ne pyrkivät joustoliikkeessä työntämään akselia ja lehtijousia sivullepäin. Jostain täytyy antaa periksi.
YJ on varmaan ainut lehtijousitettu auto jossa on panhardit. ota pois tarpeettomat osat.
Panhardilla ei tee mitää etuakselillakaan eihän FSJ:ssäkään ole ja niillä on sentään ajettu kilpaa escortteja ja muita 70-luvun ralliautoja vastaan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep cj-5 1969 Tolu Tekniikka & Jutustelu 4 18.10.2018 17:23
Myyty Unimog 406 -1969 Ramo82 O/M/V Ajoneuvot 0 14.12.2016 16:52
Myyty Valmet 700 1969 Larry_ O/M/V Muut 1 24.11.2015 22:03
Huuto AutoCar lehti 1969 -Jarkko- O/M/V Muut 0 06.03.2014 04:40
FJ45 LP 1969 bj45lava Maasturiprojektit 26 27.11.2013 10:34


Sivu luotu: 21:21 (GMT +2).