Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.02.2019, 22:00
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus Jeep CJ-5 1969

Terve kaikki,

Tuli hommattua loppu kesästä pitkästä aikaa projekti itselle kun sattui löytymään sopiva aihio pitkän etsimisen jälkeen.

Itse olen pyrkinyt olemaan aina hieman erilainen nuori. Todennäköisesti tästä syystä olen tykästynyt jeeppeihin toyota ihmisten keskellä... Pari XJ:tä omistaneena tuli nyt hommattua CJ-5 vuodelta -69.

Lähtökohtana on keskeneräinen projekti: Alusta on tehty aika hyvin. Runko on ensin sinkitty ja tämän jälkeen maalattu. Alustana toimii 4 tai 6 tuumaa korottava satsi. Akseleina alkuperäiset dana 27 ja 44. Tähän tulee keväällä muutos kunhan lumet sulaa. Vm -77 CJ-5 akselit eli dana 30 ja 44. Taakse tulee hyvin todennäköisesti E-locker. Näissä on myös edessä jo levyjarrut sekä tikuissa huomattavasti enemmän booreja. Tekniikkaa ei ollut ostaessa. Alun perin ajatus oli V8 ja automaatti mutta tämä jouduttiin hylkäämään auton pituuden takia. Nyt tekniikaksi on valikoitunut 4.3l V6 sekä HJ60 laatikko sekä jakis. Tämän paketin kanssa taakse jää kardaanille pituutta noin 50cm ja eteen noin 60cm.

Auto on tarkoitus pitää nelipaikkaisena, että saadaan lapset ajelulle. Käyttö on 70% kylillä ajelua 5% offia ja loput korjaamista.

Lisäksi kuva autosta hallille saapumisen aikaan.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20181016_175542_4.jpg‎
Views:	464
Size:	205,9 Kt
ID:	89795  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.02.2019, 22:11
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus

Ensimmäisenä hommana oli mädän hävittäminen. Pahin pakkeli kerros on noin 20mm ja parhaillaan on kolme peltiä päällekkäin. Liitteenä kuvia lähtökohdasta. Välillä ihmetyttää miksi ihmiset viitsivät jotain korjata jos tietävät tehdessään tekevän sen päin perse***. Pyritään pitämään ruostepäivitykset minimissä kun ne eivät oikeasti kiinnosta ketään...

Ohessa muutama kuva.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20181101_153934_9.jpg‎
Views:	320
Size:	188,1 Kt
ID:	89796   Click image for larger version

Name:	IMG_20181101_153939_4.jpg‎
Views:	299
Size:	176,8 Kt
ID:	89797   Click image for larger version

Name:	IMG_20181101_153945_6.jpg‎
Views:	299
Size:	197,1 Kt
ID:	89798   Click image for larger version

Name:	IMG_20181101_153951_7.jpg‎
Views:	287
Size:	171,2 Kt
ID:	89799   Click image for larger version

Name:	IMG_20181101_153956_3.jpg‎
Views:	273
Size:	155,5 Kt
ID:	89800  

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2019, 22:19
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus

Kopan korjaus lähti korin vahvistamisella, että saadaan pidettyä kori edes jossain mitoissa. Lattiat menee kaikki uusiksi sekä takaa rengaskotelot. Sivupellit mitkä aluksi näyttivät olevan hyvät ovat reilun pakkelin peitossa. Tällä hetkellä arviolta reilu puolet korjauksista on tehty. Kuvat kertokoon enemmän. Ruostekorjaukset jatkuu huomenna...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20181122_165211_5.jpg‎
Views:	229
Size:	213,6 Kt
ID:	89801   Click image for larger version

Name:	IMG_20181122_165234_7.jpg‎
Views:	214
Size:	237,7 Kt
ID:	89802   Click image for larger version

Name:	IMG_20181229_145838_7.jpg‎
Views:	238
Size:	182,1 Kt
ID:	89803   Click image for larger version

Name:	IMG_20190223_170614_7.jpg‎
Views:	222
Size:	157,7 Kt
ID:	89804   Click image for larger version

Name:	IMG_20190223_194913_2.jpg‎
Views:	211
Size:	215,3 Kt
ID:	89805  

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2019, 22:28
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus

Tekniikka saadaan kiinni alumiinisella adapterilla. Tästä kiitokset kippo86:lle. Helppo tehdä kun toinen on jo suunnitellu adapterin valmiiksi . Eli adapteri hitsaten kiinni kytkinkoppaan ja hojon laatikko siihen kiinni.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20190210_110404_4.jpg‎
Views:	327
Size:	218,7 Kt
ID:	89806   Click image for larger version

Name:	IMG_20190210_124546_0.jpg‎
Views:	319
Size:	218,6 Kt
ID:	89807   Click image for larger version

Name:	IMG_20190210_130759_9.jpg‎
Views:	360
Size:	284,1 Kt
ID:	89808  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2019, 22:41
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus

Tekniikkaa on myös soviteltu. Voiman ulosotto pitää heittää pois sekä vaihteiston kannatinpalkkia laskee alas päin. Etukardaanin lähtö ottaa aika rajusti palkkiin kiinni. Kardaanien kulmat saadaan myös hieman paremmiksi kun vaihteistoa lasketaan alas.

Nyt aletaan olemaan nykytilanteessa. Itsellä auton rakentaminen on välillä todella hidasta johtuen perheestä, taloprojektista sekä yrittäjyydestä... Mutta tekosyyt sikseen...

Tulevaisuudessa olisi tulossa:
- Korityöt loppuun
- Maalaus
- Turvakaaret
- Akselit sekä lukko taakse
- Tekniikka valmiiksi
- Loput...

Ostoslita:
- Lukko
- Välitykset 4 tai 5 alkavat
- Renkaat
- Tuulilasi
- Vinssi
- Syyläri ja flekti
- Varmasti paljon muutakin

Näitä kannattaa tarjota jos löytyy nurkista...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20190210_130813_7.jpg‎
Views:	301
Size:	253,5 Kt
ID:	89809   Click image for larger version

Name:	IMG_20190210_130823_2.jpg‎
Views:	306
Size:	231,9 Kt
ID:	89810   Click image for larger version

Name:	IMG_20190222_153458_0.jpg‎
Views:	424
Size:	238,6 Kt
ID:	89811  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2019, 23:15
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus

Liitteenä kuva rengasvaihtoehdoista. Kelpaako tähän autoon verrokiksi 10.00-15? STRO:n taulukon mukaan renkaan koko milleinä on 926mm. Muut koot on huomattavasti pienempiä. 10-15 LT on 773mm mutta jos pilkkua nussit**n niin STRO:n taulukon mukaan koko olisi 926mm. Onko tässä joku virhe taulukossa vai saako tähän lain puitteissa otteeseen todella isot renkaat?

Liitteenä oleva kuva on jaettu aiemminkin palstalla. Onko jollain tietoa mistä opuksesta kuva on peräisin? Jos saan maahantuojan/jeepin myyjän allekirjoittamaan kyseisen koon ja vielä STRO:n taulukon mukaan niin pitäisi riittää leimalle?

STRO taulukko mihin viittaan on ns. gamla data. Onko kenelläkään uusista arvoista tietoa?

https://www.stro.se/information/gammal-stro-data/
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Renkaat.jpg‎
Views:	72
Size:	43,9 Kt
ID:	89812   Click image for larger version

Name:	2019-02-23.jpg‎
Views:	55
Size:	120,7 Kt
ID:	89813  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2019, 23:50
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 3.770
Perusasetus

Kuvan oon ottanut Jeep performance handbook kirjasta.
16v sitten tuo kelpasi 33" leimaamiseen mun - 57 CJ-5:een, Olisi pitänyt silloin vaan leimata suoraan siihenkin isommat

Kirjaa voin lainata jos haluat sen kanssa käydä konttorilla kysymässä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.02.2019, 00:30
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Kuvan oon ottanut Jeep performance handbook kirjasta.
16v sitten tuo kelpasi 33" leimaamiseen mun - 57 CJ-5:een, Olisi pitänyt silloin vaan leimata suoraan siihenkin isommat

Kirjaa voin lainata jos haluat sen kanssa käydä konttorilla kysymässä.
Kiitokset. Pitäisi riittää että on tiedossa liitteen alkuperä(epäpätevän katsastusmiehen mukaan). Kaveri on megalla töissä niin pitää kysellä todistukset tuosta rengaskoosta.

Mites korotusasiat menee pykälien mukaan? Oletetaan että nuo mörkö renkaat saa tähän pikkumaasturiin verrokiksi. Nostaako 10.00-15 koko auton maavaraa suhteessa vakio pikkupyöriin? Vai vaikuttaako kyseinen lukema ainoastaa renkaisiin? Mulla on kuitenkin ongelmana edellisen omistajan asentama liian korkea alustasarja...

Todennäköisesti leimaan autoon 33 renkaat mutta jos leimalle saa isommat niin pitähän ne otteeseen kirjata
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2019-02-24 (1).jpg‎
Views:	61
Size:	167,7 Kt
ID:	89814   Click image for larger version

Name:	2019-02-24.jpg‎
Views:	54
Size:	127,1 Kt
ID:	89815  
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.02.2019, 12:31
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 3.770
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolu Näytä viesti
Mulla on kuitenkin ongelmana edellisen omistajan asentama liian korkea alustasarja...
Ainakin nuo riiput voisi vaihtaa lyhyempiin

Välityksistä sen verran, Mulla CJ:ssä 3.54 perät ja L3314:n jakiksen pitkäpuoli on 1.36:1 eli siitä tulee about 4.8 perävälitys.
35" ihan jees, 33" vähän turhan paljon kiertää omaan makuun kasikoneella, Joku 4.56 voisi olla sopiva katuajoon.

D30:n 4.27 välitys voisi multa joutaa yhdestä narrow track akselista, Pitäisi vaan tsekata onko se ehjä.
Uudetkin välitykset on kyllä melko halpoja....

Puuttuuko sulta pelkkä lasi vai koko kehys?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.02.2019, 12:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 9.638
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Ainakin nuo riiput voisi vaihtaa lyhyempiin
Ei taida noin käppyröillä pakoilla lyhyemmissä riittää liike. Taotuta pakat suoremmiks (Vallilalla 100€/pakka), riiputkin aika vammasessa asennossa noin. Ei toki ole paljon painoa päällä, mut tuskinpa oikenee tarpeeks.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.02.2019, 12:56
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 9.638
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolu Näytä viesti
Liitteenä kuva rengasvaihtoehdoista. Kelpaako tähän autoon verrokiksi 10.00-15? STRO:n taulukon mukaan renkaan koko milleinä on 926mm. Muut koot on huomattavasti pienempiä. 10-15 LT on 773mm mutta jos pilkkua nussit**n niin STRO:n taulukon mukaan koko olisi 926mm. Onko tässä joku virhe taulukossa vai saako tähän lain puitteissa otteeseen todella isot renkaat?
10.00-15 on kuorma-autonrenkaita, rättiluvut toisella kymmenellä. Ks. liite.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	6BCB58B4-9B0E-4951-AF07-93899EBBC182.jpeg‎
Views:	86
Size:	230,6 Kt
ID:	89816  
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.02.2019, 15:07
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Ainakin nuo riiput voisi vaihtaa lyhyempiin

Välityksistä sen verran, Mulla CJ:ssä 3.54 perät ja L3314:n jakiksen pitkäpuoli on 1.36:1 eli siitä tulee about 4.8 perävälitys.
35" ihan jees, 33" vähän turhan paljon kiertää omaan makuun kasikoneella, Joku 4.56 voisi olla sopiva katuajoon.

D30:n 4.27 välitys voisi multa joutaa yhdestä narrow track akselista, Pitäisi vaan tsekata onko se ehjä.
Uudetkin välitykset on kyllä melko halpoja....

Puuttuuko sulta pelkkä lasi vai koko kehys?
Multa löytyy kehys missä on rikkinäinen lasi...

Välityksiä en vielä viitsi ostaa kun akselit saan vasta lumien sulattua. Tarkkaa tietoa välityksistä ei ole mutta luulen että on 3 alkavat.

Alusta menee työn alle kunhan saan rojut auton päälle niin näkee mihin korkoon auto jää. Tollasenaan ei ole leimalle asiaa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.02.2019, 15:10
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus

Tuli pieniä korjauspaloja laiteltua.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20190224_121554_7.jpg‎
Views:	365
Size:	218,3 Kt
ID:	89817   Click image for larger version

Name:	IMG_20190224_134226_1.jpg‎
Views:	338
Size:	201,1 Kt
ID:	89818  
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.02.2019, 10:30
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 7.583
Perusasetus

Matti sanoi jo kaiken tarvittavan, mutta viisastelen vielä lisää...

Jeepin taulukossa käytettyä 10.00x15 rengasta ei ole olemassa.

10-15 LT ja 10R15C ovat noita matalia maasturin renkaita. 773 mm molemmat.

10.00-15 on kuorma-auton rengas, korkeus 926 mm.

Ja että olisi oikein sekavaa, niin löytyy myös peräkärryn rengas, 10.00-15, jonka korkeus on 918 mm.
__________________
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.02.2019, 10:54
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 8.897
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Ainakin nuo riiput voisi vaihtaa lyhyempiin
Tai laittaa edes oikeaan asentoon.
Nythän nuo riipukkeet on väärään suuntaan menossa, menee niin sanotusti "takalukkoon" ja voi olla melko jäykkä ajella.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 25.02.2019, 14:21
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 329
Perusasetus

Pitääkin seurailla kun aika samaa tulossa kun itsellä.

Mulla olis ollu sulle SM465 laatikko ylimääräisenä, mutta Toitsun lodju onkin jo sinne sovitettu. Mulla on tällä paketilla kokonaisvälitys 86:1.

Mitä tuossa olen itse ehtinyt ajella niin kyllä tuossa V6 on ihan riittävästi potkua tuohon pikku kippoon.

Jos jää orkkis akselit yli niin voisi jopa kiinnostaa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 25.02.2019, 17:12
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Matti sanoi jo kaiken tarvittavan, mutta viisastelen vielä lisää...

Jeepin taulukossa käytettyä 10.00x15 rengasta ei ole olemassa.

10-15 LT ja 10R15C ovat noita matalia maasturin renkaita. 773 mm molemmat.

10.00-15 on kuorma-auton rengas, korkeus 926 mm.

Ja että olisi oikein sekavaa, niin löytyy myös peräkärryn rengas, 10.00-15, jonka korkeus on 918 mm.
Ok.. Käytän tuota 773mm leimalla verrokkina. Saa varmasti riittävän suuret pyörylät otteeseen.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 25.02.2019, 17:18
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Tai laittaa edes oikeaan asentoon.
Nythän nuo riipukkeet on väärään suuntaan menossa, menee niin sanotusti "takalukkoon" ja voi olla melko jäykkä ajella.
Tällä hetkellä on tarkoitus ensin poistaa kaksi lattaa takaa ja yksi edestä. Tämän jälkeen molempiin päihin jää kolme latia. Keulaa kokeilin painella moottorin ollessa rungon päällä niin ei paljoa joustanut. Keula laski ehkä 15mm kun kone laskettiin rungolle. Tosin jouset ovat käyttämättömät joten vetristyvät varmasti ajan kanssa.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 25.02.2019, 17:24
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi Näytä viesti
Pitääkin seurailla kun aika samaa tulossa kun itsellä.

Mulla olis ollu sulle SM465 laatikko ylimääräisenä, mutta Toitsun lodju onkin jo sinne sovitettu. Mulla on tällä paketilla kokonaisvälitys 86:1.

Mitä tuossa olen itse ehtinyt ajella niin kyllä tuossa V6 on ihan riittävästi potkua tuohon pikku kippoon.

Jos jää orkkis akselit yli niin voisi jopa kiinnostaa.
V6 ja toyotan tekniikka valikoitui täysin paketin lyhyyden perusteella. Ekaksi piti v8 ja tomaatti laittaa mutta grand cherokeen tekniikka mittailtuani totesin että jakiksen voisi laittaa suoraan taka-akseliin kiinni

Etuakseli jää ainakin itselle tarpeettomaksi sekä ohjauksen osat. Taka-akseli varmaankin jää itselle. Pitää miettiä. Kunnosta en tiedä muuta kuin että on maalattu...
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 27.02.2019, 18:24
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus

Vinssi
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20190227_154716_4.jpg‎
Views:	257
Size:	217,0 Kt
ID:	89862  
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 06.03.2019, 19:11
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus

Hiljaista ollut nyt rakentelun osalta... Uusia osia saatu kuitenkin tilattua:

- Eteen kuppipenkit ja taakse sohva. Mallia säänkestävä. Lisäksi tulee uudet vyöt.
- Uusi mittaristo sekä jännite ja kiekkamittari.
- Vesipumppu ja ohjaustehostimen pumppu. Sekä lyhyttä mallia olevat hihnapyörät apulaitteisiin.
- Pari äänenvaimenninta.
- Alusyyläri ja flekti.
- Bikinitoppi.
- Bensapumppu.

Sitten kun akselit saapuu tontille pääsee tilaamaan välitykset ja lukon. Renkaat puuttuu vielä... Muuten alkaisi olemaan suurimmat hankinnat tehtynä.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 06.03.2019, 22:59
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 4.036
Blog Entries: 4
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolu Näytä viesti
Tekniikka saadaan kiinni alumiinisella adapterilla.

Eli adapteri hitsaten kiinni kytkinkoppaan ja hojon laatikko siihen kiinni.
Miksi se piti hitsata? Eikö pultit ja tiivistys riitä?
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 07.03.2019, 16:48
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Miksi se piti hitsata? Eikö pultit ja tiivistys riitä?
Nämä ovat niitä makuasioita. Tällein on tehty aiemmin jo yhteen autoon ja todettu toimivaksi.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 14.04.2019, 16:32
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 390
Perusasetus

Hiukan hiljaista ollut. Summitilta tuleva tilaus on junnannut paikoillaan reilu kuukauden. Hyvällä tuurilla lähtee ensi viikolla matkaan.

Akselit kävin ostamassa. Yllätyksenä tosin tuli että taka-akseli olikin amc model 20 eikä danan 44. 30 dana tuli hommattua eteen.

Mitäs mieltä olette? Kannattaako muokata m20 akseli eli hommata yksiosaiset tikut ja hitsata jäykkäri akseliin vai käyttää tuota nykyistä 19 poorista d44? M20 olisi isommat rattaat kuin d44 ja pooreja 29...

Taka-akseliin tulee lisäksi lukko ja välityksetkin pitää tilata molempiin päihin...

Mielipiteitä?
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 15.04.2019, 15:01
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 559
Perusasetus

CJ:t on wide track akseleilla -82 jälkeen (tai jotakin sellaista)

Jos akselit on samanlevyisiä niin 44 Danaan taidat joutua ostamaan myös vetoakselit koska yleisin rihloitus on 30.

Kai hankalin asia on valikoida akseleihin samanlaiset välitykset toimittajilta

Kustannus tehokkain olisi varmaan AMC 20 alkuperäisillä vetoakseleilla.
V6 tuskin jaksaa irrottaa vetarin laippaa akselista ja jos niin käy niin saahan sen sitten kaupasta.

Lukkojen ja välitysten hinnoissa ei taida olla isoja eroja akseleiden välillä. 44 Danaan saa tietysti lukoksi kaikkea mitä keksii, mutta löytyy AMC 20:seenkin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep cj-5 1969 Tolu Tekniikka & Jutustelu 4 18.10.2018 17:23
Myyty Unimog 406 -1969 Ramo82 O/M/V Ajoneuvot 0 14.12.2016 16:52
Myyty Valmet 700 1969 Larry_ O/M/V Muut 1 24.11.2015 22:03
Huuto AutoCar lehti 1969 -Jarkko- O/M/V Muut 0 06.03.2014 04:40
FJ45 LP 1969 bj45lava Maasturiprojektit 26 27.11.2013 10:34


Sivu luotu: 16:57 (GMT +2).