![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Periaatteessa hyvä lähtökohta riipukkeen kulmalle ajokorkeudessa on, kun piirtää suoran linjan jousen etu- ja takasilmien keskilinjaa pitkin, ja riipuke 90° kulmaan. Riipukkeen kulmaa ja riipukkeen pituutta hienosäätämällä sitten voi vähän vaikuttaa siihen herkkyyteen, ja tietysti siihen riittääkö riipukkeessa liikevara. Sisäänjoustossa eteenkään ei ole hyvä tulla tuota "fail"- tilannetta ![]() Siinähän toi slider box olisi hyvä, että voi aika vapaasti päättää kulman missä jousen pää liikkuu. Joku pellepeloton varmaan tekisi rullilla tai HDPE- kiekoilla vaikka kaarevan radan, niin saisi sisään- ja ulosjoustoon haluamansa liikkeet ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä tuli käppyrämmillä lehdillä hiluxiin juurikin tuo efekti taakse mikä matin kuvassa on.
Oli jotenkin tönkkö tuo takapää sitten sen seurauksena. Itse ratkaisin asian siirtämällä riipukkeen korin kiinnitystä eteenpäin ja mittaamalla sopivasti pidemmän riipun. Tuli siitä sillain herkempi. Riipun kulman tähtäilin 90 asteen kulmaan jouseen nähden. Noin mutuna mietittynä tuollainen tuplariippu nyt ainakin sallii jousen vapaamman liikkumisen minkä luulisi teoriassa hiukan pehmentävän joustoa kun liikkeeseen tarvittavat voimat vähenevät. Joku googlen kuva aiheesta. ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuttu kuva. En oo vaan koskaan ymmärtäny tota kuvaa, ihan kuin teksti olis väärinpäin. Muka jousen jatkeena suorana sojottava riipuke pehmentäis jousta?
![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tossa kuvassa on tekstit väärinpäin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hcetin postauksen photobucketin kuva ei näy, siinä ne onkin niinpäin kuin tuntuiski loogiselta:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä toi "uus" riipuke tekee periaatteessa herkemmäksi. Mutta jouselle se ei mahda mitään. Siitähän se on jäykkyys aika paljo kiinni.
Hyviä puoliahan tuossa on. Ulos ja sisään jousto paranee. Pitkä riippu lyhyemmässä tilassa. Ei niin nuuka riipun kulmasta. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No juurikin. Tuo kuva mikä ei näkynyt on mielestäni oikein ja käytännössäkin tuntuu olevan niin. Tuota näkyviin jääneen kuvan logiikkaa olen itsekin joskus ihmetellyt, mutta siihen on hyvin piirretty kuvitteellinen 90 asteen kulma.
Omassa toteutuksessa kulma oli jouseen nähden 90 asteessa eli tuosta selkeästi eteenpäin enemmän kallellaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Chevy 73-87 shackle flip | Catrik | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.10.2015 12:14 |
Myydään Shackle reverse kit | timmy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 06.05.2012 08:25 |
Cantilever Shackle riipukkeet?? | Unski | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 12.10.2009 18:26 |
Shackle reversal HJ | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 07.11.2008 15:48 |
Shackle reversal HJ-6X | hakoteilla | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 06.02.2006 21:37 |