![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Siis ongelmanahan mulla on BJ:n käppyrät uudet takajouset, jotka on alkuperäisiä pidemmät, mutta silti riipuke jää etukenoon tai takaviistoon (Timo_L:n piirustuksen mukaisesti), miten tuota nyt haluaakaan sitten nimittää. Tästä ei vielä omakohtaista kokemusta, mutta maailmalta löytyy kuvia ja juttua. Nyt on runko palasina ja olis ideaalinen tilanne tehä riipun korvake uuteen sopivampaan kohtaan. No sitten taas ei vakiopituinen riippu yllä edes niin huonosti kuin alunperin (Timo_L:n kuvassa Fail), jousi ei sovi siis teoriassa suoraksi. Pitempää riipuketta tilalle? Sitten nousee peräkin turhaa ja luvattomalle korkeudelle. Tollasella 2-nivelisellä sais riipukkeen yltämään myös sisäänjoustossa ja vois pitää riipun vakiopituisena ajoasennossa, mietin että auttaisko myös jäykkyysongelmaan. Tossa kuvan asennossahan on varmastikin melko kivirekifiilis. Mutta parempi varmasti siirtää rungon puolen silmää edemmäksi joka tapauksessa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Omakohtaista kokemusta k.o kuvan riipukkeen/jousen käyttäytymisestä.Lainaus:
Tästä seuraa se, että riipukkeen tapeissa suuret voimat, siis eivät helposti pyörähdä puslissa. Tästä seuraa se, että jousitus on kova; mutta kun lähtee joustamaan, niin riipuke lähestyy pystysuoraa linjaa, ja jousitus antaa herkemmin periksi. -> kova tyhjänä, ja kuormalla lintassa. Toki jos riipuke tuossa asennossa, niin ulosjoustossa voi muljahtaa väärään suuntaan lukkoon. Samoin kun ajaa lehtijousen pään esim. kantoon. (saa vääntää rautakandella oikein tosissaan, että saa taas toimivaan asentoon ![]() Tuolla 2-osaisella riipukkeella saadaan varmaan aikaan se, että jompi kumpi noista osista on aina semoisessa asennossa, että lehtijousi pääsee helposti jatkumaan? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Itellä samaa oiretta bj taka riipuissa vaikka omen pakat ollu jo muutaman vuoden alla..jos alat tilaan ni oisin kiinnostunu ottaaan samalla.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://s.click.aliexpress.com/e/OjYECCu Niin kuin tossa aiemmin totesin, nää tuskin käy suoraan. Sulla tais olla pienemmällä 15 mm tapilla riiput? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Aaa.. okei, ennoo tutkinu mimmoset tapit on nykysis.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mä tein riippuun "pykälän" joka estää väärään suuntaan lukkoon menemisen. Ostin kanssa vuonna nakki vallilasta hieman korottavat jouset. Vuoden kun olivat alla, niin alkoivat vasta kunnolla joustamaan ja elämään. Ilman sitä pykälää pyrkivät aina ulosjoustossa menemään lukkoon.
__________________
alanmiehet.com #3 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Chevy 73-87 shackle flip | Catrik | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.10.2015 12:14 |
Myydään Shackle reverse kit | timmy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 06.05.2012 08:25 |
Cantilever Shackle riipukkeet?? | Unski | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 12.10.2009 18:26 |
Shackle reversal HJ | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 07.11.2008 15:48 |
Shackle reversal HJ-6X | hakoteilla | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 06.02.2006 21:37 |