|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#3376
|
||||
|
||||
Paljonko -83 sj410 etuakselin kantavuus? Trafin sivut ole toiminnassa niin tietäs vähän paljonko aura kestäs painaa
|
#3377
|
||||
|
||||
Mikähän noissa suikan jarruissa on ku tuntuu ilmaa olevan ajoittain? Välillä menee puoleenväliin poljin ja sitten kyllä taas hetken normaalin tuntunen. Eteen vaihettu kengät ja takana oli hyvässä iskussa, haulla koittanu ettii ja tehnytki silleen miten on kerrottu eli säädetty joka pyörä silleen että ekasta säätörullasta tiukataan niin että laahaa ja siitä vähän takas, seuraavalle rullalle sama + muihin pyöriin sama toimen pide. Jarrut pelittää hyvin ja pysähtyy mutta ilmaa valuu johonki/paine häviää, jokanen sylinteri käyty läpi eikä vedä tiivisteistä ainakaan ulospäin mitään ja pääsylkkä purettu ja katottu! Imurilla ilmattu kaikista 3 nipasta ja kuormaventtiilistä. Mutta mikään edellämainittu ei ole toiminu 2pv pitempään. Nesteen pinta pysyy samana eli ei linjatkaan vuoda. Virittelin myös nestesäiliön korkin tilalle toisen korkin venttiilillä ja työnsin 2bar ilmaan järjestelmään eikä ainakaan silloin paine laskenut tai vuotanut mistään mitään nesteitä. Huomannu myös nyt lumilla että ku poljin menee puoleenväliin niin etujarrut heikkenee ja takaset menee lukkoon
Olikoha tarpeeks epäselvästi kerrottu
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3378
|
||||
|
||||
Aika mystisen kuulloinen vika kyllä. Yleensä jos järjestelmässä ilmaa, on poljin kumipallon tuntuinen, onko sinullakin? Eikös sulla ollut sj410? oliko edessä levyt vai rummut? Tuo välillä pidemmälle painuva poljin viittaisi jotenkin siihen, että palat/kengät jäävät liian kauas.
|
#3379
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3380
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#3381
|
||||
|
||||
Lainaus:
On kyllä aika mystinen vika. Meinasin kyllä jos nakkaa kuormaventtiilin mäelle ja koittaa sitten. Kyllä tässäkin jarruja löytyy, märällä menee tosi herkästi lukkoon lumesta puhumattakaan.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3382
|
||||
|
||||
Sitä kuormaventtiiliä itekkin arvoin, käsittääkseni se on se hankalin ilmattava kapistus systeemissä.
__________________
Tumpula Racing Team |
#3383
|
||||
|
||||
Niin lukasinki aikasemmin että sinne se ilma jäis, kovasti sieltä ollaan kyllä ilmailtu ja nestettä vaan tuntus tulevan. Sitä tankoa siitä vähän säädinki jo kun vaaterissa sen tangon ja venttiilin välissä oli rako, eipä silläkään mitään merkitystä ollut tuohon vikaan. Täytyy vaan elää tuon ongelman kanssa ja katsoa jostain tehostettua sylinteriä jos sillä poistus ongelmat. Menikös sinne balenosta ja swiftistä tehostettu vai muistanko väärin?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3384
|
||||
|
||||
Tuon kuormavenan skippaamisella on sitten todennäköisesti seurauksena että perse lukossa ennen kuin edessä kerkeää edes mitään tapahtua.
|
#3385
|
||||
|
||||
Pyöränlaakeri antaa hiukan myöden ja näinollen joku paloista/kengistä
hiukan kauempana mitä muut? Susnan pääsylkkä pieni ja vaatii isomman liikeradan että riittävästi nestettä siirtyy.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3386
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kuuluukos sen kuormaventtiilin muovisen holkin sisällä olevan tapin liikkua yksisteen vai koko pakettina holkin kanssa? Sitä tökin niin ei ainakan kädellä tangosta käsin liikkunut mihinkään
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3387
|
|||
|
|||
Ohjeet L.S.P.V venttiilin säätöön:
Tanko on alunperin mutkalla, kuten kuvassa. Viimeksi muokannut 4WD : 23.01.2019 17:06 |
#3388
|
||||
|
||||
Kiitoksia. Täytyypä viellä noin säätää se, säädin kyllä niin että vaterissa se nojaa venttiiliin ja googlesta kattelin kuvia tuosta tangon muodosta kun oli aivan ässän muotonen. Meinasinkin jo silloin että siirrän tangon kiinnikkeet yläpuolelle kun nyt tanko tulee akselin alitte.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3389
|
|||
|
|||
Kipinä hukassa
Oisko jollain vinkkiä antaa. Eli 410 ei Anna kipinää.Mittailin et Puolalle tulee virta ja siitä virranjakajalle tulisi kans. Puolanjohtoonkin tulee jatkuva virta, tuota Mietin et pitäskös sen tulla virtalukon ohjaamana? Ajettu toimivana parkkiin ja seis pari kuukautta, nyt ei millään käyntiin. Näkyvillä olevia liittimiä ja johtoja kopistelin ja joitakin uusin. Lueskelin jotain mitä löyty foorumilla mut ei niillä tiedoilla Korjaantunu. Pystyykö tuota virranjakaaa jotenkin testaamaan?
Kiitokset etukäteen! |
#3390
|
||||
|
||||
Katto kärkiväli, on aikas tarkka vehe siitä, tai ainakin mun suikka oli.
__________________
-Kaikki alta 100 tonnimetriset on laskureita, yli olevat on nostureita -Rantakunnossa se on hyljekkin -KYM#6 |
#3391
|
|||
|
|||
Ei vaikutusta ja kipinä testattu joka tulpalla.
|
#3392
|
||||
|
||||
85 vm 410 suzukissa ei ole sitä kuormaventtiiliä. Mutta siinä on levyjarrut edessä. Varmaanki se vaikuttaa . Kun tosiaan vanhemmissa 410 rumpujarru vehkeissä on se venttiili.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#3393
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#3394
|
||||
|
||||
Lainaus:
jakaja sinäänsä idiootti varma että sen pystyy purkamaan ja kasaamaan miltein kukatahansa kun ei siellä ole kun pyöriä, kärjet, väli/aluslevy ja alimpana se keskipako härdelli, eli ei siellä paljon hajoavaa muuta ole kun väljä akseli tai kärje/konkka
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3395
|
|||
|
|||
Jakaja tosiaan vaikuttaa ehjältä, ne liittimet Oon kahtonut. Toisella puolallakin Oon kokeillut. Pittääpä tarkastaa tuo virtalukon pohja.
|
#3396
|
||||
|
||||
Katsoitko kärjetkin? Ovat aika tarkkoja siitä oikeesta väljyydestä niin kun Laalaa on tuolla aikasemmilla sivuilla sanonut.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3397
|
||||
|
||||
Onko kukaan taistellut sj413 mittariston kanssa kun ei bensa eikä lämpömittarit toimi?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#3398
|
||||
|
||||
413 mittaristosta en osaa sanoa, mutta sama vika oli itellä 410 niin viaksi paljastu poikotut lämpömittarin johdot ja bensamittarista oli lankapalanu, eli kattelee yleismittarilla kohon johoista tapahtuuko siellä mitään, jos tapahtuu niin purkaa mittariston ja sen bensamittarin koko viisari härdellin ku ottaa käteen niin siellä näky itellä ainakin katkennut lanka. Sen kolvasin vaan uudelleen nii rupes rokkaa. Toki tämä siis 410
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3399
|
|||
|
|||
Lainaus:
jostakin luin että kun puolalta virranjakajan kanteen tulevan johdon päähän laittaa tulpan niin pitäis tulla kipinä, onko näin? Virta siihen tulee mutta ei se kipinää anna. |
#3400
|
||||
|
||||
Ehkä tyhmä kysymys, mutta kai maadoitit tulpan kun testasit?
__________________
-Pauli- |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |