Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.01.2019, 15:04
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Mikähän noissa suikan jarruissa on ku tuntuu ilmaa olevan ajoittain? Välillä menee puoleenväliin poljin ja sitten kyllä taas hetken normaalin tuntunen. Eteen vaihettu kengät ja takana oli hyvässä iskussa, haulla koittanu ettii ja tehnytki silleen miten on kerrottu eli säädetty joka pyörä silleen että ekasta säätörullasta tiukataan niin että laahaa ja siitä vähän takas, seuraavalle rullalle sama + muihin pyöriin sama toimen pide. Jarrut pelittää hyvin ja pysähtyy mutta ilmaa valuu johonki/paine häviää, jokanen sylinteri käyty läpi eikä vedä tiivisteistä ainakaan ulospäin mitään ja pääsylkkä purettu ja katottu! Imurilla ilmattu kaikista 3 nipasta ja kuormaventtiilistä. Mutta mikään edellämainittu ei ole toiminu 2pv pitempään. Nesteen pinta pysyy samana eli ei linjatkaan vuoda. Virittelin myös nestesäiliön korkin tilalle toisen korkin venttiilillä ja työnsin 2bar ilmaan järjestelmään eikä ainakaan silloin paine laskenut tai vuotanut mistään mitään nesteitä. Huomannu myös nyt lumilla että ku poljin menee puoleenväliin niin etujarrut heikkenee ja takaset menee lukkoon

Olikoha tarpeeks epäselvästi kerrottu
Mulla oli ajoittain samaa vikaa suikassa. Itellä oli levyt edessä ja muutenkin jarruissa uudet osat kiinni. Ilmasin kanssa moneen otteeseen ja joka paikasta mutta ei tuo ominaisuus minnekään hävinnyt. Jarrujen teho oli silti koko ajan hyvä ja leima tuli ongelmitta. Eli kovaa ajoa vaan

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.01.2019, 05:40
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mulla oli ajoittain samaa vikaa suikassa. Itellä oli levyt edessä ja muutenkin jarruissa uudet osat kiinni. Ilmasin kanssa moneen otteeseen ja joka paikasta mutta ei tuo ominaisuus minnekään hävinnyt. Jarrujen teho oli silti koko ajan hyvä ja leima tuli ongelmitta. Eli kovaa ajoa vaan

On kyllä aika mystinen vika. Meinasin kyllä jos nakkaa kuormaventtiilin mäelle ja koittaa sitten. Kyllä tässäkin jarruja löytyy, märällä menee tosi herkästi lukkoon lumesta puhumattakaan.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.01.2019, 07:16
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
On kyllä aika mystinen vika. Meinasin kyllä jos nakkaa kuormaventtiilin mäelle ja koittaa sitten. Kyllä tässäkin jarruja löytyy, märällä menee tosi herkästi lukkoon lumesta puhumattakaan.
Sitä kuormaventtiiliä itekkin arvoin, käsittääkseni se on se hankalin ilmattava kapistus systeemissä.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.01.2019, 16:59
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Sitä kuormaventtiiliä itekkin arvoin, käsittääkseni se on se hankalin ilmattava kapistus systeemissä.
Niin lukasinki aikasemmin että sinne se ilma jäis, kovasti sieltä ollaan kyllä ilmailtu ja nestettä vaan tuntus tulevan. Sitä tankoa siitä vähän säädinki jo kun vaaterissa sen tangon ja venttiilin välissä oli rako, eipä silläkään mitään merkitystä ollut tuohon vikaan. Täytyy vaan elää tuon ongelman kanssa ja katsoa jostain tehostettua sylinteriä jos sillä poistus ongelmat. Menikös sinne balenosta ja swiftistä tehostettu vai muistanko väärin?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.01.2019, 10:23
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Tuon kuormavenan skippaamisella on sitten todennäköisesti seurauksena että perse lukossa ennen kuin edessä kerkeää edes mitään tapahtua.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.01.2019, 10:47
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Pyöränlaakeri antaa hiukan myöden ja näinollen joku paloista/kengistä
hiukan kauempana mitä muut?
Susnan pääsylkkä pieni ja vaatii isomman liikeradan että riittävästi nestettä siirtyy.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.01.2019, 07:56
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Tuon kuormavenan skippaamisella on sitten todennäköisesti seurauksena että perse lukossa ennen kuin edessä kerkeää edes mitään tapahtua.
Kai sinne joku venttiili on pakko laittaa väliin. Tuota vakio venttiiliä jo tutkinki aikasemmin niin tangon javenttiilin välissä oli rako ja tanko muutenki mutkalla, suoristelin tangon ja säädin sen niin että se nojaa venttiiliä vasten reilusti ja vasta kovassa jarrutuksessa pääsisi aukeamaan. Mutta eihän tuollakaan toimenpiteellä ollut mitään merkitystä tuohon ongelmaan. Tietty voihan se olla että jarrunesteen seassa on ollut vettä jolloin tuo venttiili on jumittunut asentoon x. Nesteet kyllä kerkesinkin vaihtamaan mutta enpäs tarjunnu mitata niitä vanhoja.

Kuuluukos sen kuormaventtiilin muovisen holkin sisällä olevan tapin liikkua yksisteen vai koko pakettina holkin kanssa? Sitä tökin niin ei ainakan kädellä tangosta käsin liikkunut mihinkään
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.01.2019, 17:01
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Viestit: 434
Perusasetus

Ohjeet L.S.P.V venttiilin säätöön:

Tanko on alunperin mutkalla, kuten kuvassa.

Viimeksi muokannut 4WD : 23.01.2019 17:06
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.01.2019, 22:00
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Tuon kuormavenan skippaamisella on sitten todennäköisesti seurauksena että perse lukossa ennen kuin edessä kerkeää edes mitään tapahtua.
85 vm 410 suzukissa ei ole sitä kuormaventtiiliä. Mutta siinä on levyjarrut edessä. Varmaanki se vaikuttaa . Kun tosiaan vanhemmissa 410 rumpujarru vehkeissä on se venttiili.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 10 (0 jäsentä and 10 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 17:28 (GMT +2).