Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.01.2019, 11:17
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.269
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Sladittelu rupeaa olemaan last season
Mitäs se muuten tarkottaa, ku nykyää nuoriso "linttailee"?

__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.01.2019, 11:33
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Mitäs se muuten tarkottaa, ku nykyää nuoriso "linttailee"?
Yleensä penkanlevitystä autolla, jonka ajamisen jälkeen tämmönen mukavuudenhaluinen keski-ikäinen tarvitsee munuaisensiirtoa. Ne ei nimittäin pysy selkärangassa kiinni noissa linttaE36-bemareissa Mulkku-, BTCF ja Panty-Dropper-tarroilla, joissa iskarit on vaihdettu harjateräkseen ja jousista laikattu kiekkoja pois. Ihan v...n kiva opettaa opetusajoa tommosella isoveljen linttapaskalla nuoremmalle teinille. Sattuu olemaan perheen ainoa manuaali - jostain syystä.

Ei vaan voi ymmärtää rata-alustoja käyttöautoissa. Apinat!

Itse tuli aikoinaan opeteltua ajamaan kovaa ja oikaisemaan luisto äkkiä - jääradalla sitten sladiteltiin.
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.01.2019, 12:44
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.386
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TimoV Näytä viesti
Itse tuli aikoinaan opeteltua ajamaan kovaa ja oikaisemaan luisto äkkiä - jääradalla sitten sladiteltiin.
Jep, takavetosilla aikanaan tuli ekat vuodet ajettua enkä etuvetoista olis edes silloin huolinu. Hyvin pärjäs kovassakin vauhdissa. Sitten ku tuli alle eka etuvetoinen liisari, oli siinä vähän opettelemista ja käännöksissä käsi kässärin kahvassa kun meinas helposti puskea suoraan.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.01.2019, 15:20
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.010
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Mitäs se muuten tarkottaa, ku nykyää nuoriso "linttailee"?
Joitain Bemareita, Mersuja tms. näkee nuorisolla ja olisko he viimeisiä lajin harrastajia. Omassa nuoruudessa melkein kaikki kaveriporukassa ymmärsi sladittelun päälle. Silloin myös mopolla ajettiin kaikilla ilmoilla.

Takaveto jenkki tuntui mieleisimmiltä autolta, mutta niihin harvalla oli varaa. Amerikkalaisissa elokuvissa oli sellaisia ja niillä suditeltiin ja mentiin luistossa. Itse huomasi, että Caprisessa oli isot kulut, sitten siirryin dieselvehkeisiin. Vanhat kaasaribensa-autot oli oikukkaita. Ekasta diesel Datsun avolavasta tuli mustaa putkesta niin, että varmaan olis nuorison makuun nytkin. Ainakin kavereita se nauratti. Datsunin mukana tuli Sota ajan muistoja kasetti ja sitä tuli kuunneltua, reviteltyä tietysti ja alustavaa off road treeniä takaveto Dassella.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.01.2019, 18:23
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.042
Perusasetus

Uskallampa väittää että kaikista, KAIKISTA, autoilijoista olivatpa he sitten tuoreita nuoria tahi vanhoja kokeneita, tulisi turvallisempia kuskeja tuonne liikenteeseen jos he koettelisivat omaa taitoaan ja ajokin ominaisuuksia äärirajoille ja vähän ylikin. Korostaen toki silloin kuin siitä ei ole vaaraa muille, vaan vain itselleen...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.01.2019, 02:25
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Thumbs up

Tähän se tykkäys/samaa mieltä peukku...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Uskallampa väittää että kaikista, KAIKISTA, autoilijoista olivatpa he sitten tuoreita nuoria tahi vanhoja kokeneita, tulisi turvallisempia kuskeja tuonne liikenteeseen jos he koettelisivat omaa taitoaan ja ajokin ominaisuuksia äärirajoille ja vähän ylikin. Korostaen toki silloin kuin siitä ei ole vaaraa muille, vaan vain itselleen...
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.01.2019, 15:24
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Juuri näin. Ne jääradat!

Aika paljon ottaa kuulaan nuo citylinttailijat jotka pyörii samoilla seuduilla, missä pikkulapset leikkivät ja laskevat mäkeä.
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.01.2019, 23:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Onko "Voi-" vai "Oi-" noita aikoja?


Kun minä aloitin tuon autoilun, niin ylivoimaisesti suurin osa "hyväksyi" Vaihtovirta Laturin (10v aikaisemin tilanne oli toinen)

Ensimmäinen oma auto oli vm. 72 toyota carina, edelleen vaihtovirta laturilla, olikohan 40, vai 45A?
Se "kehittyi" muutamassa vuodessa 5-vaihteiseksi, ja moottoriksi tuli DOHC 18r-g "soittoraudoilla".
Nuo jarrut riitti siihen, että normaali jarrutukset onnistu, mutta niiden jälkeen yhden kerran voi vetää "Liinat Kiinni-" tuolta 180+ km/h, kun et nosta jalkaa polkimelta! (jos käytit jarrupoljinta ylhäällä, niin jarrunesteet kiehahtivat heti- siis ei jarruja...)

Nuo uudemmat autot, joissa on:

-abs -> jarrut pitää, ja mahdollistaa ohjaamisen.... mutta harva Jarruttaja, Varsinkin Minun ikäinen, polkaisee pedaalin kirjaimellisesti pohjaan, kun pedaali alkaa potkia vastaan.. siis mennään sillä jarrutusvoimalla, mitä huonoin pito sallii

-ajonvakautus -> kun auto, onneksi vanhemmat enemmän, alkaa ravistella koria tms, siis kuuluu hyvin, että nyt tietsikka pudottaa tehoa, ja jarruttaa jotain/joitain pyöriä...
Ja hyvin menee, kun pitää Ratista suunnan, minne ollaan menossa....

Mutta kun vuosikymmenien takavetoisen kokemuksella vaistomaisesti yrittää "vastaheittoa" niin, ajolinjat menee aika kantikkaiksi........

Voisko olla esim. esp:n varoitusääni pakollinen; esim 85 db. ja kuskinpuolen etu kajarista, toki sekunnin/pari jatkuvuus viive vois olla OK
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.01.2019, 07:21
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Exclamation

Testing, testing....


ABS-jarruja joskus kokeilen runttaamalla jarrut ns. "kiinni", ihan vaan kokeillakseni miltä se "rynkytys" ja ohjaus tuntuu.
-Tämän olen tehnyt muuta liikennettä vaarantamatta...
Totuuden nimissä olen harvoin joutunut jarruttamaan että ABS olisi aktivoitunut, johtunee ennakoivasta ajotavastani...?

Muita hienouksia ei Jeepissäni olekaan, Oldsissa ei sitäkään...
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.01.2019, 11:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
-abs -> jarrut pitää, ja mahdollistaa ohjaamisen.... mutta harva Jarruttaja, Varsinkin Minun ikäinen, polkaisee pedaalin kirjaimellisesti pohjaan, kun pedaali alkaa potkia vastaan.. siis mennään sillä jarrutusvoimalla, mitä huonoin pito sallii
En nyt ihan pysy mukana mitä haet, mutta kyllä kannattaa polkee sitä poljinta koko voimalla vaikka ABS olisikin jos tilanne on päällä. Sillä tyylin saa parhaimman jarrutustehon ABS:lläkin. Ja muutenkin kannattaa polkea välillä kunnolla niin pysyy jarrupalikat hereillä eikä jumiudu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Niin ne autot vaan muuttuu Rekisteröimätön Chit-Chat 9 24.10.2009 12:32
Myydään VW Vento, niin ruma, niin hento :)-93 kats.30.9-08 tossu O/M/V Ajoneuvot 5 05.10.2008 15:27
Raskaan kaluston kuljettajien painajainen. Bruno Chit-Chat 18 18.03.2007 16:50
Että vituttaa Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 27.08.2003 09:17
Tiesitkö, että... mikk0 Elämää suuremmat huijaukset 10 13.04.2003 13:13


Sivu luotu: 00:06 (GMT +2).