![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pajero luonnollisessa elinympäristössä Alkaa Cantterissa olla hitsuttelut hisattu Ilman suodatin oli mystisesti kadonnu, kuten pakoputkikin. Saab 99 vanha suodatin saa toimia tästälähtien Canterin ilmanpuhdistajan virassa. Seuraavaksi pittää parista 9000 Saabin putkesta kokeilla väsätä joku mehupilli.
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuo Kemppi migomat vai kempomat ?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Se on 80 luvun Kempomat 250.
Tossa joulukuussa kävin konttorilla kyselemässä kilpiä ja samalla tein tilauksen. Nyt on samanlaiset kilivet ku vuonna 1984, kun tämä timanti rullasi kaupasta ulos. Pakoputkikin on nyt valamis, ennää puutuu lavan kiristäminen ja lokasuojan laitto. Site vois kokeilla naurataa katsastusmiehiä. Nii ja semmone pikku ropleema Pajeron kanssa. Se on ruvennu pitämää naputtavaa äänätä kylmäkäynnistyksissä. Vaikka on ollu johdon päässä. Se naputtaa noin puol minuttia ja sit loppuu, ilma lohkolämppäriä voipi naputella 2 minuuttia. Veikkaan kiertokangenlaakereita. Eli nyt kysynkin kokeneemmilta, mitä tuolle kannattaa tehdä? Joo, laakerit pitäis varmaa vaihtaa, mutta milloin ja miten?
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuli kuvia katellessa omat Ivecon hytin hitsailut mieleen
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Oli vähä puhetta tosta Pajeron oudosta äänestä, epäilin kiertokangenlaakereita.
Lainaus:
Kylmäkäynnistyksen jälkee kuuluu tollane ääni. Ku pata lämpenee tai antaa jenkaa nii ääni häviää, kuten videon lopusta kuuluu äänen kaikkoaminen. Hermot meinaa mennä ku ei tiiä mikä siellä hakkaa. Stetoskoopilla en löytäny äänen aiheuttajaa. Avokattone jatkuu sit ku löyän jonkuu joka vois myydä miulle vähä aikaa, se nimittäi alkaa olla melko lopussa näin keskellä viikkoa. ![]()
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi Viimeksi muokannut Auriol90 : 06.03.2019 20:30 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
männänhelma kun halkeaa pitää joskus ihme ääniä kylmänä.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pitää otaa myös huomioo et tän auton venttiilit ja männät on sanoneet käspäivää keskenää.
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi |
#9
|
||||
|
||||
![]() Onko pistehitsi-lisävaruste ? Jos on niin otatko kuvan naamataulun puolelta ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Löysin muutaman videopätkän liittyen Canterii ja toho Pajeroo.
Toi keltane paku toimi elinten luovuttajana Huutonetistä ja Torista uskomattomia löytöjä. Etenkin tuo Shop manual. Viime syksyltä, huoltoauto on kyl erääl taval mukava Lainaus:
En nyt iha varma, mut tossa kuiteki.
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi Viimeksi muokannut Auriol90 : 26.01.2019 20:13 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Siinä kun pääsi töistä teknisten onkelmien johdosta aikasemmi kotiin. Synty eräänlainen ajatus, jonka johdosta kello 16 oli makasiininkujalla kokeilemassa kepillä jäätä.
V*tutus alko olemaa erittäin suuri kun pääsin eräästä hallista pihalle... ![]() Syyksi paljastui jumissa oleva käsijarruvaijeri. Mielestäni Pajerossa on jarrut toteutettu fiksummin, siin ei tarttee napaa purkaa. 10 astetta pakkasta ei oo paljoo, mutta jos erehyksestä sattuu pitämään jalassa turvakärkikenkiä.. Hieman on kylmät. Jospa se rupeis toimimaa lämmön ja WD40 avulla.
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tänään se tapahtui, jumittava käsijarruvaijeri on poistettu ja tilalle laitettu SAABin ja MITSUn yhdistetty vaijeri.
Mutta mutta, taitaa olla aika korjata kurssia projektiautojen suhteen ja kääntää katseeni takaisin nelivetoautoihin ja poistaa Canter parrasvaloista. Pihanperällä majailee kuusen alla eräs yksilö, avoauto. Ei ei ei, älkää lähtekö vielä, antakaa kun Jonskisetä selittää ensin... Mitsubishi Pajero 2,6 l lyhyt malli, pressu/muovi/avokatolla. Todettua vikaa ainaskin, että -polttonestesäiliö vuotaa -lämpömittari ei toimi -jarrut jumittaa Siinä mielessä harvinainen yksilö, että tässä ei ole ruosetta juuri laink. .. ... Höpö höpö, Kori melko mätä (takapuskurista ei juuri mitään jäljellä), jousen kiinnikkeet mädät, runko mätä, bensiinitankki mätä, kolaroitu = vasemmassa lokarissa kolhu mätä. Sentää muovikatto ei oo mätä ![]() Suunnitelmissa voisi olla ruosteen korjausta, uusi polttonestesäiliö, korin korotusta (ehkä, jos taidot riittää) ja tärkein, mahdollinen moottorin vaihto bensiinistä diiseliin, ei oikeen miellytä 1-2 km testiajo ja litra menovettä, vai voiko tossa mahdollisesti olla joku vika? Kellään kokemuksia Mitsun 2,555 litrasesta 4g54 bensiinimootorista (että kui perso poltoaineelle?) Jatkuu varmaa sitte ku saa sormet sulaksi ja tunnon takasi Canterin jäljiltä. Muistu justiisa mielee et ei me Canterista mihikää päästä, pitäähä ne korjaukset maalata, mutta se tapahtuu kun on maalinkuivumisen kannalta suotuisammat olosuhteet, tai jos pääse kaverin luo lämpimään talliin. Eikä sitte varmaa muuta tälläkertaa, hyvvää viikoloppuu
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Hienoa toimintaa jatka samaan malliin.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Hyvälle näyttää. Tulee niin kauhun sekavin tuntein tuo oma rojekti aikoinaan....
Mukavan tutun näköistä näpräämistä. Jatka samaan malliin |
![]() |
Luokat |
korjaaminen, mitsubishi, pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
|