Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.01.2019, 22:28
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Onko tuo Kemppi migomat vai kempomat ?
Se on 80 luvun Kempomat 250.

Tossa joulukuussa kävin konttorilla kyselemässä kilpiä ja samalla tein tilauksen. Nyt on samanlaiset kilivet ku vuonna 1984, kun tämä timanti rullasi kaupasta ulos.
Pakoputkikin on nyt valamis, ennää puutuu lavan kiristäminen ja lokasuojan laitto. Site vois kokeilla naurataa katsastusmiehiä.




Nii ja semmone pikku ropleema Pajeron kanssa. Se on ruvennu pitämää naputtavaa äänätä kylmäkäynnistyksissä. Vaikka on ollu johdon päässä. Se naputtaa noin puol minuttia ja sit loppuu, ilma lohkolämppäriä voipi naputella 2 minuuttia. Veikkaan kiertokangenlaakereita. Eli nyt kysynkin kokeneemmilta, mitä tuolle kannattaa tehdä? Joo, laakerit pitäis varmaa vaihtaa, mutta milloin ja miten?

__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.01.2019, 06:47
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Auriol90 Näytä viesti
Se on 80 luvun Kempomat 250.

Tossa joulukuussa kävin konttorilla kyselemässä kilpiä ja samalla tein tilauksen. Nyt on samanlaiset kilivet ku vuonna 1984, kun tämä timanti rullasi kaupasta ulos.
Pakoputkikin on nyt valamis, ennää puutuu lavan kiristäminen ja lokasuojan laitto. Site vois kokeilla naurataa katsastusmiehiä.




Nii ja semmone pikku ropleema Pajeron kanssa. Se on ruvennu pitämää naputtavaa äänätä kylmäkäynnistyksissä. Vaikka on ollu johdon päässä. Se naputtaa noin puol minuttia ja sit loppuu, ilma lohkolämppäriä voipi naputella 2 minuuttia. Veikkaan kiertokangenlaakereita. Eli nyt kysynkin kokeneemmilta, mitä tuolle kannattaa tehdä? Joo, laakerit pitäis varmaa vaihtaa, mutta milloin ja miten?
Kiertokangenlaakerit on vähän sellaset että ne ei lakkaa naputtamasta, kun ne alkaa naputtaa niin se on sen jälkeen pilalla ja pahenee joka minuutti mitä käytetään. Voisin väittää että siellä on nyt jotain vähemmän fataalia, esim suutin saattaa päästää ikävän äänen kun menee huonoksi. Biltemasta tai jostain stetoskooppi korville ja paikallistamaan äänen lähdettä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.01.2019, 00:34
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

Tuli kuvia katellessa omat Ivecon hytin hitsailut mieleen , samannäköistä ja silloin kans taivasalla pohjolan tallissa tein.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2019, 20:06
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Oli vähä puhetta tosta Pajeron oudosta äänestä, epäilin kiertokangenlaakereita.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Kiertokangenlaakerit on vähän sellaset että ne ei lakkaa naputtamasta, kun ne alkaa naputtaa niin se on sen jälkeen pilalla ja pahenee joka minuutti mitä käytetään. Voisin väittää että siellä on nyt jotain vähemmän fataalia, esim suutin saattaa päästää ikävän äänen kun menee huonoksi. Biltemasta tai jostain stetoskooppi korville ja paikallistamaan äänen lähdettä


Kylmäkäynnistyksen jälkee kuuluu tollane ääni. Ku pata lämpenee tai antaa jenkaa nii ääni häviää, kuten videon lopusta kuuluu äänen kaikkoaminen. Hermot meinaa mennä ku ei tiiä mikä siellä hakkaa. Stetoskoopilla en löytäny äänen aiheuttajaa.

Avokattone jatkuu sit ku löyän jonkuu joka vois myydä miulle vähä aikaa, se nimittäi alkaa olla melko lopussa näin keskellä viikkoa.
__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi

Viimeksi muokannut Auriol90 : 06.03.2019 20:30
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.03.2019, 21:03
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

männänhelma kun halkeaa pitää joskus ihme ääniä kylmänä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2019, 21:17
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Pitää otaa myös huomioo et tän auton venttiilit ja männät on sanoneet käspäivää keskenää.

__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.03.2019, 20:56
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Rupeaa olemaan valmista. Lämpimäksi käytön jälkee muutama kannenpultti kiertyi tiukemmalle.



Tässä kunnon kuva koko härvelistä valossa. Jos toho rakentelis vähä pohjapeltiä suojaamaan elintärkeitä osia, laittelis lissää valoja, karjarauta ja katolle valoteline. Kesäks sitte nyysii tosta toisesta pätkästä ton aurinkolipan. Varmaa ekaks toteutuu toi valoteline + karjarauta + valot.



Ja kuten taustalta huomaa, sairaus on edennyt jo vakavaksi, pihalta rupeaa tila loppumaan

__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.03.2019, 20:41
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Arvometallia piha täynnä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.03.2019, 11:06
angrynerd:n Avatar
angrynerd angrynerd ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.02.18
Sijainti: Oulu, Valtimo, Suomi
Viestit: 85
Perusasetus

Hienoa, että muutkin harrastaa timanttivehkeitä.
Mukavaa kateltavaa ja luettavaa.
__________________

Missä kohdin puuhastelu muuttuu hulluudeksi?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.01.2019, 08:11
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Auriol90 Näytä viesti
Se on 80 luvun Kempomat 250.

Onko pistehitsi-lisävaruste ?

Jos on niin otatko kuvan naamataulun puolelta Olen hitsannu vastaavalla keksinnöllä kait jo 20 vuotta mutta edelleenkin säädöt on vähän arpapeliä kun kaikki merkinnät on kulunu naamataulusta pois..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.01.2019, 20:07
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Löysin muutaman videopätkän liittyen Canterii ja toho Pajeroo.



Toi keltane paku toimi elinten luovuttajana




Huutonetistä ja Torista uskomattomia löytöjä. Etenkin tuo Shop manual.



Viime syksyltä, huoltoauto on kyl erääl taval mukava




Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Onko pistehitsi-lisävaruste ?

Jos on niin otatko kuvan naamataulun puolelta Olen hitsannu vastaavalla keksinnöllä kait jo 20 vuotta mutta edelleenkin säädöt on vähän arpapeliä kun kaikki merkinnät on kulunu naamataulusta pois..

En nyt iha varma, mut tossa kuiteki.

__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi

Viimeksi muokannut Auriol90 : 26.01.2019 20:13
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.01.2019, 21:15
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Siinä kun pääsi töistä teknisten onkelmien johdosta aikasemmi kotiin. Synty eräänlainen ajatus, jonka johdosta kello 16 oli makasiininkujalla kokeilemassa kepillä jäätä.

V*tutus alko olemaa erittäin suuri kun pääsin eräästä hallista pihalle...



Syyksi paljastui jumissa oleva käsijarruvaijeri. Mielestäni Pajerossa on jarrut toteutettu fiksummin, siin ei tarttee napaa purkaa.



10 astetta pakkasta ei oo paljoo, mutta jos erehyksestä sattuu pitämään jalassa turvakärkikenkiä.. Hieman on kylmät.



Jospa se rupeis toimimaa lämmön ja WD40 avulla.
__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.02.2019, 20:48
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Tänään se tapahtui, jumittava käsijarruvaijeri on poistettu ja tilalle laitettu SAABin ja MITSUn yhdistetty vaijeri.



Mutta mutta, taitaa olla aika korjata kurssia projektiautojen suhteen ja kääntää katseeni takaisin nelivetoautoihin ja poistaa Canter parrasvaloista.

Pihanperällä majailee kuusen alla eräs yksilö, avoauto. Ei ei ei, älkää lähtekö vielä, antakaa kun Jonskisetä selittää ensin...



Mitsubishi Pajero 2,6 l lyhyt malli, pressu/muovi/avokatolla. Todettua vikaa ainaskin, että
-polttonestesäiliö vuotaa
-lämpömittari ei toimi
-jarrut jumittaa

Siinä mielessä harvinainen yksilö, että tässä ei ole ruosetta juuri laink. .. ... Höpö höpö, Kori melko mätä (takapuskurista ei juuri mitään jäljellä), jousen kiinnikkeet mädät, runko mätä, bensiinitankki mätä, kolaroitu = vasemmassa lokarissa kolhu mätä. Sentää muovikatto ei oo mätä.

Suunnitelmissa voisi olla ruosteen korjausta, uusi polttonestesäiliö, korin korotusta (ehkä, jos taidot riittää) ja tärkein, mahdollinen moottorin vaihto bensiinistä diiseliin, ei oikeen miellytä 1-2 km testiajo ja litra menovettä, vai voiko tossa mahdollisesti olla joku vika? Kellään kokemuksia Mitsun 2,555 litrasesta 4g54 bensiinimootorista (että kui perso poltoaineelle?)

Jatkuu varmaa sitte ku saa sormet sulaksi ja tunnon takasi Canterin jäljiltä.
Muistu justiisa mielee et ei me Canterista mihikää päästä, pitäähä ne korjaukset maalata, mutta se tapahtuu kun on maalinkuivumisen kannalta suotuisammat olosuhteet, tai jos pääse kaverin luo lämpimään talliin.

Eikä sitte varmaa muuta tälläkertaa, hyvvää viikoloppuu
__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.02.2019, 21:04
Teme_ Teme_ ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 29.04.13
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 2
Perusasetus

Mulla ois samanlaine avo joute

Viimeksi muokannut Teme_ : 06.02.2019 23:25
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 04.02.2019, 22:36
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teme_ Näytä viesti
Mulla ois samanlaine avo joute
Ja sen takia piti ihan kuvien kera, kopsata edellinen viesti?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 05.02.2019, 00:49
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teme_ Näytä viesti
Mulla ois samanlaine avo joute
Kyllä kiinnostaa, missäs päi Suomea se löytyy?
__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 07.02.2019, 22:49
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Auriol90 Näytä viesti
ei oikeen miellytä 1-2 km testiajo ja litra menovettä, vai voiko tossa mahdollisesti olla joku vika? Kellään kokemuksia Mitsun 2,555 litrasesta 4g54 bensiinimootorista (että kui perso poltoaineelle?)
Mulla oli aikoinaan just tollanen ennen kun lopullisesti hurahdin Roovereihin
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3035

Muistelisin että ois hörppiny 12-16 litran välillä satasella, riippuen oliko kaupunki/maantieajoa, nelikko päällä, kesä vai talvi (rengastus), kova pakkanen jne...voi olla että muistan väärinkin
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 10.02.2019, 20:57
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Auriol90 Näytä viesti
Pihanperällä majailee kuusen alla eräs yksilö, avoauto. Ei ei ei, älkää lähtekö vielä, antakaa kun Jonskisetä selittää ensin...

Mitsubishi Pajero 2,6 l lyhyt malli, pressu/muovi/avokatolla. Todettua vikaa ainaskin, että
-polttonestesäiliö vuotaa
-lämpömittari ei toimi
-jarrut jumittaa

Siinä mielessä harvinainen yksilö, että tässä ei ole ruosetta juuri laink. .. ... Höpö höpö, Kori melko mätä (takapuskurista ei juuri mitään jäljellä), jousen kiinnikkeet mädät, runko mätä, bensiinitankki mätä, kolaroitu = vasemmassa lokarissa kolhu mätä. Sentää muovikatto ei oo mätä.

Suunnitelmissa voisi olla ruosteen korjausta, uusi polttonestesäiliö, korin korotusta (ehkä, jos taidot riittää) ja tärkein, mahdollinen moottorin vaihto bensiinistä diiseliin, ei oikeen miellytä 1-2 km testiajo ja litra menovettä, vai voiko tossa mahdollisesti olla joku vika?

Jatkuu varmaa sitte ku saa sormet sulaksi ja tunnon takasi Canterin jäljiltä.
Muistu justiisa mielee et ei me Canterista mihikää päästä, pitäähä ne korjaukset maalata, mutta se tapahtuu kun on maalinkuivumisen kannalta suotuisammat olosuhteet, tai jos pääse kaverin luo lämpimään talliin.
Tuota noin. Antakaa anteeksi, tuota ei varmaankaan sittenkään tapahdu. Nimittäin tuossa perjantain ja sunnuntain välisenä yönä sattui ja tapahtui. Pihalle oli ilmestynyt uusi auto, ja lompsa tuntui olevan huomatavasti kevyempi...



Näillä I /\ asioilla ei sitten ole mitään korrellaatiota keskenään...
.......\/.I

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teme_ Näytä viesti
Mulla ois samanlaine avo joute
Siinä mielessä tää on paljo parempi verrattuna toho toisee
-Polttonestesäiliö ei näytä vuotavan
-Lämpömittari toimii
-Jarrut ei näytä jumittavan
-vähäruosteinen
-Valmiiksi 4d56 2,5 diiseli L200:sesta!!!, otteessa kans
-Jakopäällä ja vesipumpulla ajettu noin 20 000
-Leimaa huhtikuuhun saakka, sai siirtää ilma tarrakilpiä
Mahtavat 33" renkaat (vaikkakin 7-8 mm pintaa jäljellä, mutta saattaapi olla parhaat mitä minulla on ja mihin pudjettini riittää)

Todettua vikaa
-Pieniä ruostereikiä etulokarissa konetilaan päin
-Kattoluukku vuotaa
-"Tsupsuttava" käyntiääni
Syyksi epäilin kannentiivistettä (reikä palotilaan?) joten pikku purgu hommia



Tää näyttää hieman epäilyttävältä, onko siinä reikä?



Jos muute tää on kunnossa (kansi ja lohko ehjä, et pelkkä tiiviste zökö) nii täähä vois olla kohta kunnossa. Jakoremmit vaihan siltikii ku ne on altistunu pakokaasulle, tiiä kuinka kuumalle. Ja siks ku ne on jo valmiiksi irti nii tuntuu hölmöltä olla vaihtamatta.
Pittää kohta ruveta tilailee osia. Kannentiivisteen saatan tilata merkkiliikkeestä timanttitiskiltä. Vai onko noissa suuriakin eroja? (jostai ulkomailta tilatuissa autodoc/alvadi ym verrattuna alkuperäiseen, luultavasti hölmö kysymys. )
__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi

Viimeksi muokannut Auriol90 : 10.02.2019 21:24 Perustelu: Perhana näppäimistö ei aina ota T kirjanta
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 10.02.2019, 21:12
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Ei oo mitsun osista kokemusta, mut välillä tuntuu et autodogista tilatessa saattaa tulla jotain sinne päin
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
korjaaminen, mitsubishi, pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 21:15 (GMT +2).