![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Se on 80 luvun Kempomat 250. Tossa joulukuussa kävin konttorilla kyselemässä kilpiä ja samalla tein tilauksen. Nyt on samanlaiset kilivet ku vuonna 1984, kun tämä timanti rullasi kaupasta ulos. Pakoputkikin on nyt valamis, ennää puutuu lavan kiristäminen ja lokasuojan laitto. Site vois kokeilla naurataa katsastusmiehiä. Nii ja semmone pikku ropleema Pajeron kanssa. Se on ruvennu pitämää naputtavaa äänätä kylmäkäynnistyksissä. Vaikka on ollu johdon päässä. Se naputtaa noin puol minuttia ja sit loppuu, ilma lohkolämppäriä voipi naputella 2 minuuttia. Veikkaan kiertokangenlaakereita. Eli nyt kysynkin kokeneemmilta, mitä tuolle kannattaa tehdä? Joo, laakerit pitäis varmaa vaihtaa, mutta milloin ja miten?
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuli kuvia katellessa omat Ivecon hytin hitsailut mieleen
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Oli vähä puhetta tosta Pajeron oudosta äänestä, epäilin kiertokangenlaakereita.
Lainaus:
Kylmäkäynnistyksen jälkee kuuluu tollane ääni. Ku pata lämpenee tai antaa jenkaa nii ääni häviää, kuten videon lopusta kuuluu äänen kaikkoaminen. Hermot meinaa mennä ku ei tiiä mikä siellä hakkaa. Stetoskoopilla en löytäny äänen aiheuttajaa. Avokattone jatkuu sit ku löyän jonkuu joka vois myydä miulle vähä aikaa, se nimittäi alkaa olla melko lopussa näin keskellä viikkoa. ![]()
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi Viimeksi muokannut Auriol90 : 06.03.2019 20:30 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
männänhelma kun halkeaa pitää joskus ihme ääniä kylmänä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pitää otaa myös huomioo et tän auton venttiilit ja männät on sanoneet käspäivää keskenää.
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Rupeaa olemaan valmista. Lämpimäksi käytön jälkee muutama kannenpultti kiertyi tiukemmalle.
Tässä kunnon kuva koko härvelistä valossa. Jos toho rakentelis vähä pohjapeltiä suojaamaan elintärkeitä osia, laittelis lissää valoja, karjarauta ja katolle valoteline. Kesäks sitte nyysii tosta toisesta pätkästä ton aurinkolipan. Varmaa ekaks toteutuu toi valoteline + karjarauta + valot. Ja kuten taustalta huomaa, sairaus on edennyt jo vakavaksi, pihalta rupeaa tila loppumaan
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Arvometallia piha täynnä.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Hienoa, että muutkin harrastaa timanttivehkeitä.
Mukavaa kateltavaa ja luettavaa.
__________________
![]() Missä kohdin puuhastelu muuttuu hulluudeksi? ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Onko pistehitsi-lisävaruste ? Jos on niin otatko kuvan naamataulun puolelta ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Löysin muutaman videopätkän liittyen Canterii ja toho Pajeroo.
Toi keltane paku toimi elinten luovuttajana Huutonetistä ja Torista uskomattomia löytöjä. Etenkin tuo Shop manual. Viime syksyltä, huoltoauto on kyl erääl taval mukava Lainaus:
En nyt iha varma, mut tossa kuiteki.
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi Viimeksi muokannut Auriol90 : 26.01.2019 20:13 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Siinä kun pääsi töistä teknisten onkelmien johdosta aikasemmi kotiin. Synty eräänlainen ajatus, jonka johdosta kello 16 oli makasiininkujalla kokeilemassa kepillä jäätä.
V*tutus alko olemaa erittäin suuri kun pääsin eräästä hallista pihalle... ![]() Syyksi paljastui jumissa oleva käsijarruvaijeri. Mielestäni Pajerossa on jarrut toteutettu fiksummin, siin ei tarttee napaa purkaa. 10 astetta pakkasta ei oo paljoo, mutta jos erehyksestä sattuu pitämään jalassa turvakärkikenkiä.. Hieman on kylmät. Jospa se rupeis toimimaa lämmön ja WD40 avulla.
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tänään se tapahtui, jumittava käsijarruvaijeri on poistettu ja tilalle laitettu SAABin ja MITSUn yhdistetty vaijeri.
Mutta mutta, taitaa olla aika korjata kurssia projektiautojen suhteen ja kääntää katseeni takaisin nelivetoautoihin ja poistaa Canter parrasvaloista. Pihanperällä majailee kuusen alla eräs yksilö, avoauto. Ei ei ei, älkää lähtekö vielä, antakaa kun Jonskisetä selittää ensin... Mitsubishi Pajero 2,6 l lyhyt malli, pressu/muovi/avokatolla. Todettua vikaa ainaskin, että -polttonestesäiliö vuotaa -lämpömittari ei toimi -jarrut jumittaa Siinä mielessä harvinainen yksilö, että tässä ei ole ruosetta juuri laink. .. ... Höpö höpö, Kori melko mätä (takapuskurista ei juuri mitään jäljellä), jousen kiinnikkeet mädät, runko mätä, bensiinitankki mätä, kolaroitu = vasemmassa lokarissa kolhu mätä. Sentää muovikatto ei oo mätä ![]() Suunnitelmissa voisi olla ruosteen korjausta, uusi polttonestesäiliö, korin korotusta (ehkä, jos taidot riittää) ja tärkein, mahdollinen moottorin vaihto bensiinistä diiseliin, ei oikeen miellytä 1-2 km testiajo ja litra menovettä, vai voiko tossa mahdollisesti olla joku vika? Kellään kokemuksia Mitsun 2,555 litrasesta 4g54 bensiinimootorista (että kui perso poltoaineelle?) Jatkuu varmaa sitte ku saa sormet sulaksi ja tunnon takasi Canterin jäljiltä. Muistu justiisa mielee et ei me Canterista mihikää päästä, pitäähä ne korjaukset maalata, mutta se tapahtuu kun on maalinkuivumisen kannalta suotuisammat olosuhteet, tai jos pääse kaverin luo lämpimään talliin. Eikä sitte varmaa muuta tälläkertaa, hyvvää viikoloppuu
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Mulla ois samanlaine avo joute
Viimeksi muokannut Teme_ : 06.02.2019 23:25 |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Ja sen takia piti ihan kuvien kera, kopsata edellinen viesti?
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä kiinnostaa, missäs päi Suomea se löytyy?
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3035 Muistelisin että ois hörppiny 12-16 litran välillä satasella, riippuen oliko kaupunki/maantieajoa, nelikko päällä, kesä vai talvi (rengastus), kova pakkanen jne...voi olla että muistan väärinkin ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Näillä I /\ asioilla ei sitten ole mitään korrellaatiota keskenään... .......\/.I Siinä mielessä tää on paljo parempi verrattuna toho toisee -Polttonestesäiliö ei näytä vuotavan -Lämpömittari toimii -Jarrut ei näytä jumittavan -vähäruosteinen -Valmiiksi 4d56 2,5 diiseli L200:sesta!!!, otteessa kans -Jakopäällä ja vesipumpulla ajettu noin 20 000 -Leimaa huhtikuuhun saakka, sai siirtää ilma tarrakilpiä Mahtavat 33" renkaat (vaikkakin 7-8 mm pintaa jäljellä, mutta saattaapi olla parhaat mitä minulla on ja mihin pudjettini riittää ![]() Todettua vikaa -Pieniä ruostereikiä etulokarissa konetilaan päin -Kattoluukku vuotaa -"Tsupsuttava" käyntiääni Syyksi epäilin kannentiivistettä (reikä palotilaan?) joten pikku purgu hommia Tää näyttää hieman epäilyttävältä, onko siinä reikä? Jos muute tää on kunnossa (kansi ja lohko ehjä, et pelkkä tiiviste zökö) nii täähä vois olla kohta kunnossa. Jakoremmit vaihan siltikii ku ne on altistunu pakokaasulle, tiiä kuinka kuumalle. Ja siks ku ne on jo valmiiksi irti nii tuntuu hölmöltä olla vaihtamatta. Pittää kohta ruveta tilailee osia. Kannentiivisteen saatan tilata merkkiliikkeestä timanttitiskiltä. Vai onko noissa suuriakin eroja? (jostai ulkomailta tilatuissa autodoc/alvadi ym verrattuna alkuperäiseen, luultavasti hölmö kysymys. )
__________________
............................. Kiitos ja anteeksi Viimeksi muokannut Auriol90 : 10.02.2019 21:24 Perustelu: Perhana näppäimistö ei aina ota T kirjanta |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Ei oo mitsun osista kokemusta, mut välillä tuntuu et autodogista tilatessa saattaa tulla jotain sinne päin
|
![]() |
Luokat |
korjaaminen, mitsubishi, pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|