![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Muistiin HDJ80 1990 puhaltimen moottori motonetistä on 13-1957 ei metallipäätyinen jossa lukee ilmastoituihin malleihin (omassa on jonkinlainen ilmastointi). Tietty ekana ostin väärän kun en katsonut minkälainen mosa on. Helpoiten erottaa mallit siitä että tässä yksi korvake on neliskanttinen. Vaihdoin moottorin koska sirkutti vähän ja oli tehoton. No uusi on hiljainen mutta teho ei kasvanut odotetusti joten kenno varmaan tukossa. Se sitten varmaan onkin tosi helppo putsata ja vaatii varmaan koko kojelaudan räjäyttämisen? Leimailin auton tossa joulukuussa ja vaihdoin alle taas 35". Positiivista on ettei nyt woblaa kun arvoin renkaat uuteen järjestykseen. Epäilen ettei BL vanteet ole ihan pyöreitä koska toisessakin sarjassa samankaltaista ongelmaa yhdessä vanteessa. Nyt kun vielä sais noin 35 otteeseen niin ei tarvis henkensä uhalla taistella erilaisten kusisten leimarenkaitten kanssa. Tänäkin vuonna kävi perinteiset ja etukumi jysähti motarilla, mukava oli vaihtaa aamuruuhkassa tienpuoleista rengasta. Onneksi piennar oli niin leveä että auto mahtui siihen täysin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Puuilossa oli boschin navigatoreita poistossa joten laitoin sellaset keulalle. Minkähänlaiset nää olis xenoneilla? Täytyy kattoo vielä jos nää sais roikkumaan alas tosta yläputkesta että saisi enemmän sisään. Nyt tulee vähän ulos puskurista.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Seuraava rojekti on makuulaveri/safari kamoille paikat konttiin. Tulee kaksiosainen että saa takapenkit tarvittaessa käyttöön. Takapenkit käännetään pystyyn ja laitetaan jatkopala putkirunkoa perään niin tulee sellainen tila että mä mahdun just nukkumaan melkein suorana niin että pää on vähän pystyyn käännettyjen penkkien päällä. Jatkopalan levy pitää olla irtonainen, saranoilla tai jollain muulla pikakiinnityksellä. Sitten voisi vararenkaan vetää liinalla kii penkin rautoihin lattiassa. En tahtoisi poistaa penkkejä edes reissulle että ne on nopeasti taas takaisin käytössä. Katotaan minkälainen tulee ekasta versiosta ja jalostetaan tarpeen mukaan. Tuossa oli vaatimuksena että 35x12.5 vararengas menee alle ja siihen perään 2 x werhmacht alumiinilaatikot ja jotain muuta. Vararengas, jerry ja lifti saattaa joskus mennä erilliseen swingitelineeseen ulos mutta sitä ei vielä suunniteltu. Sitten vapautuisi paljon tilaa sisältä.Takaosaston levy on 134cm leveä, sen saa vielä suoraan vedettyä ulos. Sivuilla pienet raot mutta varmaan sinne tulee isommat hole ja luukut josta saa tavaraa pyöränkotelon päälle. Lifti pitäs saada ehkä tohon kehikon ulkopuolelle pyöräkotelon päälle jotenkin pitkittäin. Komuutti pitää saada nopeasti ja helposti purettua pois joten kiinnitykset vielä suunnitteilla. Erillinen etuosa varmaan tulee jollain pultti siipimutteri pikakiinnityksellö mutta pitäs koko höskä saada vedettyä lattiaan kiinni. Täytyy kokeilla jos kestäis niin että vetää kehikon rungosta vaikka pikkuliinan sikaosaston penkkien rautoihin pyöräkonteloiden päälle ja edestä penkkien kiinnikkeisiin.Pitäisi vielä ottaa huomioon kylmälaukku, jerrykannut yms. mutta ne saa olla laverin päällä tai alla miten mahtuu, tutkin jos päällilevyyn voisi tehdä erillisiä luukkuja jota kautta saisi kamaa sullottua lavetin alle. Varapyörän ympärillä ja sisällä kun on paljon turhaa tilaa. Pitäisi kuitenkin varaosia saada kyytiin vähintää takakardaani, varamurroksia,tikkuja, vinssin osia jne. Aloin tekemään runkoa 25x25x1,5 huonekaluputkesta kun sitä oli sopivasti -50% saatavilla. Laskeskelin että menee helposti jotain 16 metriä putkea jos tekee kestävän. Etuosaa voisi tosin keventää mutta tutkitaan miten toimii. Tarkoituksena olis jättää sivuoville leveyssuunnassa tilaa että olisi helpompi nousta autoon ja poistua sieltä. Sitten puuttuisikin vaan joku planari tai kiinanlämmitin niin olisi hyvä nukkua autossa. Laittaisin jo 150e kiinalaisen tilaukseen mutta miten sellaiseen saisi ajastinkellon tai kännyohjauksen? Lisäksi lämmittimen asennuspaikka on kysymysmerkki, mahtuuko taakse sivukoteloon vain minne se pitäisi piilottaa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä meininki päällä. Pitäis kans alkaa reissu Patukkaan duunaan peräosastolle laveria. Tänään valikoin 4x4 Partsin Jarnon kans jouset ja iskarit alustaan.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tankissa tuntui olevan aika paljon alipainetta ja tutkin huohotusta joka olikin vähän tukossa.Letku menee rungon sisään ja yllättäen letkun pää oli täynnä mähnää.
Sitten ACSD pois ja peitelevy tilalle. Tämän poistin koska mielestäni kuului jotain tikitystä kierroksilla ja muutenkin pahamaineinen mokkula joka voi hajottaa koko pumpun. Vesiletkut yhteen u-putkella.Täytyy tutkia voiko tulpata suoraan lohkon lähdöt. Ton verran lähti rojua ja vielä on yksi alipainehässäkkä kiinni jolle kellon letku menee. Täytyy tutkia mihin se menee ja mikä sen funktio on kun siinä on sähköjohdotkin. Viimeksi muokannut mikjus : 05.02.2019 10:29 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
peura bj safaripeli | lampola | Maasturiprojektit | 14 | 03.04.2015 23:37 |
toyota hj 80 full time wd v. 1990 | lelu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2012 13:00 |
Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli | 0201346 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.09.2011 12:03 |
Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti | helenal | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.11.2009 18:08 |
Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) | pasleh | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.06.2009 19:24 |