![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei aloite tuota tarkoita, tarkoittaa vain ylimääräisen raippaveron poistoa mutta nuin se halutaan vääntää eli oletusarvoisesti tässäkin ihmiset jo luovutti kun ei "mikään auta kumminkaan". Outo kansa on suomesta tullu, mihinkään ei enää laiteta hanttiin vaan kaikki sonta hyväksytään mitä keksitään työntää kurkusta alas ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En kyllä pätkääkään tajua miten "raippavero" https://fi.wiktionary.org/wiki/raippavero polttonesteisiin liittyy, vaan enpä montaa muutkaan asiaa joita porukka pitää vaikkapa ihan vitun hyvinä... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Niin, eihän verotus millään voi vähentyä. Ei edes väli-aikaiseksi aikanaan mainostettuja ole poistettu..
Meillä menee niin hyvin, ettei valitetakaan näistä kun pikkuporukoissa ja nettipalstoilla. Rahat pois vaan tyhmiltä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nyt meni Lerssinen samaan mihkä moni muukin tuon aloitteen allekirjoittanut. Kuten taren laittamassa linkissä selkeästi osoitetaan ja sama osoitetaan myös tuossa aloitteessa. Käyttövoimaveron keräämisen ansiosta diesel on halvempaa. Mikäli käyttövoimaveroa ei kerättäisi ja diesel olisi samoin verotettua kuin bensa meinaisi se että diesel olis tankilla vielä sen noin 26 senttiä kalliimpaa eli paikotellen melkein sen 2€/litra.
Aloite on muutenkin erikoinen kun perustelu poistolle on se että käyttövoimaveron keruu ei toimi, kuitenkin aloitteessakin todetaan dieselin olevan kevyemmin verotettua eli käyttövoimavero toimii niinkuin suunniteltu. Tässä tärkeää on tietää miksi käyttövoimaveroa kerätään. Edit. Näköjään on se käyttövoimavero noussut viime katsomisesta sen verta että vasta yli 25tkm ajolla alkaa kuittaantumaan. Olisikin hieno jos tässä maassa joskus veroja poistettaisi, mutta kyllä tyyli tuntuu olevan keksiä niitä kilvan lisää. Se olisikin hieno kun vähän kansa älähtäisi ja tämä kiusanteko loppuisi. Tosin jos valtion talous on tosiaan sillä tolalla mitä annetaan ymmärtää niin tulo/meno suhdetta ei ole varaa heikentää, eikä kukaan halua että leikataan. Sittenhän se verotus nousee... Viimeksi muokannut Hcet : 14.11.2018 19:21 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikä niinkuin nyt että tuo paskavero pitää maksaa ajo autolla tai ei. Tuolloin voisi ihmisillä olla isojakin henkilödiiseleitä pihassa joilla ajetaan silloin kun on tarve, ilman turhaa paskaveroa. Samalla voisi nämä maastureiden huoltoauto/pakettiauto pelleilyt poistaa sen siliäntien Viimeksi muokannut Mika_T : 14.11.2018 19:01 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ei mitään järkeä jos autoa kuitenkin tarvii viikoittain.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Älkää unta nähkö....
...että autoilu Suomessa halpenisi...!
![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jos nyt sitten ajatellaan että dieselin hinta nousisi vaikkapa tämänhetkisestä 26 senttiä litralta, niin prosenteissa se olisi jotain 17% luokkaa jos lähtökohtana olisi 1,50€/ litra.
Kun sitä sitten vertaa siihen, että polttoainekulut logistiikkapuolella on vähän kuljetetusta tavarasta yms. riippuen jossain 15-25% luokkaa koko logistiikan kuluista, niin vaikutus kuljetuksen kokonaiskuluihin olisi lopulta kohtalaisen pieni. Jos lähetys nyt maksaisi vaikkapa 10€, siitä olisi 2,5€ polttoainekuluja. Siihen osuuteen kun lisätään 17%, polttoainekulut olisi 2,93€ -> kuljetuksen uusi hinta olisi 10,43€. Eli hinta olisi kohonnut huimat 4,3%. Ei taida monen yksityisen taloutta kaataa, ja jos firma käyttää paljon kuljetuspalveluita niin tuohan nyt käytännössä siirtyisi kuluttajille maksettavaksi. Jos ajat 9 litraa satasella kuluttavalla parin tonnin kokonaismassaisella dieselhenkilöautolla (= käyttövoimavero 401,50€/ vuosi) verovähennyskelvottomia yksityisajoja vaikkapa 45 000km vuodessa, niin ajoneuvovero laskisi nykyisestä 401,50€. Vastaavasti jos dieselin hinta nousisi sen 26 senttiä per litra nykyisestä, niin polttoainekulut kasvaisi tuolla kulutuksella 1053€ vuodessa nykyisestä. Eli tulisi se 650€ vuodessa lisää maksettavaa mikä sinällään on paljon - tämä kuitenkin siis vain jos et ole oikeutettu verovähennyksiin ajoista. Harva kuitenkaan kurvailee vuodessa kymmeniätuhansia kilsoja ihan vaan huvikseen, vaan isot ajokilsat liittyy työhn, joten joko ne on firman kautta osiltaan alv.- vähennyskelpoisia tai sitten saat niistä verottajalta matkakorvauksia työmatkaperusteisesti. Lopputulemana se että ajon hinta ei kasvaisi nykyisestä juuri lainkaan tai ei yhtään. Jos taas auto kuluttaisi vaikka 5 litraa satasella dieseliä, auto painaisi max. 1500kg ja kilsoja esim. 20 000km vuodessa, niin dieselvero olisi 301€ vuodessa. Kulutus vuodessa 1000 litraa dieseliä, eli maksaisit polttoaineesta nykyiseen verrattuna 260€ enemmän. Kun käyttövoimavero poistuisi niin lopulliseksi tulokseksi jäisi se että ajaisit 41€ vuodessa halvemmalla. Suomeksi sanottuna helvetinmoinen meteli varsin pienestä asiasta. Kulut voisi ihan oikeasti maksaa sen mukaan mitä tuote oikeasti maksaa ja paljonko sitä käytetään. Jos kauheasti pelottaa se että firman ajot olisi kalliita, niin ei muuta kuin miettimään systeemiä millä firman ajossa polttoainekulut olisi paremmin vähennyskelpoisia kuin nyt. Toi käyttövoimamaksu on oikeasti niin saatanan teennäinen ja typerä että ei siinä ole mitään järkeä. Yksityisautoilun kulut pitäisi mennä puhtaasti sen mukaan paljonko auto vie, ja yrityspuolella kuluja voitaisi tarvittaessa kompensoida niin että se ottaa huomioon minkä tahansa polttoaineen/ käyttövoiman tahansa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/...5-ae3f9e8ec37e |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä että edes joku osaa ilmaista mielipiteensäkkin
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mutta ei meillä suomessa. Korottakaa vain, me kyllä maksetaan
![]() ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Pakko maksaa tai jää tili laihaksi...
Mutta mitähän politiikkaa tähän tämän hetkiseen hinnoitteluun liittyy? On sen verta isot erot, eikä kukaan voi montaa säiliöllistä tappiolla myydä, eikä siinä oikein ole ideaakaan. Jos pitäisi heittää joku salaliittoteoria, olisi se että bernerskän hellä ohjaus on toiminu, että saataisiin dieselillä ajo tuntumaan kalliilta....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Mites, saako esim. fransmannit yrittäjät vähentää alvit poltto-aineista?
Vois kuvitella, että nämä vähennykset poistettaisiin tässäkin maassa, vois ruveta yhtenäisemmäksi autoilijat. Tottakai nekin verot maksais normi palkansaaja lopulta... |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Kuka oikeasti luule että autoiluun liittyvät verotukset ovat EU-alueella kaikille samat???
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Asiaan liittyen, ei dieselmoottoriset autot ole tekemässä kuolemaa kuten monet luulee. Eli pelikenttä on taas auki.....
https://www.tekniikkatalous.fi/tekni...emasta-6722673
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Bensan ja Dieselin hinta | Offijepe | Chit-Chat | 2 | 07.11.2017 19:47 |
Ostetaan GM 6.2 dieselin syöttöpumppu | AnttiPerkele | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 03.08.2016 06:25 |
6,2 dieselin polttoainesuodatin? | blazer | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.11.2012 18:26 |
dieselin hinta! | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 5 | 29.03.2010 15:40 |
Dieselin lisäöljyäminen | L-200 | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 25.03.2005 22:32 |