Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.10.2018, 19:26
Ruusulehto:n Avatar
Ruusulehto Ruusulehto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 332
Perusasetus

Yksinkertaisesti se traileri siirto on semmosta puljaamista ettei kiinnosta. Ja toki kilpailupaikalle auto siirtyy trailerilla, mutta se on eri asia pakata auto ~200km siirtymää varten, kun 2km siirtymää. Tämä offtopik voidaan lopettaa tähän eikä sotketa asiallista topikkia enempää.

__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.

Viimeksi muokannut Ruusulehto : 15.10.2018 19:28
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.10.2018, 19:45
Tönssi Tönssi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.06.11
Sijainti: Heramäki
Viestit: 256
Perusasetus

Miten jos ulkomailla katsastetut on suoraan avoimessa luokassa ja kuten muutama vuos sitten turaoffissa oli yksi virolainen tiimi tr-1 luokan jimnyllä?? Ennemmin luokkajako tehtävä teknisillä muutoksilla kuin vetoamalla tieliikenne katsastukseen. Esim orbi ohjaus= avoin luokka,
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.10.2018, 20:19
ika ika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.14
Sijainti: Varsinainen Suomi
Viestit: 283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tönssi Näytä viesti
Ennemmin luokkajako tehtävä teknisillä muutoksilla kuin vetoamalla tieliikenne katsastukseen.
Se olis kiva.
__________________
Vannepaja Offroad Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.10.2018, 17:14
mobil2 mobil2 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 21.01.09
Sijainti: ruukki
Viestit: 684
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusulehto Näytä viesti
Yksinkertaisesti se traileri siirto on semmosta puljaamista ettei kiinnosta. Ja toki kilpailupaikalle auto siirtyy trailerilla, mutta se on eri asia pakata auto ~200km siirtymää varten, kun 2km siirtymää. Tämä offtopik voidaan lopettaa tähän eikä sotketa asiallista topikkia enempää.
Täytyy kyllä itse todeta että oli suorastaan rentouttavaa siirtää välit kuorkilla

tv Team Rapakko
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.10.2018, 19:07
Fend Fend ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.04.12
Sijainti: Vuolijoki, kallionperä (kajaani)
Viestit: 88
Perusasetus

Haluaisin kisata jatkossakin


Muistakaa myös se että kuinka moni jättää osallistumasta sääntö muutoksien takia miten kävi kun avoin/punakilvet kiellettiin? Nyt on kumminkin harrastaja määrät kasvanu avoimessa luokassa et jos nyt palstalla muutosten perään huutavat saavat kaiken läpi nii tulevatko ees itse kisamaan vai löytyykö uusia tekosyitä olla osallistumatta...

Tiimin toiminta on aina turvallisempi mitä useampi selvä henkilö on mukana tuo 2 hengen tiimirajoitus on aivan älytön sikäli kaikille pitää olla kunnolliset paikat autossa.

Portaali keskustelu on osallistuja määrientakia aika turha koska suuri osa autoista on avoimessa jo muunkin syyn takia ja isopyöräisissä vapautuisi muutama kisanumero joka johtais siihen että avoimesta tulisi suurin luokka ja sillon kisat pitäisi järjestää huomioiden avoin luokka!?

Nyt on paljon väkeä jotka käy ajaan yhdenkisan millä saataisiin nämät ajamaan se toinen ja kolmas kisa? Pitäisikö osallistumis kannustuksia parantaa?

Miten kisojen aikataulutus kai kesälläkin voi kisata niin että olisi järkevästi kisojen välissä aikaa korjata/huoltaa kalustoa? Kisojen väli min kk?
__________________
Kaikki on MAHDOLLISTA tai ainaki MELKEIN
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.10.2018, 21:15
mobil2 mobil2 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 21.01.09
Sijainti: ruukki
Viestit: 684
Perusasetus

Tiimin koko


Vielä tuohon tiimin kokoon 3henk on paljon turvallisempi kuin 2hen esim kuvien
otossa joita otetaan aika paljon et aika suuri merkitys turvallisuuteen!!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.10.2018, 10:09
NKH:n Avatar
NKH NKH ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.12.04
Sijainti: Pälkäne, Finland.
Viestit: 1.685
Perusasetus

Ajatelmia


Mönkijäluokka ennallaan, 2 konetta tiimissä ja UTV:t edelleen autoluokkaan. Toimii nykyisillä säännöillä hyvin kun kilpatiimejä ~15kpl

Autot pikku luokka - edelleen rengaskoon mukainen luokkajako, jos autoon tehty merkittäviä muutoksia mm. vaihdettu porttaaliakselit, hydrauliohjaus > siirto Avoimeen.

Autot iso luokka - pitäisikö max. rengaskokoa jopa hieman pienentää tasapuolisuuden nimissä esim. 37" tai 38"? Jos autoon tehty isompia muutoksia mm. vaihdettu porttaaliakselit (pl. autot joissa tehdasasennuksena mm. Volvo ja UAZ), hydrauliohjaus tms. muutoksia mitä ei saada Suomen lainsäädännön puitteissa muutoskatsastettua tieliikennekäyttöön yleisesti > siirto Avoimeen.

Avoin edelleen ns. avoin kilpailuluokka kaikille muille autoille, rengaskoko vapaa, rakenteelliset muutokset vapaa, akselimuutokset vapaa. Trailerisiirto jos ei kilvissä/katsastettu. Jos järkevällä säädöllä suunnistuskisat saadaan jonkun organisaation alle jolloin punakilpien saaminen kilpailun ajaksi mahdollistuu niin siirtymät saisi mennä ajamalla kunhan kisakatsastuksessa on todettu jarrut toimiviksi ja autosta löytyy tieliikenteessä tarvittavat valot ja vilkut jne.

Autoluokissa vähintään 2 henkilöä maksimissaan 3, kaikille täytyy löytyä istuin ja turvavyö > muuten pakollinen trailerisiirto alueiden välillä! Tottakai useampi henkilö tiimissä helpottaa ja nopeuttaa kilpailun etenemistä huomattavasti mutta se ei ole tuloksien suhteen ratkaisevaa niinkuin tällä kaudella nähtiin mm. Riisipere O-RC, 2 henkilöllä siihen rastilla olon turvallisuuteen täytyy vain panostaa enemmän, käsijarrun on syytä toimia ja vinssillä varmistetaan auton pysyminen rastilla kuvan oton ajan. Yli 3 henkilöä tiimissä menee jo liian epäreiluksi niitä kohtaan jotka ajavat kahdella hlöllä ja tuo taas ylimääräisiä henkilöitä rasteille pyörimään.

Eniten kiinnittäisin huomiota cup-pisteiden laskentaan, kuluvan kauden tuloslistaa kun tarkkailee niin siellä on mielestäni nyt jo liikaa näitä yhden voiton tai yhden kakkossijan "ryövänneitä" eli tiimi joka on ajanut kauden aikana vain sen kotikisan tutuissa maastoissa tai tiimi joka on ajanut kaksi voitokasta kilpailua mutta molemmat eri luokissa. Näistä täytyisi päästä eroon ja säilyttää cup sellaisille jotka kiertävät kauden läpi.

Ehdotus cup-pisteiden laskentaan: pidetään ennallaan säädös cup-tuloksien laskennasta 3/4 tai 4/5 eli edelleen voisi jättää sen yhden kisan kaudessa väliin sen vaikuttamatta kauden tulokseen MUTTA cup-pistelaskentaan päästäkseen tiimin on ajettava vähintään kaksi kilpailua kaudella samassa luokassa. Tällöin jäisi nuo "ryövärit" pois cup-tuloksista vaikka palkintopallilla olisivatkin yhdessä kisassa. Ajantasainen cup-tilanne saataisiin tietoon kauden viimeisen kilpailun ilmoittautumisajan sulkeutumisen jälkeen millä saataisiin mahdollisesti lisää tavoiteltavaa vielä sinne viimeiseenkiin kilpailuun!

Tuossa aiemmin oli tullut pari kommenttia siitä että autot autoluokissa ja mönkkärit mönkkäreissä, me lähdettiin viime vuoden Turaan ja tähän kauteen ajamaan mönkkäreillä avoimeen koska oli tiedossa että tulemme ajamaan kilpailuja myös 3hlö tiimillä halukkaiden ajoparien puuttuessa. Tuloksellisesti siitä ei merkittävää haittaa avoimen autotiimeille ollut kun tämän kauden kaikki kisat olivat enempivähempi ns. autokisoja, todella paljon rasteja mitkä oli sijoittelun tai rastinarun lyhyydestä johtuen kolme kertaa nopeammin haettu autolla kuin mönkkärillä. Tuo 3 mönkkäriä tiimissä mahdollisuus olisi kuitenkin hyvä saada säilytettyä ja siten ottaisin kehityspöydälle tuon safariluokan. Safari jokaiseen kilpailuun, edelleen lähinnä lajiin tutustuville mutta myös hupiajelijoille eli tänne saataisiin tiimit jotka tietävät ajavansa kaudella vain yhden kisan, mönkkäritiimit 3:lla koneella, tiimit jotka lähtevät kilpailuun makkarapakettien kanssa vähemmän hampaat irvessä. Kilpailun pisteet lasketaan, kärkikolmikko pääsee palkintopallille ja saa jonkun pienen muistopystin kisasta mutta luokassa ei lasketa cup-tuloksia. Safariluokkaan voisi kehittää joihinkin kisoihin myös mahdollisuuden kuorma-autoille, kilpailut joissa tilava yleisöalue esim. hiekkamonttu tms. Kuorma-autot saisi käydä rastialueella ajamassa tiettyyn kellonaikaan kilpaluokkien jälkeen, tällä saataisiin varmasti yleisöä lisää ja viihtymään jolloin paikallisten järjestämä makkaranmyynti virkistyy entisestään ja siitähän seuraa pelkkää hyvää paikallisten yhteistyökumppaneiden ja kilpailun mahdollistavien tahojen suhteen!

Tänä vuonna kuului maastossa yllättävän paljon haikailua vanhan cupin pitkien kisojen suhteen, yleisesti syynä pitkien kisojen poistumiseen tunnuttiin pidettävän mönkkäreiden mukaantuloa.. Tämän kauden kisoissa ainakin oli niin paljon ajettavaa että hyvinkin olisi voinut olla pidempiäkin kisoja, Oulussa Riisipere kerkesi kiertään kaikki alueet läpi ja Turassa Pulu haki kaikki saatavilla olevat rastit mutta muita tiimejä ajatellen ainakin Oulun ja Mikkelin kisoissa oli potentiaalia vaikka siihen 20-24h kisaan kunhan ajoalueet on auki pidempään.
Yksi pitkä kisa kaudessa voisi tuoda mukavaa vaihtelua niinkuin Honkakoski 2015.

Kilpailuiden järjestäjiltä toivoisi vielä hieman enemmän mietintää yleisön suhteen tietyillä alueilla, yleisökarttaan vois jättää vallan merkitsemättä sellaiset kilpailualueet missä yleisöstä on selkeästi haittaa ja sen myötä yleisölle itselleen vaarallista olla kilpailijoiden lähellä. Pahemmat yleisöalueet tulisi siimoittaa ja ohjata yleisö turvallisille katselupaikoille. Vieläkin kauhukuvia siitä Ähtärin yleisöalueesta missä yleisöä poukkoilee polvia myöden lumessa kallion päällä kilpailijoiden seassa, olosuhteissa missä vain isopyöräinen auto pääsee etenemään ja sekin vain kaasulla vauhdin kanssa hyppien toista metriä sivulta toiselle kun saa pitoja kivistä...
__________________
ATV Off-Road Racing Team - ATVP Tonnikeijut >>> www.facebook.com/atvptonnikeijut <<< Tykkää, tökkää ja jaa - määkin tykkään!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.10.2018, 11:48
TeamPuLuKikka TeamPuLuKikka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.01.18
Sijainti: Masku
Viestit: 16
Perusasetus

En päässyt tuonne Sammy`sin sivulle kirjoittelemaan ajatuksiani niin kirjoittelenpa tänne kun ei täällä kovin moni ole vielä kantaa ottanut ja ehdotuksia laittanut mönkijäluokan muutoksiin.

En ota kantaa autoluokkien mahdollisiin sääntömuutoksiin, koska en todellakaan tiedä niistä mitään, mutta muutaman ajatuksen joita olen kaudenkin aikana myös ääneen sanonut mönkijöiden sääntömuutoksista, ajattelin tähän laittaa. Edelleenkään en ole yhtään kisaa itse ajanut, mutta sivusta niitä seurannut ja välillä hyvinkin läheltä

- Se että mönkijöihin perustettaisiin parin hiljaisen vuoden jälkeen jälleen Orkkis ja Pro-sarja...Tällä hetkellä mönkijätiimejä jotka kisaa kauden aikana Cupissa enemmän kuin 1-2 kisaa on alle kymmenen. Turassa oli hienosti 22 tiimiä, mutta jos nämä aktiiviset Cupin kiertäjät laitettaisiin kahteen eri sarjaan vois olla, että toisessa sarjassa ei saataisi aina edes podium palleja täyteen palkintojen jaossa. Siksi olen ehdottanut että esim. jos kaudessa olisi 5 kisaa näistä vähintään yksi, mielellään kaksi kisaa ajettaisiin Pro-säännöillä. Saataisiin haastetta konkareille ja tulokkaat pääsisivät kokeilemaan myös sitä kahden koneen rastille vientiä. Cupin lopullisissa tuloksissa otettaisiin huomioon esim. vain toinen kisa, mutta ainakin toinen Pro-kisa siis tulisi ajaa, jotta voi Cupin sijoituksista kisailla.

-Sitten tuohon että mönkijätiimit eivät saisi ajaa Avoimessa. Ymmärtäisin oikein hyvin autotiimien kannan tähän jos näitä mönkijätiimejä olisi useita ollut Avoimessa luokassa. Menneellä kaudella taisi olla yksi joka ajoi useamman kisan. Tuskin heistä siellä haittaa on ollut, vai? Samat rastit hakevat ja mitä olen kuullut, niin aika moni rasti on ollut autoilla helpompi noutaa kuin mönkijällä ja osa taas toisin päin.

Itse puolustaisin edelleen sitä että jos mönkijätiimissä on 3 kilpailijaa, tämä tiimi saisi ajaa Avoimessa. Nyt on jo kuulunut huhuja että joistain "vakio" mönkijätiimeistä toinen kuljettaja olisi jäämässä "tauolle", mutta toinen haluisi jatkaa kilvan ajoa. Epäilen ettei tiimi joka ottaa mukaansa tämän "yksinäisen suden" kolmanneksi kuljettajaksi, halua siirtyä sen takia safariin ajelemaan. Eikö olisi tärkeää pitää jokainen lajista innostunut mukana touhussa? Enkä usko että mönkijätiimit kauheasti lisääntyisivät avoimessa tulevaisuudessakaan. Voin olla pahasti väärässä, mutta tämähän on vain minun veikkailua ja ajatuksia.

- Täällä jo heitettiin ajatusta noista pitkistä yön yli kisoista. Edes yksi sellainen kaudessa olisi ainakin meidän tiimin mieleen. Muutenkin kisat jotka menevät "nopeuskilpailuksi" eivät ole mielekkäitä. Olisi hienoa jos kilpailut ratkaistaisiin hyväksytysti haettujen rastien määrällä, eikä sillä kuka ajaa koviten. Välillä maastossa näkee aika vaarallisia tilanteita johtuen juuri vauhdista, kun se mönkijä ei aina olekaan enää ihan hallussa. Näemmä niitä kisoja voi voittaa rauhallisemmallakin tahdilla

Safariluokka tulisi ehdottomasti säilyttää, sillä se on loistava mahdollisuus uusien kuskien tulla kokeilemaan lajia ja sitä kautta vaikka innostua siirtymään muihin luokkiin. Mikäli Avoimen sääntöjä muutettaisiin niin ettei mönkijätiimit voi siellä ajaa, ehdottaisin että safariluokan sääntöjä muutettaisiin niin, että se ajetaan joka kilpailussa, täyspitkänä kisana ja sen tulokset lasketaan kuten nytkin, mutta myös siellä päästään nousemaan podiumille ja hienojen palkintojen makuun kuten muissa luokissa.

Ennen kaikkea olisi tärkeää et kisat käydään turvallisesti, reilusti ja rehdisti ja saataisiin kaikki mahdolliset uudet harrastajat mukaan touhuun sekä saataisiin kaikki "vanhat" konkarit pidettyä mukana tekemällä mielenkiintoisia kisoja niin kisailijoille kuin meille "sivusta" seuraaville katsojille/yleisölle. Kaikkia ei voi miellyttää, mutta yritetään edes
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.10.2018, 15:11
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

HaMu:n alaisuuteen liittyminen olisi mielstäni hyvä asia. Tosin, silloin jokainen kisanjärjestäjä joutuisi hakeutumaan HaMu:n jäseneksi, onkohan millainen kustannus? Noissa siirtokilvissä on sellainen etu:
Ajoneuvolain 66 f §:n 2 momentissa tarkoitettu siirtolupa voidaan antaa hakemuksesta ensirekisteröimätöntä tai liikennekäytöstä poistettua ajoneuvoa varten seuraaviin käyttötarkoituksiin:
4) Suomessa rekisteröidyn ajoneuvourheilun valtakunnallisen keskusjärjestön kilpailukalenteriin kuuluva kilpailu;
Huomattava on, että poliisiilla on yhä oikeus puuttua suomessa rekisteröityijen ja katsastettujen autojen liikenne kelpoisuuteen tienpäällä. Pahimpana skenaariona olisi, että poliisi järjestää ratsian ajoalueen siirtymällä ja kilvet saattaa lähteä liian isoista renkaista tai lisävaloista! Mutta, siirtoluvalla ajettaviin kilpa-ajoneuvoihin eivät voi puuttua!

Luokkajaosta sen verran, että jos 4 autoluokkaa, vähä sen vanhan cupin mukaan.

Orginal: rekisteröidyt,katsastetut, renkaat max 31, Korotus max 75mm. Vierasmoottorit sallittu, mutta hyväksytysti muutoskatsasatettu samoin kun alusta muutokset, jos jousituksen tyyppi muutettu. Siirtokilvet ei sallittuja.

Pieni: Kuten nyt, mutta siirtokilvet mahdoliseksi

Iso: max rengaskoko 39.5 tai porttaaleilla pienempi. Siirtokilvet mahdollisia.

Avoin: Kuten nyt, mutta KAIKILLA trailerisiirto tai kaikilla siirtokilvet, jos ei rek ja katsastettu, siirtymät ajaen.

Safari tietysti mukaan tapauskohtaisesti, mutta siinä sitten traileri siirto tai katsastettu ajoneuvo. Lisäksi safarin ajoaika voisi olla lyhempi, eli lähtö +1h ja maaliintulo -1h. Orginal luokka voisi olla edullisten kustanusten takia, eli autot lähes suoraan arkikäytöstä pääsee mukaan, vinssi ja halvat 31" alle. Vaikka vielä Retro tyylin "vain yksi vinssi sallittu, vetosuunta vapaa"

Sitten se pilkun..a osuus, nykysäännöissä:
Mikäli alueella on siimoin merkittyjä alueita, ei siimojen läpi saa ajaa eikä rastia tavoittaa siiman väärältä puolelta (rikkeestä seuraa kilpailusta sulkeminen). Siiman alta saa vinssata, ellei toisin ole mainittu.
- Jos kuitenkin saisi vinssata sekä ylä, että alapuolelta?
- Muutama tilanne on ollut, että siima on samassa puussa kun rasti, mistä silloin tietää kummalta puolelta...tai no tietää kyllä mutta onko sääntöjen mukaan oikeaa ja väärää puolta?

Lisäys ehkä niin, että "...Jos karttaan merkitty kielletty ajoalue on lippusiimoin, tai muutoin selkeästi maastoonmerkitty, tai sen erottaa ajoalueesta rakennelma, kuten aita, tie tai sähkölinja ei kielletyltä ajoalueelta saa vinssata ts. kiinnittää vinssiä alueen sisällä olevaan pisteeseen/ puuhun.
- Selvennettynä, kielletty tai ulkopuolinen alue ei ole kilpailuun kuuluva aluetta, käyttölupaa ei ole ja estetään puuvauriot yms. Samoin vaaralliset tiennyli vinssaukset.

Edit: Olisi myös hyvä saada selkeät säännöt siihen, millaisia rangaistuksia annetaan, ainakin yhtenevät. Eli jos vaikka ajoalueelta hakee rasteja sen sulkemisajan jälkeen tai jos ajoneuvo joudutaan ajamaan tai hinaamaan vaurion takia, lyhintä (ainoaa) mahdollista reittiä lippusiimojen ali. Myös ulkopuolisen avun käyttö lyhyeen siirtoon/hinaukseen, eli oman huoltoauton, katsojien tai järjestäjien apu sallittu, jos ajoneuvo VOI aiheuttaa vaaraa yleisellä tiellä muulle liikenteelle tai estää muiden kilpailijoiden kulun ajoalueella, ei yksittäiselle rastille.

Edit2: kaikissa luokissa miehistöön kuuluvat kilpailijat saavat siirtää huoltoauton ajoalueiden välillä.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 17.10.2018 15:44
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.10.2018, 17:33
ika ika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.14
Sijainti: Varsinainen Suomi
Viestit: 283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NKH Näytä viesti
Autot iso luokka - pitäisikö max. rengaskokoa jopa hieman pienentää tasapuolisuuden nimissä esim. 37" tai 38"?
Tälle kannatusta. 37" olisi varmaan ihan sopiva.

Ja jos ei porttaaleita haluta aina avoimeen, niin niille max rengaskoko -2" kaikissa luokissa. Kuten mikaelt myös ehdotteli.
__________________
Vannepaja Offroad Team
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.10.2018, 13:48
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 724
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ika Näytä viesti
Tälle kannatusta. 37" olisi varmaan ihan sopiva.

Ja jos ei porttaaleita haluta aina avoimeen, niin niille max rengaskoko -2" kaikissa luokissa. Kuten mikaelt myös ehdotteli.
37" rajalle ääni. 35" on ehkä yleisin rengaskoko. Nyt se on pienin, millä joutuu isorenkaisiin. Yleisimmän rengaskoon olisi hyvä olla sallitun rengaskokoalueen keskivaiheilla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Eurotrial 2019 Suomi (9-11.8.2019) sirP Tapahtumat 76 17.08.2019 18:20
Käsijarru säännöistä Suunnistus/ Trial murkula_ Tekniikka & Jutustelu 18 10.11.2011 20:13
Off Road suunnistus säännöistä ? xJ-4x4 Tekniikka & Jutustelu 2 13.09.2009 17:44
Suunnistus säännöistä-09 KössiKenguru Tekniikka & Jutustelu 59 17.06.2008 16:33
suunnistus säännöistä (ohjaus) KössiKenguru Tekniikka & Jutustelu 45 21.01.2008 13:20


Sivu luotu: 04:27 (GMT +2).