![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Viimeiset muutama vuotta on saanut käytännössä joka kisassa kuulla kilpailijoiden keskuudessa juttuja luokkajaosta ja kaluston kuulumisesta tai kuulumattomuudesta johonkin luokkaan. Tasapuolisuutta ja oikeudenmukaisuutta pitäisi pyrkiä hakemaan, vaikka se joidenkin kohdalla tarkoittaisikin luokan vaihtoa. - Isossa ja pienessä luokassa on katsastusvaatimus. Jos auton voi katsastaa missä maassa tahansa, niin vaatimukset eivät ole samoja kaikille. Tämän takia ulkomailla katsastetut autot avoimeen. - Kaikki porttaaliautot avoimeen (myös tehdasporttaalit). Ei ole kyse siitä että saako porttaalit muutoskatsastettua vai ei, vaan siitä että luokkiin saataisiin tasapuolisempaa kalustoa. - Max 2-henkiset joukkueet kaikkiin luokkiin (ei välttämättä safariin). Pickupit kuten Hilux ovat halpoja, joten suosittuja aihioita. Niin pickupeissa kuin muissakin autoissa näkyy kisoissa takapenkkejä, jotka eivät mitenkään voi olla tieliikennekelpoisia sijoittelultaan eli niitä ei pitäisi kisoissakaan olla ainakaan kilpiluokissa. Turvattomat ja/tai katulaittomat viritelmät pois ja tiimit tasapuolisesti saman kokoisiksi.
__________________
Vannepaja Offroad Team |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaikki penkit pitää olla otteessa,pois lukien avoin. Portaalit ei edelleenkään ole se voiton avain,vaan kaluston ja tiimin toimiminen,en näe mitään syytä siirtää niitä automaattisesti avoimeen. Sekä tuo että ulkomailla rekattu auto automaattisesti avoimeen ei saa minulta kannatusta,jos autolla saa ajaa suomen tieliikenteessä niin minusta silloin se saa osallistua pikku/isopyöräisiin,pois lukien nämä "kisarekisterissä" olevat omavalmisteet. Zonen kisassa Riisipere OR-C annettiin ajaa silloisten tietojen perusteella jota meillä oli,sitteminhän auto siirtyi avoimeen. Nämä vaan minun ajatuksia lähinnä kisaturistina/talkoolaisena.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#3
|
||||
|
||||
![]()
HaMun alaisessa rallissa ajaneena, konttorille hakemaan tarrat, sanoen että kilpatarkoitukseen. Virkailija katsoi netistä että totta tosiaan on virallinen kisa ja kirjoitti lappuun ajon tarkoitus "kisan nimi" kilpailu aikana kilpailu paikalla/merkityillä reiteillä. Eikä vaadittu muuta kuin runko numero.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kun kolmas penkki on takana selkä menosuuntaan ja pahimmissa tapauksissa matkustajan pää kaarien yläpuolella, niin mahtaako se rekisteriotteen henkilömäärä olla ihan ajantasainen ja kyseiselle setupille.
Lainaus:
__________________
Vannepaja Offroad Team |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
En ole missään vaiheessa kommentoinut, että porttaalit olisi tie menestykseen enkä myöskään sitä että porttaalit olisivat paremmat. Olet sitä ajatusta toistanut ihan itse. Tilastot saa varmaan näyttämään ihan miltä haluaa eli on varmasti totta monessakin kisassa, että isopyöräisten top-6:ssa on vain yksi porttaaliauto. Selittyy aika hyvin sillä, että siinä luokassa ei aja kuin yksi kärkitiimeistä porttaaleilla. Tämäkin sinällään hyvä perustelu sääntömuutokselle. Jos nyt kuitenkin katsotaan vähän ajatuksella, niin siellä isopyöräisissä on aika monta voittoa porttaaleilla. Kaksi viimeistä kautta on sekä isopyöräisten että avoimen cupvoitto otettu porttaaleilla. Avoimessa luokassa on viimeisen kahden kauden aikana otettu vain yksi voitto suorilla akseleilla. En silti edelleenkään väitä mitään porttaaleiden tai suorien akselien paremmuudesta, mutta tässä kohdassa on looginen raja josta voisi helposti ja ilman tulkintaongelmia jakaa autoja eri luokkiin rakenteen perusteella. Ei tässä laji mihinkään tuhoudu, jos porttaalit ajaisi avoimessa luokassa. Ei myöskään siitä että avoimessa ajaisi kilpiautolla. Jos kyseessä on kärkipään tiimi, niin melko varmasti vertaa tuloksiaan jo nytkin yli luokkarajojen. Jos taas ei kärkisijoista kamppaile, niin onko sillä paljoakaan väliä onko sijoitus 7, 8 vai 9. Luultavasti sielläkin sijoilla verrataan omaa suoritusta muihin yleensä samoista pistemääristä taisteleviin tiimeihin. Luokkajaon epäoikeudenmukaisuudesta on ihan oikeasti kuulunut paljon kommentteja eri tiimien suunnalta viime vuosina. Ihmettelen jos ei kukaan muu uskalla julkisesti asiaan ottaa kantaa. Kiitokset kuitenkin järjestävälle taholle, että ottivat sääntötoiveet julkisesti keskusteltaviksi!
__________________
Vannepaja Offroad Team |
#8
|
|||
|
|||
![]() tasapuolista?
Hienoa että joku pitää tälläisiä kisoja!
Minun mielestä Mönkkärit mönkkäriluokkiin ja autot auto luokkiin. Avoimessa luokassa kaikkien pitäisi siirtää trailerilla niin olisi tasapuolista. tai aina vaan hienompi jos saisi punakilvillä ajella! mitä tulee kahden hengen miehistöön niin mekin tehtiin autoon muutos että kolme mahtuu ja on huomattavasti turvallisempaa touhua! No loppupeleissä ei ole väliä vaikka ajettaisiin nykysäännöillä, pääasia on että saadaan harrastaa ja kaikilla olisi mukavaa!
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Eurotrial 2019 Suomi (9-11.8.2019) | sirP | Tapahtumat | 76 | 17.08.2019 18:20 |
Käsijarru säännöistä Suunnistus/ Trial | murkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 10.11.2011 20:13 |
Off Road suunnistus säännöistä ? | xJ-4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.09.2009 17:44 |
Suunnistus säännöistä-09 | KössiKenguru | Tekniikka & Jutustelu | 59 | 17.06.2008 16:33 |
suunnistus säännöistä (ohjaus) | KössiKenguru | Tekniikka & Jutustelu | 45 | 21.01.2008 13:20 |