Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.10.2018, 14:54
ika ika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.14
Sijainti: Varsinainen Suomi
Viestit: 283
Perusasetus

Viimeiset muutama vuotta on saanut käytännössä joka kisassa kuulla kilpailijoiden keskuudessa juttuja luokkajaosta ja kaluston kuulumisesta tai kuulumattomuudesta johonkin luokkaan. Tasapuolisuutta ja oikeudenmukaisuutta pitäisi pyrkiä hakemaan, vaikka se joidenkin kohdalla tarkoittaisikin luokan vaihtoa.

- Isossa ja pienessä luokassa on katsastusvaatimus. Jos auton voi katsastaa missä maassa tahansa, niin vaatimukset eivät ole samoja kaikille. Tämän takia ulkomailla katsastetut autot avoimeen.

- Kaikki porttaaliautot avoimeen (myös tehdasporttaalit). Ei ole kyse siitä että saako porttaalit muutoskatsastettua vai ei, vaan siitä että luokkiin saataisiin tasapuolisempaa kalustoa.

- Max 2-henkiset joukkueet kaikkiin luokkiin (ei välttämättä safariin). Pickupit kuten Hilux ovat halpoja, joten suosittuja aihioita. Niin pickupeissa kuin muissakin autoissa näkyy kisoissa takapenkkejä, jotka eivät mitenkään voi olla tieliikennekelpoisia sijoittelultaan eli niitä ei pitäisi kisoissakaan olla ainakaan kilpiluokissa. Turvattomat ja/tai katulaittomat viritelmät pois ja tiimit tasapuolisesti saman kokoisiksi.

__________________
Vannepaja Offroad Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.10.2018, 17:12
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ika Näytä viesti
Viimeiset muutama vuotta on saanut käytännössä joka kisassa kuulla kilpailijoiden keskuudessa juttuja luokkajaosta ja kaluston kuulumisesta tai kuulumattomuudesta johonkin luokkaan. Tasapuolisuutta ja oikeudenmukaisuutta pitäisi pyrkiä hakemaan, vaikka se joidenkin kohdalla tarkoittaisikin luokan vaihtoa.

- Isossa ja pienessä luokassa on katsastusvaatimus. Jos auton voi katsastaa missä maassa tahansa, niin vaatimukset eivät ole samoja kaikille. Tämän takia ulkomailla katsastetut autot avoimeen.

- Kaikki porttaaliautot avoimeen (myös tehdasporttaalit). Ei ole kyse siitä että saako porttaalit muutoskatsastettua vai ei, vaan siitä että luokkiin saataisiin tasapuolisempaa kalustoa.

- Max 2-henkiset joukkueet kaikkiin luokkiin (ei välttämättä safariin). Pickupit kuten Hilux ovat halpoja, joten suosittuja aihioita. Niin pickupeissa kuin muissakin autoissa näkyy kisoissa takapenkkejä, jotka eivät mitenkään voi olla tieliikennekelpoisia sijoittelultaan eli niitä ei pitäisi kisoissakaan olla ainakaan kilpiluokissa. Turvattomat ja/tai katulaittomat viritelmät pois ja tiimit tasapuolisesti saman kokoisiksi.
Eikö ole jo sama heittää koko kilpailu pois jos tuollaisia muutoksia pitäisi tehdä?
Kaikki penkit pitää olla otteessa,pois lukien avoin. Portaalit ei edelleenkään ole se voiton avain,vaan kaluston ja tiimin toimiminen,en näe mitään syytä siirtää niitä automaattisesti avoimeen. Sekä tuo että ulkomailla rekattu auto automaattisesti avoimeen ei saa minulta kannatusta,jos autolla saa ajaa suomen tieliikenteessä niin minusta silloin se saa osallistua pikku/isopyöräisiin,pois lukien nämä "kisarekisterissä" olevat omavalmisteet.
Zonen kisassa Riisipere OR-C annettiin ajaa silloisten tietojen perusteella jota meillä oli,sitteminhän auto siirtyi avoimeen. Nämä vaan minun ajatuksia lähinnä kisaturistina/talkoolaisena.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.10.2018, 18:22
nurtsa:n Avatar
nurtsa nurtsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.03.14
Sijainti: eurajoki
Viestit: 221
Perusasetus

HaMun alaisessa rallissa ajaneena, konttorille hakemaan tarrat, sanoen että kilpatarkoitukseen. Virkailija katsoi netistä että totta tosiaan on virallinen kisa ja kirjoitti lappuun ajon tarkoitus "kisan nimi" kilpailu aikana kilpailu paikalla/merkityillä reiteillä. Eikä vaadittu muuta kuin runko numero.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.10.2018, 10:54
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nurtsa Näytä viesti
HaMun alaisessa rallissa ajaneena, konttorille hakemaan tarrat, sanoen että kilpatarkoitukseen. Virkailija katsoi netistä että totta tosiaan on virallinen kisa ja kirjoitti lappuun ajon tarkoitus "kisan nimi" kilpailu aikana kilpailu paikalla/merkityillä reiteillä. Eikä vaadittu muuta kuin runko numero.
Tämähän ois aika hyvä juttu. Joutuisi harkitsemaan 2007 alotetun projektin loppuun saattamista
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.10.2018, 19:21
ika ika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.14
Sijainti: Varsinainen Suomi
Viestit: 283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Kaikki penkit pitää olla otteessa,pois lukien avoin.
Kun kolmas penkki on takana selkä menosuuntaan ja pahimmissa tapauksissa matkustajan pää kaarien yläpuolella, niin mahtaako se rekisteriotteen henkilömäärä olla ihan ajantasainen ja kyseiselle setupille.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Portaalit ei edelleenkään ole se voiton avain,vaan kaluston ja tiimin toimiminen
Aika yleisesti moottoriurheilussa on silti jaettu kalusto erinäisten rakenteellisten ja koon eroavaisuuksien mukaan eri luokkiin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
ulkomailla rekattu auto automaattisesti avoimeen ei saa minulta kannatusta,jos autolla saa ajaa suomen tieliikenteessä niin minusta silloin se saa osallistua pikku/isopyöräisiin,pois lukien nämä "kisarekisterissä" olevat omavalmisteet.
Aika harvassa lajissa on säännöt jotka ei mahdollista samanlaisia välineitä kaikille. Euroopasta löytyy katulaillisia putkirunkollisia omavalmisteita - jopa nelipyöräohjauksella ja korin kallistuksella. Vaikka tällaisilla autoilla saa ajaa laillisesti Suomessa tieliikenteessä, niin pitäisi olla keino sijoittaa kisassa rakennetta vastaavaan luokkaan.
__________________
Vannepaja Offroad Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.10.2018, 19:47
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ika Näytä viesti
Kun kolmas penkki on takana selkä menosuuntaan ja pahimmissa tapauksissa matkustajan pää kaarien yläpuolella, niin mahtaako se rekisteriotteen henkilömäärä olla ihan ajantasainen ja kyseiselle setupille.
Aika yleisesti moottoriurheilussa on silti jaettu kalusto erinäisten rakenteellisten ja koon eroavaisuuksien mukaan eri luokkiin. Aika harvassa lajissa on säännöt jotka ei mahdollista samanlaisia välineitä kaikille. Euroopasta löytyy katulaillisia putkirunkollisia omavalmisteita - jopa nelipyöräohjauksella ja korin kallistuksella. Vaikka tällaisilla autoilla saa ajaa laillisesti Suomessa tieliikenteessä, niin pitäisi olla keino sijoittaa kisassa rakennetta vastaavaan luokkaan.
Kauheasti ei ole näitä euroopan omavalmisteita näkynyt,jospa niitä ei suomen cup kiinnosta. Entäpä jos rajaa niin että omavalmisteet aina avoimeen. Edelleen en ymmärrä miksi portaalit pitäis automaattisesti avoimeen,nytkin isopyöräisten top6 piti sisällään yhden portaaliauton. Minusta se vaan tuhoaa lajin,jos suomessa leimattu auto joutuu leimaamattomien sekaan ajamaan. Mutta nämä vaan minun ajatuksia.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.10.2018, 09:17
ika ika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.14
Sijainti: Varsinainen Suomi
Viestit: 283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Edelleen en ymmärrä miksi portaalit pitäis automaattisesti avoimeen,nytkin isopyöräisten top6 piti sisällään yhden portaaliauton. Minusta se vaan tuhoaa lajin,jos suomessa leimattu auto joutuu leimaamattomien sekaan ajamaan.
Avoimessa luokassa on avoimimmat säännöt. Mieluummin katsoisin auton rakenteen kuin katulaillisuuden mukaan luokkajakoa, mutta toistaiseksi siihen ei ole ollut mahdollisuutta.

En ole missään vaiheessa kommentoinut, että porttaalit olisi tie menestykseen enkä myöskään sitä että porttaalit olisivat paremmat. Olet sitä ajatusta toistanut ihan itse. Tilastot saa varmaan näyttämään ihan miltä haluaa eli on varmasti totta monessakin kisassa, että isopyöräisten top-6:ssa on vain yksi porttaaliauto. Selittyy aika hyvin sillä, että siinä luokassa ei aja kuin yksi kärkitiimeistä porttaaleilla. Tämäkin sinällään hyvä perustelu sääntömuutokselle. Jos nyt kuitenkin katsotaan vähän ajatuksella, niin siellä isopyöräisissä on aika monta voittoa porttaaleilla. Kaksi viimeistä kautta on sekä isopyöräisten että avoimen cupvoitto otettu porttaaleilla. Avoimessa luokassa on viimeisen kahden kauden aikana otettu vain yksi voitto suorilla akseleilla. En silti edelleenkään väitä mitään porttaaleiden tai suorien akselien paremmuudesta, mutta tässä kohdassa on looginen raja josta voisi helposti ja ilman tulkintaongelmia jakaa autoja eri luokkiin rakenteen perusteella.

Ei tässä laji mihinkään tuhoudu, jos porttaalit ajaisi avoimessa luokassa. Ei myöskään siitä että avoimessa ajaisi kilpiautolla. Jos kyseessä on kärkipään tiimi, niin melko varmasti vertaa tuloksiaan jo nytkin yli luokkarajojen. Jos taas ei kärkisijoista kamppaile, niin onko sillä paljoakaan väliä onko sijoitus 7, 8 vai 9. Luultavasti sielläkin sijoilla verrataan omaa suoritusta muihin yleensä samoista pistemääristä taisteleviin tiimeihin.

Luokkajaon epäoikeudenmukaisuudesta on ihan oikeasti kuulunut paljon kommentteja eri tiimien suunnalta viime vuosina. Ihmettelen jos ei kukaan muu uskalla julkisesti asiaan ottaa kantaa. Kiitokset kuitenkin järjestävälle taholle, että ottivat sääntötoiveet julkisesti keskusteltaviksi!
__________________
Vannepaja Offroad Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.10.2018, 15:20
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

tasapuolista?


Hienoa että joku pitää tälläisiä kisoja!

Minun mielestä Mönkkärit mönkkäriluokkiin ja autot auto luokkiin.

Avoimessa luokassa kaikkien pitäisi siirtää trailerilla niin olisi tasapuolista.
tai aina vaan hienompi jos saisi punakilvillä ajella!

mitä tulee kahden hengen miehistöön niin mekin tehtiin autoon muutos että kolme mahtuu ja on huomattavasti turvallisempaa touhua!


No loppupeleissä ei ole väliä vaikka ajettaisiin nykysäännöillä, pääasia on että saadaan harrastaa ja kaikilla olisi mukavaa!
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Eurotrial 2019 Suomi (9-11.8.2019) sirP Tapahtumat 76 17.08.2019 18:20
Käsijarru säännöistä Suunnistus/ Trial murkula_ Tekniikka & Jutustelu 18 10.11.2011 20:13
Off Road suunnistus säännöistä ? xJ-4x4 Tekniikka & Jutustelu 2 13.09.2009 17:44
Suunnistus säännöistä-09 KössiKenguru Tekniikka & Jutustelu 59 17.06.2008 16:33
suunnistus säännöistä (ohjaus) KössiKenguru Tekniikka & Jutustelu 45 21.01.2008 13:20


Sivu luotu: 20:03 (GMT +2).