Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.08.2018, 20:00
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Tee tuohon turbiiniin UNF 3/8 kierteet tai taaja 10mm yleensä kaikkissa paremmissa onkin 3/8 tai 11/16 kierteet.

__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.08.2018, 08:24
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti Näytä viesti
Tee tuohon turbiiniin UNF 3/8 kierteet tai taaja 10mm yleensä kaikkissa paremmissa onkin 3/8 tai 11/16 kierteet.
IKH:sta löytyi hyllystä kopio-helicoilsarja tuolle kierteelle ja semmoisen pyörittelin paikalleen. Onnistui melkeinpä helposti, ainoastaan öljypohja piti irroittaa jotta akkupora mahtui suoraan.



Öljytikku meni vähän huonosti paikalleen viimeksi. Syykin selvisi ja pieni pala tuli leikattua tuosta tieltä pois.



Laatikon syvempi öljypohja (Dorman 265-839) meni myös heittämällä paikalleen.




Vaihteeksi kuvaa konehuoneen puolelta. KN tötterö ja Spectren kuuppa ovat odotelleet paikalleen pääsyä jo neljä kuukautta. Alkuperäinen muovikuuppa oli kärsinyt pahasti ja tietysti alumiininen neljän tuuman reiällä on hienompi. Konepeltiä joutui silpomaan aika paljon, suosittelen matalampaa mallia (tämä on 9849, matalampi 98499)



Sisustaakin vähän rempattua. Nämä roskiin



Vasemmalla vanha kuskin penkki ja oikealla "uusi" Imatran kupeesta kanssaharrastajalta haettu



Niskatuet on myös erilaiset, olisiko amerikan ZJ (oikealla) vs euroopan ZG tms vuoksi?



Kokoontumisajot tallin edessä, kuin kaksi marjaa



Jeeppi on nyt ajossa, takana muutama sata km. Loota vaihtaa hienosti ja nopeasti, paremmi kuin uusi VAG DSG 😂
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.

Viimeksi muokannut hitsaa : 15.08.2018 08:41
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.08.2018, 15:15
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.520
Perusasetus

Hieno jeeppi! Jompikumpi noista kuvan jeepissä tais huristella kaivokselan Shellin ohi tossa ihan hiljattain!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.08.2018, 18:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Hieno jeeppi! Jompikumpi noista kuvan jeepissä tais huristella kaivokselan Shellin ohi tossa ihan hiljattain!
Saatoin olla minä, kävin siinä tien päässä pulttikaupassa ostamassa pohjapanssaria varten kiinnitystarvikkeita.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.08.2018, 03:42
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Thumbs up

Hienoa työtä....!


Ei voi kun ihailla ja ihmetellä....!
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.08.2018, 11:54
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.043
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Saatoin olla minä, kävin siinä tien päässä pulttikaupassa ostamassa pohjapanssaria varten kiinnitystarvikkeita.
Neljän hujakoilla iltapäivästä...

Tässä ketjussa kyllä ihailtavaa paneutumista aiheeseen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.08.2019, 21:38
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Tässä ketjussa kyllä ihailtavaa paneutumista aiheeseen.
Kiitos!

Vuosi taukoa tarinan päivityksestä. Viime syksynä oli outoa käyntiongelmaa jonka syyksi paljastui vauritoitunut kampuran asentotunnistimen johto - tähän tuli tehtyä ehkä liian pikainen korjaus laatikkorempan yhteydessä. Ongelma antoi etsiä itseään aika kauan kun on ollut ns muita kiireitä. No, "jtec_e.pdf":n vianetsintäkaaviot on tullut tutuksi.

Talvella vaihdoin takaiskarit ja bensapumpun, jälkimmäisestä täytyy varmaan laittaa kuvaus kun ehtii..

Tänään hain viimein leiman huomautuksetta
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.08.2019, 20:25
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Bensapumpun vaihto


Tankissa oli tietysti yli puolet bensaa jäljellä, niinpä ajoin sen "pakkosyötöllä" tyhjäksi.




Pantojen pultit irtosi helposti, aika paljon hiekkaa ja soraa tuli mukana


Koputtelin muovirenkaan auki puupalikalla ja vasaralla. Yllättävän vähän oli sedimenttiä tankin pohjalla.

Vakiopumppu ei kelvannut, strokeri tarvitsee enemmän lientä. Siksi noin toin amerikan reissulta tuliaisena Moparin pumppukorin (p/n 5003867AC) ja Walpron 255lph pumpun (p/n GSS342 w/ 400-869 kit).

Bosch vs Walbro. Mahtaako mahtua kun on pikkasen pidempi?


Pumppukorin kansi ilman josta alkuperäispumppu poistettu.


Tiivisteet sopi Walproon hyvin





Pohjalevyn tästä "suuttimesta" tulee ylimääräiset bensat.


Kasattu korin alapuoli


Tämän jälkeen vaan runtataan puoliskot yhteen ja pönttö sisään. Toimi kerrasta ja enää ei paineet tipahtele.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.05.2023, 12:55
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Vuosi taukoa tarinan päivityksestä. Viime syksynä oli outoa käyntiongelmaa jonka syyksi paljastui vauritoitunut kampuran asentotunnistimen johto - tähän tuli tehtyä ehkä liian pikainen korjaus laatikkorempan yhteydessä. Ongelma antoi etsiä itseään aika kauan kun on ollut ns muita kiireitä. No, "jtec_e.pdf":n vianetsintäkaaviot on tullut tutuksi.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Tänään hain viimein leiman huomautuksetta


Käyntiongelmat ei ratkennut ihan tällä, mutta kun vaihdoin PCM:n pariin kertaan, kampuran asentotunnistimen Moparin alkuperäiseen, Accelin "kuuman" viripuolan takaisin alkuperäiseen ja kävin läpi sekä konetilan että kojelaudan johtosarjan, alkoi taas rokkaamaan. Kuvia en juurikaan ottanut näistä hommista, mutta jotain nyt sentään.





Kampuran asentotunnistimen pultti ja oikean kokoiset työkalut sen avaamiseen.


Samalla tuli siivottua HVAC-pömpeli. Hirveä määrä sontaa kertyy tuommoiseen neljännesvuosisadassa



Ilmastoinnin kennoja tuli 2 vääränlaista..


..ennen kuin selvisi että Euroopassa tehdyt "ZG" mallit näyttää käyttävän järkejään manuaali-ilmastoinnin kennoa. Oikea osa numero on FOUR SEASONS 54166 ja väärä FOUR SEASONS 54290. Tuotekuvista olisi selvinnyt, jos olisi ollut pönttö auki tilatessa.


Osia odotellessa vaihdoin kaikki hapertuneet "tiivisteet" läpistä yms.

Apukuskin puolella, takaoven alla oli helmassa joku pakkelilla korjattu (kolari?) vaurio kun palkkihelmat laitettiin alle. Kymmenen vuoden jälkeen alkoi sitten kukkia.


Uutta peltiä muotoon taivuteltuna tilalle ja maalit päälle.


Motonetistä sai "melkein kuin alkuperäistä" vastaavaa maalia "CAR-REP Korjausmaali CR209160" mikä vastaa aika hyvin 26 vuotta haalistunutta Forest Green Pearl PG8:aa

Konetta lämpimäksi käytellessä tallikaveri huikkasi että joku käryää konetilassa. Laatikon jäähdytyksen letkut oli jääneet kiinnittämättä ja nojailivat pakosarjaan silikoonisukassaan Nappasin letkut poikki, vääntelin alupellistä telineen kiinni tulipeltiin ja letku läpivientiliittimillä siihen. Näin kai tämä olisi pitänyt tehdä alunperinkin.


Tallista ulos ajaessa ohjaus tuntui perin jäykältä ja tehostimen nestettä vaikutti olevan hyvin vähän. Lorautin puoli purkillista sisään ja tulos tämän näköinen. Onneksi jossain varaston perällä on 2015-2016 peruskunnostettu XJ:n simpukka.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Jeep zj 96- ECM ja taka-akseli JEEPV8 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 09.07.2018 12:54
Myyty Jeep ZJ GrandCherokee -96, diesel Jeep-Ukko O/M/V Ajoneuvot 0 10.11.2015 21:20
GC ZJ-96 sähkökaavio? pfihlman Tekniikka & Jutustelu 0 04.11.2012 07:53
Ostettu Jeep Grand Cherokee ZJ V8 -93-96 etujouset Kepu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 26.10.2010 22:42
Annetaan Jeep ZJ kori vm -96 rhm O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 28.12.2009 22:23


Sivu luotu: 11:57 (GMT +2).