![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tänään tuli shimmattu välykset kuntoon. OD mäntä on varmaan ok .110", kun OD direct pakassa on 10 levyä. Intermediate shaftin spaceri piti vaihtaa yhtä kokoa isompaan. Takarummun shimmasin Superiorin sarjalla ja kokonaisvälys on nyt 0.028" kun suositus oli .025-.040" ![]() Akkumulaattoriksi olin suunnitellut hienoa Sonnaxin billet-alumiinista. Sepä ei mahtunutkaan venakoneiston mukana tulleen alumiiniputken palan kanssa, joten vanha muovinen sai uudet tiivisteet ja lisää palvelusvuosia edessä. Eipä liene isommin etua nelinkertaisista tiivisteistä tässä, kun ei tuo liiku mihinkään vaan on lukittu yläasentoonsa. Kasasin laatikon ylivaihteesta alkaen, paljon helpompi näin. Tästä seuraa pieni haaste. Parkkitankoa on vaikea saada kohdilleen jos se on venakoneistossa kiinni. Irrallaan menee aika kivuttomasti, mutta sitten on haasteena pikkuruinen lukkorengas (e-clip) pakalleen ilman että se kovin montaa kertaa putoaa laatikon syövereihin. Ratkaisuna tähän lyhyt pätkä kuparilankaa kieputettuna varmistukseksi. Laatikkoremppa alkaa olla suodatinta, öljypohjaa, liemiä ja turbiinia vaille valmis. Ja tietysti pitää vielä punnertaa koko komeus paikalleen.. ![]()
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onpahan melko talkoot yhen laatikon isommassa huollossa.
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Tämä onkin hyvä aasinsilta laittaa lista materiaalista, joka auttaa jos joku lähtee samaan hommaan. Videoita:
Palstat Kirjallisuutta
Viriosia Suomeen toimitti lähinnä Rockauto, A&A Tranmissions ja Martin Saine
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. Viimeksi muokannut hitsaa : 10.06.2018 17:47 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juu on noissa tekemistä, mutta eipä tuollaisen 3- portaisen peruslaatikon + ylivaihdeosan remppa sentään ihan mahdoton projekti ole
![]() Voisi olla mielenkiintoista tutkia nykyisten 8- 10- portaisten sisuskaluja ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kilsoja käyttöautolla on tullut reilu tuhat. Ei tainnut päästä tuntipalkoille ![]()
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. Viimeksi muokannut hitsaa : 11.06.2018 23:21 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tee tuohon turbiiniin UNF 3/8 kierteet tai taaja 10mm yleensä kaikkissa paremmissa onkin 3/8 tai 11/16 kierteet.
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria ![]() WUOKSI OFF ROAD ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tyhjä pesä Spaceri sisään Ja akkumulaattori jää yläasentoon Uusi venakoneisto oli uudempaa tekoa kuin aiempi, joten 3 reikäinen suodatin ei käy. Turbiini paikallaan Seuraavaksi pitää huuhdella jäähdytysletkut, jäähdytin ja syylärin kierto Kooler Kleanilla ja jumpata koko komeus paikalleen.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Loota paikalleenLainaus:
CPS liitin roikkui maalialueella, tämä huomattiin mutta unohdin sitaista sen pois tieltä ja väliinhän se jäi ![]() Turbiinin pulteista yksi ei oikein ottanut kierteille. Täytyy hankkia 5/16-24 helcoili tuohon, mistähän saisi edukkaasti kun tarvitsee vain yhden? Sovittelin myös uuden (97->) mallin suodatinta paikalleen. Vaan eipä mahtunut enää öljypohja tämän kanssa! Uutta tilaukseen amerikasta. Syvempään pohjaan mahtuu enemmän liemeäkin. Jos joku tarvitsee valmiiksi öljyproputetun 904/42/44 RE/RH sopivan pohjan, hakekaa pois Loppuun vähän erikoisempaa askartelua: bensakiskon väliletku oli jossain välissä saanut osumaa ja tiputteli imusarjan päälle. Ei kovin hyvä pidemmän päälle. Korjauspätkä, jarruputkityökalu, liukkaria väliin ja kevyt naputtelu vasaralla. Lämmön kanssa meni putki kurttuun mutta kylmänä meni hyvin paikalleen.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Jeep zj 96- ECM ja taka-akseli | JEEPV8 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 09.07.2018 12:54 |
Myyty Jeep ZJ GrandCherokee -96, diesel | Jeep-Ukko | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 10.11.2015 21:20 |
GC ZJ-96 sähkökaavio? | pfihlman | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.11.2012 07:53 |
Ostettu Jeep Grand Cherokee ZJ V8 -93-96 etujouset | Kepu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 26.10.2010 22:42 |
Annetaan Jeep ZJ kori vm -96 | rhm | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 28.12.2009 22:23 |