Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.06.2018, 22:09
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Tänään tuli shimmattu välykset kuntoon.

OD mäntä on varmaan ok .110", kun OD direct pakassa on 10 levyä.

Intermediate shaftin spaceri piti vaihtaa yhtä kokoa isompaan.

Takarummun shimmasin Superiorin sarjalla ja kokonaisvälys on nyt 0.028" kun suositus oli .025-.040"



Akkumulaattoriksi olin suunnitellut hienoa Sonnaxin billet-alumiinista. Sepä ei mahtunutkaan venakoneiston mukana tulleen alumiiniputken palan kanssa, joten vanha muovinen sai uudet tiivisteet ja lisää palvelusvuosia edessä. Eipä liene isommin etua nelinkertaisista tiivisteistä tässä, kun ei tuo liiku mihinkään vaan on lukittu yläasentoonsa.


Kasasin laatikon ylivaihteesta alkaen, paljon helpompi näin. Tästä seuraa pieni haaste. Parkkitankoa on vaikea saada kohdilleen jos se on venakoneistossa kiinni. Irrallaan menee aika kivuttomasti, mutta sitten on haasteena pikkuruinen lukkorengas (e-clip) pakalleen ilman että se kovin montaa kertaa putoaa laatikon syövereihin. Ratkaisuna tähän lyhyt pätkä kuparilankaa kieputettuna varmistukseksi.


Laatikkoremppa alkaa olla suodatinta, öljypohjaa, liemiä ja turbiinia vaille valmis. Ja tietysti pitää vielä punnertaa koko komeus paikalleen..

__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2018, 14:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Onpahan melko talkoot yhen laatikon isommassa huollossa. Oliko eka automaattiremppa? Ei ihan niitä helpoimpia tee-se-ite remppoja jos ei oo kokemusta, mut tekemällä tietysti oppii.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.06.2018, 17:31
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Onpahan melko talkoot yhen laatikon isommassa huollossa. Oliko eka automaattiremppa? Ei ihan niitä helpoimpia tee-se-ite remppoja jos ei oo kokemusta, mut tekemällä tietysti oppii.
Ekaa kertaa tätä teen, vaan kun on hyvät ohjeet ja mukana auttamassa asiaan jo vihkiytynyt kaveri eikä laske tunteja, niin kyllä tämä sujuu Tietysti sitten käytössä näkee menikö niinkuin piti. Uutta osaa on laitettu viitisen kymmentä kiloa

Tämä onkin hyvä aasinsilta laittaa lista materiaalista, joka auttaa jos joku lähtee samaan hommaan.

Videoita:
Palstat
Kirjallisuutta
Viriosia Suomeen toimitti lähinnä Rockauto, A&A Tranmissions ja Martin Saine
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.

Viimeksi muokannut hitsaa : 10.06.2018 17:47
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.06.2018, 17:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Juu on noissa tekemistä, mutta eipä tuollaisen 3- portaisen peruslaatikon + ylivaihdeosan remppa sentään ihan mahdoton projekti ole

Voisi olla mielenkiintoista tutkia nykyisten 8- 10- portaisten sisuskaluja
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.06.2018, 23:15
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juu on noissa tekemistä, mutta eipä tuollaisen 3- portaisen peruslaatikon + ylivaihdeosan remppa sentään ihan mahdoton projekti ole
Huvikseen katsoin "kellokortista" paljon tähän on kulunut aikaa: 19 eri päivänä yhteensä 67 tuntia tallilla. Päälle matkat edestakaisin vähintään tunti per päivä, pakettien, työkalujen, kemikaalien yms jahtaamista ympäriinsä eli varmaan 100 tuntia täynnä. Sitten tietysti vielä lukemista, googlausta, verkkokauppojen selausta, yms toinen mokoma päälle.

Kilsoja käyttöautolla on tullut reilu tuhat.

Ei tainnut päästä tuntipalkoille
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.

Viimeksi muokannut hitsaa : 11.06.2018 23:21
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.08.2018, 13:11
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Huvikseen katsoin "kellokortista" paljon tähän on kulunut aikaa: 19 eri päivänä yhteensä 67 tuntia tallilla. Päälle matkat edestakaisin vähintään tunti per päivä, pakettien, työkalujen, kemikaalien yms jahtaamista ympäriinsä eli varmaan 100 tuntia täynnä. Sitten tietysti vielä lukemista, googlausta, verkkokauppojen selausta, yms toinen mokoma päälle.

Kilsoja käyttöautolla on tullut reilu tuhat.

Ei tainnut päästä tuntipalkoille
Ei varmaan tuntipalkoille, mutta fiilis on varmaan aika hyvä. Osaapahan sitten tuonkin homman.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.08.2018, 20:00
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Tee tuohon turbiiniin UNF 3/8 kierteet tai taaja 10mm yleensä kaikkissa paremmissa onkin 3/8 tai 11/16 kierteet.
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.06.2018, 17:43
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Akkumulaattoriksi olin suunnitellut hienoa Sonnaxin billet-alumiinista. Sepä ei mahtunutkaan venakoneiston mukana tulleen alumiiniputken palan kanssa, joten vanha muovinen sai uudet tiivisteet ja lisää palvelusvuosia edessä. Eipä liene isommin etua nelinkertaisista tiivisteistä tässä, kun ei tuo liiku mihinkään vaan on lukittu yläasentoonsa.
Tänään oli vähän ylimääräistä aikaa, niin sahasin em spaceristä (17 mm korkea) akkumulaattoreiden pituuden erotuksen (62.0-57.4=4.6 mm) verran pois.


Tyhjä pesä


Spaceri sisään


Ja akkumulaattori jää yläasentoon


Uusi venakoneisto oli uudempaa tekoa kuin aiempi, joten 3 reikäinen suodatin ei käy.


Turbiini paikallaan


Seuraavaksi pitää huuhdella jäähdytysletkut, jäähdytin ja syylärin kierto Kooler Kleanilla ja jumpata koko komeus paikalleen.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.08.2018, 11:43
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Loota paikalleen


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Seuraavaksi pitää huuhdella jäähdytysletkut, jäähdytin ja syylärin kierto Kooler Kleanilla ja jumpata koko komeus paikalleen.
Tässä kesällä ehdittiin Timon kanssa nakata laatikko paikalleen, homma meni hienosti kun kokemusta on jo jonkin verran kertynyt mutta päivä oli tietysti pitkä. Timon ottama kuva prosessista:


CPS liitin roikkui maalialueella, tämä huomattiin mutta unohdin sitaista sen pois tieltä ja väliinhän se jäi pikkuisen pultteja löysemmälle, johdot poikki ja putosi ulos kuin pajatsosta. Tämän saa vielä korjattua. Liitin on kai sama kuin nokan anturin, nämä on eri vuosimalleissa erilaisia..


Turbiinin pulteista yksi ei oikein ottanut kierteille. Täytyy hankkia 5/16-24 helcoili tuohon, mistähän saisi edukkaasti kun tarvitsee vain yhden?


Sovittelin myös uuden (97->) mallin suodatinta paikalleen. Vaan eipä mahtunut enää öljypohja tämän kanssa! Uutta tilaukseen amerikasta. Syvempään pohjaan mahtuu enemmän liemeäkin. Jos joku tarvitsee valmiiksi öljyproputetun 904/42/44 RE/RH sopivan pohjan, hakekaa pois


Loppuun vähän erikoisempaa askartelua: bensakiskon väliletku oli jossain välissä saanut osumaa ja tiputteli imusarjan päälle. Ei kovin hyvä pidemmän päälle. Korjauspätkä, jarruputkityökalu, liukkaria väliin ja kevyt naputtelu vasaralla. Lämmön kanssa meni putki kurttuun mutta kylmänä meni hyvin paikalleen.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Jeep zj 96- ECM ja taka-akseli JEEPV8 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 09.07.2018 12:54
Myyty Jeep ZJ GrandCherokee -96, diesel Jeep-Ukko O/M/V Ajoneuvot 0 10.11.2015 21:20
GC ZJ-96 sähkökaavio? pfihlman Tekniikka & Jutustelu 0 04.11.2012 07:53
Ostettu Jeep Grand Cherokee ZJ V8 -93-96 etujouset Kepu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 26.10.2010 22:42
Annetaan Jeep ZJ kori vm -96 rhm O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 28.12.2009 22:23


Sivu luotu: 02:47 (GMT +2).